2019-06-02, 02:27
Medlem
pinnpelle88s avatar
Ja, så skriver en 30 något bloggerska i Metro som saknar dagarna då hon blev uppvaktad och flörtad med av män. De flesta kvinnor förstår ju underförstått att deras bäst-före-datum går ut runt 25 års strecket men efter nästan ett decennium av kukkarusell och "hitta sig själv" så kommer det som en käftsmäll likväl.

Det hela är ganska så jävla simpelt, män föredrar yngre kvinnor, det handlar om fertilitet, en ung kvinna är biologiskt mer anpassad att föda mer barn än en äldre, inget nytt under solen.. men feminismen och populär kultur får kvinnor att tro att män kommer vilja ha de för alltid.

Artikeln i fråga;
https://metro.co.uk/2019/05/28/responsibility-call-older-guy-9700375/

Vad kan vi göra för att få kvinnor att förstå att de duger endast för att föda barn och de gör detta under en viss tid?

Kan de förstå?

Är det inte dags att vi omyndigförklarar kvinnor och tar tillbaka patriarket?
Citera
2019-06-02, 03:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Sexuell attraktionskraft är färskvara och bra män är inte intresserade av 30-taggare som valde kukkarusellen före en stabil partner.
Det som finns kvar är "players" och manliga "precis som hon" med en skillnad.

Männen har ingen biologisk klocka, så deras marknadsvärde växer fort i den åldern.

De kan göra som de vill och gör det också.

Den sexuella frigörelsens baksida, om du frågar mig.
Citera
2019-06-02, 03:51
Avslutad
Fast män över 45 är fan inte mycket att ha och spermiekvalitén är försämrad. Hur många vill egentligen skaffa barn med en 10-20 år äldre man? Han blir gammal trött och tråkig långt innan man själv börjar tackla av.

Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Bukmagar och manboobs fyfan, män måste ta hand om sig bättre om de ska vara något att ha längre upp i åren.

Dessutom är denna tråden bara en upprepning av Skogsvatte's TS. Börjar antifeministerna få ont om ämnen, är det mesta redan uppkräkt?
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-02 kl. 03:54.
Citera
2019-06-02, 04:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast män över 45 är fan inte mycket att ha och spermiekvalitén är försämrad. Hur många vill egentligen skaffa barn med en 10-20 år äldre man? Han blir gammal trött och tråkig långt innan man själv börjar tackla av.

Det finns så otroligt få snygga silverrävar. Hur ska vi få män att förstå detta?

Bukmagar och manboobs fyfan, män måste ta hand om sig bättre om de ska vara något att ha längre upp i åren.

Dessutom är denna tråden bara en upprepning av Skogsvatte's TS. Börjar antifeministerna få ont om ämnen, är det mesta redan uppkräkt?
Såja, den dagen en Depp, Beckhamm DiCaprio eller Clooneytyp med ordnad ekonomi och hus lite här och där tror jag att även du skulle börja kasta trosor omkring dig.

Men jag ser vad du försöker göra här.
Funkar inte.
Citera
2019-06-02, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ja, så skriver en 30 något bloggerska i Metro som saknar dagarna då hon blev uppvaktad och flörtad med av män. De flesta kvinnor förstår ju underförstått att deras bäst-före-datum går ut runt 25 års strecket men efter nästan ett decennium av kukkarusell och "hitta sig själv" så kommer det som en käftsmäll likväl.

Det hela är ganska så jävla simpelt, män föredrar yngre kvinnor, det handlar om fertilitet, en ung kvinna är biologiskt mer anpassad att föda mer barn än en äldre, inget nytt under solen.. men feminismen och populär kultur får kvinnor att tro att män kommer vilja ha de för alltid.

Artikeln i fråga;
https://metro.co.uk/2019/05/28/responsibility-call-older-guy-9700375/

Vad kan vi göra för att få kvinnor att förstå att de duger endast för att föda barn och de gör detta under en viss tid?

Kan de förstå?

Är det inte dags att vi omyndigförklarar kvinnor och tar tillbaka patriarket?
Artikeln handlar om män i 25-30 åldern som är med tonåringar. Den är skriven av en kvinna i 25-30 åldern. En snygg kvinna i den åldern har inga svårigheter att träffa killar, det är önsketänkande från din sida. Hon skriver inte artikeln för att hon känner sig hotad av 13-16 åringar utan för att hon plötsligt är i samma ålder som killen hon hade en relation med när hon var 16 och ser relationen med nya ögon.
Citera
2019-06-02, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Artikeln handlar om män i 25-30 åldern som är med tonåringar. Den är skriven av en kvinna i 25-30 åldern. En snygg kvinna i den åldern har inga svårigheter att träffa killar, det är önsketänkande från din sida. Hon skriver inte artikeln för att hon känner sig hotad av 13-16 åringar utan för att hon plötsligt är i samma ålder som killen hon hade en relation med när hon var 16 och ser relationen med nya ögon.

Vilka killar i den åldern dejtar 13 - 16 åringar??

Det kan vara att saker har ändrats men det var liksom tabu att dejta så unga tjejer i heteronormen.. alltså CIS-normen.

Man skulle inte ragga på högstadiet när man gick gymnasiet... inte ragga på gymnasiet när man gick på universitetet... det där var svårt för ett decemberbarn som mig...

Är det ett resultat av gobalismen, varför har denna normförskjutning skett??
Citera
2019-06-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vilka killar i den åldern dejtar 13 - 16 åringar??

Det kan vara att saker har ändrats men det var liksom tabu att dejta så unga tjejer i heteronormen.. alltså CIS-normen.

Man skulle inte ragga på högstadiet när man gick gymnasiet... inte ragga på gymnasiet när man gick på universitetet... det där var svårt för ett decemberbarn som mig...

Är det ett resultat av gobalismen, varför har denna normförskjutning skett??
Hon som skrivit artikeln gjorde det och kände andra som hade liknande relationer. När jag var i den åldern var det likadant, jag är 80-talist. Hon hade sex och blev hög med killen. Det är inte de mest präktiga 25-30 åriga killarna som har relationer med de mest präktiga tonåringarna som du kanske utgår från när du använder din erfarenhet för att ifrågasätta saken, de är killar som har fester och fixar alkohol och droger till yngre tjejer.
Citera
2019-06-02, 07:50
Medlem
Har svårt för när man inte kan hålla saker och ting isär och blandar äpplen och päron fritt. Att Moby dejtade 18-åriga Natalie Portman har naturligtvis inget att göra med vuxna män som utnyttjar tolvåringar.
Citera
2019-06-02, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Hon som skrivit artikeln gjorde det och kände andra som hade liknande relationer. När jag var i den åldern var det likadant, jag är 80-talist. Hon hade sex och blev hög med killen. Det är inte de mest präktiga 25-30 åriga killarna som har relationer med de mest präktiga tonåringarna som du kanske utgår från när du använder din erfarenhet för att ifrågasätta saken, de är killar som har fester och fixar alkohol och droger till yngre tjejer.

Okej, men är de killarna inte redan skambelagda då??

Vad hjälper det att ytterligare skamma dem, tror hon det biter??
Citera
2019-06-02, 08:24
Medlem
Det står ju tydligt på första raden att det handlar om vuxna män som ligger med tonåringar, omyndiga sådana förstår man om man fortsätter läsa. Varför snackar du om 25-åringar i trådstarten??
Citera
2019-06-02, 08:24
Medlem
Tjejer efter 30 är inte snygga och verkligen inte tjejer runt min ålder.
Sjukt avtändande men det är klart det finns även undantag även här uppe.

Killar ser generellt bättre ut ju äldre man blir.

Killar oavsett ålder vill nästan alltid sexa med ung tjej däremot kanske man inte vill ha ett förhållande med dom.

Det finns inget liksom utbyte med en sådan pass ung tjej.
16-25 är väl då tjejer ser som bäst ut speciellt runt 23.
25-30 börja det fallera men det finns många snygga här också och dom hamnar i kategorin att det kanske skulle vara intressant att dejta.
30 och uppåt, inte alls snygga. Förutom dom på mitt jobb där flera är av någon anledning snygga men sjukt upptagna.

Livsfarligt när man går ut på krogen och ragga man vet ju inte om man har en 18 åring eller 30 åring framför sig. Dom tycker kanske fan va creapy en jävla gubbe som kommer här visar intresse.

Skulle vara intressant att veta vad tjejer tycker och tänker.

På dejting sidor så tycker jag inte att tjejer är så intresserad av stor åldersskillnad som alla tjatar om. Tycker tjejer är generellt mer intresserad av killar runt deras egen ålder kanske 5 år upp och ned.

Om inte det är sexkontaktannons då finns det säkert väldigt unga tjejer som tänder på hög åldersgräns men det är nog mer sexuellt och kanske inte intresserad av förhållande
Citera
2019-06-02, 08:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Kompensationsfaktorn ska inte glömmas.

God ekonomi är sexigt.
Bjuda på krogen o få åka med på resor en annan.
BMW en markör.

Behövs inte så mycket för att få en ung o pigg liten sängvärmare.

På 80-talet hade jag en bekant i 25 års ålder som tyckte 18-åringar var bäst. ”Då vet de hur det går till men ställer inga krav”
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-06-02 kl. 08:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in