2019-06-02, 09:32
Medlem
Skribenten @krabbankonrad är - vad jag
förstått av dennes/ dennas inlägg -
geocachare och känner till personer i
Örebro som utövar geocaching.

I inlägget nedan skriver @krabbankonrad
om att h*n hört att Örebro är uppdelat
i två läger. Det är vad jag minns angående
två läger och kan vara från det inlägget @gloriouslife hämtat den informationen.
(Ber om ursäkt att jag lägger mig i er
diskussion.)

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst har jag följt hela tråden och jag kan inte påminna mig om att jag tidigare har sett uppgifterna om att GC-gänget var uppdelade i två grupper som du tidigare har skrivit (nedan). Det är därför jag frågar.

Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
MJ och jag utövar båda geocaching, men vi känner inte varandra. Mina uppgifter kommer ifrån olika nätforum. Det är medvetet vagt uttryckt då jag inte vill gå in närmare på det av hänsyn. Det kan bli besvärligt för honom om saker han uttryckt kopplas till hans person. Om det skulle komma fram uppgifter som är besvärande för honom kan jag komma att ändra mig men jag är inte här för att rasera oskyldigas tillvaro.

Med tanke på att han deltog på ett event häromsistens tror jag att han fortsatt med geocaching men valt att inte logga på nätet. Han var inloggad senast igår.

Det här eventet hölls för övrigt hemma hos SD på Betesvägen. Koordinaterna pointar på hans gräsmatta. Det är troligt att bara de närmast sörjande deltar, 7 nick har loggat att de var där. Vad jag hört är Örebro uppdelat i två läger.
Citera
2019-06-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
[/b]

[/b]

Nu säger du att spånar men i inlägget ovan är du med och bygger upp den personligheten SD ska ha. Dina 100 inlägg är inte mycket, men tråden är baserad mycket på elakt (i bästa fall obetänksamt) spekulativt trams som tillsammans gör SD till en demon trots att vi inte vet mycket om honom. Och fortfarande vet vi absolut inget om hans skuld.

Varför skulle han ta kontakt med HD:s arbetskompisar? Det är en som har skrivit det i tråden, som förövrigt verkar ordentligt förvirrad. Om SD gjort hälften av allt det påstås i denna tråd hade han suttit på psyk för länge sedan..

Det här med skulden går det att säga mycket om. Han kan förstås ha haft maximal otur och det just 14/5 2018 och i direkt anslutning till mordet. Allt sket sig för honom då och inget alibi på det? Hur låter det om dessutom polisutredningen pekar enbart på MGM?
Citera
2019-06-02, 09:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst har jag följt hela tråden och jag kan inte påminna mig om att jag tidigare har sett uppgifterna om att GC-gänget var uppdelade i två grupper som du tidigare har skrivit (nedan). Det är därför jag frågar.

Du kanske har följt tråden selektivt?

Enligt postaren @Sh.Holmes åkte geocachegänget i "olika bilar till olika cacher vid släpp för att de inte skulle råka på varandra".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Även postaren @EnGodTanke skriver att det fanns en uppdelning av geogänget: "sedan är det inte bara mina uppgifter om olika bilar och alla dom turerna. Den uppgiften kom från tråden initialt och jag kan verifiera det efter pratat med ett par av deras vänner innan sommaren".

Med tanke på att det verkar vara en av de få gånger som ovanstående två postare varit samstämmiga, så kan det ju mycket väl finnas substans i uppgiften att GC-gänget var uppdelade i två grupper
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-02 kl. 10:05.
Citera
2019-06-02, 09:55
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här med skulden går det att säga mycket om. Han kan förstås ha haft maximal otur och det just 14/5 2018 och i direkt anslutning till mordet. Allt sket sig för honom då och inget alibi på det? Hur låter det om dessutom polisutredningen pekar enbart på MGM?

Om SD är skyldig vet jag inget om. Du säger att han haft maximal otur och allt har skitit sig för honom. Sedan tillägger du att polisutredningen pekar enbart på MGM. Varför är han inte häktad på sannolika skäl misstänkt för mord då?

Hur får du ihop det?
Citera
2019-06-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nja, det var väl inte riktigt så användaren menade att HD var sjuk. Utan det skulle vara SD som hotade HD arbetskamrater så till den grad att de fick ha larm.. Fullt förståeligt att du missförstår för det låter otroligt knäppt.

Att SD av någon outgrundlig anledning skulle hota sin frus arbetskamrater så till den grad att de behövde ha larm och polisen inte gjorde något Ja, förutom att förse de med larm då..
Som jag kommer ihåg det kände HD:s arbetskamrater (enl TiNi) sig olustiga då SD skulle ha bjudit in till HD:s födelsedag (via SMS). Han var/är MGM och dom tyckte det var otryggt att han hade deras telefonnummer. Jag fick inte intryck av att det skulle vara något värre hot annat än dom kände olust.
Citera
2019-06-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tyckte mig läst det, ja. Allt svänger så fort härinne. Men resten stämmer, väl?

Det enda vi alla vill är att en GM ska plockas snabbas möjligt. Men polisen har ju inte pekat på någon annan än MGM. I alla fall inte utåt sett.

Och de hade nog varnat om de trodde att det gick någon annan mördare lös. Så din fråga är relevant. Det KAN vara en person som är på väg att explodera...
Var det en genomtänkt mening?
Ska dom behålla SD som skäligen och gå ut med att det är en annan mördare lös?
Eller ska dom fria SD först och varna allmänheten sen? Låter som en seriemördare....
Citera
2019-06-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag kommer ihåg det kände HD:s arbetskamrater (enl TiNi) sig olustiga då SD skulle ha bjudit in till HD:s födelsedag (via SMS). Han var/är MGM och dom tyckte det var otryggt att han hade deras telefonnummer. Jag fick inte intryck av att det skulle vara något värre hot annat än dom kände olust.
Och då får man larm av polisen? Det är ju en sån uppenbar lögn att jag inte kan förstå hur vissa överhuvudtaget ksn tro på skribenten.
Detta med msssa andra uppåt väggarna rena lögner.
Citera
2019-06-02, 10:17
Medlem
allegragellers avatar
Är det någon som vet/minns huruvida SD någonsin har beklagat försvinnandet och sedermera det konstaterade mordet på LW offentligt - på sin geocachelogg (eller vad det heter) eller i annat forum?
Citera
2019-06-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Och när i tid skulle dessa sms från SD fått HD arbetskamrater att känna så mycket olust att de blev så otrygga? Efter mordet på LW 2018 eller föregående år, dvs året/åren innan mordet på LW?
Citera
2019-06-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och då får man larm av polisen? Det är ju en sån uppenbar lögn att jag inte kan förstå hur vissa överhuvudtaget ksn tro på skribenten.
Detta med msssa andra uppåt väggarna rena lögner.
Det finns många inlägg i tråden där jag inte vet vad som är sant/falskt! Jag har inte skrivit att ovanstående är sant för det vet jag inte.
Citera
2019-06-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och när i tid skulle dessa sms från SD fått HD arbetskamrater att känna så mycket olust att de blev så otrygga? Efter mordet på LW 2018 eller föregående år, dvs året/åren innan mordet på LW?
Efter mordet på LW
Citera
2019-06-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du kanske har följt tråden selektivt?

Enligt postaren @Sh.Holmes åkte geocachegänget i "olika bilar till olika cacher vid släpp för att de inte skulle råka på varandra".

Även postaren @EnGodTanke skriver att det fanns en uppdelning av geogänget: "sedan är det inte bara mina uppgifter om olika bilar och alla dom turerna. Den uppgiften kom från tråden initialt och jag kan verifiera det efter pratat med ett par av deras vänner innan sommaren".

Med tanke på att det verkar vara en av de få gånger som ovanstående två postare varit samstämmiga, så kan det ju mycket väl finnas substans i uppgiften att GC-gänget var uppdelade i två grupper

Och följdfrågorna blir av din sista kommentar där, om de var uppdelade i två grupper: 1) sen när verkade de uppdelade i två grupper?
2) berodde det kanske på SD och LW tjafs sen de avslutade relationen och de valde sida tvingat av SD eller egen fri vilja?
eller pga att LW och HD som de borde känt/haft lojalitetskval inför och inte ville ta ställning till eller lägga sig i?
Eller av helt andra orsaker som rörde deras gemensamma intresse cacherna?
Det kan ju även finnas fler orsaker förstås. Förklara gärna vad det handlade om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in