Citat:
Ursprungligen postat av
Infinity1
Du förstår inte något, att du tror du förstår är en annan femma. Du drog nyss jämförelsen med utöya där terror larm gick och han avfyrat en sprängladdning för att sedermera ge sig ut och skjuta ihjäl massvis med människor. Och dig ska jag lyssna på?
Härligt att du använder mina texter jag använt mot dig, som frågor på det? You do the math etc. Du är genomskinlig Och fantasilös. Eric är död och han kommer inte tillbaka det visade sig vara en replika och därav kommer jag mfl med kritik om en ev annan utgång. Du har svårt att förstå det, jag klandrar dig inte.
Ja och du är tydligen för efterbliven för att förstå varför polisen flera gånger, åratal innan detta inträffade gått ut i kampanjer där man förklarat svårigheten med att se skillnad på ett riktigt vapen och en replika.
Någon annan utgång, oavsett strategi, hade det inte blivit när Eric väl riktade vapnet mot polis. Oavsett vart i världen du befunnit dig.
Det finns ett skäl till varför man i Sverige (och dom flesta andra länder) valt att sätta krav på att poliser i yttre tjänst SKALL vara beväpnade, just för att dom skall ha möjlighet att få komma hem levande efter sitt arbetspass om något sånt här händer, eller kunna agera direkt om en dåre går runt på stan beväpnad som här.
Men jag förstår att polisers liv för dig är mindre värt än risken för att idioter som ränner runt med vapenreplikor på stan kan bli skjutna.
Betänk även att både engelska och norska polisen använder sig av beväpnad polis i händelser som denna.
Återigen, det finns inte en enda poliskår i världen som inte hade skjutit i det läge som uppstod. Så enkelt är det.