2019-06-04, 07:56
  #4465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Ja, det är det intrycket man får åtminstone. Han är nog väldigt glad att vi ens diskuterar honom fortfarande. Det göder egot fint skulle jag tro - även om han säkert säger det motsatta med sitt högbetalda jobb och "trea med balkong" i London :-D

Jag tror också att han är glad att man inte har glömt bort honom helt och hållet, han gör ju allt för att få finnas kvar här. Vill imponera med kostymer och bostad?? Alla sett att synas är bättre än att inte synas alls för vissa. Det är tragiskt när ngn är så beroende av andras uppmärksamhet samtidigt som man föraktar och ser ner på oss. Han låtsas att vi "mindre varelser" har ingen betydelse för honom fast vi har det. Livet måste vara väldigt tomt och ensamt när man föraktar alla andra.
Citera
2019-06-04, 09:54
  #4466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Precis, förutsatt att de hade utbildning och avlagt examen som Advokat. Vilket jag förtydligade. Men du kanske missade att läsa detta? Precis som du missat i stort sätt all annan fakta och information. Du verkar helt oförmögen att ta in och ta till dig händelser på det sätt det inträffat.

Din "debatt" med Hamilton är patetisk. Du gör utspel och antagande gång efter gång och sedan får du backa och erkänna att du haft fel alternativt likt strutsen sticka huvudet i sanden och låtsas som det inte hänt.

Kanske dags att sluta nu, dra dig tillbaka och slicka i stället dina sår.

Hamilton "äger dig" totalt!

HAHAHA... vem är kanske polare med Hamilton i tråden? Dina patetiska kommentarer lyser igenom det.
Citera
2019-06-04, 14:24
  #4467
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
HAHAHA... vem är kanske polare med Hamilton i tråden? Dina patetiska kommentarer lyser igenom det.

Ledsen att göra dig besviken, men jag har aldrig träffat Hamilton irl, aldrig haft kontakt med honom på sociala media och om jag inte kommer ihåg fel, inte heller svarat honom eller ställt frågor till honom i denna tråd.

Men jag tillhör dom som tycker att Hamilton gjorde förbannat bra TV. Robinson var denna säsong som bäst så länge Hamilton var med, precis som Robinson förra året var galet bra när Månsson och Jan Bouvier regerade. Robinson hade också enligt mediemätningsverktyget www.mms.se, överlägset bäst tittarsiffror så länge Hamilton var med i programet.

Har också med tacksamhet läst de inlägg Hamilton gjort i tråden, även om en del naturligvis skall tas med en nypa salt, då detta har berikat årets Robinson-säsong väldigt mycket. Lite grann som att kunna titta in bakom kulisserna. Har också tagit del av de svar som Hamilton givit på de frågor han fått i tråden. Han har också outtröttligt svarat på frågor som ställts till honom i tråden, oavsett om dessa varit relevanta eller helt bisarra.

Samtidigt så tycker jag det är hysteriskt roligt, med misslyckade debattörer som exempelvis Touchdown19. Som startade sitt konton i samband med att Robinson började visas i år (Mar. 2019) och som endast postar inlägg som handlar om Hamilton. Av hens totala 33 inlägg är alla hatiskt riktade mot Hamilton och det är alltid T19 som börjar debatten. Hen blir dock alltid överbevisad av Hamilton eller andra. Då försvinner hen ett tag från FB för att sedan dyka upp igen med helt nya och än mer galna påståenden.

För att ta ett exempel, så påstod T19 att Hamilton fick stryk av Adnilson i simningen in till stranden den första dagen. När det i verkligheten var så att Hamilton kom först till sin boj (den längst bort från flotten/närmast stranden) och fick tag i en flagga före Sebbe som var tvåa till denna boj. Detta medan Adnilson knappt tog sig upp ur vattnet och endast hade Jannike och Mathias efter sig. Varefter Adnilson fick väljas in i Lag Syd ståendes på stranden.

För mig framstår det väldigt udda varför hen påstår sig veta bättre än vad en av deltagarna, i detta fallet Hamilton, gör om vad som hände på Fiji under Robinson 2019. Hen verkar också leva ett i högsta grad märkligt liv då den enda tråd hen skriver i är Robinson 2019 och det enda hen kommenterar där är Hamiltons person.

Därför gör nog Touchdown19, och ytterligare ett par som haft ett liknande beteende i tråden och snarlika konton, det bäst i att skaffa sig ett liv, ett liv bortom Hamilton och utanför Robinson.

Edit: Att du så här flera veckor efter att sista programmet har visas är inne i tråden och kommenterar mitt ev. förhållande till Hamilton säger ju en hel del hur han engagerar. Vare sig man gillade eller ogillade Hamiton så berörde han. Jag tror precis detta var vad han ville uppnå med sitt deltagande!
__________________
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-06-04 kl. 14:43.
Citera
2019-06-04, 15:24
  #4468
Medlem
Jag tycker det är förbannat synd att Hamilton åkte ut så tidigt. Det var en skön karaktär som inte var rädd för att säga vad han tyckte. Årets säsong blev ju oerhört seg, det hände knappt någonting på 20-30 avsnitt. Klart bäst TV de första två veckorna, ju längre det gick desto mer likriktade blev karaktärerna. Mastiffs försök till tvister var urusla.

1. Dumpa alla dubloner, de gav ingenting.
2. Gränslandet/utposten gav inte mycket. Bara tragiskt att låta folk sitta och rulla tummarna. Mycket bättre att skicka in helt fräscha jokrar i mitten av säsongen. Förra säsongen gav jokrarna ett mervärde och de kom in medan det fortfarande var två lag. Att sätta in jokrar efter sammanslagningen gör de bara till kanonmat.
3. Jag måste återkomma till jokrarna. Att de inte satte in riktiga jokrar den här säsongen var en stor miss. Det tillför mycket känslor när det kommer in tre jokrar i fin form och de andra tycker att det är så orättvist. Årets utpost med fyra benrangel skrämde inte slag på någon och gav väldigt lite för utgången.
Citera
2019-06-04, 17:50
  #4469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ledsen att göra dig besviken, men jag har aldrig träffat Hamilton irl, aldrig haft kontakt med honom på sociala media och om jag inte kommer ihåg fel, inte heller svarat honom eller ställt frågor till honom i denna tråd.

Men jag tillhör dom som tycker att Hamilton gjorde förbannat bra TV. Robinson var denna säsong som bäst så länge Hamilton var med, precis som Robinson förra året var galet bra när Månsson och Jan Bouvier regerade. Robinson hade också enligt mediemätningsverktyget www.mms.se, överlägset bäst tittarsiffror så länge Hamilton var med i programet.

Har också med tacksamhet läst de inlägg Hamilton gjort i tråden, även om en del naturligvis skall tas med en nypa salt, då detta har berikat årets Robinson-säsong väldigt mycket. Lite grann som att kunna titta in bakom kulisserna. Har också tagit del av de svar som Hamilton givit på de frågor han fått i tråden. Han har också outtröttligt svarat på frågor som ställts till honom i tråden, oavsett om dessa varit relevanta eller helt bisarra.

Samtidigt så tycker jag det är hysteriskt roligt, med misslyckade debattörer som exempelvis Touchdown19. Som startade sitt konton i samband med att Robinson började visas i år (Mar. 2019) och som endast postar inlägg som handlar om Hamilton. Av hens totala 33 inlägg är alla hatiskt riktade mot Hamilton och det är alltid T19 som börjar debatten. Hen blir dock alltid överbevisad av Hamilton eller andra. Då försvinner hen ett tag från FB för att sedan dyka upp igen med helt nya och än mer galna påståenden.

För att ta ett exempel, så påstod T19 att Hamilton fick stryk av Adnilson i simningen in till stranden den första dagen. När det i verkligheten var så att Hamilton kom först till sin boj (den längst bort från flotten/närmast stranden) och fick tag i en flagga före Sebbe som var tvåa till denna boj. Detta medan Adnilson knappt tog sig upp ur vattnet och endast hade Jannike och Mathias efter sig. Varefter Adnilson fick väljas in i Lag Syd ståendes på stranden.

För mig framstår det väldigt udda varför hen påstår sig veta bättre än vad en av deltagarna, i detta fallet Hamilton, gör om vad som hände på Fiji under Robinson 2019. Hen verkar också leva ett i högsta grad märkligt liv då den enda tråd hen skriver i är Robinson 2019 och det enda hen kommenterar där är Hamiltons person.

Därför gör nog Touchdown19, och ytterligare ett par som haft ett liknande beteende i tråden och snarlika konton, det bäst i att skaffa sig ett liv, ett liv bortom Hamilton och utanför Robinson.

Edit: Att du så här flera veckor efter att sista programmet har visas är inne i tråden och kommenterar mitt ev. förhållande till Hamilton säger ju en hel del hur han engagerar. Vare sig man gillade eller ogillade Hamiton så berörde han. Jag tror precis detta var vad han ville uppnå med sitt deltagande!

Fast lite sugen är du allt att få klappa CH på flinten😂

Serri snubben, du har det mest episka inlägget i tråden när du undrar vilken Robinsondeltagare man vill ha som försvarare i ett mordåtal.. helt fantastiskt.
Jag bugar..
Citera
2019-06-04, 18:02
  #4470
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown19
Fast lite sugen är du allt att få klappa CH på flinten😂

Serri snubben, du har det mest episka inlägget i tråden när du undrar vilken Robinsondeltagare man vill ha som försvarare i ett mordåtal.. helt fantastiskt.
Jag bugar..

Genom att inleda ditt inlägg, där syftet egentlingen är att bemöta mig, med att skriva förminskande om Hamilton bevisade du allt det jag skrev i mitt inlägg och lite till.

Du är definitivt trådens största pajas!
Citera
2019-06-04, 18:30
  #4471
Medlem
Gordon99s avatar
Det var jäkligt trist att CSH valde att lämna Robinson 2019, då han tillförde mest underhållningsvärde av alla deltagere. Samtidigt förstår jag honom, då han hotades av bl.a Adnilson. Produktionen/Mastiff valde att behålla mobbaren Adnilson och låta CSH åka hem. Stort misstag!
Citera
2019-06-04, 19:11
  #4472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99
Det var jäkligt trist att CSH valde att lämna Robinson 2019, då han tillförde mest underhållningsvärde av alla deltagere. Samtidigt förstår jag honom, då han hotades av bl.a Adnilson. Produktionen/Mastiff valde att behålla mobbaren Adnilson och låta CSH åka hem. Stort misstag!

Där är vi oense. Jag tycker inte att denne Hamilton var mest intressant i årets upplaga, eller att hans beteende var ens sevärt. Man fick en klump i magen av att se en så stor skit.

Det var betydligt intressantare att följa Sebastians, Adnilssons, Nicks, Emilios och Linns resa. Även Sophie bjöd på lite drama.

Håller med en annan om att de borde haft jokrar som förra året.
Citera
2019-06-05, 00:18
  #4473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
(---)Edit: Att du så här flera veckor efter att sista programmet har visas är inne i tråden och kommenterar mitt ev. förhållande till Hamilton säger ju en hel del hur han engagerar. Vare sig man gillade eller ogillade Hamiton så berörde han. Jag tror precis detta var vad han ville uppnå med sitt deltagande!
Nja. Jag tror att det Hamilton ville uppnå var att vinna tävlingen. Där lyckades han ju inget vidare.

Det sagt, så man kan konstatera att CSH var beredd att genomleva flera veckor av öppen fientlighet i lägret, i syfte att ta sig fram till sammanslagningen. DET tyder på en närmast övermänsklig tolerans mot "dålig stämning". Antagligen en utmärkt egenskap för en advokat. Om CSH tröttnar på juristbanan tror jag också att han skulle bli en utmärkt samtalsterapeut, eller kanske personlig coach el dyl.

Personligen är jag inte så ledsen att CSH försvann; dålig stämning är IMHO inte synonymt med sevärd TV. Men att en deltagare iskallt antar en strategi som gör honom till gruppens hatobjekt är faktiskt imponerande.
Citera
2019-06-05, 08:05
  #4474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Genom att inleda ditt inlägg, där syftet egentlingen är att bemöta mig, med att skriva förminskande om Hamilton bevisade du allt det jag skrev i mitt inlägg och lite till.

Du är definitivt trådens största pajas!

Ofan, allt bevisat alltså😂
Perfekt för dig o juristen ju.

Ta nu och kolla om några avsnitt av årets robinson, sen läser du dina egna inlägg!
Sjukt kul läsning!
Citera
2019-06-05, 08:08
  #4475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99
Det var jäkligt trist att CSH valde att lämna Robinson 2019, då han tillförde mest underhållningsvärde av alla deltagere. Samtidigt förstår jag honom, då han hotades av bl.a Adnilson. Produktionen/Mastiff valde att behålla mobbaren Adnilson och låta CSH åka hem. Stort misstag!

Njae, nu har det både synts och pratats om att Calle pöjken går runt o provocerar för att få en reaktion.
Det hände aldrig o Calle fick dra hem
Citera
2019-06-05, 11:19
  #4476
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Där är vi oense. Jag tycker inte att denne Hamilton var mest intressant i årets upplaga, eller att hans beteende var ens sevärt. Man fick en klump i magen av att se en så stor skit.

Det var betydligt intressantare att följa Sebastians, Adnilssons, Nicks, Emilios och Linns resa. Även Sophie bjöd på lite drama.

Håller med en annan om att de borde haft jokrar som förra året.

hahhaha om mitt medverkande fick dig att kanna en klump i magen.... CUCK!

Intressant att folja Emilios resa? Vilken resa var det? Kebab, fusk och segervittringen? Enda tavlingen han vann var den dar han fuskade genom att titta under ogonbindeln....

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in