2019-06-02, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Slänger till med ett sista inlägg eftersom Peppe har uttalat sig om situationen:

Ah, okej! Då var hela tråden äkta från början? Peppes Pizzeria fick en negativ kommentar, Peppe själv skrev i affekt, upprörd och ledsen, ett ej menat hotfullt svar. Kanske gjorde man en dålig burgare från grunden, det kan hända Michelin-krogar...anyways...

Jag tror detta kan ha dragit lärdom till flera parter. Peppe själv måste lära sig att kunna hantera negativ kritik, utan att ta det personligt. Det är inte okej att återkoppla som Peppe gjorde. Jag tror denna upplevelse fått honom att tänka om och mogna på den punkten.

Till kunder som upplever dålig service, eller inte tycker att maten är duglig - prata med gärna med kocken/pizzabagaren innan, särskilt om man vet att stället brukar leverera gott käk. Klart det är okej att lämna en dålig recension (jag gör det också), men man kanske ska tänka till lite innan. Summa summarum bör man inte göra en tråd på Flashback om det. Det vi har sett här är att många som inte har någon som helst koppling till kunden, eller ens ätit på pizzerian, hoppar på det hela och lämnar dåliga reviews/poäng. Dåligt beteende av er.

Tråden har varit jävligt kul att följa annars. Hatar tamejfan snuskpizzerior med fejkade betyg. Säger inte att Peppes är en sådan pizzeria, och kommer därför att käka där i sommar. Gillar att prova nya pizzerior. Tycker som sagt att alla vi som bor i Stockholm tar oss en titt förbi och avnjuter en pizza. Väntar för övrigt fortfarande på en bild på pizzan, samt gärna omdöme om vilken pizza som är bäst där?

Anyways, önskar Peppes Pizzeria allt gott, och muppen som startade tråden, njut av detta.
Citera
2019-06-02, 03:01
Medlem
Cunnilinguists avatar
Nu förtäljer inte denna tråden och alla era inlägg om denna pizzeria som rubriceras här är en del av den norska pizzeriakedjan Peppes pizza - www.peppes.no - eller inte?

Personligen gillar jag inte Peppes pizza för det är som en ännu sämre piratkopia-rip off på Pizza Hut, som ju också är skitdåliga.

Det är inte några riktiga handbakade pizzor iallafall utan bara fabrikstillverkade med svintjock botten!

Svindyrt också är det med priser så som 220 NOK för en sketen uppvärmd degbit - vad tar dom för pizzorna på Peppes i Sverige?
Citera
2019-06-02, 04:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cunnilinguist
Nu förtäljer inte denna tråden och alla era inlägg om denna pizzeria som rubriceras här är en del av den norska pizzeriakedjan Peppes pizza - www.peppes.no - eller inte?

Personligen gillar jag inte Peppes pizza för det är som en ännu sämre piratkopia-rip off på Pizza Hut, som ju också är skitdåliga.

Det är inte några riktiga handbakade pizzor iallafall utan bara fabrikstillverkade med svintjock botten!

Svindyrt också är det med priser så som 220 NOK för en sketen uppvärmd degbit - vad tar dom för pizzorna på Peppes i Sverige?

Nej, tråden handlar inte om den norska pizzakedjan, handlar om en pizzeria i Hägersten. Peppes Pizza i Hägersten tar någonstans mellan 90-130 kronor för pizzorna. Verkar vara en helt vanlig svensk pizzeria.
Citera
2019-06-02, 04:36
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Slänger till med ett sista inlägg eftersom Peppe har uttalat sig om situationen:

Edit: Såg att Peppe har ändrat sina negativa recensioner på andra restauranger/ställen. Det faktum att han gav andra företag ettor, medan han själv blev besviken på en etta, var något folk i tråden anmärkte på. Hans recensioner är nu mer nyanserade 3or osv. Jag tror han har vuxit som person av hela den här situationen. Jag kommer besöka Peppes Pizzeria i sommar Ägaren verkar störtskön.

Håller med dig - Peppe verkar trots allt vara en mänsklig och skön lirare, en vanlig prick med fel och brister (som oss alla). Jag kommer också att besöka Peppes på min semester och knapra hans pizza. Skönt att denna historia fick ett lyckligt slut. Önskar bagaren fortsatt lycka med sin bizniz.
Citera
2019-06-02, 08:19
Medlem
autokrats avatar
Citat:

Edit: Såg att Peppe har ändrat sina negativa recensioner på andra restauranger/ställen. Det faktum att han gav andra företag ettor, medan han själv blev besviken på en etta, var något folk i tråden anmärkte på. Hans recensioner är nu mer nyanserade 3or osv. Jag tror han har vuxit som person av hela den här situationen. Jag kommer besöka Peppes Pizzeria i sommar Ägaren verkar störtskön.
Okej, så Peppe har alltså dels hotat ts pga en dålig recension, och dessutom medvetet gjort dåliga recensioner på andra ställen?

Och trots det tycker folk att han är en skön kille?
Vad fan är det för fel på er som försvara den här idioten?
Citera
2019-06-02, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffington
Jag tar tillbaka min dåliga recension, jag har fått pengarna tillbaka och är därmed nöjd. För mig är saken ur världen och jag lämnar härmed denna tråd för gott!

"Det mest irriterande är Daniel Helldéns små cyckelf*ttor som tror att dom är nåt. Är busschaffis och har slagits m dom 2 gånger //Steffington"

Ingen verkar ju helt frisk i den här soppan?

Hur är pizzasalladen på Peppes? Funderar på ta mig dit men vill kolla innan.
Citera
2019-06-02, 09:10
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Slutet gott, allting gott. Jag uppmanar alla att sluta skriva taskiga recensioner om Peppes Pizzeria, om ni inte har negativa upplevelser från hans pizzeria dvs. Ni som har lämnat en massa taskiga recensioner får gärna ta bort dem, för det är onödigt att dreva mot någon som har ägt upp till sina misstag, bett om ursäkt och kompenserat kunden.
Detta var slutet på historien om Peppes hot pga dålig recension ja.

Peppe har lärt sig att skäll på kunder inte går ihop med att äga pizzeria, särskilt om båda är engagerade på sociala media. Då blir det som att släcka eld med bensin.

Men har Peppe såsom pizzabagare lärt sig vad som orsakade just denna kundens missnöje ? Och åtgärdat saken ? Till Peppe: Kunder som känner till historien är nog lite skraja att klaga och riskera riva upp ett nyläkt sår.
Citera
2019-06-02, 12:40
Medlem
Wahnsinns avatar
Peppes Pizzeria kommenterar på facebook: https://www.facebook.com/pg/Peppes-P...5331932/posts/
Citera
2019-06-02, 14:50
Medlem
PixelGuys avatar
Var det någon i tråden som åkte dit och käkade en pizza? Efter det här så borde Flashback användare få rabatt på priset.
Citera
2019-06-02, 16:12
Medlem
dunias avatar
Lyssna. Snacka inte om Peppe okej, han är bäst på pizzor.
Citera
2019-06-02, 17:23
Medlem
Provokatörs avatar
Det här med Google-recensioner och betyg för dussinhak som pizzerior säger egentligen ingenting, man kan inte utläsa någonting vettigt eller dra några slutsatser alls av dessa.

Det finns en legendarisk tråd på forumet som heter (FB) Dräggigaste krogen i STHLM?

I den tråden så förekommer en Pub/pizzeria/krog i grannskapet till Peppes, (700 meter bort) som numera heter Pub Diset (dom serverar tydligen även pizzor), den har bytt namn från Paradiset (enligt signaturen hazzo pga av att skylten pajade). Det är en av dom mest omskrivna sunkkrogarna i tråden (tråden startades 2004 och har snart 1900 inlägg). Diset har 4.0 i betyg hos Google vilket inte ens är i närheten av verkligheten, Expressen hade tidigare en överkryssad geting som betyg, jag ger Diset 3 överkryssade getingar. Men det är ändå helt klart värt en omväg för att kunna säga att man varit där och det är nästan så jag tror att all 'reklam' här på forumet har dragit upp Disets betyg.

Peppe ska inte klaga, ingen annan pizzeria i hans närområde kommer upp i hans betyg, denna tråd till trots.

Kod:
Peppes pizzeria			4,4
Tellus pizza			4,2
La Fovirita			4,2
Catarina			4,0
Pizzeria pino			4,0
Örnsbergs pizzeria		3,9
Pizzeria lilla paradiset	3,9
Sjöviks pizzeria		3,9
Udden				3,9
Glada hörnan			3,8
Del Mare			3,8
En pizza i Aspudden		3,6
Pizzeriabakaren Hägersten	3,5
Primo Ciao Ciao			3,3
Hägersten pizzeria		2,6
Prima pizza			2,6
Pizzeria Di Metro		2,9

Men fan vet hur man ska tolka dessa siffror.
https://www.google.com/maps/search/p...9766515,14.33z

/Provokatör

PS Vad som gör att det blir en bra pizza beror ofta på dagsformen hos bagaren, tid i ugnen råvaror och givetvis val av pizza. Ställen som likt industrin kvalitetssäkrar sina pizzor (som Pizza Hut) och smakar därför likadant varje gång, men det går liksom inte att åstadkomma på en vanlig svensk el-pizzeria i en förort. Hög personalomsättning i kombination med ojämn kvalitet på råvarorna (man köper gärna där det är billigast istället för att hålla en jämn kvalitet) borgar för att det blir lite av ett lotteri.
Citera
SkepticalHippos avatar

Moderatormeddelande

Postat av SkepticalHippo 2019-06-02, 19:21
Medlem
Kan ni snälla hålla er till ämnet så slipper vi radera så himla mycket skit?

Istället för att varna den senaste vågen av skämt så bröts dessa inlägg ut till en egen tråd eftersom behovet verkar finnas:
(FB) Tråden där vi skämtar om Peppes Pizzeria
Håll er till den om ni bara vill skoja om hela saken.

Som vi alltid, tröttsamt nog, måste påpeka: Denna tråd handlar inte om hur invandrare är eller inte är eller vad som kännetecknar en viss folkgrupp. Det finns massor med trådar i de korrekta forumdelarna.

Här avhandlas fakta, rykten och pizza. Som vanligt behöver inläggen ha en viss substans för att inte räknas som trams.

Extra viktigt: Vi står för att alla ska ha rätt till yttrandefrihet och sin verklighet. Om någon skulle få för sig att uppmana andra att gå in och skriva dåliga betyg bara för att jävlas så är det att likställa med att anordna raider, vilket vi ser väldigt hårt på. Det är så långtifrån okej som man kan komma och vi tänker inte vara en plattform för sådana dumheter.

Alla som struntar i ovanstående kommer framöver få en varning.

/Moderator
Senast redigerad av SkepticalHippo 2019-06-02 kl. 19:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in