2019-06-03, 10:15
Medlem
H4ns Br3ndestam finns på Facebook & profilfotot av honom visar att han fotograferar.

I denna blogg https://elinaanderssondalby.blogg.se...ellbilder.html har H4ns agerat fotograf på en modevisning (Heartland model agency).

Är det rätt H4ns?
Senast redigerad av Palindromsekvens 2019-06-03 kl. 10:20.
Citera
2019-06-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Om vi leker med tanken att jag lyckas googla fram en bild på en svensk familj i Skåne, kan man fortfarande dra slutsatser av huruvida barnen i familjen far illa eller ej utifrån en bild? Eller fungerar den metoden enbart på bilder av svenska familjer i Skåne?

Håll dig till den familjen som det gäller och lägg inte ut bilder på en annan familj. Du la ut en bild på en amerikansk familj när någon frågde om en bild på familjen som tråden handlar om.
Citera
2019-06-03, 10:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Vart finns bild på sonen?

http://www.e-magin.se/paper/5k77c8zv...per/5k77c8zv/2

På den här sidan finns den (förmodade?) farfaderns bröllopsbilder

http://fsbb.se/image-sitemap-13.xml
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-06-03 kl. 10:25.
Citera
2019-06-03, 10:29
Citat:
Ursprungligen postat av Negrolin
Säkert de manipulerande föräldrarna som "hjälpt" ungen med studierna på distans.
Verkar ju mer som om föräldrarna faktiskt gjort så lite som möjligt. Läste i tråden att barnen nära på direkt visat välmående förbättringspotential vid omhändertagandet för kontrollundersökningen av deras status.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-06-03 kl. 10:35.
Citera
2019-06-03, 10:31
Medlem
Är det inte mer troligt att mamman är utvecklingsstörd än har autism eller borderline? Jag har inte läst domen, men detta med avföringsfixeringen, smutsiga sängar och misären, samt att barnen inte ens kan de mest grundläggande saker som att knyta sina skor.
Citera
2019-06-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ser att Flashback-förnekarna kapade tråden rätt tidigt. Men sen är det ju det här med bevisbörda med.

1. Fem barn vilken svensk familj har fem barn?

2. Familjen pratade inte svenska varför?

3. Barnen kunde lätt segla under radarn och ingen ifrågasätta att de befann sig i uttalandet fem barn i utlandet vilken svensk familj skulle komma undan med det?

Skärp er för fan!
1. Det finns svenska familjer med fem barn.
2. Fråga föräldrarna.
3. Denna familj kom undan med det. Ganska länge.

Varför ska vi skärpa oss?
Citera
2019-06-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhante
Håll dig till den familjen som det gäller och lägg inte ut bilder på en annan familj. Du la ut en bild på en amerikansk familj när någon frågde om en bild på familjen som tråden handlar om.
Och i brist på bilder på den aktuella familjen valde jag en annan, på en familj med dokumenterade övergrepp liknande de nu aktuella, för att påvisa det absurda i att påvisa eller avfärda övergrepp utifrån ett foto.

Om du inte förstår min poäng så säg till så försöker jag gärna utveckla. Om du tycker att exempel och liknelser med liknande fall är irrelevanta eller direkt menliga för forumdiskussioner så rekommenderar jag att du kontaktar en moderator. För enkelhetens skull kan du rapportera det här inlägget där mitt övertramp torde framgå.
Citera
Medlem
Undrar ju hur de här föräldrarna blivit så här rubbade (deras egen uppväxt, skolgång osv)
Eftersom jag släktforskar gjorde jag en sökning i AD (arkiv digital).

1985 Sveriges befolkning är mamman 8 år gammal. I AD finns då bara en i hela landet som har hennes två förnamn. Född på Kirsebergs församling, Malmö och bor på en adress i Harlösa, Eslövs kommun tillsammans med sina föräldrar (troligtvis) och en storasyster som är tre år äldre. Familjen heter P*rss*n i efternamn. I AD 1975 bor familjen på en adress på Hennes båda föräldrar är födda i Malmö.

Pappan är 5 år gammal 1975. I AD 1975 Sveriges befolkning finns bara en i hela Sverige med hans två förnamn. Den pojken är född i Överum, Kalmar och bor i Gamleby, Lofta församling, Västerviks kommun, Kalmar län. Enligt AD bor på samma adress hans två föräldrar (troligen) som är gifta och en lillasyster som är tre år yngre. I AD 1985 Sveriges befolkning är familjen skrivna på en adress i Sigtuna, s:t Olofs församling, Sthlm. Dessförinnan (1984) kan man se att familjen varit mantalsskrivna i Salems församling, Sthlm. De heter K*rlss*n i efternamn.

Nu vet ju inte jag om detta är de två föräldrarna som vanvårdat sina barn men känns ju så. Någon borde rimligtvis gått i skola med dem, klasskamrater, studerat och kanske grannar i deras barndom. Man undrar ju om de varit så här knäppa alltid eller om två rubbade själar mött varann och sedan tragiskt nog avlat 5 barn som växer upp i misär!? Finner inga ord. Deras nuvarande efternamn är inget av ovanstående så det är troligtvis taget när de gift sig el ngt. Så vem känner dessa personer från barndomen, skolan?

Men för att skippa alla andra misstankar så har båda föräldrarnas familjer helsvenska för- och efternamn och alla födda i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
http://www.e-magin.se/paper/5k77c8zv...per/5k77c8zv/2

På den här sidan finns den (förmodade?) farfaderns bröllopsbilder

http://fsbb.se/image-sitemap-13.xml

Vad menar du med den första länken?
Vad ha Kornel Kovacs med detta att göra
Citera
2019-06-03, 10:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palindromsekvens
H4ns Br3ndestam finns på Facebook & profilfotot av honom visar att han fotograferar.

I denna blogg https://elinaanderssondalby.blogg.se...ellbilder.html har H4ns agerat fotograf på en modevisning (Heartland model agency).

Är det rätt H4ns?

Torde vara rätt
enligt ratsit finns det bara en person i Sverige med det namnet
Citera
2019-06-03, 10:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det inte mer troligt att mamman är utvecklingsstörd än har autism eller borderline? Jag har inte läst domen, men detta med avföringsfixeringen, smutsiga sängar och misären, samt att barnen inte ens kan de mest grundläggande saker som att knyta sina skor.

Det i alla fall jag tycker är så himla konstigt att det är 2 föräldrar, utan dokumenterat (kan ju ha förekommit, men har inte kommit fram något än i alla fall) missbruk eller psykisk ohälsa som beter sig såhär. Hur i hela friden är det möjligt? Det finns såklart en massa föräldrar som är ganska oengagerade i sina barn, som inte orkar bry sig om de skolkar eller bara är kassa i skolan. Men detta? Det vore sin sak om de på riktigt ville skydda sina barn från omvärlden och hem-skolade dem och verkligen gick in för det. De här personerna verkar ju mest bara ha struntat i sina barn gällande bildning.
Citera
2019-06-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajsakarin
Det är inte helt osannolikt. Vet flera som har fått diagnoser sent i livet: en som fick en Aspergerdiagnos i 50-årsåldern och en annan som fick diagnoserna ADHD och atypisk autism i samma ålder. Problematiken har så klart funnits hela livet

För att förtydliga asperger som diagnos finns inte längre och dessutom är en diagnos av den typen inte liktydligt med rätt till bidrag, säger ingenting om det aktuella fallet då jag ej läst in mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in