2019-06-01, 20:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Eller män borde inte ha problem med att kvinnor pluggar eller jobbar. Efter 23-24 år är vi ju ändå förbrukade och värdelösa enligt männen här

Ja herregud, det snäva fönstret mellan 16 och 23 avslutade jag skolan, jobbade och reste runt. Nu när det är kört för mig fortsätter jag med jobbandet och resandet. Konstigt nog har jag en sambo sen 6 år tillbaka i samma ålder, ja en man, men inte svensk, kanske förklarar mysteriet.
Citera
2019-06-01, 20:28
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnan definieras utifrån sin förmåga att bära och föda barn. Ändå har västerländska kvinnor i allmänhet och svenska kvinnor i synnerhet själviskt underlåtit att utnyttja denna gåva till fördel för att låtsas vara män, till alla andras förtret. Socialdemokratin och kulturmarxismen måste ju rimligen anses medskyldiga i att avfeminisera kvinnan, men att kvinnor faktiskt tillåter sig själv att utnyttjas i feminismens krig mot kvinnan är anmärkningsvärt.

Mer eller mindre alla studier som någonsin gjorts på ämnet visar att kvinnor i allmänhet är lyckligare än män, och de lyckligaste kvinnorna är de som gifter sig och skaffar barn unga. Korrelationen mellan depression och självmord bland kvinnor, och utbildningsnivå, är tydlig, och det råder en kraftig negativ korrelation mellan utbildningsnivå och fertilitet.

Konsekvenserna av högintelligenta kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet har varit katastrofala. Istället för att föda friska och intelligenta barn så läser unga kvinnor värdelösa utbildningar och tar värdelösa examina på universitet. I kombination med invandring av lågintelligenta apmänniskor har feminismen slagit stenhårt mot vår kollektiva intelligensnivå. Svensk IQ har rasat de senaste decennierna, och kvinnor är till stor del ansvariga. Lågintelligenta kvinnor föder barn, och högintelligenta kvinnor strosar runt på kontor och förstör arbetsmiljön för män. Kvinnors yrkesmässiga oförmåga och politiskt motiverade inkvotering på arbetsmarknaden och i viktiga nyckelroller i samhället har vidare bidragit till den gradvisa samhällskollapsen. Intelligenta kvinnor vars arbetsuppgifter annars hade kunnat uppfyllas bättre av svenska män, har tillåtits styra över myndigheter och kontorslandskap istället för att vara hemma och föda svenska barn och ta hand om hemmet, som både naturen och Bibeln avkräver.

Förstår svenska kvinnor att deras rådande ställning i samhället är nästan helt och hållet artificiell, att den vid minsta civilisationsrubbande händelse kommer att rämna? Att samhället inte har något behov av era värdelösa åsikter och värdelösa utbildningar och värdelösa examina? Att vi inte har något behov av kostymbeklädda ursäkter till kvinnor som spenderar sina dagar på kontor och hivar ur sig sin konstlade auktoritet och inkompetens?

Jag har varit gift större delen av mitt liv, och visst var kvinnan på väg utför även på vår tid, men det absoluta mardrömsscenario som unga män idag står inför, i sken av den svenska kvinnans nuvarande tillstånd, är civilisationshämmande.

Med facit i hand, såhär 60-70 år senare i tiden, måste det ju erkännas att feminismens inverkan på mänsklig civilisation varit rent ut sagt djävulsk. För de av oss som faktiskt värnar om liv, glädje, frihet och Gud, kan inte feminismens framfart ses som något annat än avgrundsdjup, människohatande ondska.
Utmärkt trådstart. Det är sant att svenska kvinnor är värdelösa på att vara kvinnor, men det beror inte på att deras etnicitet är svensk, utan snarare pga att feminismen har förgiftat svenska kvinnor mer än någon annan västerländsk kvinnofolkgrupp.

Inför du feminism i Saudiarabien, så kommer deras kvinnor också gå runt och låtsas vara män osv.

Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.
Ja men det beror också på feminismen. Feminismen förgiftar inte bara kvinnor, utan töntifierar även männen osv.
Citera
2019-06-01, 20:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Få män kommer att erkänna det, men en så kallad "relationsman" eller "provider" är rädd för att vara en desperat kvinnas "2nd choice":

https://www.psychologytoday.com/us/blog/snow-white-doesnt-live-here-anymore/201004/why-not-marry-your-second-choice-man

Och allt som det innebär.

Jag kan personligen inte se hur något bra uppkommer ur desperation, och de flesta män är heltenkelt inte attraktiva för genomsnittskvinnan, och därmed skapas en konstig dynamik när alla ska hitta någon att skaffa relation med i desperata åldrarna.

Jag tycker män är otroligt vackra överlag. Är du inte lite väl hård?

Människor som inte längre är oskulder ser jag inte som andrahands val. Så ok jag är kanske inte rätt att uttala mig om detta. Jag ser inte andra människor som något jag ska skaffa mig kontroll över.

Förstår dock vad du menar med barnlängtande kvinnor, vissa blir fullkomligt vansinniga.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-01 kl. 20:35.
Citera
2019-06-01, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja herregud, det snäva fönstret mellan 16 och 23 avslutade jag skolan, jobbade och reste runt. Nu när det är kört för mig fortsätter jag med jobbandet och resandet. Konstigt nog har jag en sambo sen 6 år tillbaka i samma ålder, ja en man, men inte svensk, kanske förklarar mysteriet.

Såja nu börjar det klarna upp. Det är inte direkt ovanligt att avdankade kvinnor som förlorat attraktionsvärde blir tvungna att rasblanda med sämre genetik, sorgligt är det dock, stackars barn säger jag bara då rasblandade barn har ENORMT många fler problem i livet, allt ifrån identitetskris till depressioner och självmord.

Bra jobbat
Citera
2019-06-01, 20:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Utmärkt trådstart. Det är sant att svenska kvinnor är värdelösa på att vara kvinnor, men det beror inte på att deras etnicitet är svensk, utan snarare pga att feminismen har förgiftat svenska kvinnor mer än någon annan västerländsk kvinnofolkgrupp.

Inför du feminism i Saudiarabien, så kommer deras kvinnor också gå runt och låtsas vara män osv.

Ja men det beror också på feminismen. Feminismen förgiftar inte bara kvinnor, utan töntifierar även männen osv.

Kan jag fråga dig, som assyrier, varför du ens orkar bry dig så mycket om ett utdöende folkslags gnälliga rop på hjälp innan vi byts ut mot mer livsstarka folkslag/kulturer?

Känner du någonslags respekt/empati för något som ligger latent hos svenskarna? Eller är det en känsla av tacksamhet rentav?

Eller är det att du känner till hotet som kommer, även för assyrier, med fortsatt islamisering?
Citera
2019-06-01, 20:38
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kan jag fråga dig, som assyrier, varför du ens orkar bry dig så mycket om ett utdöende folkslags gnälliga rop på hjälp innan vi byts ut mot mer livsstarka folkslag/kulturer?

Känner du någonslags respekt/empati för något som ligger latent hos svenskarna? Eller är det en känsla av tacksamhet rentav?

Eller är det att du känner till hotet som kommer, även för assyrier, med fortsatt islamisering?
Eftersom jag bor i Sverige, har bott här i stort sett hela mitt liv, och nästan alla mina vänner är svenskar, och eftersom svenskar i grund och botten är ett bra folk och har behandlat mig och min folkgrupp väl. Vad som händer svenskar just nu är vad vi assyrier har gått igenom, bara det att det inte har gått lika mycket åt helvete för just svenskarna och andra européer, eftersom de historiskt inte har varit omringade av muslimer och som en liten minoritet i deras eget land, men svenskar är på väg åt det hållet idag.

Till saken hör det till att svenskar är nästan lika korkade som assyrier Men också det att vi sitter i samma sjunkande båt: när muslimer/negrer blir en majoritet i Sverige, så kommer de liksom inte bara att folkmörda svenskar, utan även oss assyrier.

Utöver det så var ju det Skogsvatte skrev, helt korrekt och sanning, så varför ska jag inte hålla med om det han skrev? Det vore ju intellektuellt oärligt att lägga på en SJW-show och börja attackera Skogsvatte över hans anti-feministtråd.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-06-01 kl. 20:44.
Citera
2019-06-01, 20:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tycker män är otroligt vackra överlag. Är du inte lite väl hård?

Människor som inte längre är oskulder ser jag inte som andrahands val. Så ok jag är kanske inte rätt att uttala mig om detta. Jag ser inte andra människor som något jag ska skaffa kontroll över.

Förstår dock vad du menar med barnlängtande kvinnor, vissa blir fullkomligt vansinniga.

Jo, men du får då tänka dig at kvinnor attraheras av så mycket mer än skönhet hos mannen. Livsgnistan finns ju inte där hos medelmannen.

Genomsnittskvinnan kommer, i de flesta fall, ha legat och haft kortvariga relationer med offantligt mer intressanta män än den hon väljer som make. Medan medelmannen (pga 20/80 regeln) antagligen inte haft så snygga kvinnor innan han blir vald av någon desperat kvinna (och han själv har varit desperat hela livet).

Eftersom snygga män ligger runt, medan snygga kvinnor ofta hittar en stabil relation med en snygg man, så är det just medelsnygga kvinnor som får bara en smak av himmelriket med snygga/intressanta män, sedan faller de pladask till marken och måste, i värsta fall, välja en riktig "tråkmåns".

Något förenklad (och cyniskt) är det så. Jag tror att allt har sin rot i att de intressanta männen har omåttlig hunger att knulla allt som rör sig, så visst är roten till kaoset i sexmarknaden främst från mäns sexuella hunger, och den vet ju inga gränser. Men jag tycker att det mest tragiska som finns är en man som blir lurad att han är älskad av en desperat kvinna (mycket värre än en kvinna som har en bedragande man, som ändå älskar henne), har sett detta hända med min morbror (hans fru hade redan två dötrar) och han har blivit en ruin av äktenskapet.

Medelmannen blir ju dessutom idag mer och mer "medel", förrut kunde faktiskt medelmannen spela gitarr, idag är det en tv-spelande nörd.

Jag tror personligen att allt som distansierar våra livsval från den paleolitiska livsstilen ger upphov till vår tids olycka (depression återfinns inte i primitiva samhällen). Dessa samhällen gifte ju unga män och kvinnor från mycket tidig ålder, nåja...jag har inte lyckats leva efter de principerna själv. Lusten vill annat.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 21:09.
Citera
2019-06-01, 20:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Eftersom jag bor i Sverige, har bott här i stort sett hela mitt liv, och nästan alla mina vänner är svenskar, och eftersom svenskar i grund och botten är ett bra folk och har behandlat mig och min folkgrupp väl. Vad som händer svenskar just nu är vad vi assyrier har gått igenom, bara det att det inte har gått lika mycket åt helvete för just svenskarna och andra européer, eftersom de historiskt inte har varit omringade av muslimer och som en liten minoritet.

Till saken hör det till att svenskar är nästan lika korkade som assyrier Men också det att vi sitter i samma sjunkande båt: när muslimer/negrer blir en majoritet i Sverige, så kommer de liksom inte bara att folkmörda svenskar, utan även oss assyrier.

Utöver det så var ju det Skogsvatte skrev, helt korrekt och sanning, så varför ska jag inte hålla med om det han skrev? Det vore ju intellektuellt oärligt att lägga på en SJW-show och börja attackera Skogsvatte över hans anti-feministtråd.

Jo, intressant. Ni har ju ändå lyckats undvika beblandning med araberma alla dessa år (tycker jag mig ha läst i någon genetikforum), och er hederskultur är ändå inte lika brutal som kurdernas.

Att överleva som folk utan att ha ett land i 2500 år med så pass brutala grannar som muslimska araber och turkar tycks mig närmast någonslags mirakel. Så dumma kan ni alltså inte vara.

Svenskarna är tyvärr historielösa och förstår inte att de är en del av ett magnifikt träd som behövde blöda i otaliga generationer för att få dagens frukter att blomma ut, något som vår generation nu kan glupska i sig bekymmerlöst, och som vi idag skänker till hökungar som ska komma att sparka ut våra barn/barnbarn från boet.

Vi har alltså en del att lära oss från er, alltså, i tider då det blir riktigt brutalt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 20:49.
Citera
2019-06-01, 20:49
Medlem
[quote=Skogsvatte|67740408]
Citat:
Nej, män och kvinnor har olika uppgifter i samhället. Att föda barn är kvinnligt. Det måste du väl ändå hålla med om?

Jorrå det är en av dessa beteenden som verkligen är könsbundna. Men! föda barn gör man i max 1-2 dygn. Och ett liv består av förhoppningsvis ca 30 000 dito.

Citat:
Det finns flertalet studier som släppts relativt nyligen som stadfäster detta sociologiska faktum. En intressant studie går t.ex. att läsa här: Are Married People Still Happier?

Vidare så visar data från den amerikanska GSS-enkäten att kvinnor konsekvent är lyckligare i äktenskap än utanför: gifta kvinnor rapporterar att de är "mycket glada" 45% av gångerna, ogifta kvinnor 24% av gångerna, skilda kvinnor 21% av gångerna. Liknande siffror för samma relationsstatus inkl. barn. Rådatan för General Social Survey finns att bläddra igenom här: https://gssdataexplorer.norc.org/pages/show?page=gss%2Fmedia_room

"married people" är inte kvinnor enkom.

Det "sociologiska" faktumet är dock att svenska kvinnor i betydligt högre grad både initierar skilsmässor, samt stannar ogifta efter en skilsmässa. Måste bero på att de inte gillar var så "lyckliga" eller hur?

Citat:
Helt uppochnedvända slutsatser, men vad kan man förvänta sig av en ideologiskt motiverad tredjevågsfeminist? Tvärtom finns det flertalet studier som visar att kvinnor, trots att de rent fysiskt är mindre ensamma än män, rapporterar en högre grad av ensamhet än män och påverkas i högre grad än män av sin ensamhet. På detta finns en bra metastudie av Ami Rokach, "The Effect of Gender and Culture on Loneliness". Vad gäller din studie om lycka hos skilda män kontra skilda kvinnor så är forskningsläget tydligt med att skilda kvinnor är de mest olyckliga av alla kvinnor, inklusive singelkvinnor som aldrig varit gifta, så att klappa dig själv på axeln över er relativt högre lycka som frånskilda jämfört med män är ju lite magstarkt. Dessutom finns det en rad anledningar till att frånskilda kvinnor uppvisar en högre lycka än frånskilda män, t.ex. att man lämnat förhållandet pga. övergrepp (en faktor som hade varit intressant att kontrollera för).

och vad är du? en ideologisk motiverad konservativ?

Här kan du läsa en genomgång av existerande forskning och dess resultat kring gifta/ singlar samt kön.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/201701/is-it-true-single-women-and-married-men-do-best

Citat:
En komplett lögn! Tvärtom är frånskilda kvinnor de allra mest olyckliga kvinnor som finns. Till och med helt ogifta kvinnor är lyckligare.

Nej, du har fel.

Citat:
Vad gäller äktenskapet som en institution så har detta alltid varit en institution som gynnat kvinnor i allra högst grad, då kvinnor bundit upp sig med en partner som är moraliskt och juridiskt skyldig att fungera som ett uppehälle åt henne, även långt efter hennes reproduktiva år och när hon inte längre är av något större fysiskt/romantiskt värde för män. Kvinnor når sin åtråvärdhetstopp vid 18 års ålder, medan män når sin i 50-årsåldern. Så äktenskapet är i grunden en institution för kvinnan att säkerställa ett livslångt uppehälle, även efter hon inte längre är av reproduktivt värde. Dessutom visar siffror att män som har det bättre ställt ekonomiskt är betydligt mer benägna att gifta sig, och att kvinnor är mer benägna att gifta sig med män med en högre ekonomisk ställning, vilket förklarar varför gifta män framstår som mer ekonomiskt framgångsrika än ogifta män. Förhållandet mellan de två parametrarna är dock omvänt: giftermålet följer av den ekonomiska framgången, inte tvärtom.

Kivnnor behöver baraq nån som ska försörja henne, när man i övriga samhället förbjuder henne att kunna försörja sig själv.

Äktenskap i sin mer patrirkala trad. form är en rejält nerköp för kvinnor.
Ingen lön för ditt arbete och slit.
Tvång att upprepa samma ofta fruktansvärt tradiga arbete om och om igen.
Ingen karriärmöjlighet, ingen social status i samhället

etc etc.

Citat:
Kvinnor har signifikant lägre IQ än män, enligt alla studier som någonsin gjorts på området, och om vi plockade bort politiskt och ideologiskt motiverade faktorer som stuvar in kvinnor i högre utbildning hade män, som idag, fullständigt dominerat all form av högre utbildning, inte bara sådana där hög intelligens är en avgörande faktor (fysik, matematik, kemi, datavetenskap, ingenjörsprogram, osv).

jasså det tror du? att kvinnor har "signifikant lägre IQ"...yeah sure...
Det märks då INTE på detta forum. jag kan räkna det mer intelligenta skribenterna här på mina fingrar och de flesta av dessa är de fåtal kvinnor som då och då dyker upp här ( + några av männen)

Flickor gör bättre ifrån sig i skolan än pojkar och ahr gjort så genom alla tider skola har existerat.
Och de tär kvinnor idag som "fullständigt dominerar" de flesta av högskolans olika program.
Citera
2019-06-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, män och kvinnor har olika uppgifter i samhället. Att föda barn är kvinnligt. Det måste du väl ändå hålla med om?

Jorrå det är en av dessa beteenden som verkligen är könsbundna. Men! föda barn gör man i max 1-2 dygn. Och ett liv består av förhoppningsvis ca 30 000 dito.

Citat:
Det finns flertalet studier som släppts relativt nyligen som stadfäster detta sociologiska faktum. En intressant studie går t.ex. att läsa här: Are Married People Still Happier?

Vidare så visar data från den amerikanska GSS-enkäten att kvinnor konsekvent är lyckligare i äktenskap än utanför: gifta kvinnor rapporterar att de är "mycket glada" 45% av gångerna, ogifta kvinnor 24% av gångerna, skilda kvinnor 21% av gångerna. Liknande siffror för samma relationsstatus inkl. barn. Rådatan för General Social Survey finns att bläddra igenom här: https://gssdataexplorer.norc.org/pages/show?page=gss%2Fmedia_room

"married people" är inte kvinnor enkom.

Det "sociologiska" faktumet är dock att svenska kvinnor i betydligt högre grad både initierar skilsmässor, samt stannar ogifta efter en skilsmässa. Måste bero på att de inte gillar var så "lyckliga" eller hur?

Citat:
Helt uppochnedvända slutsatser, men vad kan man förvänta sig av en ideologiskt motiverad tredjevågsfeminist? Tvärtom finns det flertalet studier som visar att kvinnor, trots att de rent fysiskt är mindre ensamma än män, rapporterar en högre grad av ensamhet än män och påverkas i högre grad än män av sin ensamhet. På detta finns en bra metastudie av Ami Rokach, "The Effect of Gender and Culture on Loneliness". Vad gäller din studie om lycka hos skilda män kontra skilda kvinnor så är forskningsläget tydligt med att skilda kvinnor är de mest olyckliga av alla kvinnor, inklusive singelkvinnor som aldrig varit gifta, så att klappa dig själv på axeln över er relativt högre lycka som frånskilda jämfört med män är ju lite magstarkt. Dessutom finns det en rad anledningar till att frånskilda kvinnor uppvisar en högre lycka än frånskilda män, t.ex. att man lämnat förhållandet pga. övergrepp (en faktor som hade varit intressant att kontrollera för).

och vad är du? en ideologisk motiverad konservativ?

Här kan du läsa en genomgång av existerande forskning och dess resultat kring gifta/ singlar samt kön.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/201701/is-it-true-single-women-and-married-men-do-best

Citat:
En komplett lögn! Tvärtom är frånskilda kvinnor de allra mest olyckliga kvinnor som finns. Till och med helt ogifta kvinnor är lyckligare.

Nej, du har fel.

Citat:
Vad gäller äktenskapet som en institution så har detta alltid varit en institution som gynnat kvinnor i allra högst grad, då kvinnor bundit upp sig med en partner som är moraliskt och juridiskt skyldig att fungera som ett uppehälle åt henne, även långt efter hennes reproduktiva år och när hon inte längre är av något större fysiskt/romantiskt värde för män. Kvinnor når sin åtråvärdhetstopp vid 18 års ålder, medan män når sin i 50-årsåldern. Så äktenskapet är i grunden en institution för kvinnan att säkerställa ett livslångt uppehälle, även efter hon inte längre är av reproduktivt värde. Dessutom visar siffror att män som har det bättre ställt ekonomiskt är betydligt mer benägna att gifta sig, och att kvinnor är mer benägna att gifta sig med män med en högre ekonomisk ställning, vilket förklarar varför gifta män framstår som mer ekonomiskt framgångsrika än ogifta män. Förhållandet mellan de två parametrarna är dock omvänt: giftermålet följer av den ekonomiska framgången, inte tvärtom.

Kivnnor behöver baraq nån som ska försörja henne, när man i övriga samhället förbjuder henne att kunna försörja sig själv.

Äktenskap i sin mer patrirkala trad. form är en rejält nerköp för kvinnor.
Ingen lön för ditt arbete och slit.
Tvång att upprepa samma ofta fruktansvärt tradiga arbete om och om igen.
Ingen karriärmöjlighet, ingen social status i samhället

etc etc.

Citat:
Kvinnor har signifikant lägre IQ än män, enligt alla studier som någonsin gjorts på området, och om vi plockade bort politiskt och ideologiskt motiverade faktorer som stuvar in kvinnor i högre utbildning hade män, som idag, fullständigt dominerat all form av högre utbildning, inte bara sådana där hög intelligens är en avgörande faktor (fysik, matematik, kemi, datavetenskap, ingenjörsprogram, osv).

jasså det tror du? att kvinnor har "signifikant lägre IQ"...yeah sure...
Det märks då INTE på detta forum. jag kan räkna det mer intelligenta skribenterna här på mina fingrar och de flesta av dessa är de fåtal kvinnor som då och då dyker upp här ( + några av männen)

Flickor gör bättre ifrån sig i skolan än pojkar och ahr gjort så genom alla tider skola har existerat.
Och de tär kvinnor idag som "fullständigt dominerar" de flesta av högskolans olika program.

Är det för att män som du är så fruktansvärt hotade och därför rädda, som ni har detta konstanta behov av att överreklamera era själva och undervärdera kvinnor?
Citera
2019-06-01, 20:53
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech
Såja nu börjar det klarna upp. Det är inte direkt ovanligt att avdankade kvinnor som förlorat attraktionsvärde blir tvungna att rasblanda med sämre genetik, sorgligt är det dock, stackars barn säger jag bara då rasblandade barn har ENORMT många fler problem i livet, allt ifrån identitetskris till depressioner och självmord.

Bra jobbat

Rasblanda? Du låter ju närmast inavlad. Jag tror inte jag kan hitta ett enda faktabaserat inlägg från dig i tråden. Svammel och tyckande.
Citera
2019-06-01, 20:53
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej kivnnor låtsas bara vara män när de låtsas vara män.
Roller i samhället är hittepå. Där finns ytterst få handlingar / roller som alltså är enkom "manligt" eller "kvinnligt"

Nej, skillnaderna mellan män och kvinnor är biologiska och inget hittepå. Naturen är ingen social konstruktion. Ni feminister drar ett löjets skimmer över er när ni fortsätter gapa om normer och sociala konstruktioner.

Citat:
Så nej. Män verkar lida illa av att ex bli singlar, medan kivnnor verkar må rätt bra av detta.
I många fall alltså betydligt bättre än hur de mådde innan som gifta.

Helt fel. Frånskilda kvinnor gör i princip inget annat än att försöka hitta en man med mer pengar än deras ex. När kvinnor skiljer sig så går de ned i vikt och tränar, dvs börjar göra sig redo för att vara sexuellt attraktiva i jakten på en ny man. Kvinnor som är singlar blir bittra AW-alkisar och skåpsupare. Jag känner flera stycken.

Citat:
Män tjänar betydligt mer..ekonomiskt, emotionellt, hälsomässigt på att vara gifta.
medan kvinnor faktiskt förlorar på att vara gifta.

Vad förlorar kvinnor på att vara gifta? Du försöker ju bara baktala äktenskapet av ideologiska skäl. Är du en bitter manshatande flata?

Citat:
Aha du...så konstigt då hörredu att 70% av alla somt ar examen på högskola just är kvinnor.
OM de nu absolut inte skulle passa på universitet.
Finns inget som hindrar att män stannar hemma med sina barn. OM det nu krävs att en förälder prompt ska vara hemma för att vi ska bidra med barn till nationen.

Ta bort trams-utbildningar som socionom, förskollärare, genusvetare, folklivsforskare mm mm som kvinnor ofta tar examen i, och männen är i majoritet även på högskolorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in