2019-06-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Tänk om alla som går ut en solig dag (eller mörk natt) har en vapenreplika, och siktar på första bästa polis som dyker upp.
I Norge.
I do the math......

Granngrabben sprang runt med vapen i dagsljus och jag ringde inte polis, sunda förnuftet avgjorde att det var lek för honom. Skulle sett honom göra en skum deal med vapenhandlare
Citera
2019-06-04, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Du förstår inte något, att du tror du förstår är en annan femma. Du drog nyss jämförelsen med utöya där terror larm gick och han avfyrat en sprängladdning för att sedermera ge sig ut och skjuta ihjäl massvis med människor. Och dig ska jag lyssna på?

Härligt att du använder mina texter jag använt mot dig, som frågor på det? You do the math etc. Du är genomskinlig Och fantasilös. Eric är död och han kommer inte tillbaka det visade sig vara en replika och därav kommer jag mfl med kritik om en ev annan utgång. Du har svårt att förstå det, jag klandrar dig inte.

Ja och du är tydligen för efterbliven för att förstå varför polisen flera gånger, åratal innan detta inträffade gått ut i kampanjer där man förklarat svårigheten med att se skillnad på ett riktigt vapen och en replika.

Någon annan utgång, oavsett strategi, hade det inte blivit när Eric väl riktade vapnet mot polis. Oavsett vart i världen du befunnit dig.

Det finns ett skäl till varför man i Sverige (och dom flesta andra länder) valt att sätta krav på att poliser i yttre tjänst SKALL vara beväpnade, just för att dom skall ha möjlighet att få komma hem levande efter sitt arbetspass om något sånt här händer, eller kunna agera direkt om en dåre går runt på stan beväpnad som här.

Men jag förstår att polisers liv för dig är mindre värt än risken för att idioter som ränner runt med vapenreplikor på stan kan bli skjutna.

Betänk även att både engelska och norska polisen använder sig av beväpnad polis i händelser som denna.

Återigen, det finns inte en enda poliskår i världen som inte hade skjutit i det läge som uppstod. Så enkelt är det.
Citera
2019-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Ja och du är tydligen för efterbliven för att förstå varför polisen flera gånger, åratal innan detta inträffade gått ut i kampanjer där man förklarat svårigheten med att se skillnad på ett riktigt vapen och en replika.

Någon annan utgång, oavsett strategi, hade det inte blivit när Eric väl riktade vapnet mot polis. Oavsett vart i världen du befunnit dig.

Det finns ett skäl till varför man i Sverige (och dom flesta andra länder) valt att sätta krav på att poliser i yttre tjänst SKALL vara beväpnade, just för att dom skall ha möjlighet att få komma hem levande efter sitt arbetspass om något sånt här händer, eller kunna agera direkt om en dåre går runt på stan beväpnad som här.

Men jag förstår att polisers liv för dig är mindre värt än risken för att idioter som ränner runt med vapenreplikor på stan kan bli skjutna.

Betänk även att både engelska och norska polisen använder sig av beväpnad polis i händelser som denna.

Återigen, det finns inte en enda poliskår i världen som inte hade skjutit i det läge som uppstod. Så enkelt är det.

Först har de inte sett Erics ansikte, utan enbart en pundig gångstil och sedan var det för mörkt ute, men ett mörkt vapen kunde de se. Hur ska du ha det? Dina vingslag skiljer sig.
Citera
2019-06-04, 19:29
Medlem
Citat:
Granngrabben sprang runt med vapen i dagsljus och jag ringde inte polis, sunda förnuftet avgjorde att det var lek för honom. Skulle sett honom göra en skum deal med vapenhandlare

Vi har redan förstått att du är lite speciell. Tydligen gör kulor ingen skada på dig om skytten inte vill något illa eller är för dum för att förstå vad han gör. Har du fler superkrafter?
Citera
2019-06-04, 19:38
Medlem
vart är fupen
Citera
2019-06-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Har aldrig sett en sådan kampanj då är det något fel på deras nätverk! Omfattning
Vart exempel har dom skrivit det?
Citera
2019-06-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Har aldrig sett en sådan kampanj då är det något fel på deras nätverk! Omfattning
Vart exempel har dom skrivit det?

Vilken ofelbar logik. Har du inte sett nåt så finns det inte..... Är det inte åldersgräns på flashback?

I det här fallet hade det nog inte hjälpt även om det varit en stor informationskampanj som pågick just då. Chansen att en sån som trådens centralfigur skulle förstå den informationen själv måste ju vara minimal.
Citera
2019-06-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vilken ofelbar logik. Har du inte sett nåt så finns det inte..... Är det inte åldersgräns på flashback?

I det här fallet hade det nog inte hjälpt även om det varit en stor informationskampanj som pågick just då. Chansen att en sån som trådens centralfigur skulle förstå den informationen själv måste ju vara minimal.

Länka då bror duktig, kampanjer ska synas! Är nog fler som inte sett dessa, trädgårdstomte
Citera
2019-06-04, 20:00
Medlem
Citat:
Min mamma tyckte jag också var speciell, nej som jag tidigare skrev så är sannolikheten att en downie skulle få ett äkta skjutvapen i handen = 0.1 procent om inte mindre, möjligtvis högre i vapenliberala länder som USA.

Du som jämförde personer med funktionsvariablar med lösspringande rottweiler.

Håll dig till den tråd vi befinner oss i. Har du åsikter i någon annan tråd passar de nog bättre där.

0,1% är mer än 0. Finns risken att ett vapen som riktas mot en polis kan uppfattas som ett riktigt vapen så får man skylla sig själv om de reagerar.

Och slutligen får jag ge dig lite rätt på slutet. Att jämföra en utvecklingsstörd med en hund var lågt. Hundar tillför faktiskt ganska mycket värde till samhället.
Citera
2019-06-04, 21:09
Medlem
Citat:
Fram med länkarna om KAMPANJEN! Som de flesta missat

Jag vet inte vad du svamlar om. Var har jag erbjudit mig att hjälpa dig med att googla? Klarar du skriva här så kan du nog lista ut hur man använder en sökmotor också. Lycka till.

Om du ändå ska försöka dig på det så passa gärna på att leta upp något jämförbart fall där det inte slutade med skottlossning. Lyckas du med det så är det närapå ett mirakel.
Citera
2019-06-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag vet inte vad du svamlar om. Var har jag erbjudit mig att hjälpa dig med att googla? Klarar du skriva här så kan du nog lista ut hur man använder en sökmotor också. Lycka till.

Om du ändå ska försöka dig på det så passa gärna på att leta upp något jämförbart fall där det inte slutade med skottlossning. Lyckas du med det så är det närapå ett mirakel.

Söker jag på "kampanj vapenreplikor" " kampanj se skillnad på vapenreplikor" så är det enda som dyker upp under de 5 första sidorna återförsäljare inom branschen. Så lägg länkarna nu, trodde att en stor kampanj som man bara inte kunnat missa inte finns högre listat. Eller så var det inte så självklart som du ville påstå med din arroganta muppstil, du har en del att jobba med.

Åter till ämnet
Senast redigerad av Infinity1 2019-06-04 kl. 21:26.
Citera
2019-06-04, 21:51
Medlem
Citat:
Söker jag på "kampanj vapenreplikor" " kampanj se skillnad på vapenreplikor" så är det enda som dyker upp under de 5 första sidorna återförsäljare inom branschen. Så lägg länkarna nu, trodde att en stor kampanj som man bara inte kunnat missa inte finns högre listat. Eller så var det inte så självklart som du ville påstå med din arroganta muppstil, du har en del att jobba med.

Åter till ämnet

Jaha, och vad vill du ha sagt med det? Det var du som drog upp nåt om länkar. Jag är inte intresserad av att läsa om någon kampanj som kanske eller kanske inte går att finna på nätet. Du kanske ska skriva ner vem du vill tjafsa med och om vad, om det blir för invecklat för dig.

För mig spelar det ingen roll om den existerar, för det hade inte gjort någon skillnad i det aktuella fallet, för det är väl den efterblivna killen som dog när han pistolhotade en polispatrull vi diskuterar här? Han hade ändå inte fattat poängen och hans vårdare som inte ens brydde sig om hans säkerhet nog för att se till att han inte sprang ute själv på stan hade nog inte noterat det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in