2019-05-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den som mördade L*n* tog sig rätten att ta hennes liv. Varför? Det vet bara hen. Vad än GM har blivit arg på så säger ett normalt förstånd att mördar - DET gör man INTE. Jag tror inte att mordet handlar om att L*n* lekt med någons känslor. Det handlar nog snarare om att GM ville ta makten och vinna en kamp efter en långvarig besatthet som ansatt förövarens hjärna.

Kanske L*n* haft flera olämpliga relationer utöver SD och om de uppgifterna skulle framkomma i en FUP så är det möjligen i något ovidkommande svar från GM och/eller ett närstående vittne till denne som vill försöka förleda eller smutskasta. De flesta av de 700 förhören kommer inte att synas i FUP - de hamnar i det som kallas "slasken".

Jag försvarar absolut inte relationer med redan upptagna. I såna förhållanden blir minst två olyckliga - den bedragna och den som ville mer.

Om det går till åtal och FUP, så blir det troligen ett indiciemål.

Då kan man anta att åk vill försöka få fram ett svartsjukemotiv, i så fall
kommer antagligen samtliga hennes relationer att halas fram.
Citera
2019-05-31, 14:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Här var det ett bra tag sedan man var ! Antar att denna utredning står rätt still att det är så att säga polisiärt uppklarat SD är väl den skyldiga till detta eller har det kommit fram nya misstänkta ? Och vart finns SD idag ? Bor han kvar på samma ställe ?

SD bor kvar på samma ställe men är nu officiellt skild.

Ingen ny misstänkt har kommit fram och SD är fortfarande misstänkt enligt åklagaren.

Många gamla saker som ältats i tråden och enligt mig, inget som pekar på någon annan heller.
Citera
2019-05-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inte mycket som tyder på att hon ville ha ett fast förhållande med
SD, som en del har velat ha det till.

Det skulle kunna bero på att han först lovade henne guld och gröna skogar samt skilsmässa (eftersom hans äktenskap knakat i fogarna sedan länge) men att hon insåg verkligheten och vem han visade sig vara.
Ren och skär spekulation, kanske ska sägas.
Jag tror att ett bra äktenskap (ömsesidigt) inte öppnar för otrohet. Har jag fel där?
Citera
2019-05-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det går till åtal och FUP, så blir det troligen ett indiciemål.

Då kan man anta att åk vill försöka få fram ett svartsjukemotiv, i så fall
kommer antagligen samtliga hennes relationer att halas fram.

Vänskapliga relationer?
Citera
2019-05-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vad jag erfar så åtminstone anspelade SD på att de kunde bli ett par.

En klassiker i så fall.
Citera
2019-05-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
SD bor kvar på samma ställe men är nu officiellt skild.

Ingen ny misstänkt har kommit fram och SD är fortfarande misstänkt enligt åklagaren.

Många gamla saker som ältats i tråden och enligt mig, inget som pekar på någon annan heller.
Det var intressant det trodde jag faktiskt inte att han gjorde jag bor ganska nära och cyklar förbi där ibland. Måste kännas konstigt för grannarna som kände både LW och SD att se han där !! Tack för svar !!
Citera
2019-05-31, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag litar på StHolmes uppgifter.
”Det var inte längre spännande eller
roligt för LW”.

Ja, det minns jag att han skrev.
Men vi vet inte hur han har dragit den slutsatsen och på vilka grunder.

Till syvende och sist är det kanske en tolkningsfråga.
Jag har svårt att tänka mig att du får ett rakt svar på en fråga från den enda som kunde svara på det. Skulle hon säga; ja, nu när de ska skiljas är då är det inte spännande längre?
Citera
2019-05-31, 15:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det du skriver kan ju göra SD mera misstänkt.

En del personer har tidigare skrivit att han inte alls behöver vara svartsjuk nu eftersom han inte har varit det vid LW:s tidigare relationer. Om han inte har känt till hennes tidigare relationer så är det klart att han inte har varit svartsjuk. Svartsjukan kan ha dykt upp nu när han känner till att hon har en annan relation.
Absolut. Om det här stämmer, och om det här är de uppgifter som SD har lämnat i förhör, så kan åklagaren mycket väl ha tyckt sig se en möjlig motivbild här. Då faller det lite på plats.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-31 kl. 16:27.
Citera
2019-05-31, 15:57
Medlem
landbandys avatar
Något som känns så fel på något sätt ; Är ”rättigheten”( no no aja bajja ) att ta sig en älskarinna som SD verkade ( spekulation) anse vara helt i sin ordning när hans fru var nedstämd .....
Att det enligt HD var okej ( hmm, var det verkligen det för henne ? ) att det så fick vara .

När sen Lena talade om att det var hon som var den personen - då verkar det som om HD fick nog ; att det helt enkelt kom för nära känslomässigt ; en vännina som dessutom bodde granne i området .
Där rann vattnet som en strid ström över bägarens kant - vattenfallet kunde inte hejdas och allt tog en sådan vändning att SD ( antar jag ) inte kunde styra skeppet dit han ville längre ?

Det blev Kaos !
Vad tror ni om det ?
Citera
2019-05-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Något som känns så fel på något sätt ; Är ”rättigheten”( no no aja bajja ) att ta sig en älskarinna som SD verkade ( spekulation) anse vara helt i sin ordning när hans fru var nedstämd .....
Att det enligt HD var okej ( hmm, var det verkligen det för henne ? ) att det så fick vara .

När sen Lena talade om att det var hon som var den personen - då verkar det som om HD fick nog ; att det helt enkelt kom för nära känslomässigt ; en vännina som dessutom bodde granne i området .
Där rann vattnet som en strid ström över bägarens kant - vattenfallet kunde inte hejdas och allt tog en sådan vändning att SD ( antar jag ) inte kunde styra skeppet dit han ville längre ?

Det blev Kaos !
Vad tror ni om det ?

Jag har ju aldrig haft uppfattningen att kvinnorna var nära väninnor utan mer typ grannar med ett gemensamt intresse. Sedan vågar jag anta att när BO bjöd hem fru D. så var det för att 1) be om förlåtelse och 2) fråga om det stämde vad hennes man hade sagt om äktenskapet/skilsmässa.
Möjligen 3) att be om hjälp mot (ev.) hot eller trakasserier.
Men vem vet hur det var?
Citera
2019-05-31, 16:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har ju aldrig haft uppfattningen att kvinnorna var nära väninnor utan mer typ grannar med ett gemensamt intresse. Sedan vågar jag anta att när BO bjöd hem fru D. så var det för att 1) be om förlåtelse och 2) fråga om det stämde vad hennes man hade sagt om äktenskapet/skilsmässa.
Men vem vet hur det var?

Jag tror att LW valde att själv berätta
efter misshandelsanmälan för att hon
förstod att allt skulle komma ut pga den.
Citera
2019-05-31, 17:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Men vem vet hur det var?

(Spekulation)

Tänk om HD då berättade att det aldrig varit tal om någon skilsmässa i deras familj , men att det nu var dags för just det, pga det LW berättade ?

Men om nu ingen sett händelsen som utspelade sig den där ödesdigra natten + att mördaren sett till att allt vad dna och spår av alla dess slag, blivit ”borttvättat”, då är det nog så att det inte går att fästa en speciell person till dådet ?
Hmm ....

En tanke : Kanske Lena ville slippa kraven från en singelman på att ställa upp på släktträffar ,

julmiddagar, laga mat ständigt till en krävande man, så då tänkte hon att gifta män har redan allt det där fixat på annat håll

och bjuder bara på det som inte kändes tvunget , typ trevliga fikastunder och härlig sex ...något i den stilen ?

Kan det ha varit så ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-05-31 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in