Citat:
Ursprungligen postat av
HelmerLjus
HAHAHA... vem är kanske polare med Hamilton i tråden? Dina patetiska kommentarer lyser igenom det.
Ledsen att göra dig besviken, men jag har aldrig träffat Hamilton irl, aldrig haft kontakt med honom på sociala media och om jag inte kommer ihåg fel, inte heller svarat honom eller ställt frågor till honom i denna tråd.
Men jag tillhör dom som tycker att Hamilton gjorde förbannat bra TV. Robinson var denna säsong som bäst så länge Hamilton var med, precis som Robinson förra året var galet bra när Månsson och Jan Bouvier regerade. Robinson hade också enligt mediemätningsverktyget
www.mms.se, överlägset bäst tittarsiffror så länge Hamilton var med i programet.
Har också med tacksamhet läst de inlägg Hamilton gjort i tråden, även om en del naturligvis skall tas med en nypa salt, då detta har berikat årets Robinson-säsong väldigt mycket. Lite grann som att kunna titta in bakom kulisserna. Har också tagit del av de svar som Hamilton givit på de frågor han fått i tråden. Han har också outtröttligt svarat på frågor som ställts till honom i tråden, oavsett om dessa varit relevanta eller helt bisarra.
Samtidigt så tycker jag det är hysteriskt roligt, med misslyckade debattörer som exempelvis Touchdown19. Som startade sitt konton i samband med att Robinson började visas i år (Mar. 2019) och som endast postar inlägg som handlar om Hamilton. Av hens totala 33 inlägg är alla hatiskt riktade mot Hamilton och det är alltid T19 som börjar debatten. Hen blir dock alltid överbevisad av Hamilton eller andra. Då försvinner hen ett tag från FB för att sedan dyka upp igen med helt nya och än mer galna påståenden.
För att ta ett exempel, så påstod T19 att Hamilton fick stryk av Adnilson i simningen in till stranden den första dagen. När det i verkligheten var så att Hamilton kom först till sin boj (den längst bort från flotten/närmast stranden) och fick tag i en flagga före Sebbe som var tvåa till denna boj. Detta medan Adnilson knappt tog sig upp ur vattnet och endast hade Jannike och Mathias efter sig. Varefter Adnilson fick väljas in i Lag Syd ståendes på stranden.
För mig framstår det väldigt udda varför hen påstår sig veta bättre än vad en av deltagarna, i detta fallet Hamilton, gör om vad som hände på Fiji under Robinson 2019. Hen verkar också leva ett i högsta grad märkligt liv då den enda tråd hen skriver i är Robinson 2019 och det enda hen kommenterar där är Hamiltons person.
Därför gör nog Touchdown19, och ytterligare ett par som haft ett liknande beteende i tråden och snarlika konton, det bäst i att skaffa sig ett liv, ett liv bortom Hamilton och utanför Robinson.
Edit: Att du så här flera veckor efter att sista programmet har visas är inne i tråden och kommenterar mitt ev. förhållande till Hamilton säger ju en hel del hur han engagerar. Vare sig man gillade eller ogillade Hamiton så berörde han. Jag tror precis detta var vad han ville uppnå med sitt deltagande!