Ja, det minns jag att han skrev.
Men vi vet inte hur han har dragit den slutsatsen och på vilka grunder.
Till syvende och sist är det kanske en tolkningsfråga.
Jag har svårt att tänka mig att du får ett rakt svar på en fråga från den enda som kunde svara på det. Skulle hon säga; ja, nu när de ska skiljas är då är det inte spännande längre?
Det slutade nog vara spännande och roligt långt innan, gissningsvis före 2016 när hon anmälde honom efter en tid av trakasserier.
LW och JH krokade ihop på Läckö. Om det var nått innan är nått jag inte vet nått om. Uppgiften om LW och JH kommer inte initialt från SD, men han hört talas om den. Som jag tolkade honom trodde han inte att dom hade en djupare relation.
Tänk om HD då berättade att det aldrig varit tal om någon skilsmässa i deras familj , men att det nu var dags för just det, pga det LW berättade ?
Men om nu ingen sett händelsen som utspelade sig den där ödesdigra natten + att mördaren sett till att allt vad dna och spår av alla dess slag, blivit ”borttvättat”, då är det nog så att det inte går att fästa en speciell person till dådet ?
Hmm ....
En tanke : Kanske Lena ville slippa kraven från en singelman på att ställa upp på släktträffar ,
julmiddagar, laga mat ständigt till en krävande man, så då tänkte hon att gifta män har redan allt det där fixat på annat håll
och bjuder bara på det som inte kändes tvunget , typ trevliga fikastunder och härlig sex ...något i den stilen ?
Kan det ha varit så ?
(Spekulation)
Jag har svårt att tänka mig att det är den typen av frågeställningar som dyker upp när känslor uppstår men jag är ju ingen relationsexpert. Hon gillade ju matlagning, bak och sånt så det var säkert inget problem. Nej jag tror inte att det var något utstuderat så, men kanske allt startade med att MGM tyckte att han behövde råd i ett äktenskap som inte fungerade? Tyvärr var rådgivaren oemotståndlig? Nja, jag gillar inte att spekulera för mycket. Jag föredrar att ha fakta framför mig.
Precis, det var väl från SD via EGT som den eventuella relationen med Beholder X framkom i tråden. Men som jag inte är övertygad om trots Läcköevent och Stockholmshelg. Möjligen i ett väldigt tidigt skede, för hade de varit ett kärlekspar skulle han väl inte åkt iväg till Norge när hon var försvunnen. Visserligen verkar vissa geocachare fanatiska...
Och ändå är han den som nu i efterhand är den som i geocacheforumet har skrivit långa haranger om saknaden efter henne...
Jag har ju aldrig haft uppfattningen att kvinnorna var nära väninnor utan mer typ grannar med ett gemensamt intresse. Sedan vågar jag anta att när BO bjöd hem fru D. så var det för att 1) be om förlåtelse och 2) fråga om det stämde vad hennes man hade sagt om äktenskapet/skilsmässa.
Möjligen 3) att be om hjälp mot (ev.) hot eller trakasserier.
Men vem vet hur det var?
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att LW valde att själv berätta
efter misshandelsanmälan för att hon
förstod att allt skulle komma ut pga den.
Era förslag på varför LW kontaktade HD är alla helt möjliga och det ena behöver inte utesluta det andra.
/../
Mugglar-J*nas och K*ille K*all 10 May 2018
/../
Vad vet man egentligen om denne K*ille K*all (*=r) som "många gånger hade frågat" LW om hon ville följa med honom ut på fyrhjulstur i skogen den 10 maj:
Citat:
S*ftp*cah*ntas found Djupsjön
Thursday, 10 May 2018 Örebro, Sweden
Röd, ledig dag och inga barn hemma. Vaknar tidigt (som vanligt) och konstaterar att mycket lösa planer blev inga planer och plötsligt har jag en helt tom dag och solen tokskiner. Måste hitta på nåt kul!
Då frågar K*ille K*all om det inte äntligen ska bli av att testa hans stora nöje i skogen? Frågan har ställts många gånger, men det har hittills inte gått ihop sig, men nu så! Upp och hoppa, fixa lite matsäck, leta lite fulkläder och iväg. Sladdar in i Rönneshytta strax efter tio, byter fordon, får lite instruktioner och sen är det bara att hoppa upp där bakom och så brum iväg!
Litet intressant i sammanhanget är att denne geocachare (vågar vi förresten förkorta honom KK i sammanhanget?) verkar ha en fru/sambo/flickvän som han i vanliga fall spenderar sina burkletarturer med. Men att denna dam som det verkar gav sig ut på ensam tur den 14/5, och dessutom till en cache med ett i sammanhanget ganska träffande namn "Kyrkesjön" utanför Örebro. Efter den 21/5 återupptogs deras gemensamma turer.
Kanske det uppstod en fnurra på tråden mellan herr och fru K*all under långhelgen 10-13 maj när hon fick reda på att KK varit ute med LW? Var hon medveten om att KK hade tjatat på LW flertalet gånger att han ville ta med henne ut på fyrhjulingsäventyr, eller kom det som en obekväm överraskning när hon läste LW's logg under helgen?
Både "herr och fru" K*all är särdeles fåordiga i sina geologgar. (Likaså i sitt bildmaterial, där man i stort sett mest kan följa fru K*alls nymålade röda naglar från den 10/6 och följa färgflagningen vartefter sommaren fortskrider).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-05-31 kl. 19:06.
Vad vet man egentligen om denne K*ille K*all (*=r) som "många gånger hade frågat" LW om hon ville följa med honom ut på fyrhjulstur i skogen den 10 maj:
Litet intressant i sammanhanget är att denne geocachare (vågar vi förresten förkorta honom KK i sammanhanget?) verkar ha en fru/sambo/flickvän som han i vanliga fall spenderar sina burkletarturer med. Men att denna dam som det verkar gav sig ut på ensam tur den 14/5, och dessutom till en cache med ett i sammanhanget ganska träffande namn "Kyrkesjön" utanför Örebro. Efter den 21/5 återupptogs deras gemensamma turer.
Kanske det uppstod en fnurra på tråden mellan herr och fru K*all under långhelgen 10-13 maj när hon fick reda på att KK varit ute med LW? Var hon medveten om att KK hade tjatat på LW flertalet gånger att han ville ta med henne ut på fyrhjulingsäventyr, eller kom det som en obekväm överraskning när hon läste LW's logg under helgen?
Både "herr och fru" K*all är särdeles fåordiga i sina geologgar. (Likaså i sitt bildmaterial, där man i stort sett mest kan följa fru K*alls nymålade röda naglar från den 10/6 och följa färgflagningen vartefter sommaren fortskrider).
Tack för ett gott skratt.
Det var nog första gången jag har
skrattat åt något i den här tråden.
Vem vet?
Geocaching verkar ju locka en del
udda individer.
Har för mig att jag sett en bild mer flera grabbar och deras fyrhjulingar. Verkar vara ett gäng som GC med dessa fordon. Säkert superkul och med lite andra utmaningar.
Jag tror fruarna till dessa är vana med att utflykter sker i olika konstellationer.
De flesta är av naturen inte svartsjuka och Lena är säkert en pigg positiv tjej att släpa ut på äventyr.