2019-06-04, 08:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Omg LW blev dessutom skjuten genom fönstret, av SD!!! Med vad för vapen undrar jag????

Återigen varför ville LW fika med en sån som SD efter allt han gjort? Och var alla dessa tokigheter SD utsatte LW för ren skär svartsjuka? Det där kallar ingen normal för kärlek hoppas jag!? Antingen är SD sjuk, jag menar riktigt psykiskt sjuk av ..eller är det rädsla och kontrollbehov???

Skjuta någon genom ett fönster låter liksom som skrämseltaktik, fast beror förstås på vad för vapen han använde?? Slangbella eller vattenpistol i ett öppet fönster? Tänker att det kanske borde stått revolver om det var ett riktigt vapen?? Och att han åkt in för mordförsök eller åtminstone blivit anmäld för mordförsök tidigare?!

Funderar också över HD märkliga profil..har någon sagt ett ont ord om henne? Hon verkar snarare tafatt och likgiltig och inte göra något större avtryck på något sätt...har hon något att säga till om överhuvudtaget eller är hon kontrollerad av någon/några och därför upplevs som en konstig filur?
Då börjar jag fundera på hur HDs hela familj ser ut...syskon? Har HDs föräldrar eller eventuella syskon något kriminellt förflutet/eller pågående kriminell verksamhet som SD har eller haft samröre med på något vis? Eller tillhör de en knasig sekt som kontrollerar varann??
Kan det vara orsaken till att HD accepterat all otrohet mot henne, att hon accepterar och följer med en misstänkt mördare utomlands? Håller med Sh.Holmes att något är mycket märkligt kring HD, frågan är bara vad, kanske så enkelt svar som att hon är sjuk som det antytts.. Mycket sjuk och varför verkar ingen heller riktigt veta!?

Klart hennes föräldrar hade uppmuntrat henne att ta avstånd från SD om de är normala och om SD är galen?! Jaaa svarar alla som själva har barn, särskilt de som har döttrar!!
Varför satte de inte stopp för SD om det nu var han som var helt fucked up undrar jag??
JA jag spånar...å då spånar jag lite till...vet någon hur länge SD och HD känt varandra?? Varit ett par sen ungdomen?
Och om vi antar att SD inte alls var besatt och svartsjuk på LW och istället ville skrämma/varna LW...så blir bilden en helt annan än ett svartsjukedrama, men fortfarande relationsrelaterat..och då kan man se orsaken till varför LW inte släppte taget om SD och ville få honom ur andras grepp, och anledningen till hennes desperata försök att få alla att tro att hon gått vidare och hittat en ny kärlek eller åtminstone var på jakt efter ny kärlek?!

Och så sista frågan..är det någon som vet om SD alltid haft ett hetsigt humör och svårt att hantera impulser eller om det dykt upp senaste tiden/åren tex pga stress???

Hoppas att ni med faktiskt insyn bland alla berörda, förstår att jag själv inte har en jäkla aning och att jag bara fantiserar fritt för att se om någon av er får en aha-upplevelse!

SH skriver att det inte var en lejd mördare som skjutit LW genom fönstret.
Så som jag tolkar det betyder det inte att någon annan skjutit, utan det betyder att ingen skjutit.
Citera
2019-06-04, 08:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Här kommer inlägget från SH som (eventuellt?) kan misstolkas.
Citera
2019-06-04, 09:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Citat:
Jodå Sh.Holmes skrev att SD skjutit på LW, det framkom bara inte med vad så tänkte att det måste vi ta reda på förstås av Sherlock himself!!

Citat:
Remark var i texten står det att SD filmat bakom fönstret? Och var står det att SD sköt LW med en kamera?? Är du snurrig eller är du bara ute efter att förvirra??
Men snälla, läs det inlägg du själv citerade, se ovan.
Citera
2019-06-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
[/b]
Här kommer inlägget från SH som (eventuellt?) kan misstolkas.

Misstolkas vet jag inte om det kan.
Inlägget var skrivet av @Sh.Holmes
på ett bitskt och sarkastiskt sätt,
riktat till alla de i tråden som
försvarar SD med näbbar och klor.
Så har jag uppfattat det i alla fall.
Citera
2019-06-04, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och JG's bil kan mycket väl ha varit beslagtagen vid tidpunkten efter mordet eftersom han då sågs köra omkring i hyrbil istället.

Den kan väl ha varit på reparation?
Citera
2019-06-04, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det här med LW idé att bjuda HD på fika för att berätta sanningen är väldigt intressant..och då kommer några frågor upp som jag hoppas att någon kan svara på:

1) Fått intrycket att denna fika LW bjöd in HD till, att det inte var något de brukade göra och inte var så tighta med varann, är det så?

(Tänker att de borde ju umgåtts flitigt tidigare med tanke på att LW vigde paret D, och dessutom hade samma intressen och bodde i samma kvarter.)

2) Är det sant att HD visste om att SD haft andra under äktenskapet och att HD inte brydde sig om hans prassel?
Visste hon i så fall tom vilka de var utan att bry sig? Eller ville hon aldrig veta vilka de var?

3) När i tid skedde denna fika? Före eller efter HD OCH SD separerat?

Nu frågar du egentligen frågor som enbart kan besvaras av personer som har personlig kännedom om hur det ligger till, men lägger in de här uppgifterna från tråden också för att visa att HD har enligt MV vetat om LWs och SDs förhållande en längre tid.

Om det har framkommit under fikat eller om det berättats/uppdagats vid annat tillfälle framkommer inte av något vi fått i tråden (så vitt jag vet).

Vad gäller andra utomäktenskapliga förhållanden som SD skulle ha haft har vi inte hört något om(kan jag iaf inte minnas), mer än att det varit någon slags sexuell förfrågan till en person(enligt en postare i tråden) och sms fån SD till några av barnens kompisars mammor som kunde tolkas ha en någon slags sexuell innebörd (fritt från minnet).

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det har framkommit att LW informerade HD om deras träffar.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet du/kan du berätta om det var i närtid eller om det ligger längre tillbaka i tid?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det var längre tid tillbaka. Då HD berättat att hon vetat om det under en längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag kommer inte ihåg att vi fått någon
uppgift om det i tråden.
Bara att StHolmes berättat att hon bjudit
HD på fika och berättat det för henne.

Ja, det borde ha oroat fler.

mirdidjul66, 30 aug-18:
Citat:
"Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD"
Citera
2019-06-04, 11:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Misstolkas vet jag inte om det kan.
Inlägget var skrivet av @Sh.Holmes
på ett bitskt och sarkastiskt sätt,
riktat till alla de i tråden som
försvarar SD med näbbar och klor.
Så har jag uppfattat det i alla fall.
Så uppfattade även jag det.

(Uppenbarligen finns det ändå utrymme för (miss)tolkningar.)
Citera
2019-06-04, 13:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nu frågar du egentligen frågor som enbart kan besvaras av personer som har personlig kännedom om hur det ligger till, men lägger in de här uppgifterna från tråden också för att visa att HD har enligt MV vetat om LWs och SDs förhållande en längre tid.

Om det har framkommit under fikat eller om det berättats/uppdagats vid annat tillfälle framkommer inte av något vi fått i tråden (så vitt jag vet).

Vad gäller andra utomäktenskapliga förhållanden som SD skulle ha haft har vi inte hört något om(kan jag iaf inte minnas), mer än att det varit någon slags sexuell förfrågan till en person(enligt en postare i tråden) och sms fån SD till några av barnens kompisars mammor som kunde tolkas ha en någon slags sexuell innebörd (fritt från minnet).

mirdidjul66, 30 aug-18:

😂 Vi har lite olika preferenser jag och SD, han ansåg ju att avsugning inte var otrohet.

Detta enligt skribenten som chattat med honom och fått förfrågan.
Citera
2019-06-04, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
😂 Vi har lite olika preferenser jag och SD, han ansåg ju att avsugning inte var otrohet.

Detta enligt skribenten som chattat med honom och fått förfrågan.

Skulle tro att flertalet räknar det som otrohet.
Sedan finns det väl alltid en grupp personer som inte håller med av olika skäl .

Frågan är när denna förfrågan skedde?
Om det skedde samtidigt som han hade ett förhållande med LW?
Frågan kräver inget svar.

Citera
2019-06-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SH skriver att det inte var en lejd mördare som skjutit LW genom fönstret.
Så som jag tolkar det betyder det inte att någon annan skjutit, utan det betyder att ingen skjutit.

Oj jisses så jag feltolkade vad Sh.Holmes skrev, skrattar gott och jag bjuder på det!
Tack för att du rättade till mitt misstag!
Citera
2019-06-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Men snälla, läs det inlägg du själv citerade, se ovan.
Haha ja sorry jag läste och tolkade fel, mitt misstag men tack för att ni rättar mig här!
Citera
2019-06-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
, han ansåg ju att avsugning inte var otrohet.

.

Citat:
Skulle tro att flertalet räknar det som otrohet.
Sedan finns det väl alltid en grupp personer som inte håller med av olika skäl .

[/spoiler]

Tja, enligt en amerikansk president så räknas det ju inte ens som sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in