2019-06-05, 19:43
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Beror på hur man klassar hård träning. Att köra skiten ur sig själv varje dag är definitivt inte hälsosamt och sliter en massa på kroppen.

Det är sant, men det har ingenting med inre organen att göra.
Citera
2019-06-05, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
Ja vad fan är det som gäller egentligen? Lagom av allt är nog bäst. För mycket intag av grönsaker är jag skeptisk till. Vissa typer av sallad som ruccola och liknande smakar ju giftigt. Skulle inte förvåna mig om det kommer nån studie om 20 år som visar att ruccola är hälsofarligt. Håller mig till den till lite snällare varianten isbergssallad.

Precis, jag tror också att lagom är det som gäller i längden.

Egentligen skulle jag vilja äta någon form av stenåldersdiet där allting är ekologiskt men det vore inte ekonomist försvarbart för mig.
Citera
2019-06-05, 20:06
Avslutad
Citat:
Läste ditt inlägg i morse och sen på lunchen gick jag o unnade mig en oxfilé plankstek och en stor stark till det. Mådde jävligt bra hela eftermiddan faktiskt men det kan ju berott på ölen iofs

Själv käkar jag kött kanske 2-3 gånger i veckan. Eller kanske 4-5 om man räknar med kyckling (?). Är lite sugen på att prova att öka intaget dock. Men alltså.. 2 kg om dagen låter jävligt hardcore? Bortsett från fettet som steks bort, hur mycket väger det när du trycker i dig det? Käkar du inget annat än det du skrev där? Typ bröd o ost till frukost? Frukt? Juice? Vad dricker du? Vore intressant om du kan redogöra för måltiderna under en vanlig dag.

Själv tror jag helt klart att kött ger mera lyster till huden, man ser mer levande ut helt enkelt jämfört med veganer som ser gråa ut med sprött hår och ihåliga ögon. Frågan är bara hur stort intag som är optimalt?

2 kilo är inga problem alls. Efter ett tag blir man van och det sjuka är att det enda man vill ha tillslut är kött nästan. Det är lite jobbigt efter nån månad, men sen går det bra. Man blir inte sugen på sötsaker längre.

Jag äter typ 1-2 gång om dagen. Ibland bara en. Trycker i mig allt.

Stekarna är som regel entrecote med mycket fett. Ibland T-bone eller liknande. Ekologiska jag får från en slaktare och ber alltid om extra fett. Det är 90% av min diet numera. De innehåller ganska mycket fett per 100g. Kanske 15g, så 1,8-2 kg motsvarar ca 4000 kcal. Ganska mycket med tanke på hur lite jag tränar, men det är 0 problem. Är helt stenhårt i kroppen. Har man problem med mängden kan man ju bara äta mindre.

Det äts varje dag. Blir lever och fisk en gång i veckan till lunch. Ägg ibland på kvällar och lite bär. Färsk persilja, rosmarin eller nån liknande ört kan få pryda köttet ibland. Thats it.

Det enda kosttillskott jag tar är D-vitamin på vinterhalvåret. 5000iu.
Citera
2019-06-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
2 kilo är inga problem alls. Efter ett tag blir man van och det sjuka är att det enda man vill ha tillslut är kött nästan. Det är lite jobbigt efter nån månad, men sen går det bra. Man blir inte sugen på sötsaker längre.

Jag äter typ 1-2 gång om dagen. Ibland bara en. Trycker i mig allt.

Stekarna är som regel entrecote med mycket fett. Ibland T-bone eller liknande. Ekologiska jag får från en slaktare och ber alltid om extra fett. Det är 90% av min diet numera. De innehåller ganska mycket fett per 100g. Kanske 15g, så 1,8-2 kg motsvarar ca 4000 kcal. Ganska mycket med tanke på hur lite jag tränar, men det är 0 problem. Är helt stenhårt i kroppen. Har man problem med mängden kan man ju bara äta mindre.

Det äts varje dag. Blir lever och fisk en gång i veckan till lunch. Ägg ibland på kvällar och lite bär. Färsk persilja, rosmarin eller nån liknande ört kan få pryda köttet ibland. Thats it.

Det enda kosttillskott jag tar är D-vitamin på vinterhalvåret. 5000iu.

Okej så ingen potatis till köttet och du dricker aldrig juice eller så? Bara vatten eller? Det låter minst sagt ensidigt. Risk för skörbjugg, tänker jag?
Citera
2019-06-06, 05:05
Avslutad
Citat:
Okej så ingen potatis till köttet och du dricker aldrig juice eller så? Bara vatten eller? Det låter minst sagt ensidigt. Risk för skörbjugg, tänker jag?

Bara vatten.

Som sagt teorin om c-vitamin har jag redan nämt, men jag får i mig c-vitamin via persiljan, örterna, bären och levern.

Fö så innehåller kött allt annat i rikliga mängder. Fullproppat med vitaminer och mineraler. Kompletterar med fisk, lever och ägg ibland.
Citera
2019-06-06, 05:57
Medlem
Trappa ned på köttet det sliter hårt på kroppen att vräka i sig kött och dessutom är det svårt att få i sig kvalitets kött med alla gifter som tillförs. Kött kan ätas i väldigt små mängder ibland men det måste vara kvalitet. De flesta välfärdssjukdomar beror på den överlag dåliga kosten. 80 % av all mat i våra matbutiker är skräp. Måttlig träning är optimalt för hälsan tro inget annat.
Citera
2019-06-17, 02:24
Medlem
TS vän har delvis rätt, men med hård träning så menas flera timmars intensiv kondition och styrka varje dag. Folket i crossfitdokumentärerna ser äldre ut än vad de är, men deras träningsscheman och intensitetsnivå skulle normala människor aldrig nå upp i.

Dessutom är det inte så att organen tar stryk, utan bara att det mesta av energin som elitidrottare äter går till vitala funktioner och musklerna. Hudceller och hårrötter får nöja sig med vad som än blir över.
Citera
2019-07-16, 14:57
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Therese Johaug är ju 30. Hon tränar ju stenhårt. Hon skulle alltså se ut som 50 då.
Så oäven är hon väl inte?
Många långloppslöpare ser ju ut som Auschwitz-fångar och kan ju se rätt slitna ut men annars så brukar väl dom som tränar åldras bättre. Mer muskler och mindre fettdaller.

Är hon 30?
Jag hade mer gissat på typ 45.

Tur att jag tränar lagom då, och folk som har gissat på min ålder säger 23-24, jag är BETYDLIGT äldre än så, dessutom måste jag visa leg på systemet ibland, så det tar jag som en komplimang
Citera
2019-07-16, 17:10
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Är hon 30?
Jag hade mer gissat på typ 45.

Tur att jag tränar lagom då, och folk som har gissat på min ålder säger 23-24, jag är BETYDLIGT äldre än så, dessutom måste jag visa leg på systemet ibland, så det tar jag som en komplimang

Det är samma med mig. Jag är 41 men ser ut som 13. Utan legg så får jag inte handla på bolaget. Jag ser för ung ut.
Citera
2019-07-16, 17:19
Medlem
Citat:
Det är samma med mig. Jag är 41 men ser ut som 13. Utan legg så får jag inte handla på bolaget. Jag ser för ung ut.

Hur har du levt ditt liv om jag får fråga?
Citera
2019-07-16, 22:02
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:

Oj, det är ju ganska skapligt
Samma sak hände en gammal arbetskamrat till sambon, hon var över 50, och icke svensk, de trodde hon var typ 12, så hade hon inte sitt leg med sig, så hon fick inte handla, precis som du

Jag brukar dryga mig o fråga hur gammal de tror jag är, när de väl bett om leg
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in