2019-06-01, 21:24
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har ingen aning om Peppes har/inte har rättigheter. Men skulle tippa på att de har öl/vin-rättigheter i alla fall. Det brukar pizzerior ha. (Jag är göteborgare, inte "hägerstenare"..)

Men Peppes priser verkar inte onormalt höga, inte ens för en snål göteborgare som jag. För att kunna avgöra pizzorna, måste man naturligtvis äta där på Peppes.

Peppe har fullständiga rättigheter i sin källarlokal, ölen har samma pris som om pizzerian låg på Östermalm.

Den ospecificerade spriten som han har på menyn tar han 24 SEK per centiliter för vilket är OK, lite skumt att han inte berättar om det är vodka, whisky eller konjak.

http://www.peppespizzeria.se/menu/

/Provokatör
Citera
2019-06-01, 21:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Peppe har fullständiga rättigheter i sin källarlokal, ölen har samma pris som om pizzerian låg på Östermalm.

Den ospecificerade spriten som han har på menyn tar han 24 SEK per centiliter för vilket är OK, lite skumt att han inte berättar om det är vodka, whisky eller konjak.

http://www.peppespizzeria.se/menu/

/Provokatör

Verkar main-stream på priserna. Spriten är väl standardsorterna (billigaste) whiskyn, vodkan, ginet, brandyn ("två-stjärna") antar jag. Inköpspriserna för dessa skiljer sig inte nämnvärt, då billiga sorter mest kostar alkoholskatt, kanske därför Peppes har "enhetspris" på spriten?

Sedan kan jag säga att många krögare köper billigaste spriten och häller över på tratt i dyrare flaska..
Citera
2019-06-01, 21:40
Medlem
ModerRotas avatar
Allt detta snack om Peppes pizzeria gör ju att det hamnar på livets bucket-list:

* Äta på Peppes Pizzeria i Hägersten och bli hotad om man klagar på maten. - CHECK!

Det är liksom tradition för alla i hela världen att åtminstone en gång i livet bege sig till Hägersten och njuta av Peppes upplevelse resort.

Mat, hot och spänning!
Citera
2019-06-01, 22:15
Medlem
Jag tar tillbaka min dåliga recension, jag har fått pengarna tillbaka och är därmed nöjd. För mig är saken ur världen och jag lämnar härmed denna tråd för gott!
Citera
2019-06-01, 22:18
Medlem
Vill även tillägga att Peppe egentligen är mycket snäll och att det hela är ett stort missförstånd. Kan varmt rekommendera peppes pizzeria. 100% kärlek!
Citera
2019-06-01, 22:42
Medlem
Koettbullens avatar
Jag har varit i kontakt med Peppe igen via Facebook. Han mår tydligen väldigt dåligt över denna tråd och tycker det är jättetråkigt att folk lämnar negativa recensioner "på skoj". Han har tagit kontakt med TS och löst situationen genom kompensation och ursäkt. Detta är nog "the end of the story", för Peppes Pizzerias tid som snackis på Flashback. Både TS och Peppe vill lägga allt bakom sig och gå vidare.

TS har inte blivit "hotad till att vara tyst", utan de har sinsemellan kommit överens om att saken är utagerad och båda parterna är nöjda. Chatthistorik som Peppe skickade stödjer även detta. De båda är på god fot.

Den där tråden som figurerade här tidigare, som vi trodde var skriven av Peppe, var inte skriven av honom. Han har inte något Flashback-konto och vet inte hur man skapar en.

Peppe bad mig att skriva detta, eftersom han inte kan posta själv.

Slutet gott, allting gott. Jag uppmanar alla att sluta skriva taskiga recensioner om Peppes Pizzeria, om ni inte har negativa upplevelser från hans pizzeria dvs. Ni som har lämnat en massa taskiga recensioner får gärna ta bort dem, för det är onödigt att dreva mot någon som har ägt upp till sina misstag, bett om ursäkt och kompenserat kunden.

Detta är sista posten jag skriver i denna tråd. Det är onödigt att fortsätta hålla den vid liv.

Tack för alla tidigare spekulationer och teorier, det har varit underhållande!
Citera
2019-06-01, 23:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Felet med såna som TS är att de inte ska äta ute eller handla på pizzarestauranger och hamburgerrestauranger. Men TS och hens gelikar är alldeles för inkompetenta att baka egna pizzor hemma trots att det är busenkelt, så då föreslår jag att de köper Paolos fryspizza istället. Det är den enda pizzan jag handlar. Billig, bra råvaror, smakar bra och bakat i Italien.

Peppes Pizza bakar säkert bra pizzor men jag skulle inte beställa där för jag köper aldrig från pizzerior.

Kunder som lämnar dåliga betyg ska ha stryk! Särskilt när de själva får bästa betyg av föraren.

Ska man ha bra pizza är det ganska givet att man gör den själv och således då även kan välja råvaror som håller en betydligt högre nivå. Ett plus givetvis om man har en ordentlig ugn, men även om man inte har det funkar det.

Bisarr historia för övrigt.
Citera
2019-06-01, 23:51
Bannlyst
Är jag den enda som faktiskt vill dra till stället och testa en pizza bara för att? Denna tråd är fantastiskt underhållande, och hela scenariot är högst tragikomiskt.

Peppe, om du läser detta, fortsätt göra grymma pizzor så drar jag och testar en i sommar. Du ska få en riktigt bra recension om pizzan är god. Tänk även att all PR är bra PR.
Citera
2019-06-01, 23:55
Medlem
Bra tråd!

Läst hela men kan ändå inte bilda en uppfattning om maten.
Vad hände med swishen 18 april?
Citera
2019-06-01, 23:56
Medlem
Hagis124s avatar
Vart magsjuk efter jag åt där..
Aldrig mer peppes fick en fredags kväll förstörd..
Citera
2019-06-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffington
Jag tar tillbaka min dåliga recension, jag har fått pengarna tillbaka och är därmed nöjd. För mig är saken ur världen och jag lämnar härmed denna tråd för gott!

Var du där 18 april eller 30 maj?
Citera
2019-06-02, 00:24
Medlem
TS har uppenbarligen blivit hotad till att vara tyst. Köttbullen är också Peppes vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in