2019-06-04, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorsson
Nyckeln till att se bra ut på utsidan är att hålla de inre organen i bra skick. Detta uppnås genom bra andning, ren luft, rent vatten, fri från stress, bra cirkulation i meridianerna, avgifta kroppen, örttéer och så vidare.

Men framförallt är det så att träning, hård sådan gör att de inre organen tar stryk. Detta gör att du åldras i förtid och ser ut som 50 när du är 30.

Har inga källor på detta utan hörde detta från en kompis.

Man kan inte få de inre organen att må bra genom hård träning utan de blir stressade och ur balans vilket avspeglar sig på utsidan.

Ju mer du tränar desto fulare blir du. Titta på alla träningsfanatiker, de ser äldre ut än vad de är. De får ett hårt, härjat utseende därför att de inre organen är stressade och ur funktion.

Nå, har jag rätt eller fel?

Hälsa din hippiekompis att han har helt fel.

Det enda som gäller för att hålla sig ung är hård träning och kött. Riktigt hård träning. Inte ofta dock men högintensitetsträning. Det gäller både kondis och styrka. Det är det enda som egentligen betyder nåt, ökar testosteron, IGF-1, tillväxthormon och diverse andra hormoner.

Det finns ingen anledning för någon människa att träna lugnt. Man måste upp i hög puls för att det ska ge effekt. Detta finns det otalet studier och forskning på.

Kött i mängder är också bra om man vill hålla sig ung och hälsosam. Fett från djur och kött. i massor. Helst utan grönsaker och frukt. Veganer däremot åldras fort och blir tillslut psykiskt sjuka. Jag skojar inte.

Andningen sköter sig själv. Kan man inte andas dör man. Den som tror att man måste lära sig andas ”rätt” är lurad. Ännu mer lurad om man tror andningen påverkar organens kapacitet eller sätt att fungera.

Det är nog aldrig bra att översta och fasta är också bra för att hålla sig ung. Skippa frukost så har du det.
Citera
2019-06-04, 22:21
Medlem
SvartaBjorns avatar
Då TS inte har bättre källor än "sin kompis" och nedanstående citat inte bygger på någon vetenskaplig grund så ger vi tråden en chans i ett nytt forum som passar bättre då det gäller:
Citat:
Nyckeln till att se bra ut på utsidan är att hålla de inre organen i bra skick. Detta uppnås genom bra andning, ren luft, rent vatten, fri från stress, bra cirkulation i meridianerna, avgifta kroppen, örttéer och så vidare.

Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2019-06-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det enda som gäller för att hålla sig ung är hård träning och kött. Riktigt hård träning. Inte ofta dock men högintensitetsträning. Det gäller både kondis och styrka. Det är det enda som egentligen betyder nåt, ökar testosteron, IGF-1, tillväxthormon och diverse andra hormoner.

Det finns ingen anledning för någon människa att träna lugnt. Man måste upp i hög puls för att det ska ge effekt. Detta finns det otalet studier och forskning på.

Kött i mängder är också bra om man vill hålla sig ung och hälsosam. Fett från djur och kött. i massor. Helst utan grönsaker och frukt. Veganer däremot åldras fort och blir tillslut psykiskt sjuka. Jag skojar inte.

Det där är jävligt intressant faktiskt. Jag känner ett gäng veganer/vegetarianer och jag tycker helt klart att de som är mest måna om sin kost ser mer slitna, utmärglade, sköra ut och att de verkar ha mindre andel muskler jämfört med folk som käkar det dom är sugen på dvs hamburgare, O´boy etc.
Citera
2019-06-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Helt fel! Jag kan presentera seriös forskning som visar att motion & träning hjälper cellerna att lättare förnya sig och därmed åldras man saktare och ser ung ut långt upp i åldrarna.

Det som däremot får en att åldras snabbt och se gammal ut är alkoholintag, sola och rökning. Särskilt alkohol torkar ut huden och ger de inre organen en massa stryk.

Bara för att träning är bra för hälsan betyder det inte att det inte går att träna för mycket
Citera
2019-06-04, 22:52
Medlem
448s avatar
Har sammanställt markörer hos slitna

Vegan
Yoga
Sömnbrist
Oro
Kollodialt silver
Andlighet
Alkohol

Slitna som aidsjuka skrumpleverfall som rymt från psyket.

Jag är 45 och äter rätt,dricker massa öl och är vältränad med superkondis.
Jag måste visa leg på bolag och sån skit som att behöva fly från gropiebrudar som går i femman...haha

Jämåriga kollodialsilveriöveryogastralvegan ser ju ut som 65 och har fått börja jaga ligg
bland sin mammas kompisar på ålderdomshemmet för o få doppa slaka korven i en silltunna
Citera
2019-06-04, 22:53
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Bara för att träning är bra för hälsan betyder det inte att det inte går att träna för mycket

Nej och det har jag heller inte påstått. Överträning är klart inte bra. Men det finns inte en läkare, sjukgymnast i världen som inte förordar motion. Ingen seriös iaf.
Citera
2019-06-04, 22:56
Medlem
Citat:
Nej och det har jag heller inte påstått. Överträning är klart inte bra. Men det finns inte en läkare, sjukgymnast i världen som inte förordar motion. Ingen seriös iaf.

Well, du sa att ts hade helt fel, och det ta påstod var att hård träning ökade åldrandet, vilket kan stämma. Att man skulle se 20 år äldre ut är dock bara trams.

Edit: finns massa studier om du googlar, t.ex. denna
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234486
Senast redigerad av Alexex 2019-06-04 kl. 22:58.
Citera
2019-06-04, 23:00
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Well, du sa att ts hade helt fel, och det ta påstod var att hård träning ökade åldrandet, vilket kan stämma. Att man skulle se 20 år äldre ut är dock bara trams.

Ja men det är ju helt fel att hård träning ökar åldrandet! Finns ingen sådan forskning som stödjer det påståendet! Därför är det fel! Dessutom var det en "kompis" som hade sagt det. Tvivlar starkt på att den kompisen är seriös läkare/forskare och således ingen källa att fästa någon större notis vid!
Citera
2019-06-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ja men det är ju helt fel att hård träning ökar åldrandet! Finns ingen sådan forskning som stödjer det påståendet! Därför är det fel! Dessutom var det en "kompis" som hade sagt det. Tvivlar starkt på att den kompisen är seriös läkare/forskare och således ingen källa att fästa någon större notis vid!

Så du menar att det inte skulle påverka kroppen negativt att t.ex. springa ett marathon per dag eller knäböja 300kg flera gånger i veckan?
Citera
2019-06-04, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
Det där är jävligt intressant faktiskt. Jag känner ett gäng veganer/vegetarianer och jag tycker helt klart att de som är mest måna om sin kost ser mer slitna, utmärglade, sköra ut och att de verkar ha mindre andel muskler jämfört med folk som käkar det dom är sugen på dvs hamburgare, O´boy etc.

Har mest med kött att göra faktiskt. Man fungerar jättedåligt utan kött efter ett tag. Både mentalt och fysiskt. Inifrån och ut. Det är det värsta man kan göra mot sig själv om man vill behålla vitaliteten, styrkan, mentala hälsan, energin och utseendet.

Sök Joe Anderson family tex. En familj som nästan bara äter rött kött, utan grönsaker. Han är snart 60 och hon snart 50. De ser seriöst ut som de är i 30-årsåldern. Finns flera exempel.

Sök även på youtube och ”vegans age fast” etc så kommer du hitta tusentals videos med exempel på hur olika veganer åldrats otroligt fort. Av alla jag någonsin träffat så slutar det alltid med att de ser helt miserabla ut, och även blir mentalt miserabla.

Finns européer som bott med eskimåer och bara ätit kött i över ett år och mått bättre än någonsin osv. Det finns teorier om att eftersom glukosmolekylen är så identisk med c-vitaminmolekylen så behövs det bara c-vitamin av betydande mängd med en kost innehållande kolhydrater osv. Intressant. Sök på Shawn Baker. En doktor som förespråkar meat only diet och brukar slänga med diverse exempel och forskning kring detta.

Jag tror dock att lite lever, ägg, fisk och örter/bär bör has just in case. Det finns dock forskning som visar att medelhavsdiet med stora mängder mättat fett får folk att leva längre och få mindre risk till hjärt- och kärlsjukdomar.

Det finns heller inte en enda studie som bevisar att enbart rött kött i stora mängder är skadligt på något sätt. Man kan envart hitta vissa samband, men har då inte justerat för flera faktorer och variabler som garanterat spelar in. Som tex att stora köttkonsumenter lever ohälsosammare, tränar mindre, äter annat skit och dricker och röker i betydligt högre grad osv.

Jag vet att några av mina exempel saknar vetenskaplig evidens och är anekdotiska bevis, men det är så extremt talande och set slår aldrig fel. Efter att jag själv gått över till en nästan bara köttdiet så är jag helt överbevisad.

Har test det mesta och kött är det som gäller. 2 kg fet jävla entrecote om dagen ned en fet klick smör. Varje dag, året om. Lite fisk och lever ibland. Lite örter och bär ibland. I några år nu. Blir bara bättre och bättre. Både hälsomässigt och utseendemässigt.
Citera
2019-06-04, 23:10
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Så du menar att det inte skulle påverka kroppen negativt att t.ex. springa ett marathon per dag eller knäböja 300kg flera gånger i veckan?

Det har jag inte heller sagt! Du är väldigt förtjust i att tolka skriven text på ditt eget lilla sätt! Du är autist förstår jag! Allting är svart eller vitt för dig va?

Vad är egentligen " hård träning."? Dina exempel är ju extrema och att gå till ytterligheter. Det är olika vad människor uppfattar som hård träning. Vissa uppfattar nog det som hård träning att löpträna tre ggr i veckan och springa fem km vid varje tillfälle. Medans andra kan springa varje dag utan att det bekommer dom.

Tunn trådstart, den saknar källor och allt blir som sagt väldigt subjektivt.
Citera
2019-06-04, 23:19
Medlem
Citat:
Det har jag inte heller sagt! Du är väldigt förtjust i att tolka skriven text på ditt eget lilla sätt! Du är autist förstår jag! Allting är svart eller vitt för dig va?

Vad är egentligen " hård träning."? Dina exempel är ju extrema och att gå till ytterligheter. Det är olika vad människor uppfattar som hård träning. Vissa uppfattar nog det som hård träning att löpträna tre ggr i veckan och springa fem km vid varje tillfälle. Medans andra kan springa varje dag utan att det bekommer dom.

Tunn trådstart, den saknar källor och allt blir som sagt väldigt subjektivt.

Det jag menar är att det är inte optimalt för hälsan att träna för optimala resultat på t.ex. gymmet, sätskilt när man kommer till en hög nivå, då det är slitsamt för kroppen. Viktigaste är att röra sig mycket i vardagen och träna några gånger i veckan om man bara vill vara hälsosam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in