2019-06-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det handlar inte om att inte visa känslor. Både män och kvinnor visar känslor. Män bli arga. Kvinnor blir arga. Det är inte detta saken handlar om. Vad det handlar om är att kvinnor i långt högre utsträckning styrs av känslor och därför styrs besluten av "känslor" mer än av analys och logik.

Det behövs ingen forskning för att konstatera detta, utan det räcker med tusentals och åter tusentals anekdotiska bevis ur verklighetens vardag. Jag är kvinna själv, så jag vet väl för fasen vad kvinnor pratar om.

Kvinnor gör inget annat än att diskutera känslor med sina väninnor. För er män som aldrig tänkt på saken, så kan ni lyssna på valfri konversation i kollektivtrafiken mellan kvinnor. Det är relationsproblem som diskuteras mellan kvinnor. Ofta relationsproblem till kvinnliga vänner. Varenda mening är typ: "jag känner att...", "jag känner mig...", Min känsla säger att...", "jag känner på mig att hon visste att blah. blah. blah...."

Jag är övertygad om att du vet vad du och dina väninnor talar med varandra om. Vet du dock vad män talar med varandra om och hur de gör det? Jag ska berätta att vi talar om kvinnor och relationer precis lika ofta som kvinnor talar om män och relationer. Vi använder ungefär samma språk för att förklara oss eftersom vi båda talar svenska. Betyder detta att jag är driven av känslor istället för "verkliga" saker, som om känslor inte är verkliga?

Jag köper helt enkelt inte att kvinnor, som aggregerad grupp, skulle vara mer känslodrivna än män som aggregerad grupp. Vi må ha olika känslor i samma situationer, men de är fortfarande känslor.
Citera
2019-06-01, 13:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnan definieras utifrån sin förmåga att bära och föda barn. Ändå har västerländska kvinnor i allmänhet och svenska kvinnor i synnerhet själviskt underlåtit att utnyttja denna gåva till fördel för att låtsas vara män, till alla andras förtret. Socialdemokratin och kulturmarxismen måste ju rimligen anses medskyldiga i att avfeminisera kvinnan, men att kvinnor faktiskt tillåter sig själv att utnyttjas i feminismens krig mot kvinnan är anmärkningsvärt.

Mer eller mindre alla studier som någonsin gjorts på ämnet visar att kvinnor i allmänhet är lyckligare än män, och de lyckligaste kvinnorna är de som gifter sig och skaffar barn unga. Korrelationen mellan depression och självmord bland kvinnor, och utbildningsnivå, är tydlig, och det råder en kraftig negativ korrelation mellan utbildningsnivå och fertilitet.

Konsekvenserna av högintelligenta kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet har varit katastrofala. Istället för att föda friska och intelligenta barn så läser unga kvinnor värdelösa utbildningar och tar värdelösa examina på universitet. I kombination med invandring av lågintelligenta apmänniskor har feminismen slagit stenhårt mot vår kollektiva intelligensnivå. Svensk IQ har rasat de senaste decennierna, och kvinnor är till stor del ansvariga. Lågintelligenta kvinnor föder barn, och högintelligenta kvinnor strosar runt på kontor och förstör arbetsmiljön för män. Kvinnors yrkesmässiga oförmåga och politiskt motiverade inkvotering på arbetsmarknaden och i viktiga nyckelroller i samhället har vidare bidragit till den gradvisa samhällskollapsen. Intelligenta kvinnor vars arbetsuppgifter annars hade kunnat uppfyllas bättre av svenska män, har tillåtits styra över myndigheter och kontorslandskap istället för att vara hemma och föda svenska barn och ta hand om hemmet, som både naturen och Bibeln avkräver.

Förstår svenska kvinnor att deras rådande ställning i samhället är nästan helt och hållet artificiell, att den vid minsta civilisationsrubbande händelse kommer att rämna? Att samhället inte har något behov av era värdelösa åsikter och värdelösa utbildningar och värdelösa examina? Att vi inte har något behov av kostymbeklädda ursäkter till kvinnor som spenderar sina dagar på kontor och hivar ur sig sin konstlade auktoritet och inkompetens?

Jag har varit gift större delen av mitt liv, och visst var kvinnan på väg utför även på vår tid, men det absoluta mardrömsscenario som unga män idag står inför, i sken av den svenska kvinnans nuvarande tillstånd, är civilisationshämmande.

Med facit i hand, såhär 60-70 år senare i tiden, måste det ju erkännas att feminismens inverkan på mänsklig civilisation varit rent ut sagt djävulsk. För de av oss som faktiskt värnar om liv, glädje, frihet och Gud, kan inte feminismens framfart ses som något annat än avgrundsdjup, människohatande ondska.

Så genom att hålla svenska kvinnor på de "lågintelligenta apmänniskornas" nivå, utbildningsmässigt och kunskapsmässigt, så tänker du att dessa kvinnor kommer att föda högintelligenta svenska barn?

Jag antar att du också tänker dig att varje kvinna hemskolar sina barn eftersom inga kvinnor jobbar med detta i samhället, alla kvinnor är ju hemma med sina barn sen tidiga 20 års åldern.

Jag kan tänka mig att det inte tar så lång tid faktiskt innan vi är nere på de "lågintelligenta apmänniskornas" nivå, skaffar 5-10 ungar per kvinna, barn utan bildning och konsekvenstänk. Jag ser dessa kvinnor dagligen här i Malmö, lågutbildade, ALLTID omgivna av barn, ibland i sällskap med någon kvinnlig släkting, också med en svans av barn efter sig. Då är där barn till ett helt fotbollslag som springer omkring och skriker.

Dessa kvinnor är TRÖTTA. De har inte förmågan att fostra alla barnen, de låter barnen ta hand om varandra, de bara sitter och glor när barnen skriker, springer omkring och lever jävel. Dessa kvinnor ser bara trötta och slitna ut, när de är 25 ser de ut som 35 osv. De är inte utbildade utan går bara hemma alltid, från sängen till köket och tillbaka.

Av någon anledning tänker sig TS att intelligensen magiskt kommer att höjas bland svenskarna i denna framtidsvision.

Saken är den att vi svenskar levt såhär många generationer förr. Vi var då fattiga och slet som svin. Då var vi verkligen styrda av "juden".

Hade jag varit "juden" och naturligtvis då haft obegränsat med makt, dööh vad annars LOL, så skulle jag verkligen "uppskattat" lågintelligenta apmänniskor, eller "palestinier" då ju som judarna kallar dessa.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-01 kl. 13:14.
Citera
2019-06-01, 13:22
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Säg till henne att hon enbart är en barnmaskin. Undra om det blir fler efter den diskussionen? Om din fru får cancer eller liknande och måste ta bort livmodern, slutar du då vara attraherad av henne eftersom jag antar att du är hetero och tycker kvinnlighet är attraktivt? Älskar du henne enbart för att du kan få snorren våt och att du kan få barn genom henne?
Vad är grejen med allt skamspråk? Kränkt much?
Citera
2019-06-01, 13:28
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag är övertygad om att du vet vad du och dina väninnor talar med varandra om. Vet du dock vad män talar med varandra om och hur de gör det? Jag ska berätta att vi talar om kvinnor och relationer precis lika ofta som kvinnor talar om män och relationer. Vi använder ungefär samma språk för att förklara oss eftersom vi båda talar svenska. Betyder detta att jag är driven av känslor istället för "verkliga" saker, som om känslor inte är verkliga?

Jag köper helt enkelt inte att kvinnor, som aggregerad grupp, skulle vara mer känslodrivna än män som aggregerad grupp. Vi må ha olika känslor i samma situationer, men de är fortfarande känslor.

Vilka män är det du talar med? Hur mäter du att vi talar om kvinnor lika ofta som kvinnor talar om män? Kan inte minnas att någon manlig bekantskap talat om sin relation längre än någon kommentar som slinkar undan. Det är extra roligt att ibland kan mannen vara helt ruinerad av relationen och man ska undvika nämna elefanten i rummet.

Sådan anekdotisk bevisföring tycks mig absurd, de går så ofta emot allt man känner till om män och tycks påhittade.

Män intresserar sig inte ens för relationer i den fiktion de konsumerar exempelvis, de läser inte romantisk fiktion och ser inte på romantiska filmer av olika slag, inte heller läser de tidningar med "relationsguide" eller skvaller om kända mäns relationer med kvinnor.

Jag råkar själv dock vara intresserad i precis hela spektrumet av mänsklig psykologi, så jag ser på serier som Mad Men, The Crown, In Treatment, Big Little Lies, etc. som gräver djupt in i relationdynamiken mellan män och kvinnor. Men jag finner ju inte män som vill diskutera om sådant.

Så, vilka slags män är det som du känner som går runt och babblar om deras relation?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 13:35.
Citera
2019-06-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Vad är grejen med allt skamspråk? Kränkt much?

Vart är skammen? Är det skammen som känns av att spela Allan och cool på internet för att sedan inte våga berätta det för sin fru vad man egentligen tycker om henne? Jag skämmer gärna män som har en så vek ryggrad att de inte vågar stå för vad de tycker i verkliga livet utan måste hålla på och slå sig för bröstet på internet istället. Riktiga Allan Ballan med ryggrad som sillmjölke.

På ett personligt plan så blir jag lite kränkt, ja. Hur kan man tycka så här om sina medsystrar? Tillför de inget annat än några hål man kan stoppa snorren i?
Citera
2019-06-01, 13:35
Medlem
MyJustices avatar
Handlar kanske om att man idag måste vara perfekt . för att skapa sig en framtid .
Barn kan ses som en nackdel utav arbetsgivaren ..
så min misstanke är att arbetslivets villkor inte tillåter barnafödande .
Citera
2019-06-01, 13:35
Medlem
Citat:

Precis!

Dessutom: Känsla/ Känslor är gravit undervärderat sätt att tänka.
Det associeras hela tiden, utan speciellt mycket fog, negativt samt till "reflexbeteende" vilket inte är korrekt.

Detta när denna "snabbväg" i våra hjärnor förmodligen just är vad som gjort människan till vad hon är idag.

Ingen människa kan klara tänka, än mindre agera, med enbart logik. Detta är ett alldeles för långsamt, trögflytande system och hade orsakat direkt kortslutning i de flesta människors liv.
Citera
2019-06-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vilka män är det du talar med? Hur mäter du att vi talar om kvinnor lika ofta som kvinnor talar om män? Kan inte minnas att någon manlig bekantskap talat om sin relation längre än någon kommentar som slinkar undan. Det är extra roligt att ibland kan mannen vara helt ruinerad av relationen och man ska undvika nämna elefanten i rummet.

Sådana här anekdotisk bevisföring tycks mig absurd, de går så ofta emot allt man känner till om män och tycks påhittade.

Män intresserar sig inte ens för relationer i den fiktion de konsumerar exempelvis, de läser inte romantisk fiktion och ser inte på romantiska filmer av olika slag, inte heller läser de tidningar med "relationsguide" eller skvaller på kända mäns relationer med kvinnor.

Så, vilka slags män är det som du känner som går runt och babblar om deras relation?

Allt från konservativa katolska familjefäder som har doktorsexamen till SD/M-röstande bankirer/programmerare till undersjuksköterskor till invandrade matematiker. Min meddebattör sade själv att det var uppenbart att kvinnor talar mer med känslor eftersom hon gör det med sina kompisar så jag sade att män också gör det eftersom jag gör det med mina kompisar. Med det sagt, så är det så klart en värdelöst sätt att mäta om folk pratar om känslor eller med känslor. Jag är också väldigt intresserad av att läsa någon form av forskning, om det finns någon sådan.

Bara för att män och kvinnor inte tittar på samma filmer så betyder det inte att de underliggande spörsmålen är annorlunda utan bara att utformningen är annorlunda. T.ex. så är ju Entourage eller Californication serier om känslor till motsatta könet, familj och barn men de är utformade för en manliga åskådare.

Det är nog majoriteten av de män jag kallar kompisar som "babblar om" sina relationer eller brist på sådana. Men det är ju för att jag kanske instinktivt söker mig till män som inte är så jävla oroliga i sin manlighet att de vägrar fråga om hjälp när det gäller relationer? Jag vet inte.
Citera
2019-06-01, 13:47
Medlem
Citat:
Allt från konservativa katolska familjefäder som har doktorsexamen till SD/M-röstande bankirer/programmerare till undersjuksköterskor till invandrade matematiker. Min meddebattör sade själv att det var uppenbart att kvinnor talar mer med känslor eftersom hon gör det med sina kompisar så jag sade att män också gör det eftersom jag gör det med mina kompisar. Med det sagt, så är det så klart en värdelöst sätt att mäta om folk pratar om känslor eller med känslor. Jag är också väldigt intresserad av att läsa någon form av forskning, om det finns någon sådan.

Bara för att män och kvinnor inte tittar på samma filmer så betyder det inte att de underliggande spörsmålen är annorlunda utan bara att utformningen är annorlunda. T.ex. så är ju Entourage eller Californication serier om känslor till motsatta könet, familj och barn men de är utformade för en manliga åskådare.

Det är nog majoriteten av de män jag kallar kompisar som "babblar om" sina relationer eller brist på sådana. Men det är ju för att jag kanske instinktivt söker mig till män som inte är så jävla oroliga i sin manlighet att de vägrar fråga om hjälp när det gäller relationer? Jag vet inte.

Lika barn leka bäst men...

Vad säger att de är oroliga i sin manlighet?? Det är ju din egen slutsats. Det blir ett cirkelbevis för den tes jag gissar du försöker hävda om varför män inte talar om känslor.

Erkänn att du faktiskt saknar fakta i frågan, du lär ju inte känna dessa män, du undviker dem. Är det för att du är osäker på något vis, som du undviker dem?

Alla män vill inte grotta ner sig i känslor, många skakar av sig grejer och går vidare. Det finns inget som säger att de som grottar ner sig i känslor mår bättre än de som inte gör det.
Citera
2019-06-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis!

Det associeras hela tiden, utan speciellt mycket fog, negativt samt till "reflexbeteende" vilket inte är korrekt.

Detta när denna "snabbväg" i våra hjärnor förmodligen just är vad som gjort människan till vad hon är idag.

Ingen människa kan klara tänka, än mindre agera, med enbart logik. Detta är ett alldeles för långsamt, trögflytande system och hade orsakat direkt kortslutning i de flesta människors liv.

Ibland är dock logik enda vägen ut ur labyrinten.

Och ibland är känslan falsk, hur gör du för att avslöja det och lära dig något??
Citera
2019-06-01, 13:49
Bannlyst
Vilken roll har männen i det hela då? Att det har blivit som det blivit menar jag.
Citera
2019-06-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis!

Visst är det så. Man måste dock komma ihåg att även de som motsätter sig kvinnor och kvinnors sätt att tänka, eller vad man vill kalla det, använder känslor och inte fakta. "Jag känner att kvinnor tänker med känslor" "Jag tycker att kvinnor är helt ologiska" bla bla. De citerar aldrig relevant vetenskap, de läser enbart rubriker eller abstraktet till rapporter. När de försöker komma med förklaringar, så kommer oftast "kulturmarxism" fram. Detta är ju bara nazipropaganda, fast de kallade det ju så klart för "kulturboljevism".

Detta är hörnstenen i högertänk, det är identitetspolitik och "feels before reals", fast för vita heterosexuella män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in