2019-05-27, 09:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu får jag inte med första citatet från Rosamunda: att LW skulle splittrat minst familjen D. Jag tror att de flesta i tråden håller med om att det var illa av LW att ha en sexuell relation m SD medan han ännu var gift. MEN vi kan inte hävda att det var hon som orsakade skilsmässan. SDs otrohet tyder på att ngt redan innan var dåligt i förhållandet. Eftersom LW inte längre kan försvara sig och berätta sin version, är det illvilligt att lägga skilsmässan på henne.
Och även om hon direkt orsakade den, rättfärdigar det inte mord.

Tack för detta inlägg. Istället för att anklaga mig för att ljuga och ha ruttna åsikter som vissa andra i tråden gjort så gör du inte samma sak. Du förstår min poäng att det var fel agerat av både SD och LW. Inte bara SD.

Problemet med att bli påhoppad istället för förstådd blir att man bara blir arg och fortsätter harpa om samma sak igen och igen.
Så det är verkligen synd att inte fler skribenter är mer förstående som du är.
Citera
2019-05-27, 09:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att JH hade en "komplicerad livssituation" är inte det enda inlägget. Det fanns fler som var mer tydliga om att han var gift och att han och hans hustru var i samma församling som Lena.

Men sedan var Lena tvungen att lämnade församlingen p.g.a. kontroverser så där hintades det om att hennes affär med en gift församlingsmedlem kan ha varit bidragande faktor. Är det ingen som känner igen dessa uppgifter?

Varför skulle man utgå från att någon är gift utifrån bara ett luddigt och otydligt inlägg som att "han hade komplicerad livssituation"?
Det komplicerade kan faktiskt handla om annat än giftermål.
"Kontroverser" med den rätta tron.
Rätta blodsbandet också antagligen ?
Citera
2019-05-27, 09:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han hade brytt sig om HD så hade
han inte ha varit otrogen i 6 år med
grannen.
Då hade han stannat hemma och tagit
hand om sin sjuka fru och deras barn
istället för att springa runt och leta
burkar 24/7 med sin älskarinna.

Det kan väl inte finnas någon som tror
att SD bryr sig pm HD?

SD bryr sig nog inte om någon annan, bara om sig själv.
Citera
2019-05-27, 09:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du har skrivit att Du är psykolog och håller på med forskning. Inte någonstans har Du skrivit att tråden ingår i något forskningsförsök!
Hade Du gjort det tror jag att det hade varit många kommentarer från andra trådskrivare... som hade varit nyfikna.

I stället för att skriva med svarta bokstäver kan Du väl visa på Dina inlägg.

Jag har berättat att tråden ingår i forskningen. Tjackarismyg var t.o.m. sur att "jag använder er som försökskaniner och får betalt av era svenska skattemedel för att bara hänga här."
Hen har inte så många inlägg så du kan hitta det om du läser dem.

Eftersom det är så många inlägg av många skribenter är det omöjligt för mig att minnas vilka skribenter det var därför går det inte att använda sökfunktionen och jag tänker inte läsa tråden en gång till för det får jag inte betalt för.

On Topic:
Om du är intresserad av att veta att Lena hade affärer med JH, ML och SD och blev tvungen att lämma sin förra församling på grund av kontroverser.

Att JH inte geocachade och vae Lenas hemliga pojkvän i 1-2 år och hennes stackars barn var tvungna att ljuga för allt och alla för att hjälpa sin mamma hålla det hemligt.

Äfferen med ML däremot kan ha börjat när de träffades via geocaching eftersom det är hans hobby också. Troligtvis snärjde hon in honom när stackaren hade problem hemma med frugan. Istället för att jobba på att lösa dem och rädda sin familj för sina barns skull blev han indragen till Lena istället. Stackars hans fru och barn.

Med SD så inleddes affären också medan han var gift. Han hade också svårt i sitt äktenskap eftersom frun inte orkade med sex p.g.a. sjukdom. Då gick Lena med på att steppa in där och tillfredställa hans lustar.

Ja, det är bara att läsa tillbala i tråden.

Jag har inget mer att tillägga.
Citera
2019-05-27, 09:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD bryr sig nog inte om någon annan, bara om sig själv.

Ja, som Lena då. De två passade verkligen bra ihop.
Citera
2019-05-27, 09:48
Medlem
Det här med att vi i tråden är informerade (enl lag) om att vi är involverade i ett "forskningsprojekt" är det någon som kommer ihåg det?
Citera
2019-05-27, 09:58
Medlem
Citat:
Jag har berättat att tråden ingår i forskningen. Tjackarismyg var t.o.m. sur att "jag använder er som försökskaniner och får betalt av era svenska skattemedel för att bara hänga här."
Hen har inte så många inlägg så du kan hitta det om du läser dem.

Eftersom det är så många inlägg av många skribenter är det omöjligt för mig att minnas vilka skribenter det var därför går det inte att använda sökfunktionen och jag tänker inte läsa tråden en gång till för det får jag inte betalt för.

On Topic:
Om du är intresserad av att veta att Lena hade affärer med JH, ML och SD och blev tvungen att lämma sin förra församling på grund av kontroverser.

Att JH inte geocachade och vae Lenas hemliga pojkvän i 1-2 år och hennes stackars barn var tvungna att ljuga för allt och alla för att hjälpa sin mamma hålla det hemligt.

Äfferen med ML däremot kan ha börjat när de träffades via geocaching eftersom det är hans hobby också. Troligtvis snärjde hon in honom när stackaren hade problem hemma med frugan. Istället för att jobba på att lösa dem och rädda sin familj för sina barns skull blev han indragen till Lena istället. Stackars hans fru och barn.

Med SD så inleddes affären också medan han var gift. Han hade också svårt i sitt äktenskap eftersom frun inte orkade med sex p.g.a. sjukdom. Då gick Lena med på att steppa in där och tillfredställa hans lustar.

Ja, det är bara att läsa tillbala i tråden.

Jag har inget mer att tillägga.
Som jag minns det ifrågasatte Tjackarn hur Du hade tid att sitta här 24/7. Ev föreslog att Du skulle forska...

Ta fram inlägget där DU skriver att vi ingår i något forskningsprojekt (enl lag).

Jag är dålig på att söka... någon annan kanske kan?
Citera
2019-05-27, 10:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja, som Lena då. De två passade verkligen bra ihop.

Vi får verkligen hoppas att inte mordet på Lena ingick i "forskningen" ,brrrrr

Att hon var tvungen att sätta livet till för att få till denna tråden .
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 10:11.
Citera
2019-05-27, 10:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det här med att vi i tråden är informerade (enl lag) om att vi är involverade i ett "forskningsprojekt" är det någon som kommer ihåg det?
Jag minns att det diskuterades tidigare att den här tråden i sig skulle kunna vara av intresse för forskning ur ett socialpsykologiskt perspektiv. Ett par tidningar har också tagit upp hur fallet har behandlats i "sociala medier", och det måste väl vara den här tråden de syftar på.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-27 kl. 10:18.
Citera
2019-05-27, 10:14
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Citat:
Som jag minns det ifrågasatte Tjackarn hur Du hade tid att sitta här 24/7. Ev föreslog att Du skulle forska...

Ta fram inlägget där DU skriver att vi ingår i något forskningsprojekt (enl lag).

Jag är dålig på att söka... någon annan kanske kan?
Jag hittade inte men känner igen det hon skrev..

Citat:
Under "rätt" omständigheter kan alla människor mörda enligt forskning jag läst för många år sedan. Har ingen källa tyvärr, läste för ca 15 år sedan kanske..
Något som inte stämmer med dig..
Citera
2019-05-27, 10:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vi får verkligen hoppas att inte mordet på Lena ingick i "forskningen" ,brrrrr

Att hon var tvungen att sätta livet till för att få till denna tråden .

Jag skriver i andra trådar också men den här tråden är den värsta av alla.

Lenas mördare och hans vänner sitter säkert här och skriver och orsakar en hel del oreda.

Vad tror du?
Citera
2019-05-27, 10:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag skriver i andra trådar också men den här tråden är den värsta av alla.

Lenas mördare och hans vänner sitter säkert här och skriver och orsakar en hel del oreda.

Vad tror du?

Ja jag vet inte, är bara väldigt ledsen för lille Arons fortsatta liv och även dottern som inte kommer få någon mormor att få kärlek utav till sina kommande barn framöver i livet .

Jag håller med dej om att det var fel utav SD och Lena att göra som de gjorde .
Men nu i efterhand så är de barn som har en död mor de som lider mest, eller hur !

Man kan undra över hur en man kan begära att få ha sex med andra utifrån att frugan inte pallade att ha sex pga sjukdom?
Är det kristet?

Att leva med varandra i nöd och lust heter det ju - och fröken höger finns ju alltid att ta till i nöd ,eller hur - så slipper familjer och barn splittras och må dåligt ,jag själv har fått ta till den fröken H. i vissa lägen i vår familj när nöden infunnit sig, och jag är lyckligt gift fortfarande just på grund utav att jag valde det alternativet, hmm ...

En sak förstår jag inte - om man älskar en person, så kan man väl inte ligga med någon annan ?
Jag skulle aldrig kunna göra så mot den jag älskar i vilket fall .
Senast redigerad av landbandy 2019-05-27 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in