Citat:
Vilka killar i den åldern dejtar 13 - 16 åringar??
Det kan vara att saker har ändrats men det var liksom tabu att dejta så unga tjejer i heteronormen.. alltså CIS-normen.
Man skulle inte ragga på högstadiet när man gick gymnasiet... inte ragga på gymnasiet när man gick på universitetet... det där var svårt för ett decemberbarn som mig...
Är det ett resultat av gobalismen, varför har denna normförskjutning skett??
Det kan vara att saker har ändrats men det var liksom tabu att dejta så unga tjejer i heteronormen.. alltså CIS-normen.
Man skulle inte ragga på högstadiet när man gick gymnasiet... inte ragga på gymnasiet när man gick på universitetet... det där var svårt för ett decemberbarn som mig...
Är det ett resultat av gobalismen, varför har denna normförskjutning skett??
Jag, som var tonåring i början av 2000-talet, blev ordentligt uppvaktad av män som var 5-20 år äldre. Det var oerhört vanligt då, det har knappast blivit mindre vanligt med explosionen av sociala medier som föräldrar inte har en chans att hänga med i och där dessutom konversationer raderas (Snapchat) så att man som förälder inte kan hålla en efterkontroll.
Jag hade pojkvänner som var upp till 10 år äldre och jag hade kontakt med andra killar (utan att snuska, även fast de ville dra det ditåt) som var ännu äldre. En del ljög om sin ålder men det kröp fram efter det, andra försökte manipulera in en i snuskprat och att ta bilder (vilket jag var smart nog att låta bli) som de sedan hotade att exponera om man inte gick med på saker. Jag polisanmälde till och med en man som var riktigt obehaglig och som hotade att göra saker mot min familj om jag inte ställde upp på grejer.
Jag är själv runt 30 idag och kan bara tycka att det är sjukt. Om jag kollar på en 13-17-årig pojke så ser jag ett barn. Jag kan inte sätta sexuell attraktion till ett barn. Det vänder sig lite i magen då jag inser hur sjuka männen som jag kände mig uppvaktad av som 13-åring verkligen var.