Citat:
Ursprungligen postat av
my.sucker.life
Läste ditt inlägg i morse och sen på lunchen gick jag o unnade mig en oxfilé plankstek och en stor stark till det. Mådde jävligt bra hela eftermiddan faktiskt

men det kan ju berott på ölen iofs
Själv käkar jag kött kanske 2-3 gånger i veckan. Eller kanske 4-5 om man räknar med kyckling (?). Är lite sugen på att prova att öka intaget dock. Men alltså.. 2 kg om dagen låter jävligt hardcore? Bortsett från fettet som steks bort, hur mycket väger det när du trycker i dig det? Käkar du inget annat än det du skrev där? Typ bröd o ost till frukost? Frukt? Juice? Vad dricker du? Vore intressant om du kan redogöra för måltiderna under en vanlig dag.
Själv tror jag helt klart att kött ger mera lyster till huden, man ser mer levande ut helt enkelt jämfört med veganer som ser gråa ut med sprött hår och ihåliga ögon. Frågan är bara hur stort intag som är optimalt?
2 kilo är inga problem alls. Efter ett tag blir man van och det sjuka är att det enda man vill ha tillslut är kött nästan. Det är lite jobbigt efter nån månad, men sen går det bra. Man blir inte sugen på sötsaker längre.
Jag äter typ 1-2 gång om dagen. Ibland bara en. Trycker i mig allt.
Stekarna är som regel entrecote med mycket fett. Ibland T-bone eller liknande. Ekologiska jag får från en slaktare och ber alltid om extra fett. Det är 90% av min diet numera. De innehåller ganska mycket fett per 100g. Kanske 15g, så 1,8-2 kg motsvarar ca 4000 kcal. Ganska mycket med tanke på hur lite jag tränar, men det är 0 problem. Är helt stenhårt i kroppen. Har man problem med mängden kan man ju bara äta mindre.
Det äts varje dag. Blir lever och fisk en gång i veckan till lunch. Ägg ibland på kvällar och lite bär. Färsk persilja, rosmarin eller nån liknande ört kan få pryda köttet ibland. Thats it.
Det enda kosttillskott jag tar är D-vitamin på vinterhalvåret. 5000iu.