2019-06-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Behöver inte inbilla mig något, det torde vara en självklarhet.

Vid hot med skjutvapen så gäller verkanseld.

Detta är ostridigt.

Därför kritiserar jag polisen och menar på att de lär ta efter Norge mer. Sen kan man ju se skillnad på situation och situation. Ingen av oss var där så ingen av oss vet, men du verkar ändå veta

Dina emojis gör dig inte seriösare, snarare tvärtom.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-04 kl. 12:21.
Citera
2019-06-04, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Därför kritiserar jag polisen och menar på att de lär ta efter Norge mer. Sen kan man ju se skillnad på situation och situation. Ingen av oss var där så ingen av oss vet, men du verkar ändå veta

Dina emojis gör dig inte seriösare, snarare tvärtom.

Nej det lär dom inte göra, även i Norge använder man sig utav BEVÄPNAD polis om utgångspunkten är en person med vapen.

Vad var det som du inte förstod?

I såväl Norge som England så finns det också exempel på när människor ur allmänhet och poliser kanske hade levt om polisen haft medel att försvara sig/kunnat kämpa ned gärningsmannen.

Men det är klart "tycka" kan man ju göra, att det är viktigare att idioter ska få springa med vapenreplikor på stan
Citera
2019-06-04, 12:53
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Håller med dig, tror det hade kunnat undvikits med insatsstyrkan eller poliser som är tränade till situationer likt denna. Och det felet ligger internt.

Sen att man blir påhoppad av personer som har en tydlig nazistisk rot och ser downies som kamphundar gör ju att debatt nivån sjunker. Det har handlat om allt från mörkt ute, till att downies ska inte få leva. Sen tycker densamma att jag är korkad som ifrågasätter.

Tror inte snutarna åkte ut för att vara blodtörstiga mördare, däremot kan situationer möjligtvis ha undvikits och situationer kan ha sockrats för egen vinning. Jag litar inte på någon förutom min familj och väldigt nära vänner, finns flera fall där polisen gjort bort sig och till och med utövat onödigt våld iom våldsmonopolet. Och vissa delar av FUP tycker jag är märkliga mot hur det lät inledningsvis.

För att jag och några andra kritiserar/ ifrågasätter betyder inte att det är så eller att vi vill att det ska vara så. Men direkt kommer ett gäng människor till försvar och kikar man dessa personers inläggs historik blir man mörkrädd och redan där vet man vilken typ av personlighet man har att göra med. Det komiska i situationen är att de inte respekterar mitt tänk och tycker deras tänk är bäst och att de står över andra. Komik!

Det är tveksamt så att det finns poliser som kunde gjort bättre i den situationen. Men frågan är om man generellt förväntas ha gjort bättre?
Det är tyvärr tveksamt. Samhället handlar alltid om good enough. Oavsett vad vi tycker om det. Utopier finns inte.
Citera
2019-06-04, 13:30
Medlem
Citat:
Nej det lär dom inte göra, även i Norge använder man sig utav BEVÄPNAD polis om utgångspunkten är en person med vapen.

Vad var det som du inte förstod?

I såväl Norge som England så finns det också exempel på när människor ur allmänhet och poliser kanske hade levt om polisen haft medel att försvara sig/kunnat kämpa ned gärningsmannen.

Men det är klart "tycka" kan man ju göra, att det är viktigare att idioter ska få springa med vapenreplikor på stan

Vad vet du om mitt tycke att vapenreplikor är okej? Norge har mindre skjutningar och mer lyckat polisarbete . You do the math
Citera
2019-06-04, 13:47
Bannlyst
Citat:
Vad vet du om mitt tycke att vapenreplikor är okej? Norge har mindre skjutningar och mer lyckat polisarbete . You do the math

Aha... Och då kan det bara bero på att svensk polis har som vana att skjuta på mongoloider bara för skojs skull, och Norsk har det inte.

Finsk polis har färre döda av skjutningar, men lika många skjutningar som den svenska, detta samtidigt som finsk polis har en UTÖKAD befogenhet till att skjuta i laga befogenhet, jämfört med Sverige.

You do the math!

Hade norsk polis haft vapen så kanske färre hade dött då breivik härjade? Finns även en del engelska poliser som kanske hade levt idag om dom haft möjlighet att försvara sig..

Alla mynt har en baksida vet du.

Och det är klart , det är ju viktigare än både allmänhetens säkerhet och polisers möjlighet att överleva, att utvecklingsstörda som till äventyrs får för sig att leka med vapenreplikor på stan inte riskerar att bli skjutna. Det kan man ju alltid "tycka"
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-06-04 kl. 13:49.
Citera
2019-06-04, 16:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Sen att man blir påhoppad av personer som har en tydlig nazistisk rot och ser downies som kamphundar gör ju att debatt nivån sjunker. Det har handlat om allt från mörkt ute, till att downies ska inte få leva. Sen tycker densamma att jag är korkad som ifrågasätter.
Var i tråden har man sagt det?
Citera
2019-06-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Var i tråden har man sagt det?

Finns några sidor bakåt då en person vill att man helst dödar de med Downs och jämför densamma med lösspringande rottweiler. Kollar man killens inläggs historik så ser man även de nazistiska sympatierna
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-04 kl. 18:44.
Citera
2019-06-04, 18:42
Medlem
Citat:
Aha... Och då kan det bara bero på att svensk polis har som vana att skjuta på mongoloider bara för skojs skull, och Norsk har det inte.

Finsk polis har färre döda av skjutningar, men lika många skjutningar som den svenska, detta samtidigt som finsk polis har en UTÖKAD befogenhet till att skjuta i laga befogenhet, jämfört med Sverige.

You do the math!

Hade norsk polis haft vapen så kanske färre hade dött då breivik härjade? Finns även en del engelska poliser som kanske hade levt idag om dom haft möjlighet att försvara sig..

Alla mynt har en baksida vet du.

Och det är klart , det är ju viktigare än både allmänhetens säkerhet och polisers möjlighet att överleva, att utvecklingsstörda som till äventyrs får för sig att leka med vapenreplikor på stan inte riskerar att bli skjutna. Det kan man ju alltid "tycka"

Du slår verkligen luftslott, sen har du dina emojis att luta dig emot. Får väl gratulera att du är sådär 10 år för sen!

Ja eller så hade inte Eric dött om de hanterat situationen annorlunda. Ja bra att du drar paragrafer med Breivik, med rätt utrustning kanske polisen kunde teleportera sig till ön.

FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN!
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-04 kl. 18:45.
Citera
2019-06-04, 18:59
Medlem
Citat:
Du slår verkligen luftslott, sen har du dina emojis att luta dig emot. Får väl gratulera att du är sådär 10 år för sen!

Ja eller så hade inte Eric dött om de hanterat situationen annorlunda. Ja bra att du drar paragrafer med Breivik, med rätt utrustning kanske polisen kunde teleportera sig till ön.

FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN!
Enklaste lösningen är att hålla "folk" på lämpliga institutioner om de inte klarar sig själva. Då behöver inte hederliga arbetande medborgare bli så rädda för dem att de ringer polisen, eller börjar skjuta heller för den delen.
Citera
2019-06-04, 19:03
Bannlyst
Citat:

FÖRUNDERSÖKNINGSLEDAREN!

Du verkar ha svårt att fatta att oavsett hur dom hanterat situationen så hade Eric blivit skjuten när han pekar ned vapnet mot polisen.

Jag förstår varför en sådan situation är nödvärn, du gör det inte. Därför du saknar sådan titel.

Frågor på det?
Citera
2019-06-04, 19:12
Medlem
Citat:
Du verkar ha svårt att fatta att oavsett hur dom hanterat situationen så hade Eric blivit skjuten när han pekar ned vapnet mot polisen.

Jag förstår varför en sådan situation är nödvärn, du gör det inte. Därför du saknar sådan titel.

Frågor på det?

Du förstår inte något, att du tror du förstår är en annan femma. Du drog nyss jämförelsen med utöya där terror larm gick och han avfyrat en sprängladdning för att sedermera ge sig ut och skjuta ihjäl massvis med människor. Och dig ska jag lyssna på?

Härligt att du använder mina texter jag använt mot dig, som frågor på det? You do the math etc. Du är genomskinlig Och fantasilös. Eric är död och han kommer inte tillbaka det visade sig vara en replika och om han pekat med vapen mot polisen borde de då inte rimligtvis sett vad det var för figur? Vem har sagt att han riktade vapen mot de? Polisen själva? Nyss sköt de ju honom i ryggen, och enbart sett en " pundig" gångstil, hur ska du ha det? därav kommer jag mfl med kritik om en ev annan utgång. Du har svårt att förstå det, jag klandrar dig inte.
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-04 kl. 19:15.
Citera
2019-06-04, 19:13
Medlem
Citat:
Tänk om alla som går ut en solig dag (eller mörk natt) har en vapenreplika, och siktar på första bästa polis som dyker upp.
I Norge.
I do the math......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in