2019-06-02, 10:27
Medlem
Hon inleder och berättar en story om hennes naturliga dragkrafter, för att sedan säga att vi bör bekämpa detta?

Tycker artikeln är löjlig. Vi kände alla en snubbe som gillade bögsex när vi var yngre.
Men det är väl hans rätt i livet att tycka om det? Nu ska personer som tänder på äldre/yngre personer inte få göra det - om den stora massan får bestämma.
Citera
2019-06-02, 10:35
Medlem
70Ds avatar
Vill inte spräcka tesen helt då jag, som kvinna, själv kan hålla med om att många kvinnor har sin utseendepeak runt 20-25. Dock är det här knappats något som är en allmän uppfattning världen över. Inte heller verkar det stämma när om man ser till vad män går i gång på sexuellt.

Tänk lite själva när det gäller resonemanget kring attraktion. Om TS resonemang skulle stämma hade inte kvinnor 25-35 förekommit alls i porrens värld. Efterfrågan finns definitivt och jag skulle till och med säga att det inte är förrän efter 40 (eller då kvinnan ser ut att vara över 40) som kvinnan tituleras ”hot milf” och lämnar den allmänna kategorin, medan det i andra änden brukar vara tjejer runt 18-20 (eller som ser ut att vara yngre än så) som kategoriseras som ”teen”.

Sedan tycker jag det är att säga emot sig själv när man tar exempel som DiCaprio och Clooney då några av världens mest attraktiva kvinnor i motsvarande kategori passerat 30. Varför trånar folk efter Megan Fox, Scarlett Johansson, Kim Kardashian, Halle Berry, Candice Swanepoel... eller ta t ex Adriana Lima som fortfarande är vacker som en dag. Hon är född 1981.

Nä, jag köper inte riktigt tesen att alla - eller ens majoriteten - män är av uppfattningen att unga kvinnor har högst utseendemässig rang hos män.

Vad gäller fertiliteten har TS fel, då kvinnan har sin peak betydligt senare. Ur ett evolutionärt perspektiv stämmer det inte heller då kvinnan blev befruktad av män fram tills klimakteriet - i de fall hon ens levde så länge.
Citera
2019-06-02, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Vill inte spräcka tesen helt då jag, som kvinna, själv kan hålla med om att många kvinnor har sin utseendepeak runt 20-25. Dock är det här knappats något som är en allmän uppfattning världen över. Inte heller verkar det stämma när om man ser till vad män går i gång på sexuellt.

Tänk lite själva när det gäller resonemanget kring attraktion. Om TS resonemang skulle stämma hade inte kvinnor 25-35 förekommit alls i porrens värld. Efterfrågan finns definitivt och jag skulle till och med säga att det inte är förrän efter 40 (eller då kvinnan ser ut att vara över 40) som kvinnan tituleras ”hot milf” och lämnar den allmänna kategorin, medan det i andra änden brukar vara tjejer runt 18-20 (eller som ser ut att vara yngre än så) som kategoriseras som ”teen”.

Sedan tycker jag det är att säga emot sig själv när man tar exempel som DiCaprio och Clooney då några av världens mest attraktiva kvinnor i motsvarande kategori passerat 30. Varför trånar folk efter Megan Fox, Scarlett Johansson, Kim Kardashian, Halle Berry, Candice Swanepoel... eller ta t ex Adriana Lima som fortfarande är vacker som en dag. Hon är född 1981.

Nä, jag köper inte riktigt tesen att alla - eller ens majoriteten - män är av uppfattningen att unga kvinnor har högst utseendemässig rang hos män.

Vad gäller fertiliteten har TS fel, då kvinnan har sin peak betydligt senare. Ur ett evolutionärt perspektiv stämmer det inte heller då kvinnan blev befruktad av män fram tills klimakteriet - i de fall hon ens levde så länge.

Jag tror heller inte man skall generalisera.

Men hon skriver uttryckligen i debattartikeln att killar som föredrar kvinnor under 25 skall skambeläggas. Här behövs kanske en bokstav som minoritetsskydd?

Det finns absolut tjejer som tar väl hand om sig upp i ålder, och killar som inte gör det.
Citera
2019-06-02, 10:43
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ja, så skriver en 30 något bloggerska i Metro som saknar dagarna då hon blev uppvaktad och flörtad med av män. De flesta kvinnor förstår ju underförstått att deras bäst-före-datum går ut runt 25 års strecket men efter nästan ett decennium av kukkarusell och "hitta sig själv" så kommer det som en käftsmäll likväl.

Det hela är ganska så jävla simpelt, män föredrar yngre kvinnor, det handlar om fertilitet, en ung kvinna är biologiskt mer anpassad att föda mer barn än en äldre, inget nytt under solen.. men feminismen och populär kultur får kvinnor att tro att män kommer vilja ha de för alltid.

Artikeln i fråga;
https://metro.co.uk/2019/05/28/responsibility-call-older-guy-9700375/

Vad kan vi göra för att få kvinnor att förstå att de duger endast för att föda barn och de gör detta under en viss tid?

Kan de förstå?

Är det inte dags att vi omyndigförklarar kvinnor och tar tillbaka patriarket?

Håller inte riktigt med. Ålder är bara en siffra, och vad män och kvinnor föredrar är nog väldigt olika. Jag kan tycka att en (lagom) vältränad kropp kan vara lika snygg på en medelålders kvinna som hos en yngre. Dessutom kan det vara trevligt med den skärpa som kommer med livserfarenheten.

Problemet med många (som identifierar sig som) feminister är att dom utstrålar passiv aggression, vilket fungerar som en varningsklocka hos 90% av befolkningen. Samma signaler som intressant nog upplevs som attraherande av många kvinnor, men ack så ofta slutar med tråkigheter.
Citera
2019-06-02, 10:49
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Såja, den dagen en Depp, Beckhamm DiCaprio eller Clooneytyp med ordnad ekonomi och hus lite här och där tror jag att även du skulle börja kasta trosor omkring dig.

Men jag ser vad du försöker göra här.
Funkar inte.
Men det var ju det hon skrev. Vad var det du inte förstod? Att det finns ont om snygga silverrävar. Kan inte bli tydligare
Citera
2019-06-02, 10:50
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast män över 45 är fan inte mycket att ha och spermiekvalitén är försämrad. Hur många vill egentligen skaffa barn med en 10-20 år äldre man? Han blir gammal trött och tråkig långt innan man själv börjar tackla av.

Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Bukmagar och manboobs fyfan, män måste ta hand om sig bättre om de ska vara något att ha längre upp i åren.

Dessutom är denna tråden bara en upprepning av Skogsvatte's TS. Börjar antifeministerna få ont om ämnen, är det mesta redan uppkräkt?

Skillnaden är väl att män kan behålla sin attraktionskraft genom att sköta sig, äta bra och träna. För kvinnor så tickar den biologiska klockan på obönhörligen oavsett vad man gör (även om livsstilsfaktorer naturligtvis spelar stor roll för utseendet även där).
Citera
2019-06-02, 10:55
Medlem
Tror ärligt inte det heller har så mkt just med specifikt ålder att göra att kvinnor ska vara 22-24. Utan helt enkelt kvinnor i denna ålder ofta är singlar, utan barn och tar vara på sitt utseende. Vilket i min mening svenska/västerländska kvinnor är dåliga att ta vara på efter de ingår i en relation eller skaffar en familj. Som någon skrev ovanför en tjej som är 30 och sminkar sig, klär sig kvinnligt och fortsätter vara det. Kommer män tycka är attraktiva. Sen tittar vi på det om mannen är barnlös och kvinnan är det också så kommer den frågan snart dyka upp med en 25+ tjej.

Faktiskt faschinerad att svenska kvinnor kan vara riktigt heta som singlar för att bli skittråkiga efter man går in i en relation med dem. Träffat asiatiska kvinnor på senare tid. Och när jag rest runt. Som är 25+ de behåller sitt singelutseende oavsett de är i en relation eller ej.

Svenska kvinnor är generellt väldigt vackra som avarage. Väldigt få som ser ut som monster tycker jag. Tycker snarare de är lata att hålla uppe sitt utseende. Dock är det alltid upp till en själv om de vill fixa sig eller ej. Men gnäll inte sen bara.
Citera
2019-06-02, 11:07
Medlem
Fy fan vad less jag är egentligen på bida sidor. Är det bara sex, knulla och utseende i folks hjärnor idag. Det finns väl så mycket annat i livet än detta?
Personligen skulle jag inte kunna tänka mig att bli tillsammans med en kvinna som är mycket yngre än mig och det är för att jag sätter annat före sex när det kommer till relation. Hur ska jag kunna bli lycklig mentalt med någon som egentligen är någon helt annanstans. Jag blir heller inte lycklig enbart av bra sex. Nä gott folk, njut av annat i livet. Sex må vara en del av livet, men det finns så mycket mer. Ta för er innan det är för sent
Citera
2019-06-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delldimwit
Faktiskt faschinerad att svenska kvinnor kan vara riktigt heta som singlar för att bli skittråkiga efter man går in i en relation med dem. Träffat asiatiska kvinnor på senare tid. Och när jag rest runt. Som är 25+ de behåller sitt singelutseende oavsett de är i en relation eller ej.

De blir skittråkiga när de inser att bokens insida inte var så bra. Därför du gått från Elitserien till Allsvenskan nu kanske?
Citera
2019-06-02, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kompensationsfaktorn ska inte glömmas.

God ekonomi är sexigt.
Bjuda på krogen o få åka med på resor en annan.
BMW en markör.

Behövs inte så mycket för att få en ung o pigg liten sängvärmare.

På 80-talet hade jag en bekant i 25 års ålder som tyckte 18-åringar var bäst. ”Då vet de hur det går till men ställer inga krav”

Artikeln handlade väl inte om sugardejting?
Citera
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Men det var ju det hon skrev. Vad var det du inte förstod? Att det finns ont om snygga silverrävar. Kan inte bli tydligare
Ursäkta, men vad får dig att tro att inte jag kan läsa?
Kan du sluta "whiteknightsplaina"?
Citera
Medlem
Jag kom på en intressant grej innan jag skall ut och klippa gräset...

Borde Simone de Beauvoir skambeläggas? Hon blev ju iofs skambelagd men var det en rimlig reaktion av hennes samtid?

Det kan vara värt att diskutera!

Om ja, klarar Fi-folket av det?

Om nej, vad är skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in