Citat:
Ursprungligen postat av
70D
Vill inte spräcka tesen helt då jag, som kvinna, själv kan hålla med om att många kvinnor har sin utseendepeak runt 20-25. Dock är det här knappats något som är en allmän uppfattning världen över. Inte heller verkar det stämma när om man ser till vad män går i gång på sexuellt.
Tänk lite själva när det gäller resonemanget kring attraktion. Om TS resonemang skulle stämma hade inte kvinnor 25-35 förekommit alls i porrens värld. Efterfrågan finns definitivt och jag skulle till och med säga att det inte är förrän efter 40 (eller då kvinnan ser ut att vara över 40) som kvinnan tituleras ”hot milf” och lämnar den allmänna kategorin, medan det i andra änden brukar vara tjejer runt 18-20 (eller som ser ut att vara yngre än så) som kategoriseras som ”teen”.
Sedan tycker jag det är att säga emot sig själv när man tar exempel som DiCaprio och Clooney då några av världens mest attraktiva kvinnor i motsvarande kategori passerat 30. Varför trånar folk efter Megan Fox, Scarlett Johansson, Kim Kardashian, Halle Berry, Candice Swanepoel... eller ta t ex Adriana Lima som fortfarande är vacker som en dag. Hon är född 1981.
Nä, jag köper inte riktigt tesen att alla - eller ens majoriteten - män är av uppfattningen att unga kvinnor har högst utseendemässig rang hos män.
Vad gäller fertiliteten har TS fel, då kvinnan har sin peak betydligt senare. Ur ett evolutionärt perspektiv stämmer det inte heller då kvinnan blev befruktad av män fram tills klimakteriet - i de fall hon ens levde så länge.
Haha vad fan har porren med detta att göra? Enda anledningen till att fenomenet "män bör välja kvinnor i deras ålder" är p.g.a Hollywood och pop-kultur, män har skambelagts de senaste 50 åren att det är perverst att välja yngre tjejer (läs: 15-25) spannet.
Det var så det funkade förr vettu, innan det började skena totalt. Pappan valde man åt sin dotter, tror du pappan valde första bästa snorunge i dotterns ålder? Han förstod ju själv att hans dotter har ett bäst före datum och att han får betydligt mer "utdelning" desto tidigare hon gifts bort, både ekonomiskt men även personligt. Män är som regel på god väg runt 30-strecket, karriären är på gång, han är mentalt vuxen och har en någorlunda livserfarenhet. Denna 30-taggare är garanterat inte på jakt efter en jämngammal, han attraheras av något yngre som kan föra hans gener vidare på ett betydligt bättre sätt än en jämngammal.
Sen har vi biologiska ting som att desto fler sex partners en kvinna har desto mindre lojal är hon mot nästa man, det är ju inte konstigt att vartannat gifermål slutar i skilsmässa (9/10 gånger instigerat av kvinnan mind you)
Jag håller med att båda könen gör fel i grunden där äldre killar raggar yngre tjejer och går vidare när de blir uttråkade, man bör istället utnyttja detta av naturens sätt att föröka sig.
En ung tjej som är oskuld bör, med all rätt ses som en bytesvara, hennes far bestämmer vem som "tar över kontraktet" och garanterar en säker framtid för hans dotter och hennes avkomma, mannen som tar dotterns hand har en plikt mot sin familj och bör straffas för otukt.
Artikeln visar ju bara hur jävla sjukt allt har blivit och visar på kvinnans hypergami som när den släpps lös enbart skapar oro och otrygghet för alla inblandade.