2019-06-02, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har också letat. Men hittar heller ingen "upplysning" om hennes "forskarprojekt". Tycker nog man borde säga till sådant tidigt. Vem som helst kan givetvis "forska" eller skriva artiklar eller uppsatser om en tråd på FB. Men det tillhör väl ändå vanligt hyfs att säga detta till folk?

Kämpa på och leta du! Jag ska sätta mig och leta ikväll jag med.

Undrar om det är så fruktbart att leta i tråden efter ett sådant inlägg. Jag tvivlar på att tråden inte skulle reagera starkt på det om det skrivits tidigare.

Nedan ett inlägg från Rosamund:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för en ypperlig förklaring mellan teori och praktik.
Vad lekmän tyvärr inte inser är att det tar många år för forskning och praktisk tillämpning att nå samma nivå.

Det som skrivs i en avhandling år 2016 tillämpas troligtvis inte ännu i nämnvärd utsträckning i praktiken.

Det tar tid att ändra människors och tjänstemäns tankesätt och invanda arbetsmetoder med ny forskning.
Citera
2019-06-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...och en orsak till rädslan var väl att uppgifter om HDs arbetstider och ev byte av tid, kom från dessa arbetskamrater. De är hennes alibi eller inte.

Precis. Det var väldigt oroligt i tråden
när HD:s arbetstider diskuterades, om
hon hade bytt arbetspass eller ev
sjukskrivit sig. Olika postare som
försökte skapa förvirring kring detta,
även inlägg skrivna på engelska.

HD:s arbetskamrater är utan tvekan
hennes alibi.
Citera
2019-06-02, 12:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag minns det ifrågasatte Tjackarn hur Du hade tid att sitta här 24/7. Ev föreslog att Du skulle forska...

Ta fram inlägget där DU skriver att vi ingår i något forskningsprojekt (enl lag).

Jag är dålig på att söka... någon annan kanske kan?

Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag hittade inte men känner igen det h*n skrev..

Något som inte stämmer med dig..

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan också säga att jag inte minns något om detta.
Då har jag nog läst det mesta i tråden, en del både en och två gånger.

Eftersom det är en uppseendeväckande sak, att vi skulle ingå i en forskningsprojekt, så borde många ha reagerat på det. Jag är söker på att jag skulle minnas en sådan sak om jag inte missuppfattat informationen på något sätt.

I all välmening, men ni kanske hellre skulle prova att starta en egen tråd angående postaren @Rosamunds antydan om h*ns eventuella forskningsprojekt

Det blir litet svårt att fokusera på rena inlägg som rör mordet på LW när vi återkommande landar i diskussioner om postarens påstådda forskningsprojekt.
Citera
2019-06-02, 12:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Undrar om det är så fruktbart att leta i tråden efter ett sådant inlägg. Jag tvivlar på att tråden inte skulle reagera starkt på det om det skrivits tidigare.

Nedan ett inlägg från Rosamund:

Exakt, ingen ide att leta efter nåt som inte finns.

Jag har läst hela tråden och missat endast några få inlägg raderade av mod samt inlägg från en upprepande skribent vars inlägg jag oftast inte läser.

Jag har aldrig i någon tråd här på FB läst att någon forskat på tråden och jag kan garantera att det skulle jag komma ihåg då det hade intresserat mig.
Citera
2019-06-02, 12:48
Medlem
Citat:
Det var någon släkting som jobbade på FBI inte Rosa.

Hon nämner ingen släkting här:

[quote=Rosamund|64741711]NU har jag läst dina famösa inlägg vad som hänt LW.. Jag skrattar innerligt. Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?

LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?[/QUOTE
Citera
2019-06-02, 12:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du kanske har följt tråden selektivt?

Enligt postaren @Sh.Holmes åkte geocachegänget i "olika bilar till olika cacher vid släpp för att de inte skulle råka på varandra".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Även postaren @EnGodTanke skriver att det fanns en uppdelning av geogänget: "sedan är det inte bara mina uppgifter om olika bilar och alla dom turerna. Den uppgiften kom från tråden initialt och jag kan verifiera det efter pratat med ett par av deras vänner innan sommaren".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Med tanke på att det verkar vara en av de få gånger som ovanstående två postare varit samstämmiga, så kan det ju mycket väl finnas substans i uppgiften att GC-gänget var uppdelade i två grupper

Tack för info. Jag har inte följt tråden selektivt men däremot är minnet rätt selektivt så dessa inlägg hade jag glömt.
Citera
2019-06-02, 12:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
[quote=SonyaStolt|67746611]Hon nämner ingen släkting här:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
NU har jag läst dina famösa inlägg vad som hänt LW.. Jag skrattar innerligt. Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?

LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?[/QUOTE

Tack, SonyaStolt! Det är inlägg som dessa som man tydligt minns!

Mvh
/FS
Citera
2019-06-02, 13:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Han har skrivit något distanserat, gjort copy and paste på Nordsjö-seriens loggar som han menar att han gjorde med LW 30 mars -18. De kanske har gjort turen ett annat datum/år i hemlighet eller fantasin?
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=725d1f0a-4132-44ab-a0dd-47cc5a6e73d2
Citat SD:
Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Sen har han skrivit om sin logg från 13/4 -18 och gjort ett tillägg där han talar om att det blev deras sista FTF-jaktmöte.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=db45cf12-e550-4d6d-8678-a9ea080a1344

Citat SD:
Min urspungliga logg försvann av någon anledning och nu när jag hittat den största delen och loggar om så har några månader gått. Ser tillbaka med stort vemod. Det här blev sista gången jag och Soft möttes i en FTF-duell. Så många minnen, så mycket historia. Saknad, men aldrig glömd [<3]
Tack så hjärtligt för ditt arkivarbete!
Citera
2019-06-02, 13:44
Medlem
Citat:
Hittade det här inlägg som ett svar på ett inlägg från EGT.
Jag vet inte om det är EGT som tidigare tagit upp det där med födelsedagsfest, eller om det bara är jag som skriver det för att poängtera min synpnkt.

Jag tror inte att TinnaNinna har skrivit något om någon sådan inbjudan.
Jag uppfattar det som att det ska ha handlat om hot på ett eller annat sätt.

Man kan nog nästan föreställa sig hur diskussionerna gått på HD jobb. För det första har hon säkert varit förtrolig med dom hur hon mått i sitt knakande äktenskap..därefter vetskapen om SD och LW relation, den jobbiga skilsmässan och hur hon och barnen mår av alltihop.
Så plötsligt ett mord som grädden på moset, klart HD arbetskamrater måste fått en jäkla stor obehagskänsla men det är väl knappast fog för larm i ett sånt läge, det var ändå inte HD som var den misstänkt GM. Eller kan de fått för sig att hon var GM och vägrat jobba med henne utan larm? Eller brukade SD ränna på hennes jobb i tid och otid?
Citera
2019-06-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja då är det förståeligt varför de kände obehag, vem hade inte gjort det? Tror ingen görna vill gå på ett kalas där en misstänkt mördare kommer medverka.
Konstigt att SD var den som bjöd in dessutom, borde han ju förstått att de skulle må dåligt av, vare sig han är skyldig eller icke.
Så man undrar ju hur han resonerade där..ett aktivt val av honom helt klart.
Hade han varit oskyldig hade han varit rädd att skrämma dom allihop eller skämts och mått så dåligt av dessa anklagelser att man inte hade lust med kalas , eller att träffa en enda människa och möta alla frågande och dömande blickar? Alla reagerar förstås olika men jag tycker det är märkligt agerande av en mordmisstänkt. Verkar ju snarare som att han förnekar och låtsas som ingenting, avtrubbad helt enkelt.
Eller hur tänker ni andra om det här?
Resonemanget faller efter som det är uppdiktat... varför ägna tid att analysera ren lögn?!
Citera
2019-06-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Att något sms till HD:s arbetskamrater
skulle handla om en inbjudan till ett födelsedagskalas,
har inte jag heller något minne av.
TiNi slängde ut sig att SD kontaktat HD:s arbetskamrater och sen försvann hen. Då spekulerade jag om anledningen kunde vara exempelvis en födelsedag eller liknande. Vilket kunde förklara om kontakt skett, men jag höll/håller det som osannolikt att SD har massa mobilnummer till HD:s arbetskamrater (olika skift och allt).

Först senare kom att dom fått lämna sina mobiler, sen kom att det var hot och för att verkligen befästa sin tid i rampljuset så kom att dom fått larm...
Suck
Citera
2019-06-02, 14:00
Medlem
Citat:
Det finns många inlägg i tråden där jag inte vet vad som är sant/falskt! Jag har inte skrivit att ovanstående är sant för det vet jag inte.
Menade det inte som ett påhopp på dig, utan mer ett påhopp på uppgiften TiNi sprider...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in