Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
TiNi slängde ut sig att SD kontaktat HD:s arbetskamrater och sen försvann hen. Då spekulerade jag om anledningen kunde vara exempelvis en födelsedag eller liknande. Vilket kunde förklara om kontakt skett, men jag höll/håller det som osannolikt att SD har massa mobilnummer till HD:s arbetskamrater (olika skift och allt).
Först senare kom att dom fått lämna sina mobiler, sen kom att det var hot och för att verkligen befästa sin tid i rampljuset så kom att dom fått larm...
Suck
Jag kan tänka mig att det handlar om en mix av sanning och fantasi när det gäller uppgifterna från TiNi. Helt tydligt är iaf att något av uppgifterna ledde till en hel del konstiga inlägg, men inte helt ointressanta.
Nu till något annat.
EGT, du har tydligen viss insyn om SD från flera håll - är det uppgifter från honom direkt och/eller från någon av hans närstående? Insynen till/om LW verkar klart mindre att döma av dina inlägg.
Jag uppskattar att du skriver i tråden och är tydlig med att du inte är 100 procent övertygad om att din vän SD skulle vara oskyldig - även om det är din önskan.
Nu kanske jag upprepar tidigare fråga, men visst skrev du i vintras att du visste att en del beslagtaget gods var återlämnat till SD? Därför undrar jag (igen?) om du vet vilket gods utredarna har behållit?
Vet du t ex om hans cykel/cyklar har varit på analys? Berätta gärna!