2019-05-31, 09:37
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fråga: när och var tänker du dig att Toni blev involverad? Vid Stenbron? Om samtalet hade något med CS att göra skedde det i förväg, eftersom CS vid tiden för samtalet/Tonis avbrytandet av älgjakten inte ens lämnat hemmet.
Vidare - finns det någon indikation eller bevis som pekar på att CS och sonen ens kände till varandras existens?

Nä. Din teori känns krystad. Klart troligare är att det var Toni - och enbart Toni - som orsakade CS död.

Jag anser att själva mordet skedde vid Stenbron, rastplatsen. Teorin är att det var ett uppgjort möte då båda stannade samtidigt och det ej fanns några bromsmärken eller skador på bilarna. Jag tror GM var Tonis son som sedan ringde Toni för att få hjälp när det hemska skedde och efter det så åkte Toni iväg för att hjälpa till att forsla kroppen.
Citera
2019-05-31, 10:09
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Vad jag tror och jag vill betona ordet tror ( i det här avseendet) är att Tonis son hade en relation med Carolin och det var hans son som dödade Carolin och att Toni var den som hjälpte till att flytta kroppen och tända eld på den men aldrig dödade Carolin. Anledningen till att jag anser detta är bland annat att vittnen påstår att Toni fick ett mobilsamtal innan han åkte iväg och att Toni omöjligen kunde varit stark nog att bära Caroline själv.

Det mystiska telefonsamtalet Toni fick blev aldrig tillräckligt utrett och kanske inte kunde bli det heller om tex mördaren ringde på kontantkortstelefon som inte kan spåras. Men som jag ser det så åkte Toni iväg på grund av en mkt speciell anledning. Man lämnar inte ett jaktlag för en futtig anledning...

Men detta är min bedömning och jag kan ha fel.

Tack! Det känns ärligt talat som den rimligaste förklaringen av händelseförloppet, och även det mest sansade motivet. Att maffia, beställare eller en mystiske grupp av oidentifierade utlänningar skulle ha varit inblandade känns ärligt som en uppåt väggarna bångstyrigt och orealistiskt scenario. Vanligtvis rör det ju sig om att offer och gärningsman kände varandra - och inte någon random lustmördare som löper amok.

Man undrar ju nyfiket hur Polisen arbetat och uppenbarligen avfärdat sonen i denna historia?
Citera
2019-05-31, 10:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Du forsoker alltid ironisera mina analyser, men jag har alltid mycket skarp fakta bakom dem som gor att de alltid har stämt in, ingen har kunnat motbevisa dem.
Det forsta fallet jag gick in på var Christer P, när mordet på P skedde satt Christer på Märsta station och väntade på tåget till Rotebro, hur kunde han vara gärningsmannen som nästan alla trodde och många tror än idag ? Hit man for P var Anthony White en elitofficer från den Rhodesiske militären, som jag känt till sedan en herrans massa år.
Linda Chen fallet en totalt fel person som blev misstänkt, Lisa Holm fallet en helt fel person som blev fälld, V.Bangsuan fallet en helt fel person som domdes, Caroline fallet en helt fel person som blev fälld.
Alla fallen är polisiärt uppklarade men inget av morden är losta.

"Ingen har kunnat motbevisa dem"...tror du att det är så det funkar när man löser fall? Jag påstår att det var Arne Svensson från Hyltebruk som mördade Palme, Linda Chen, Lisa Holm, CS, mfl mfl. Kan du motbevisa det?

Sen bygger du dina "lösningar" på allt utom just "skarp fakta". Du svamlar om att det "måste vara utlänningar som mördade CS eftersom svenskar inte är så brutala", "att det alltid är utlänningar om det är fler än en gärningsman" osv. Vad är det för 5-åringsresonemang?

Samma sak med din cherry-picking när det gäller fakta och vittnesmål. Spelar ingen roll om du har 10 trovärdiga vittnen som säger samma sak - finns det en person som säger något som kan vara till fördel för den dömde kvinnomördaren är det den uppgiften som gäller. Och du drar dig inte alls för att skruva eller ändra på fakta om det behövs. Således blir en vittnesuppgift om en 40-årig kvinna, med fel kläder, fel ålder, framför fel bil, och som vittnet ej identifierat som CS, ändå tveklöst CS eftersom det passar din teori.

Du måste nog sluta svamla och komma med lite bevis är jag rädd. Så: ge mig ett enda bevis på att sonen och CS någonsin sett varandra eller ens känt till varandras existens. Ge mig sedan ett enda bevis på att sonen anstiftade mordet på CS.
Citera
2019-05-31, 10:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag anser att själva mordet skedde vid Stenbron, rastplatsen. Teorin är att det var ett uppgjort möte då båda stannade samtidigt och det ej fanns några bromsmärken eller skador på bilarna. Jag tror GM var Tonis son som sedan ringde Toni för att få hjälp när det hemska skedde och efter det så åkte Toni iväg för att hjälpa till att forsla kroppen.

Ok. Men var befann sig Toni när sonen ringde honom från Stenbron? Det är ju inget stort tidsfönster mellan CS ankomst till Stenbron strax efter kl 16 (då det var folktomt) tills dess att folk kommer dit. Stod han med kroppen på marken och bara väntade på att Toni skulle hinna dit?
Citera
2019-05-31, 10:26
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Tack! Det känns ärligt talat som den rimligaste förklaringen av händelseförloppet, och även det mest sansade motivet. Att maffia, beställare eller en mystiske grupp av oidentifierade utlänningar skulle ha varit inblandade känns ärligt som en uppåt väggarna bångstyrigt och orealistiskt scenario. Vanligtvis rör det ju sig om att offer och gärningsman kände varandra - och inte någon random lustmördare som löper amok.

Man undrar ju nyfiket hur Polisen arbetat och uppenbarligen avfärdat sonen i denna historia?

Polisen måste i alla fall ha tänkt på sonen eftersom förhörsledaren hotar att ta in sonen för förhör. Då erkänner Toni att han gjort det och sonen släppts totalt. Själv tycker man ju att det är lite suspekt att han erkänner direkt när de hotar att ta in sonen. Har sonen inget med det att göra så kan han ju aldrig bli fälld för någonting. Likaså kan man inte tvinga en anhörig att vittna emot en annan anhörig så sonen hade inte varit skyldig att vittna emot sin pappa, detta gäller såklart även förhör hos polisen.

https://www.lawline.se/answers/11585

Så att sonen ej blev mer utredd är enligt mig en rättsskandal.
Citera
2019-05-31, 10:30
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ok. Men var befann sig Toni när sonen ringde honom från Stenbron? Det är ju inget stort tidsfönster mellan CS ankomst till Stenbron strax efter kl 16 (då det var folktomt) tills dess att folk kommer dit. Stod han med kroppen på marken och bara väntade på att Toni skulle hinna dit?

Antagligen så stod han och hoppades livligt på att inga skulle hinna dit innan Toni.
Citera
2019-05-31, 11:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Antagligen så stod han och hoppades livligt på att inga skulle hinna dit innan Toni.

Ja, det lär han ju ha gjort i så fall.
Men frågan var: var befann sig Toni?
Citera
2019-05-31, 11:28
Medlem
Citat:
Enligt FUP 421
Annika med familj åker från Piteå mot Kiruna och stannar vid Stenbro rastplats, Annika är säker att klockan är 16.30 och stannar hogst 20 minuter. De såg aldrig Carolines blå Ford Focus bil där.
FUP 421
Bert åker mot Kiruna och stannar vid en parkeringsficka och då ser han en blå lila Ford Focus bil passera vid 16.00 tiden, han anser det var inte en person i bilen utan flera.
När han kommer till Stenbro säger han den blå Ford Focus bilen som sågs passare fanns nu på rastplatsen och klockan var ca 16.45.
FUP 410
Goran kor in på Stenbro rastplats for toalettbesok och bredvid toaletten fanns en Ford bil parkerad med en svensk kvinna i mitten och två utlänningar på vardera sidan om henne och klockan är 16.45.
När han åker tillbaka nästa dag ser han samma Ford bil fanns parkerad vid toaletten.
FUP 479
Stig kom till Stenbro rastplats 17.10 -17.20 och han såg ingen Ford bil på rastplatsen.
FUP 415
Daniel kom till Stenbro rastplats ca 17.00 och stannade till 17.25 han såg ingen Ford bil där.
FUP 432
Enligt Birgitta fanns den blå Ford Focus bilen på rastplatsen 17.45.
FUP 481
GE korde efter en Ford bil som han tror var en focus som kor in på Stenbro rastplats och han ser en svensk man som tycks vänta på bilen och foljer den med blicken och klockan är ca 18.15
Polisen går in i Ford Focus bilen nästa dag och finner bland annat Carolines mobil där.
Enligt tidsaxeln är det FUP 410 som är intressant, Goran kommer for toalettbesok och bredvid toaletten fanns det som var Caroline Ford Focus parkerad och hon stod där bredvid bilen med två män på vardera sidan som enligt vittnet var utlänningar.
När Goran passerar rastplatsen nästa dag fanns samma bil på samma plats som var Carolines bil.
Enligt tidsaxeln tycks Caroline lämna rastplatsen med sina utländska vänner vid 17.00 tiden och därefter är det ingen som sett henne.
Enligt FUP 481 kom hennes bil tillbaka 18.15 tiden, men Caroline syntes aldrig till.

Spaningsledningen borde utredd vad de här utlänningarna hade for orsak att finnas med Caroline vid Stenbro rastplats, sannolikt var de hemmahorande i Hakkas.
Modern forsokte ringa Caroline 15.55 där signalen går fram men Caroline svarar inte.
Enligt ett vittne var den blå färgade Ford Focusen på väg till Stenbro och vittnet ansåg det fanns flera personer i bilen det skulle ha varit 16.00 tiden, när vittnet kommer till Stenbro rastplats fanns Ford Focusen där.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-31 kl. 11:42.
Citera
2019-05-31, 12:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Enligt tidsaxeln är det FUP 410 som är intressant, Goran kommer for toalettbesok och bredvid toaletten fanns det som var Caroline Ford Focus parkerad och hon stod där bredvid bilen med två män på vardera sidan som enligt vittnet var utlänningar.
När Goran passerar rastplatsen nästa dag fanns samma bil på samma plats som var Carolines bil.
Enligt tidsaxeln tycks Caroline lämna rastplatsen med sina utländska vänner vid 17.00 tiden och därefter är det ingen som sett henne.
Enligt FUP 481 kom hennes bil tillbaka 18.15 tiden, men Caroline syntes aldrig till.

Spaningsledningen borde utredd vad de här utlänningarna hade for orsak att finnas med Caroline vid Stenbro rastplats, sannolikt var de hemmahorande i Hakkas.
Modern forsokte ringa Caroline 15.55 där signalen går fram men Caroline svarar inte.
Enligt ett vittne var den blå färgade Ford Focusen på väg till Stenbro och vittnet ansåg det fanns flera personer i bilen det skulle ha varit 16.00 tiden, när vittnet kommer till Stenbro rastplats fanns Ford Focusen där.

Nu börjar du bli lite väl tjatig. Hur många gånger ska du upprepa det där svamlet?
Det var inte CS vittnet såg (varken ålder eller klädsel stämmer, dessutom kunde mannen inte identifiera kvinnan som varandes CS utifrån bilder). Bilen var heller inte CS. Vittnet beskriver den som en blekt ljusblå eller grå Opel eller Ford, och den gav ett "sjabbigt" intryck. CS bil hade en distinkt och speciell mörkblå färg och var fräsch och välvårdad.

Vidare finns en handfull väldigt trovärdiga vittnen som sett CS bil på parkeringen under den tid du påstår att den var borta. Ett av vittnena (har inte FUP framför mig och kommer inte ihåg exakta detaljer) är på Stenbron och grillar under en dryg timmes tid, och har hela tiden uppsikt över CS bil.
Att du fortsätter påstå att den var borta gör tyvärr att du framstår som retarderad.

Du undviker frågor som jag ställt ett antal gånger nu.. Har du något bevis på att sonen och CS någonsin sett eller ens känt till varandras existens? Har du något bevis på att sonen beställde mordet på CS? Har du något bevis på att dom 4 utlänningarna mördade CS?
Citera
2019-05-31, 13:07
Medlem
Citat:
Nu börjar du bli lite väl tjatig. Hur många gånger ska du upprepa det där svamlet?
Det var inte CS vittnet såg (varken ålder eller klädsel stämmer, dessutom kunde mannen inte identifiera kvinnan som varandes CS utifrån bilder). Bilen var heller inte CS. Vittnet beskriver den som en blekt ljusblå eller grå Opel eller Ford, och den gav ett "sjabbigt" intryck. CS bil hade en distinkt och speciell mörkblå färg och var fräsch och välvårdad.

Vidare finns en handfull väldigt trovärdiga vittnen som sett CS bil på parkeringen under den tid du påstår att den var borta. Ett av vittnena (har inte FUP framför mig och kommer inte ihåg exakta detaljer) är på Stenbron och grillar under en dryg timmes tid, och har hela tiden uppsikt över CS bil.
Att du fortsätter påstå att den var borta gör tyvärr att du framstår som retarderad.

Du undviker frågor som jag ställt ett antal gånger nu.. Har du något bevis på att sonen och CS någonsin sett eller ens känt till varandras existens? Har du något bevis på att sonen beställde mordet på CS? Har du något bevis på att dom 4 utlänningarna mördade CS?
Vittnesuppgifter är mycket viktiga for att losa ett mordfall.
Att det var Carolines bil som vittnet Goran såg är helt klart, den fanns parkerad bredvid toaletten, och när han nästa dag passerar Stenbro fanns den blå Ford focus bilen på samma ställe.
Goran uttalar att samma bil fanns på samma plats och det var Carolines bil, som polisen gick in i den under lordagen.
Att det var Caroline som stod bredvid sin bil med fyra utlänningar kan inte ifrågasättas, vem var det annars om inte Caroline.
Citera
2019-05-31, 13:51
Medlem
Tony tar på sig skulden for mordet på Caroline därfor han anser i annat fall kommer sonen bli anklagad for mordet och sannolikt straffad.
Jag anser att Tony gor en korrekt bedomning, Tony är inte skyldig till mordet men vill rädda sonen.
Jag anser sonen är inte skyldig till mordet därfor han har alibi när Caroline forsvann från rastplatsen.
Därfor att det skulle finnas bevis att sonen har utfort mordet det tror jag inte alls på.
Om varken sonen eller Tony har utfort mordet finns den mojligheten att det var ett anstiftat mord på Caroline. Det skulle medfora att varken Tony eller sonen är gärningsmännen for Caroline.
Jag anser att Tony gjorde en helrätt bedomning, om inte han tagit på sig mordet skulle helt klart sonen blivit anklagad och fälld.
När det gäller svensk rättsväsen är inte bevis ndvändigt for att bli anklagad och fälld for mord, mot Tony fanns inga bevis att han mordat Caroline, men han blev domd till livstid for mord.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-31 kl. 14:09.
Citera
2019-05-31, 14:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Vittnesuppgifter är mycket viktiga for att losa ett mordfall.
Att det var Carolines bil som vittnet Goran såg är helt klart, den fanns parkerad bredvid toaletten, och när han nästa dag passerar Stenbro fanns den blå Ford focus bilen på samma ställe.
Goran uttalar att samma bil fanns på samma plats och det var Carolines bil, som polisen gick in i den under lordagen.
Att det var Caroline som stod bredvid sin bil med fyra utlänningar kan inte ifrågasättas, vem var det annars om inte Caroline.

Jaha. Och alla vittnen som såg bilen under tiden du påstår att den var borta då? Ska dom misstros för ett vittne som inte ens kan beskriva bilen korrekt?

Sen: "vem annars om inte Caroline"..? Ja, vad sägs om "någon annan"? Det är ju bara du som påstår att det var CS. Trots att beskrivningen inte passar in alls på henne.
Att vittnet i sig inte verkar ha koll bekommer dig inte alls, ej heller att ingen annan på Stenbron sett CS eller noterat att hon fördes bort av det utländska mördarkommandot med sin egen bil.

Din "lösning" suger, fagge-sagge. Jag gissar att du inte kommer att lyckas övertyga någon annan den här gången heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in