2019-05-31, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eftersom jag är pensionär och har tid att leta i tråden (ej söka) så har jag nu kollat fram till sidan 600 och läst alla Dina inlägg... så långt har det inte framkommit någon info från Din sida om att tråden ingår i en socialpsykologisk forskning.

Du skriver "ingen tvingar dig att fortsätta delta"... delta i vadå? Kan man frånsäga sig Din sk forskning?

Relevant och viktig fråga - jag undrar detsamma och önskar att @Rosamund
kunde svara på detta angående hennes
så kallade forskning. Och inte som när
flertalet andra postare ställt frågan -
nonchalerat den totalt och istället malt
på om annat.

Bra jobbat @Tufsankatt att du tagit dig
tid och verkligen försökt hitta inlägg om
att h*n informerat om sin "forskning"!
Minns själv definitivt inte någon info om
detta.
Citera
2019-05-31, 09:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ibland måste man ta beslut på jobbet som kan göra människor arg. De som har Lenas och mitt typ av yrke har skyddade uppgifter, d.v.s. ingen kan söka upp vår privata adress.

Men lägger man upp bilder på sina barn under ditt riktiga namn så kan "kreti och pleti" i Lenas fall få för sig att skada ens familj. Det är sällsynt men det kan hända. Varför ta en sådan risk med det käraste man har?

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Två helt långsökta funderingar ifall ratsit-grejen inte har med SD att göra:

1. Hur var det nu med ryktet i tråden om att UW via jobbet var säkerhetsklassad? Var detta sant eller bara en trådsanning? Ifall det var sant, kanske LW och UW var på väg tillbaka till varandra och LW snart skulle ingå i denna säkerhetsklassning igen? Inget mer dramatiskt än så? Vild, kanske dålig, spekulation som jag antar någon kan avfärda snabbt.
...

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Va inne på din tankegång ett tag, men det faller nog då
UW själv finns på ratsit.
Om det stämmer att LW var på väg att få skyddade personuppgifter så skulle åtminstone jag gissa på att det på något sätt var relaterat till hennes jobb, pga nya regler eller vad som helst. I sådana fall skulle det inte krävts att hon flyttar etc.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-05-31 kl. 09:27.
Citera
2019-05-31, 09:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
I Ditt inlägg från 6/6, sid 597 skriver Du:

"Ja han visste att LW hade ny partner enl honom själv"

I detta inlägg skriver Du

"han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande"

Du kanske ska fråga honom hur han ska ha det?
Det är viktigt att vara kritisk till allt som 'EnGodTanke' skriver i tråden. Hen är ju en av de som gör anspråk på att ha vissa känningar inom polisen, och dessutom inom kretsen kring SD.

Vad du verkar vara inne på här är alltså att SD skall ha lämnat motstridiga uppgifter angående sina insikter i LW:s relationer med män. Jag gör en annan tolkning, och tycker att det går ihop.

Om man läser hela inläggen du citerar, och inte bara de utvalda meningarna, så framgår det att det handlar om två olika saker. Det SD skall ha sagt sig känna till är alltså att LW hade en ny partner, men att han (vilket förvånar 'EnGodTanke') inte skall ha känt till hennes tidigare affärer.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-31 kl. 09:42.
Citera
2019-05-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om det stämmer att LW var på väg att få skyddade personuppgifter så skulle åtminstone jag gissa på att det på något sätt var relaterat till hennes jobb, pga nya regler eller vad som helst. I sådana fall skulle det inte krävts att hon flyttar etc.
Att begära spärr på rasit har inget med skyddande personuppgifter att göra.
Man kan be att få sina uppgifter bortplockade själv.
Att få skyddande personuppgifter sköts av skatteverket och har 3st nivåer: skyddad folkbokföring (gamla kvarskrivning), sekretessmarkering och fingerade personuppgifter.

Normalt flyttar man till en ny adress och ort, samt att dom som flyttar med även för skyddad identitet.

Det skall finnas ett konkret hot och hur den hotbilden uppstod. Sen skall det dokumenteras om de skyddsåtgärder som gjorts.
Pappan (i detta fall) måste även godkänna ansökan om skyddad personuppgift (för barn under 18), om det inte är pappan skyddsåtgärderna är till för.
Citera
2019-05-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är viktigt att vara kritisk till allt som 'EnGodTanke' skriver i tråden. Hen är ju en av de som gör anspråk på att ha vissa känningar inom polisen, och dessutom inom kretsen kring SD.

Vad du verkar vara inne på här är alltså att SD skall ha lämnat motstridiga uppgifter angående sina insikter i LW:s relationer med män. Jag gör en annan tolkning, och tycker att det går ihop.

Om man läser hela inläggen du citerar, och inte bara de utvalda meningarna, så framgår det att det handlar om två olika saker. Det SD skall ha sagt sig känna till är alltså att LW hade en ny partner, men att han (vilket förvånar 'EnGodTanke') inte skall ha känt till hennes tidigare affärer.
Det jag skriver i mitt inlägg till EGT är att hen ska fråga SD (visste han eller inte)...
Citera
2019-05-31, 09:49
Medlem
Citat:

"han borde (fast han förnekar det) haft vetskap att hon haft andra partners under deras on-off förhållande"

Vet inte vad du vill få fram med din synpunkt? Jag beskriver ju dom motstridiga uppgifter och känslan jag får av SD. Kan ju vara missförstånd med. Tror du att en direkt fråga till honom hjälper vår relation till honom? Kanske inte det smartaste....
Citera
2019-05-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vet inte vad du vill få fram med din synpunkt? Jag beskriver ju dom motstridiga uppgifter och känslan jag får av SD. Kan ju vara missförstånd med. Tror du att en direkt fråga till honom hjälper vår relation till honom? Kanske inte det smartaste....
Eftersom Du/Ni (mestadels) har SD som icke GM tycker jag frågan vore på sin plats... varför han motsäger sig själv. Du skriver i Dina inlägg att uppgifterna kommer från SD...
Citera
2019-05-31, 10:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det jag skriver i mitt inlägg till EGT är att hen ska fråga SD (visste han eller inte)...
Citat:
Eftersom Du/Ni (mestadels) har SD som icke GM tycker jag frågan vore på sin plats... varför han motsäger sig själv. Du skriver i Dina inlägg att uppgifterna kommer från SD...
Det kanske bara är jag som är trög, men jag förstår inte alls på vilket sätt du menar att SD motsäger sig själv. Och exakt hur lyder den här frågan som du tycker borde ställas till SD?
Citera
2019-05-31, 10:48
Medlem
Citat:
Nu är ju just den här ändringen från SD rätt intressant i sig. Liksom att han pratar om LW.
Citera
2019-05-31, 11:00
Medlem
Citat:

Precis, det var väl från SD via EGT som den eventuella relationen med Beholder X framkom i tråden. Men som jag inte är övertygad om trots Läcköevent och Stockholmshelg. Möjligen i ett väldigt tidigt skede, för hade de varit ett kärlekspar skulle han väl inte åkt iväg till Norge när hon var försvunnen. Visserligen verkar vissa geocachare fanatiska...
Senast redigerad av flashbackfollower 2019-05-31 kl. 11:17.
Citera
2019-05-31, 11:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Relevant och viktig fråga - jag undrar detsamma och önskar att @Rosamund
kunde svara på detta angående hennes
så kallade forskning. Och inte som när
flertalet andra postare ställt frågan -
nonchalerat den totalt och istället malt
på om annat.

Bra jobbat @Tufsankatt att du tagit dig
tid och verkligen försökt hitta inlägg om
att h*n informerat om sin "forskning"!
Minns själv definitivt inte någon info om
detta.

Jag kan också säga att jag inte minns något om detta.
Då har jag nog läst det mesta i tråden, en del både en och två gånger.

Eftersom det är en uppseendeväckande sak, att vi skulle ingå i en forskningsprojekt, så borde många ha reagerat på det. Jag är söker på att jag skulle minnas en sådan sak om jag inte missuppfattat informationen på något sätt.
Citera
2019-05-31, 11:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu är ju just den här ändringen från SD rätt intressant i sig. Liksom att han pratar om LW.
Ja, om SD har ändrat sina uppgifter så är det intressant. Det skulle ju kunna tyda på att han inte har rent mjöl i påsen. Men vad är det du menar att han skall ha ändrat sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in