Citat:
Ursprungligen postat av
gObbo
Du fattar väl att enbart känslor som kvinnor har klassas som dåliga eller klassas som känslighet men när män visar känslor så är det inte att de är känslodrivna utan då är det "reals over feels".

Det handlar inte om att inte visa känslor. Både män och kvinnor visar känslor. Män bli arga. Kvinnor blir arga.
Det är inte detta saken handlar om. Vad det handlar om är att kvinnor i långt högre utsträckning styrs av känslor och därför styrs besluten av "känslor" mer än av analys och logik.
Det behövs ingen forskning för att konstatera detta, utan det räcker med tusentals och åter tusentals anekdotiska bevis ur verklighetens vardag. Jag är kvinna själv, så jag vet väl för fasen vad kvinnor pratar om.
Kvinnor gör inget annat än att diskutera känslor med sina väninnor. För er män som aldrig tänkt på saken, så kan ni lyssna på valfri konversation i kollektivtrafiken mellan kvinnor. Det är relationsproblem som diskuteras mellan kvinnor. Ofta relationsproblem till kvinnliga vänner. Varenda mening är typ: "jag känner att...", "jag känner mig...", Min känsla säger att...", "jag känner på mig att hon visste att blah. blah. blah...."