Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Tråden heter "Dags att överge svenska kvinnor!". Behöver jag verkligen utveckla? Jag har absolut inget som helst intresse av något könskrig, vad jag har intresse av är att svenska män skärper sig och blir män värda namnet. Kvinnor också, för den delen, men dagens män är så in i helvete gnälliga.
Ja, du får nog utveckla för ""Ansvar ropar de, men vill inte själva ta något" har ingen som helst adress.
Jag menar till exempel att kvinnor inbillar sig att det finns ett glastak för dem och när de inte orkar kämpa och därför inte når ända fram skyller de sina tillkortakommanden på män. Eller på "patriarkaaaaatet"
T.ex om det här med lönegapet. Om man i snitt jobbar 4,6h mindre per vecka och väljer jobb som ger sämre betalt. Är sjukskriven dubbelt så mycket, eller VABar så mycket att man kallar en hel månad för VABruari. Hur kan man ens fråga sig varför de i snitt tjänar mindre? Vilka är det som gör de tunga och farliga jobben, utomhus och uppe på taken? Tjejer i smink, kashmirpullover och pumps?
Har du läst mycket i tråden?
Har du t.ex. sett hur man med argument och slutsatser massor av gånger kommit fram till att den svenska kvinnan är för jävlig på att ställa krav på alla andra, men vägrar ta något eget ansvar?
Du är välkommen med motargument på några av dem. Välj gärna ut något riktigt robust och starkt inlägg med flera poänger du antingen inte håller med om, eller vill utveckla.
Att komma in och säga att män är gnälliga är inget argument. Speciellt inte som arketypen för hela forumdelen har byggt hela sin karriär på just gnäll. Den som är riktigt kritisk skulle nästan säga att den som inte vill starta den branden ska nog ta med sig andra släckningsverktyg än en dunk bensin.
Har du förresten hört talas om Sargons lag?
Slutligen, du vill att svenska män ska skärpa sig och bli värda namnet?
Hur tänker du då, när den svenska kvinnan startar kampanjer som "intedinkvinna?