2019-06-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Resonemanget faller efter som det är uppdiktat... varför ägna tid att analysera ren lögn?!

Jag vände mig givetvis till de som inte är helt övertygade om att det är ren lögn. Så varför svarar du ens när du inget tillför just på mitt inlägg? Svara bara om du har något viktigt att tillföra tack!
Citera
2019-06-02, 14:10
Medlem
Citat:
TiNi slängde ut sig att SD kontaktat HD:s arbetskamrater och sen försvann hen. Då spekulerade jag om anledningen kunde vara exempelvis en födelsedag eller liknande. Vilket kunde förklara om kontakt skett, men jag höll/håller det som osannolikt att SD har massa mobilnummer till HD:s arbetskamrater (olika skift och allt).

Först senare kom att dom fått lämna sina mobiler, sen kom att det var hot och för att verkligen befästa sin tid i rampljuset så kom att dom fått larm...
Suck

Tack så mycket, då är det klarlagt var
skriverierna om en ev inbjudan till ett
födelsedagskalas har sitt ursprung i.
Citera
2019-06-02, 14:45
Medlem
Citat:
TiNi slängde ut sig att SD kontaktat HD:s arbetskamrater och sen försvann hen. Då spekulerade jag om anledningen kunde vara exempelvis en födelsedag eller liknande. Vilket kunde förklara om kontakt skett, men jag höll/håller det som osannolikt att SD har massa mobilnummer till HD:s arbetskamrater (olika skift och allt).

Först senare kom att dom fått lämna sina mobiler, sen kom att det var hot och för att verkligen befästa sin tid i rampljuset så kom att dom fått larm...
Suck

Ok visst att det du spånade om en eventuell födelsedagsfest kan förklaras att så inte var fallet. Men vet någon verkligen att TiNi ändå inte kommit med riktiga uppgifter.
Tänker att självklart kan HD mått väldigt dåligt efter alla spekulationer om henne och exet och LW..och att SD tvingat till sig hennes arbetskamraters telefonnummer för att säga sitt. Då kan de däringa arbetskamraterna känt sig påhoppade/hotade och fått larm kanske?!
Och om nu TiNi anses som icke trovärdig för att hen försvann långa perioder härifrån, så kan det ju också bero på rädsla att skriva mer av flera olika anledningar?! Alla inblandade borde ju liksom vara livrädda helt enkelt!
Citera
2019-06-02, 14:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Suck

Jag kan tänka mig att det handlar om en mix av sanning och fantasi när det gäller uppgifterna från TiNi. Helt tydligt är iaf att något av uppgifterna ledde till en hel del konstiga inlägg, men inte helt ointressanta.

Nu till något annat.
EGT, du har tydligen viss insyn om SD från flera håll - är det uppgifter från honom direkt och/eller från någon av hans närstående? Insynen till/om LW verkar klart mindre att döma av dina inlägg.

Jag uppskattar att du skriver i tråden och är tydlig med att du inte är 100 procent övertygad om att din vän SD skulle vara oskyldig - även om det är din önskan.

Nu kanske jag upprepar tidigare fråga, men visst skrev du i vintras att du visste att en del beslagtaget gods var återlämnat till SD? Därför undrar jag (igen?) om du vet vilket gods utredarna har behållit?
Vet du t ex om hans cykel/cyklar har varit på analys? Berätta gärna!
Citera
2019-06-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I all välmening, men ni kanske hellre skulle prova att starta en egen tråd angående postaren @Rosamunds antydan om h*ns eventuella forskningsprojekt

Det blir litet svårt att fokusera på rena inlägg som rör mordet på LW när vi återkommande landar i diskussioner om postarens påstådda forskningsprojekt.
Jag tycker det är ganska intressant för tråden då Rosamund skriver att det ÄR forskning (antyder inte).

Om det vore någon som var tillfälligt inne i tråden hade jag inte brytt mig men här tycker jag att det handlar om hennes trovärdighet (vad gäller hur man ska tänka ang andra inlägg från henne).

Eftersom hon inte ville ta fram inlägget själv så tänkte jag hjälpa till att hitta. Detta är inte första gången hon blivit ifrågasatt... långt ifrån!

Jag tycker detta är ganska allvarligt då hon dessutom påstår att det är "enl lag" att informera oss i tråden.

Ps Säger till när (om) jag hittar inlägget... Ds
Citera
2019-06-03, 08:14
Medlem
Citat:
Menade det inte som ett påhopp på dig, utan mer ett påhopp på uppgiften TiNi sprider...
Hur vet Du att det inte ligger någon sanning i TiNi:s inlägg? Jag är inte lika säker men för Dig verkar det känsligt fortfarande...?
Citera
2019-06-03, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
God morgon

Har ni inget bättre för er under långhelgen än att fortsätta mobba enskilda skribenter.

Ämmet för tråden är mordet på Lena, ingenting annat. Starta en egen tråd om forskningen.
Det är respekrlöst mot brottsofffet Lena att ni fokuserar på annat. Vad är ni för människor egentligen, en småbarnsmamma är brutalt mördad och ni harpar om att n8
Det är inte första gången Du skriver att Du blir mobbad när Du får frågor.
Varför skulle det vara mobbing att få fram Ditt inlägg som Du säger dig ha skrivit i tråden?
Citera
2019-06-03, 08:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är inte första gången Du skriver att Du blir mobbad när Du får frågor.
Varför skulle det vara mobbing att få fram Ditt inlägg som Du säger dig ha skrivit i tråden?

Leta fram det själv. Om du tappat bort eller glömt informationen är det inte jag som ska hitta det åt dig.

Starta en tråd och fortsätt diskutera det där hur ni glömmer bort inlägg som är obekväma för er.

Jag kommer aldrig söka några inlägg för er.
Citera
2019-06-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Uppgiften om att kontakten från SD handlade sms och födelsedag var väl ett förslag/tanke/spekulation från EGT? Jag har inget minne om att TiNi har beskrivit vad kontakterna handlade om (men du är ju kalas på att rota i tråden, så du kanske hittar info :-) )
Ja tydligen var det ett förslag från EGT vad gäller inbjudan till födelsedag.

Har inte kommit fram till TiNi:s inlägg ännu... de första veckorna är det väldigt många inlägg/dag! Envis pensionär fortsätter läsa sig så sakta framåt i tråden.
Citera
2019-06-03, 09:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vill du utveckla det lite vem som oroade sig eller var rädd för HD arbetstider/ ev byten av tid.Var det HD eller SD eller arbetskamraterna som var oroliga när deras telefoner blev inkallade för granskning? Jag förstod inte riktigt vad du skrev där.

Apropå TinnaMinnas inlägg om att HD eventuellt med kort varsel skulle ha bytt schema den 14 maj 2018. Nu betonar HD hur välvilligt inställda hennes arbetskamrater är till att ställa upp så hon obehindrat kan utöva sin hobby:

Och mot slutet av burkletadet verkar de övriga cacharna droppa av så endast hon och exmaken är ensamma kvar i regnet. Trots den glättiga tillvaron bland burkletarna, så kan man ändå skönja att det verkar råda en slags osäkerhet kring hur man ska förhålla sig till SD och HD.
Citera
2019-06-03, 11:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, med det som framkommit hittills, så tror jag att SD har kunnat göra saker mot LW som inte är så trevliga. Det skulle absolut inkludera trakasserier.
Ja, naturligtvis kan SD ha utsatt LW för t.ex. trakasserier, hot och misshandel. Han kan också ha skickat sms till sina grannar och till sin frus arbetskamrater.

Han kan ha varit svartsjuk som det antyddes i någon tidning:
https://www.metro.se/artikel/man-förhördes-om-misstänkta-kidnappningen-lämnade-sedan-landet

Det kan finnas vittnesiakttagelser som kan leda fram till honom som gärningsman:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Han kan ha försökt fly till USA efter brottet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lwgvw/uppgift-misstankte-mordaren-stoppades-pa-vag-in-i-usa

Polisen kan ha hittat kläder med LW:s blod i hans bostad och bil:
https://www.expressen.se/nyheter/lenas-misstankte-mordare-slapps/

Det kan finnas teknisk bevisning som stärker åklagarens misstankar:
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning

Men vet du om någon/några av de här fullt möjliga omständigheterna faktiskt föreligger?
Senast redigerad av Draifos 2019-06-03 kl. 12:03.
Citera
2019-06-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan tänka mig att det handlar om en mix av sanning och fantasi när det gäller uppgifterna från TiNi. Helt tydligt är iaf att något av uppgifterna ledde till en hel del konstiga inlägg, men inte helt ointressanta.

Nu till något annat.
EGT, du har tydligen viss insyn om SD från flera håll - är det uppgifter från honom direkt och/eller från någon av hans närstående? Insynen till/om LW verkar klart mindre att döma av dina inlägg.

Jag uppskattar att du skriver i tråden och är tydlig med att du inte är 100 procent övertygad om att din vän SD skulle vara oskyldig - även om det är din önskan.

Nu kanske jag upprepar tidigare fråga, men visst skrev du i vintras att du visste att en del beslagtaget gods var återlämnat till SD? Därför undrar jag (igen?) om du vet vilket gods utredarna har behållit?
Vet du t ex om hans cykel/cyklar har varit på analys? Berätta gärna!

Nu minns jag inte allt jag såg i listan eller hörde av närstående. Cykel/cyklar kan ha varit med, utan att jag reflekterade över det, så egentligen har jag ingen aning om sakfrågan.

Däremot så reagerar jag på saker som jag finner extremt långsökta bland beslagen och andra som jag t.o.m frågade efter inte verkar ha tagits i beslag. Kommer inte skriva detaljer vad det är, dels för att outa mig och dels för att inte förstöra nått i utredningen.

Men ett bra EXEMPEL är: Ett barns käpphäst beslutas att tas i beslag (kvar på NFC i april i år), medan SD:s alla (ytter)kläder inte tas i beslag (han kan ju haft vad som helst på sig).
Listan är lång på saker som jag (som lekman) har svårt att förstå hur det kan leda en utredning framåt, och med det förstår jag att NFC inte hunnit med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in