2019-06-02, 13:33
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vilka killar i den åldern dejtar 13 - 16 åringar??

Det kan vara att saker har ändrats men det var liksom tabu att dejta så unga tjejer i heteronormen.. alltså CIS-normen.

Man skulle inte ragga på högstadiet när man gick gymnasiet... inte ragga på gymnasiet när man gick på universitetet... det där var svårt för ett decemberbarn som mig...

Är det ett resultat av gobalismen, varför har denna normförskjutning skett??

Jag, som var tonåring i början av 2000-talet, blev ordentligt uppvaktad av män som var 5-20 år äldre. Det var oerhört vanligt då, det har knappast blivit mindre vanligt med explosionen av sociala medier som föräldrar inte har en chans att hänga med i och där dessutom konversationer raderas (Snapchat) så att man som förälder inte kan hålla en efterkontroll.

Jag hade pojkvänner som var upp till 10 år äldre och jag hade kontakt med andra killar (utan att snuska, även fast de ville dra det ditåt) som var ännu äldre. En del ljög om sin ålder men det kröp fram efter det, andra försökte manipulera in en i snuskprat och att ta bilder (vilket jag var smart nog att låta bli) som de sedan hotade att exponera om man inte gick med på saker. Jag polisanmälde till och med en man som var riktigt obehaglig och som hotade att göra saker mot min familj om jag inte ställde upp på grejer.

Jag är själv runt 30 idag och kan bara tycka att det är sjukt. Om jag kollar på en 13-17-årig pojke så ser jag ett barn. Jag kan inte sätta sexuell attraktion till ett barn. Det vänder sig lite i magen då jag inser hur sjuka männen som jag kände mig uppvaktad av som 13-åring verkligen var.
Citera
2019-06-02, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Dubbelmoral DeLuxe!
Ni kvinnor är precis likadana som oss män, det har du just bevisat med dina inlägg ovan. Antar att du blev just en bitter feminist för att det inte fanns tillräckligt många "fina" män så det blev ingen över till dig själv. Det pratas väldigt mycket om mäns utseende bland dina likasinnade och även bland mer normala kvinnor, omvänt blir det ett jävla liv om en man skulle göra ett påpekande.

Precis som jag uppskattar en fin byggnad, tavla eller ett landskap använder jag mig av min mänskliga rättighet att även uppskatta ett par fina ögon, en fin bakdel, snygga bröst osv hos en kvinna. Nu tillhör jag de som värdesätter intelligens högt men bara för att jag tycker någon är sexig är inte det synonymt med att vara en antifeminist.

Vad gäller TS så tillhör jag själv kategorin "silverräv" du själv nämner. Har bättre fysik än de flesta 20-25-åringar då jag tränat hela livet, ser bra ut osv. Blir ofta raggad på av yngre kvinnor, ofta 10-15 års skillnad ibland mer och skäms inte ett jävla dugg för åldersskillnaden. Att det är kvinnorna själva som oftast visar intresse först stärker varken er Feministers teori eller önskan om hur det ska vara.

Som född på 70-talet kan jag bara konstatera att utvecklingen har gått åt fel håll, rent allmänt men bland kvinnor i synnerhet. Rent skrämmande hur många unga feta kvinnor som vaggar runt på gator och torg idag, vad fan äter ni egentligen? Att det även har en koppling till dålig hy, hår och mental hälsa har ni väl inte kopplat heller? Detta "kompenseras" många gånger med förlängda ögonfransar, löshår, anktrut och tatueringar ;-).... Att vissa män siktar in sig på yngre kvinnor är kanske inte så konstigt beaktat att utbudet blir sämre med åldern givet att kvinnor trappar av mer och mer. Gnälliga och jävliga blir ni med.

Jaha jag är representant för feminismen och alla andra kvinnor och tilltalas "ni" och "er". Med hänseende till detta vågar jag fan inte uttala mig något mer om detta, ganska jävla stort ansvar alltså.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-02 kl. 13:40.
Citera
2019-06-02, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ja, så skriver en 30 något bloggerska i Metro som saknar dagarna då hon blev uppvaktad och flörtad med av män. De flesta kvinnor förstår ju underförstått att deras bäst-före-datum går ut runt 25 års strecket men efter nästan ett decennium av kukkarusell och "hitta sig själv" så kommer det som en käftsmäll likväl.

Det hela är ganska så jävla simpelt, män föredrar yngre kvinnor, det handlar om fertilitet, en ung kvinna är biologiskt mer anpassad att föda mer barn än en äldre, inget nytt under solen.. men feminismen och populär kultur får kvinnor att tro att män kommer vilja ha de för alltid.

Artikeln i fråga;
https://metro.co.uk/2019/05/28/responsibility-call-older-guy-9700375/

Vad kan vi göra för att få kvinnor att förstå att de duger endast för att föda barn och de gör detta under en viss tid?

Kan de förstå?

Är det inte dags att vi omyndigförklarar kvinnor och tar tillbaka patriarket?

Hela hennes artikel är en ostrukturerad feministisk drapa av avundsjuka, slarvigt paketerad i motsägelsefulla argument. Inget nytt när det gäller feminister iofs.
Vad vill hon säga? Ska hon stoppa sex mellan parter där åldersskillnaden är för stor enligt hennes godtyckliga mall, om den ena parten råkar vara tonåring? Hon säger ju själv att tonåringar ska vara fria att utforska sig själva, men tydligen inte med äldre killar.

Människor har haft sex över generationsgränserna i alla tider. Kändisar av båda könen har alltid kunnat vältra sig i sex med ungkött som radar upp sig. Elever har sex med lärare. Batikhäxor med hazarer osv. Äldre män betalar för unga tjejer precis som äldre kvinnor betalar för sex med yngre män.
Citera
2019-06-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ja, så skriver en 30 något bloggerska i Metro som saknar dagarna då hon blev uppvaktad och flörtad med av män. De flesta kvinnor förstår ju underförstått att deras bäst-före-datum går ut runt 25 års strecket men efter nästan ett decennium av kukkarusell och "hitta sig själv" så kommer det som en käftsmäll likväl.

Det hela är ganska så jävla simpelt, män föredrar yngre kvinnor, det handlar om fertilitet, en ung kvinna är biologiskt mer anpassad att föda mer barn än en äldre, inget nytt under solen.. men feminismen och populär kultur får kvinnor att tro att män kommer vilja ha de för alltid.

Artikeln i fråga;
https://metro.co.uk/2019/05/28/responsibility-call-older-guy-9700375/

Vad kan vi göra för att få kvinnor att förstå att de duger endast för att föda barn och de gör detta under en viss tid?

Kan de förstå?

Är det inte dags att vi omyndigförklarar kvinnor och tar tillbaka patriarket?
Svenska män föredrar tjejer under 25, men ickesvenskar verkar tycka om alla åldrar eller föredra äldre kvinnor.

Vad kvinnan skrev om var precis vad jag och mina vänner fått erfara, man får inte vara barn för män i 25 års åldern raggar och vill ha sex med 11 åringar, män i 30 års åldern raggar på 14 åringar.

De här har abolut inte att göra med att de är bättre barnaföderskor.
Låt barn få vara barn.
Män på dejtingsajter vill ha kvinnor under 25, alla män och sedan klagar de på att kvinnor är dumma i huvudet som inte svarar.
I andra länder, tex USA så går de efter utseendet, inte åldern, så det är kulturellt den där 25 års gränsen.
Det är samma sak med jobb, man ska inte vara över 25.
Citera
2019-06-02, 13:59
Medlem
Det handlar inte om fertilitet. Det handlar helt enkelt om att kvinnor är vackrare desto yngre de är. Och män går först och främst efter det som ser bäst ut.
Citera
2019-06-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Att sluta dejta, ligga och gifta dig med dom kan ju vara en start.
Citera
2019-06-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det handlar inte om fertilitet. Det handlar helt enkelt om att kvinnor är vackrare desto yngre de är. Och män går först och främst efter det som ser bäst ut.

... Och varför tror du vi tycker kvinnor är vackrare när dom är yngre?
Citera
2019-06-02, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tjejer efter 30 är inte snygga och verkligen inte tjejer runt min ålder.
Sjukt avtändande men det är klart det finns även undantag även här uppe.

Killar ser generellt bättre ut ju äldre man blir.

Killar oavsett ålder vill nästan alltid sexa med ung tjej däremot kanske man inte vill ha ett förhållande med dom.

Det finns inget liksom utbyte med en sådan pass ung tjej.
16-25 är väl då tjejer ser som bäst ut speciellt runt 23.
25-30 börja det fallera men det finns många snygga här också och dom hamnar i kategorin att det kanske skulle vara intressant att dejta.
30 och uppåt, inte alls snygga. Förutom dom på mitt jobb där flera är av någon anledning snygga men sjukt upptagna.

Livsfarligt när man går ut på krogen och ragga man vet ju inte om man har en 18 åring eller 30 åring framför sig. Dom tycker kanske fan va creapy en jävla gubbe som kommer här visar intresse.

Skulle vara intressant att veta vad tjejer tycker och tänker.

På dejting sidor så tycker jag inte att tjejer är så intresserad av stor åldersskillnad som alla tjatar om. Tycker tjejer är generellt mer intresserad av killar runt deras egen ålder kanske 5 år upp och ned.

Om inte det är sexkontaktannons då finns det säkert väldigt unga tjejer som tänder på hög åldersgräns men det är nog mer sexuellt och kanske inte intresserad av förhållande

Om tjejer över 30 är fula, så kan du väl bara gå på utseendet när du är ute.
Du vet att över 30 är fula och under är snygga.

Vad tjejer tycker? Jo de tycker att äldre killar är mer spännande och snyggare, men detta gäller i barna och tonåren.
En 13 årig tjej tycker ofta om fler 14 åriga killar än jämngamla eller yngre.
En 16 åring 18-20 åriga killar.
En 19 åring tycker om 21-23 åriga killar.
En 25 åring kanske tycker om 25-30 åriga.
EN 20 åring vill inte ha 40 åringar (om hon inte har dadyissues)
En 30 åring som redan är för gammal för 40 åriga killar vill inte ha 40+ män.

Det är därför dt ser ut som det gör på dejtingmarknaden, både män och kvinnor är för gamla, kvinnor under 25 på dejtingsajter har män i alla åldersgrupper som raggar och de hinner inte leta fram rätt person då män från 20-70 skriver.

Sen klagar män på att kvinnor väljer invandrare, men dessa kvinnor är under eller över 25 och inte eftertraktade av svenska killar.
Citera
2019-06-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Svenska män föredrar tjejer under 25, men ickesvenskar verkar tycka om alla åldrar eller föredra äldre kvinnor.

Vad kvinnan skrev om var precis vad jag och mina vänner fått erfara, man får inte vara barn för män i 25 års åldern raggar och vill ha sex med 11 åringar, män i 30 års åldern raggar på 14 åringar.

De här har abolut inte att göra med att de är bättre barnaföderskor.
Låt barn få vara barn.
Män på dejtingsajter vill ha kvinnor under 25, alla män och sedan klagar de på att kvinnor är dumma i huvudet som inte svarar.
I andra länder, tex USA så går de efter utseendet, inte åldern, så det är kulturellt den där 25 års gränsen.
Det är samma sak med jobb, man ska inte vara över 25.

Alla man oavsett medborgarskap foredrar unga kvinnor.
Citera
2019-06-02, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Om tjejer över 30 är fula, så kan du väl bara gå på utseendet när du är ute.
Du vet att över 30 är fula och under är snygga.

Vad tjejer tycker? Jo de tycker att äldre killar är mer spännande och snyggare, men detta gäller i barna och tonåren.
En 13 årig tjej tycker ofta om fler 14 åriga killar än jämngamla eller yngre.
En 16 åring 18-20 åriga killar.
En 19 åring tycker om 21-23 åriga killar.
En 25 åring kanske tycker om 25-30 åriga.
EN 20 åring vill inte ha 40 åringar (om hon inte har dadyissues)
En 30 åring som redan är för gammal för 40 åriga killar vill inte ha 40+ män.

Det är därför dt ser ut som det gör på dejtingmarknaden, både män och kvinnor är för gamla, kvinnor under 25 på dejtingsajter har män i alla åldersgrupper som raggar och de hinner inte leta fram rätt person då män från 20-70 skriver.

Sen klagar män på att kvinnor väljer invandrare, men dessa kvinnor är under eller över 25 och inte eftertraktade av svenska killar.
Vad är du försöker säga? Att kvinnor får så många förslag från män att de inte hinner samla tankarna och därför väljer ”fel” man? Ett tips är att inte kasta ut hela kroklådan på en gång, att visa fittan på sociala medier ger tyvärr ett överflöd av kåta män. Det borde vem som helst kunna begripa.
Citera
2019-06-02, 14:15
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
... Och varför tror du vi tycker kvinnor är vackrare när dom är yngre?
Stämmer det här?
Hur ungt är vackrast?
Vem är vackrast i världen?
Vem är vackrast i er skola/ på ert jobb
Vem är vackrast om ni går ut?

Sen tycker ni män blir vackrare och vackraare med stigande ålder, kvinnor borde ragga på ålderdomshem enligt er för att hitta riktiga snyggingar.
Män borde kolla in förskolor och grundskolor.

Ni verkar vara aspergare hela bunten.
Citera
2019-06-02, 14:17
Medlem
Citat:

Ett vackert yttre signalerar att kvinnan är fertil (trodde detta var en självklarhet). Det är inte så konstigt att kvinnor som blivit så gamla att de inte kan få barn längre inte heller är särskilt snygga. /facepalm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in