2019-06-02, 07:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Orsaken att Tony forsokte ta på sig mordet på Caroline var den att han insåg i annat fall skulle sonen få skulden for mordet.
Mordutredningen slkulle aldrig ha misstänkt att det var ett anstiftat mord ( beställt mord på Caroline) och då hade alternativet varit sonen som fått skulden.
Svensk Rättsväsen utser forst gärningsmannen och sedan borjar soket att få bevis mot den utsedde.
Sedan fälls den utsedde forr eller senare så har också hänt i andra fall inte endast de här fallet.
Det är åtalet som gor att domstolen fäller den misstänkte.

Svammel och upprepningar, undvikande av besvärliga frågor samt nonchalerande av fakta som omöjliggör din "lösning". Allt är som vanligt i fagge-sagge-land.

Ingen mening att fortsätta påpeka dina felaktigheter eftersom du bara drar åt skygglapparna ännu hårdare. Men en liten fråga: varför lånade Toni ut gevär och bil till det utländska mördarkommandot? Och: om dom nu kan föra bort, mörda och dumpa CS utan att lämna minsta lilla hårstrå/fiber/fingeravtryck efter sig - varför slaskade dom ner Tonis bil och använde hans gevär? Dom hade väl bara kunnat använda CS bil. Och eftersom du (till skillnad från rättsmedicinsk expertis) kan avgöra att hon var död innan hon sköts undrar man ju varför i helvete dom skulle skjuta på henne ö h t? Dom hade ju bara kunnat dumpa den döda kroppen någonstans, lämna bilen på ett annat ställe, och sen försvunnit. Inte ett spår efter sig. Polisen hade ju inte haft någonting att gå på.
Det verkar nästan som att anstiftaren ville sätta dit Toni?
Citera
2019-06-02, 07:34
Medlem
När man ser till mordet på Caroline bor det funnits minst två gärningsmän och en anstiftare.
Vid forhor med sonen är det märkligt att han inte kommer ihåg vad han gjorde den 12 när Carolin forsvann, därfor det var en stor händelse i området.
När Tony blev pressad att om han inte avslojar var kroppen fanns kommer de att blanda in sonen, som påstods inte ha alibi for kvällen, Tony blev skärrad och avslojade platsen.
Misstanken blir att sonen har inte rent mjol i sin påse, jag tror absolut inte att han var någon gärningsman, som inte passar in i helheten.
Men sanningen är att Tonys bil och gevär har använts vid mordet och Tony är helt utesluten som någon gärningsman.
Citera
2019-06-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Precis som alla dina upprepningar då eller? Trots att ni är två så kan ni inte komma med ett enda bevis för att Tony-Toni inte är den som mördade Caroline. Kan det ha varit Krille som hjälpte Tony? Han var ju visst lika svag enligt dig. Två sopor borde ju klara av att hantera kroppen. Du skrev ju att det kunde vara samma mördare i båda fallen... Tänka sig att två mördare lurat dig totalt med sin svaghet. För att inte tala om alla andra mördare du har försvarat....Har du kommit på vem anstiftaren är och vilka som ingick i mördarkommandot än. Och vilka som ingick i auktoriteten som skyddade dina sandloppor från att åka dit för mordet på Caroline? Nä, jag tänkte väl det. Trots hjälp så har du inget att komma med.... SOM VANLIGT.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Svammel och upprepningar, undvikande av besvärliga frågor samt nonchalerande av fakta som omöjliggör din "lösning". Allt är som vanligt i fagge-sagge-land.

Ingen mening att fortsätta påpeka dina felaktigheter eftersom du bara drar åt skygglapparna ännu hårdare. Men en liten fråga: varför lånade Toni ut gevär och bil till det utländska mördarkommandot? Och: om dom nu kan föra bort, mörda och dumpa CS utan att lämna minsta lilla hårstrå/fiber/fingeravtryck efter sig - varför slaskade dom ner Tonis bil och använde hans gevär? Dom hade väl bara kunnat använda CS bil. Och eftersom du (till skillnad från rättsmedicinsk expertis) kan avgöra att hon var död innan hon sköts undrar man ju varför i helvete dom skulle skjuta på henne ö h t? Dom hade ju bara kunnat dumpa den döda kroppen någonstans, lämna bilen på ett annat ställe, och sen försvunnit. Inte ett spår efter sig. Polisen hade ju inte haft någonting att gå på.
Jo. Den fiktive anstiftaren till mord på Carolin S ville antagl. att misstankarna skulle hamna på gruv Tony toni och att han helst skulle åka dit.
Där blev både hans kära Audi och byssan viktiga bevismedel. I hastigheten, på mordplatsen, hamnade en bilmatta kvar där.
Kunde Tony hämtat mattan, innan nån annan fann den? Näe visserligen saknade han den, men visste inte var den låg. Anstiftaren, tillsammans med yrkesmördarna, riggade detta bevis så bra. Detta ihop med blodet som fanns kvar, bak i bilen, samt byssan och kulorna i backen.
Tänk bara, så ledsen Tony måste vara nu, över att både ha blivit av med sin kära Audi och sin frihet för lång tid. Plus vanäran, i hela bygden!
Denna Saga har bara en återstående fråga; Vem var "anstiftaren" - och varför ordna med ett mord?!
Citera
2019-06-02, 07:58
Medlem
Nu till Psykologens och Juristens uttalande.

Psykologen sa att detta fall inte verkar genomtänkt utan bara byggts löst på Tonis bruk av icke-selektiva monoaminåterupptagshämmare. Sedan är brottet enormt väl planerat enligt denna psykolog samt Tonis ansiktsuttryck på frågan om det här fallet och sedan om han var skyldig indikerar lögn alltså är Toni allden inte skyldig. Enligt psykologen är den instiktiva saken att ta åt sig skulden som förälder om det nu är hans son vi pratar om. Speciellt då hans omdöme var grumlat av både antidepressiva och sprit.

Juristen sa samma sak att detta är alldelles för välplanerat för en förstagångsförbrytare och att utan Tonis erkännande skulle ingen ha fällts för brottet. Han säger att detta fall är byggt på väldigt lösa grunder och att pengarna från den så kallade Afrika resan pekar mot en planerad flykt från Carolines sida något som modern inte vet eller i det mest troliga fallet ljuger om. Juristen påstår också att detta med största sannolikhet är en enorm rättsskandal och att Toni är oskyldig är inte ifrågasatt av denne för en sekund. Hämtad från inlägg av "Sverigegrabben"

Enligt de här inläggen kan man bortse från att Tony och sonen var inblandad som gärningsmän, utan det var professionella gärningsmän.
Tony och sonen hade absolut ingen erfarenhet av sådant här, och de som genomforde alltsammans alltså mordet på Caroline var mycket erfarna.
Det som är unikt i fallet är att Toni måste ljuga for att bli skyldig, som han också gor.

Amatorer som Tony och sonen hade aldrig kunnat genomfora det här mordet, fanns ingen chans till det, därfor anklagelser mot Tony och sonen som gärningsmän är totalt felaktig.
Det fanns inte heller några bevis eller indicier att någon av dem var gärningsmännen.
Senast redigerad av Sagro 2019-06-02 kl. 08:09.
Citera
2019-06-02, 08:46
Medlem
Citat:

Du tycks ha absolut 0 koll när det gäller mordfall, ditt agerande går ut på att forsvara åtalet och domen.
Toni lånade ut gevär och bil till en anstiftare och inte till några gärningsmän.
For gärningsmännen var det viktigt att Carolines bil fanns på rastplatsen vid toaletten.
Jag skulle tro att gärningsmännen hade ingen bil och hade de en skulle de aldrig använt sin egen bil.
Jag är helt overtygad att Caroline var avliden när skotten avlossades, det är helt ologiskt att hon levde i 7 timmar efter att hon forsvann i Mäntyvaara området.
Av det lilla blodet som kom från kroppen var hon avliden helt säkert, när skotten avlossades.
Hade Caroline levat hade massor med blod pumpats ut från kroppen och blodstänk på stort område.
När bilen fanns vid toaletterna får de forsprång som är mycket viktigt for gärningsmännen, när forsprånget blir tillräckligt stort blir det mycket svårt att ringa in gärningsmännen om nu motivet var sådant.
Jag anser att Tony blev utsedd till gärningsmannen och skulle fällas for mord.

När man läser inläggen som skrivits i tråden som är mycket stort, det finns inte en enda en som nämnt att det var ett anstiftat mord och ingen har heller nämnt utlänningarna som kom med Caroline till rastplatsen och även forsvann med Caroline.
Allting är samma tjat om Tony som gärningsmannen som är ett enda upprepande, utan saklighet och logik.
Att anklaga och doma en person till livstid fängelse for mord skall det finnas hållbara bevis men i fallet med Tony finns absolut ingenting.
Alltsammans är en mycket stor rättsskandal att doma en person till livstid fängelse, vad någon tror.
Senast redigerad av Sagro 2019-06-02 kl. 08:57.
Citera
2019-06-02, 09:03
Medlem
Citat:
Du tycks ha absolut 0 koll när det gäller mordfall, ditt agerande går ut på att forsvara åtalet och domen.
Toni lånade ut gevär och bil till en anstiftare och inte till några gärningsmän.
For gärningsmännen var det viktigt att Carolines bil fanns på rastplatsen vid toaletten.
Jag skulle tro att gärningsmännen hade ingen bil och hade de en skulle de aldrig använt sin egen bil.
Jag är helt overtygad att Caroline var avliden när skotten avlossades, det är helt ologiskt att hon levde i 7 timmar efter att hon forsvann i Mäntyvaara området.
Av det lilla blodet som kom från kroppen var hon avliden helt säkert, när skotten avlossades.
Hade Caroline levat hade massor med blod pumpats ut från kroppen och blodstänk på stort område.
När bilen fanns vid toaletterna får de forsprång som är mycket viktigt for gärningsmännen, när forsprånget blir tillräckligt stort blir det mycket svårt att ringa in gärningsmännen om nu motivet var sådant.

När man läser inläggen som skrivits i tråden som är mycket stort, det finns inte en enda en som nämnt att det var ett anstiftat mord och ingen har heller nämnt utlänningarna som kom med Caroline till rastplatsen och även forsvann med Caroline.
Allting är samma tjat om Tony som gärningsmannen som är ett enda upprepande, utan saklighet och logik.
Att anklaga och doma en person till livstid fängelse for mord skall det finnas hållbara bevis men i fallet med Tony finns absolut ingenting.
Alltsammans är en mycket stor rättsskandal att doma en person till livstid fängelse, vad någon tror.
OCH; i denna Saga anser du alltjämt att mordutredarna (just dom som bl.a.spräckte gruvTonys sagor) gjorde ett riktigt bra jobb!!?
Citera
2019-06-02, 09:28
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Svara på frågorna istället. Varför lånade Toni ut bil och vapen till det anstiftaren? Och varför sköt mördarkommandot CS med Tonis vapen om hon redan var död? Varför ville anstiftaren att Toni skulle fällas för mord? Och varför ville han ta på sig skulden?

Dina krumbukter för att få Toni att verka oskyldig är löjliga. Förutom att du bygger ditt anstiftar-/mördarkommandoscenario på luft och lögner misslyckas du helt med att få till någon form av logik i händelseförloppet.
Ett utländskt proffsmördarkommando som lyckas föra bort CS från Stenbron, i hennes egen bil, när platsen är full med folk, utan att någon ser det. Dom mördar och dumpar kroppen, åker tillbaka till Stenbron och...ja, vadå? Går därifrån? Allt utan att lämna ett enda litet spår efter sig. I sanning en bedrift. Inte i din värld förstås, där händer ju sånt här dagligen.
Men: dom har alltså inte ens en egen bil. Är det anstiftaren som kör dom dit och tillbaka? Har du något vittne som sett dom komma dit? Någon som sett när dom parkerar CS bil vid Stenbron, går ut (ett fyra man starkt utländskt mördarkommando som hoppar ur CS bil borde ju noterats av någon kan man tycka), och blir upplockade (av anstiftaren får man förmoda?)?

Nä du, fagge-sagge. Du kommer nog inte lyckas övertyga någon om din "lösning" den här gången heller.
Citera
2019-06-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
OCH; i denna Saga anser du alltjämt att mordutredarna (just dom som bl.a.spräckte gruvTonys sagor) gjorde ett riktigt bra jobb!!?
Polisen som sammanställt forundersokningen har gjort ett bra jobb, men det anser jag inte åtalet är som gor att Tony fälls i Tingsrätten och sedan foljer Hovrätten Tingsrättens dom.
Tony var utsedd till gärningsmannen av spaningsledningen och skulle fällas for mord som också skedde.
Lågg fram bevisen att Tony var gärningsmannen om du anser att jag har fel, som du vet skall det finnas mycket starka bevis om någon skall kunna fällas for mord, i fallet Tony finns absolut ingenting som kan kallas for bevis.
Jag kan inte få ihop det att Tony var gärningsmannen att han forsoker ta på sig brottet är välkänt, det som är orsaken till det.
Citera
2019-06-02, 10:35
Medlem
Citat:
Svara på frågorna istället. Varför lånade Toni ut bil och vapen till det anstiftaren? Och varför sköt mördarkommandot CS med Tonis vapen om hon redan var död? Varför ville anstiftaren att Toni skulle fällas för mord? Och varför ville han ta på sig skulden?

Dina krumbukter för att få Toni att verka oskyldig är löjliga. Förutom att du bygger ditt anstiftar-/mördarkommandoscenario på luft och lögner misslyckas du helt med att få till någon form av logik i händelseförloppet.
Ett utländskt proffsmördarkommando som lyckas föra bort CS från Stenbron, i hennes egen bil, när platsen är full med folk, utan att någon ser det. Dom mördar och dumpar kroppen, åker tillbaka till Stenbron och...ja, vadå? Går därifrån? Allt utan att lämna ett enda litet spår efter sig. I sanning en bedrift. Inte i din värld förstås, där händer ju sånt här dagligen.
Men: dom har alltså inte ens en egen bil. Är det anstiftaren som kör dom dit och tillbaka? Har du något vittne som sett dom komma dit? Någon som sett när dom parkerar CS bil vid Stenbron, går ut (ett fyra man starkt utländskt mördarkommando som hoppar ur CS bil borde ju noterats av någon kan man tycka), och blir upplockade (av anstiftaren får man förmoda?)?

Nä du, fagge-sagge. Du kommer nog inte lyckas övertyga någon om din "lösning" den här gången heller.
Det här mordet på Caroline är ouppklarad som många andra mord varit, som jag rotat i, jag är endast intresserad av ouppklarade mord som jag alltid hittat losningen till.
Jag soker alltid fram motivet och helheten till det.
Mordet på Caroline kan ses som mycket lättlost.
Mordet var ett anstiftat mord det är jag 100% säker på, anstiftaren är inte svårt att ringa in.
De misstänkta gärningsmännen fanns på Stenbro rastplats tillsammans med Caroline 16.45 och de åkte därifrån vid 17.00 tiden.
Som jag tidigare framlagd varken Tony eller sonen var gärningsmännen for Caroline som jag är 100% säker på.
Citera
2019-06-02, 10:55
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Du påtalar inte något vettigt överhuvudtaget.... SOM VANLIGT. Tony-Toni mördade Caroline oavsett vad hon vägde vid tidpunkten för hennes död. Och att du PÅTALAR att Tony-Toni var för svag att hantera kroppen hör bara till fantasierna för att få (dina) skrönor att gå ihop. Tony-Toni lär bli kvar i buren precis som alla andra som är skyldiga till att ha dödat kvinnor. Din fantasi och trovärdighet är urdålig, punkt slut.... SOM VANLIGT.

Om du är så säker på att Toni dödade Caroline och rätt man sitter fängslad för mordet samt att du tycker jag bara snackar skit, varför bemödar du dig ens då att sitta och tjafsa i en tråd om det dag ut och dag in? Anser du dig veta att Toni är "The bad guy" så varför bemöda dig att sitta och argumentera?

Bara en stilla undran
Citera
2019-06-02, 11:09
Medlem
mrfix har väl support av de onda krafterna som inte vill att sanningen skall komma fram, att domen mot Tony är en stor rättsskandal och krossade en stabil svensk familj.
Kan ses som ett illdåd mot en genuin svensk familj som aldrig har gjort en fluga fornär, där motivet var att skydda gärningsmän som inte auktoriteten vill klämma.
Citera
2019-06-02, 11:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det här mordet på Caroline är ouppklarad som många andra mord varit, som jag rotat i, jag är endast intresserad av ouppklarade mord som jag alltid hittat losningen till.
Jag soker alltid fram motivet och helheten till det.
Mordet på Caroline kan ses som mycket lättlost.
Mordet var ett anstiftat mord det är jag 100% säker på, anstiftaren är inte svårt att ringa in.
De misstänkta gärningsmännen fanns på Stenbro rastplats tillsammans med Caroline 16.45 och de åkte därifrån vid 17.00 tiden.
Som jag tidigare framlagd varken Tony eller sonen var gärningsmännen for Caroline som jag är 100% säker på.

Antingen får du nöja dig där och sluta tjata, eller så får du börja svara på frågor. Se mitt tidigare inlägg. Ditt fantasiscenario går inte ihop för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in