2018-11-18, 21:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är medveten om att jag inte är representativ för genomsnittssvensken, men låt oss inte för ett ögonblick glömma var mordet på LW skedde, nämligen i Örebro, ett av det svenska bibelbältets högsäte.

Det som [o-]roar mig som kristen att se, det är hur totalt frånvarande kristna örebroare är i tråden. Jag menar inte att de inte finns här, för det gör de, men de håller en synnerligen låg profil och vill inte på minsta vis debattera LW:s övertramp ur ett kristet perspektiv.
I min SAOL faller det in under 'hyckleri'.
Varför skulle det diskuteras i denna tråden menar du?
(i min ordbok sorteras det in under ”inskränkthet”)
Senast redigerad av DreamTwister 2018-11-18 kl. 21:42.
Citera
2018-11-18, 21:29
Medlem
Kristen som icke-kristen har vi alla ansvar för våra handlingar. Vi är också alla människor - som gör saker som är inte är bra och saker som sårar.
Jag tänker att sår, erfarenheter o blinda fläckar i själen - är orsaker till varför vi agerar som vi gör.
Vi ”vet” vad som är det rätta. Men vi längtar, är ensamma, har svårt med gränssättning, konflikträdd osv.
Kanske hon försökte dra sig ur men inte förmådde det. Kristen som icke-kristen spelar ingen roll. Vi är människor - vi har alla moraliska målbilder. Vi vill inte göra fel, men klarar inte alltid av att leva som vi önskar.
Citera
2018-11-18, 21:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag är medveten om att jag inte är representativ för genomsnittssvensken, men låt oss inte för ett ögonblick glömma var mordet på LW skedde, nämligen i Örebro, ett av det svenska bibelbältets högsäte.

Det som [o-]roar mig som kristen att se, det är hur totalt frånvarande kristna örebroare är i tråden. Jag menar inte att de inte finns här, för det gör de, men de håller en synnerligen låg profil och vill inte på minsta vis debattera LW:s övertramp ur ett kristet perspektiv.

Det är nog inte många, inte ens bland de kristna, som håller med dig om att offret är den som ska skuldbeläggas för att hon blev mördad.
Citera
2018-11-18, 21:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Eh, varför startar du inte en ny tråd där du kan debattera "LW:s övertramp ur ett kristet perspektiv." ? Den här tråden handlar fortfarande om mordet på LW, ingenting annat.
Citera
2018-11-18, 22:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
I den åldern har man nog inte sociala media, har för mig att IW var (minst) pensionär. Däremot vittnar kringboende om att han åkte runt på sin fyrhjuling och intervjuade folk om vad dom hört, sett osv. Alltså inte så olikt det skribenter här säger att SD har gjort. Kanske är det så att när man hamnar i fokus som utpekad mördare så gör man irrationella saker för att rentvå sig själv?

Du känner inte många människor i den åldern, eller?

Det är väl inte konstigt om man försöker få reda på
vad som har hänt med ens fru?
Citera
2018-11-18, 22:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Bra att du tog upp detta med äktenskapsbrott, tack!
För du minns väl att det äktenskapsbrott som begicks av LW, när hon gick i säng med SD, var moraliskt oerhört mycket värre än hans snedsteg. LW hade vigt SD. Det kan ingen trolla bort.

Att SD fortsätter att försöka leva som vanligt indikerar inte att han är skyldig. Hade han däremot i anonymitet dragit iväg till inre Mongoliet eller köpt en enkel till Mars -ja, då hade jag sett på honom med andra ögon.

Jag tycker att både SD och LW bar sig bedrövligt
åt mot HD.
Citera
2018-11-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför skulle det diskuteras i denna tråden menar du?
(i min ordbok sorteras det in under ”inskränkthet”)
Jag svarar dig, men de andra som citerat mitt inskränkta (läs: klartexttalande) inlägg om LW:s övertramp, är välkomna att läsa här.

Att LW blev ett brottsoffer är odiskutbelt. Däremot vet vi inte varför hon blev det, åtminstone vet inte jag det. Jag har fört fram teorin att de inte går att utesluta att nån förvirrad kristen fanatiker kan ha dödat LW. Ett sånt scenario har givetvis förkastats av många i denna tråd, företrädesvis då av dem som redan har bestämt sig för att SD är mördaren. För dem behövs inga alternativa gärningspersoner, det räcker för dem att SD är misstänkt.

För dessa postare är detta ett closed case, så det är inte utan att man (läs: jag) undrar varför de öht är kvar i tråden. Det borde väl räcka med att de sen mer än ett halvår har klartgjort sin uppfattning?
Om det är nån som är inskränkt, så är det väl i den gruppen de skall sökas, de i tanken fastlåsta, alltså de inskränkta?
Citera
2018-11-18, 23:14
Medlem
Citat:
Jag svarar dig, men de andra som citerat mitt inskränkta (läs: klartexttalande) inlägg om LW:s övertramp, är välkomna att läsa här.

Att LW blev ett brottsoffer är odiskutbelt. Däremot vet vi inte varför hon blev det, åtminstone vet inte jag det. Jag har fört fram teorin att de inte går att utesluta att nån förvirrad kristen fanatiker kan ha dödat LW. Ett sånt scenario har givetvis förkastats av många i denna tråd, företrädesvis då av dem som redan har bestämt sig för att SD är mördaren. För dem behövs inga alternativa gärningspersoner, det räcker för dem att SD är misstänkt.

För dessa postare är detta ett closed case, så det är inte utan att man (läs: jag) undrar varför de öht är kvar i tråden. Det borde väl räcka med att de sen mer än ett halvår har klartgjort sin uppfattning?
Om det är nån som är inskränkt, så är det väl i den gruppen de skall sökas, de i tanken fastlåsta, alltså de inskränkta?

Bra, kom med en vettig GM och utforska det, prata inte bara.
Jag gör inte det, för jag är inskränkt.
Citera
2018-11-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du känner inte många människor i den åldern, eller?

Det är väl inte konstigt om man försöker få reda på
vad som har hänt med ens fru?

Det är absolut inget konstigt med att försöka få reda på vad som har hänt med ens (döda) fru. Det tycker inte jag och uppenbarligen inte du heller. MEN i fallet vid Loftahammar så ansåg folk att det var konstigt. För den som frågade var ju av polis, media och allmänheten utpekad som "mördaren". Alltså betedde han sig skumt, man ansåg att han försökte påverka utredningen, skrämma upp folk och flytta fokus från sig själv. Fan vet om man inte tyckte han var ful, narcissist och annat också. När ett drev är igång går det sällan att stoppa. Än idag finns det människor i Loftahammar som anser att IW mördade sin hustru.

Som uthängd mördare spelare det nog ingen som helst roll vad man gör. Sitter man passiv eller försöker man leva som vanligt är det lika mycket bekräftelse på att man är skyldig. Damn if you do and...
Citera
2018-11-18, 23:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Söker efter bilder på de här geocacharna som LW var ute med på slutet.

Det var en lite äldre herre och två yngre, tror den äldre skjutsade LW en hel del när hon var gipsad.

Hittar nån bilden jag tänker på blir jag glad och namn blir jag ändå gladare. 😁

Speedlinkan 10 May 2018
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/cc59b591-ab84-4ab9-954b-60f774258de2_l.jpg

Mugglar-Jonas och Krille Krall 10 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/744f4d43-fe91-4c3d-aaf4-1ab1b7225cb1_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8efbca1b-03f7-44b0-a6f5-aef6339dc847_l.jpg
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c4041ca7-2981-474e-982f-5174c860b48b_l.jpg

Jonas96, Softis, BeholderX 06 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/94389129-c386-452b-b9b5-98ca4cae5284_l.jpg

Soft och Mr Winter 02 May 18
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/4856d074-b264-48f8-8c04-7a3d76b7973d_l.jpg

m.g.l 22 April 2018
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f33d85-8f93-4cff-8d5e-d6c73c3b3da3_l.jpg
"Åkte tillsammans med m.g.l. på fredagen och burkade lite i Mariestad och avslutade med en skymningsräd på Kinnekulle. Lördag förmiddag uppiggande morgonklättring innan sammanstrålning med vännerna längs E18: mattias.nassen, lhasa_runner, GP-Esset, BeholderX och lingonet."

"Lord Vampyre/Djurets, Piraka Thok/Hr citykatt, Makuta Icarax/Fru citykatt och så m.g.l och jag"
21 April 2018
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7a9e6ce7-fc19-4e04-a2ea-1313a8cd8349.jpg

cajjoo 13 April 2018
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/5a2b33f7-1baa-4819-8afb-15e09aea145b_l.jpg

m.g.l, GrafC och Latorp 07 April 2018
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c2b59c3f-cb14-4c44-a2aa-167ebf5a65fb_l.jpg
Senast redigerad av gloriouslife 2018-11-19 kl. 00:02.
Citera
2018-11-18, 23:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Jag tror inte du kan räkna mig till den grupp du egentligen borde vända dig till/mot, så varför adresserar du dig inte till en av de du menar tycker det är case closed, bar the shouting?

Nu har du vävt in älgar och inskränkta kristna i dina funderingar kring alternativa GM men anledningen till att iaf jag inte nappar är för att det inte framkommit något som jag tycker pekar i den riktningen. Och att nån diskussion om kristna värderingar därmed imho inte leder till något som hör hemma i tråden.
(trots att min hembygd hade en hel del inslag av t. ex. Laestadianism har jag förblivit tillräckligt opåverkad för att inte applicera deras värderingar på andra. Och ingen av dem begick så vitt jag vet några illdåd)

Jag kan för all del också hitta på/tänka mig andra grupper där möjliga GM kanske finns, om(m) det kommer fram nåt som pekar åt sådan inblandning...
Citera
2018-11-18, 23:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG och SD har säkert sex ihop, kan inte se någon annan vettig människa vilja det.
JG idioliserar SD till den grad att han glömmer moral, rätt och fel och sin egen identitet.
Finns ingen annan förklaring till att JG beter sig som en kär 15 åring.
EGT har ju inga betänkligheter mot att umgås med LWs misstänkte mördare, så varför skulle SD otrohet mot HD göra henne illa till mods.
Inte ens HD verkar ju bry sig om det!

Det har jag haft känslan av, jag med. Att JG är kär i SD. Han ser ju ut att vara förälskad i SD på alla foto jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in