2019-05-30, 16:36
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Det är någon som mordade Caroline jag anser inte att det var Tony och det var inte sonen, därfor han hade alibi när Caroline forsvann.
De enda jag kan tänka mig är utlänningarna som kom till Stenbro rastplats med Caroline vid 16.45 tiden och åkte därifrån vid 17.00 tiden med Caroline och hennes bil.
18.15 korde ett vittne efter den blå Ford Focus bilen som svängde in på rastplatsen och den blev parkerad vid toaletterna, men någon Caroline syntes aldrig till därefter.
Den sista observationen av Caroline som är mycket viktigt var när hon stod med 4 utlänningar vid sin bil 16.45, det är vittnet Gorans bedomning att de var utlänningar inte min.

Jag har roat mig med och läst igenom det mesta i tråden, de flesta av skribenterna tror att det är Tony som är gärningsmannen, men det finns också många som tror att det är sonen.
Själv tror jag ingen av dem varken sonen eller Tony hade något med mordet på Caroline att gora.
Jag är faktiskt den ende som tror att det var utlänningar som mordade Caroline.
Ett mycket brutalt och välorganiserat mord, finns ingen tvekan om det, passar inte alls in att någon svensk utfort det.
Eftersom jag tror att det var utlänningar som mordade Caroline måste de haft någon som sponsrade dem och den kallas for anstiftare, vem den personen kunde vara vet jag inte, men måste ha funnits under de forutsättningar jag anser.
Man får inte glomma bort det är Tonys bil och gevär som använts och det är någon som lånat dem av honom.

Och bara ytterligare upprepningar av gammal skit som vanligt. Har du inget nytt att komma med? Kan det vara den rike pojkvännen från Lisa-fallet som är anstiftaren? Han som hade fler kulor än du.... Det måste ju vara en ovanligt rik person som har råd att anställa fyra professionella utlänningar att likvidera Caroline. Sonen har väl inga kulor precis som sin far mördaren. Vem har lånat bilen? Tala om detta eller så har du inget att komma med... SOM VANLIGT. Totalt meningslöst att du tjatar vidare. Toni/Tony är skyldig till mordet på Caroline. Hur kom det sig att mördaren byter namn nu helt plötsligt? Det är marigt att vara schizo va?
Citera
2019-05-30, 17:49
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är någon som mordade Caroline jag anser inte att det var Tony och det var inte sonen, därfor han hade alibi när Caroline forsvann.
De enda jag kan tänka mig är utlänningarna som kom till Stenbro rastplats med Caroline vid 16.45 tiden och åkte därifrån vid 17.00 tiden med Caroline och hennes bil.
18.15 korde ett vittne efter den blå Ford Focus bilen som svängde in på rastplatsen och den blev parkerad vid toaletterna, men någon Caroline syntes aldrig till därefter.
Den sista observationen av Caroline som är mycket viktigt var när hon stod med 4 utlänningar vid sin bil 16.45, det är vittnet Gorans bedomning att de var utlänningar inte min.

Jag har roat mig med och läst igenom det mesta i tråden, de flesta av skribenterna tror att det är Tony som är gärningsmannen, men det finns också många som tror att det är sonen.
Själv tror jag ingen av dem varken sonen eller Tony hade något med mordet på Caroline att gora.
Jag är faktiskt den ende som tror att det var utlänningar som mordade Caroline.
Ett mycket brutalt och välorganiserat mord, finns ingen tvekan om det, passar inte alls in att någon svensk utfort det.
Eftersom jag tror att det var utlänningar som mordade Caroline måste de haft någon som sponsrade dem och det kallas for anstiftare, vem den personen kunde vara vet jag inte, men måste ha funnits under de forutsättningar jag anser.
Man får inte glomma bort det är Tonys bil och gevär som använts och det är någon som lånat dem av honom.
Tony utesluter jag helt han har ljugit om att han kom till rastplatsen och kom i konflikt med Caroline och knuffade henne att hon foll mot draget och slog ihjäl sig.
Sedan skall han ha lyft henne i bagageutrymmet, en fullständig omojlighet hon vägde 75 kg och låg hon på marken Tony hade inte kunnat rubba henne 1 millimeter.
När han ljog om Stenbro rastplats finns det ingenting annat som stämmer, han klämde i sig 1 helror med starksprit dagligen därfor kan han klassas som alkis med nerv problem och även psykiska, han fick gråtattacker som är stora nervproblem från spriten.

Problemet med din teori är, vilket påpekats ca 50 gånger, att a) ingenting tyder på att det var CS som talade med "utlänningarna", och b) att CS bil aldrig lämnade Stenbron.

Sen: " jag är faktiskt den ende som tror att det var utlänningar som mördade Caroline". Haha. Ja, det är det garanterat. I detta fall, liksom alla andra mordfall du "löst". Dom här utländska mördarkommandona existerar ingen annanstans än i ditt huvud. Det är därför ingen någonsin hittat det minsta lilla spår efter dom.

Och: Toni var en alkis, no doubt. Men att han var ett darrande vrak som drack "ett helrör om dagen" är en överdrift. Men det passar ju i ditt scenario, och då får man som bekant böja och vrida på fakta.
Däremot har du rätt i att han mådde dåligt och var skör mentalt. Tyvärr är det nog en högst bidragande faktor till att han attackerade CS vid Stenbron, höll henne kidnappad i 7 timmar (och gjorde Gud vet vad med henne), fällde henne med ett skott i ryggen vid 58:an, och slutligen gick fram och avrättade henne med ett skott i huvudet.

Fråga: om vi nu kopplar bort den logiska delen av hjärnan och låtsas att den 40-åriga kvinnan med fel kläder och fel bil som pratade med utlänningarna var CS, och att dom 4 utlänningarna lyckades föra bort CS och hennes bil utan att ett enda vittne såg det - varför måste någon annan än Toni vara anstiftaren? Det är ju han som lånat ut bil och mordvapen, vet var kroppen fanns, kan peka ut avrättningsplatsen vid 58:an liksom var bagagemattan slängdes, som sannolikt var den som plockade och placerade ut tomhylsorna från jaktlagets älgjaktsinskjutning, som hade tillgång till de handskar mm som tillhörde hans jobbarkompisar och som också var uppenbart placerade, tog på sig mordet....osv osv.
Får du inte krysta rätt hårt för att dra bort Toni ur den här ekvationen?
Citera
2019-05-31, 00:32
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Har inte heller fått uppfattningen om att hon varit inblandad i något skit, nu har jag förvisso bara den mediala bilden utav henne, men ändå.

Nu kan jag verka bakom flötet; men finns det någonting som tyder på att Caroline skall ha haft en relation med sonen? Det har gått mig helt förbi.

Håller annars med dig om att brusten kärlek och pengar lär vara de två starkaste motiven till mord/dråp.

Vad jag tror och jag vill betona ordet tror ( i det här avseendet) är att Tonis son hade en relation med Carolin och det var hans son som dödade Carolin och att Toni var den som hjälpte till att flytta kroppen och tända eld på den men aldrig dödade Carolin. Anledningen till att jag anser detta är bland annat att vittnen påstår att Toni fick ett mobilsamtal innan han åkte iväg och att Toni omöjligen kunde varit stark nog att bära Caroline själv.

Det mystiska telefonsamtalet Toni fick blev aldrig tillräckligt utrett och kanske inte kunde bli det heller om tex mördaren ringde på kontantkortstelefon som inte kan spåras. Men som jag ser det så åkte Toni iväg på grund av en mkt speciell anledning. Man lämnar inte ett jaktlag för en futtig anledning...

Men detta är min bedömning och jag kan ha fel.
Citera
2019-05-31, 00:53
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Vad jag tror och jag vill betona ordet tror ( i det här avseendet) är att Tonis son hade en relation med Carolin och det var hans son som dödade Carolin och att Toni var den som hjälpte till att flytta kroppen och tända eld på den men aldrig dödade Carolin. Anledningen till att jag anser detta är bland annat att vittnen påstår att Toni fick ett mobilsamtal innan han åkte iväg och att Toni omöjligen kunde varit stark nog att bära Caroline själv.

Det mystiska telefonsamtalet Toni fick blev aldrig tillräckligt utrett och kanske inte kunde bli det heller om tex mördaren ringde på kontantkortstelefon som inte kan spåras. Men som jag ser det så åkte Toni iväg på grund av en mkt speciell anledning. Man lämnar inte ett jaktlag för en futtig anledning...

Så du tror också att Tony-Toni var en svag stackare?
Citera
2019-05-31, 01:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Fråga: när och var tänker du dig att Toni blev involverad? Vid Stenbron? Om samtalet hade något med CS att göra skedde det i förväg, eftersom CS vid tiden för samtalet/Tonis avbrytandet av älgjakten inte ens lämnat hemmet.
Vidare - finns det någon indikation eller bevis som pekar på att CS och sonen ens kände till varandras existens?

Nä. Din teori känns krystad. Klart troligare är att det var Toni - och enbart Toni - som orsakade CS död.
Citera
2019-05-31, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Problemet med din teori är, vilket påpekats ca 50 gånger, att a) ingenting tyder på att det var CS som talade med "utlänningarna", och b) att CS bil aldrig lämnade Stenbron.

Sen: " jag är faktiskt den ende som tror att det var utlänningar som mördade Caroline". Haha. Ja, det är det garanterat. I detta fall, liksom alla andra mordfall du "löst". Dom här utländska mördarkommandona existerar ingen annanstans än i ditt huvud. Det är därför ingen någonsin hittat det minsta lilla spår efter dom.

Och: Toni var en alkis, no doubt. Men att han var ett darrande vrak som drack "ett helrör om dagen" är en överdrift. Men det passar ju i ditt scenario, och då får man som bekant böja och vrida på fakta.
Däremot har du rätt i att han mådde dåligt och var skör mentalt. Tyvärr är det nog en högst bidragande faktor till att han attackerade CS vid Stenbron, höll henne kidnappad i 7 timmar (och gjorde Gud vet vad med henne), fällde henne med ett skott i ryggen vid 58:an, och slutligen gick fram och avrättade henne med ett skott i huvudet.

Fråga: om vi nu kopplar bort den logiska delen av hjärnan och låtsas att den 40-åriga kvinnan med fel kläder och fel bil som pratade med utlänningarna var CS, och att dom 4 utlänningarna lyckades föra bort CS och hennes bil utan att ett enda vittne såg det - varför måste någon annan än Toni vara anstiftaren? Det är ju han som lånat ut bil och mordvapen, vet var kroppen fanns, kan peka ut avrättningsplatsen vid 58:an liksom var bagagemattan slängdes, som sannolikt var den som plockade och placerade ut tomhylsorna från jaktlagets älgjaktsinskjutning, som hade tillgång till de handskar mm som tillhörde hans jobbarkompisar och som också var uppenbart placerade, tog på sig mordet....osv osv.
Därfor Tony tog på sig skulden av mordet på Caroline är att han ville rädda sonen om han inte hade gjort som han gjorde, skulle sonen blivit offret som han trodde.
Han kanske ansåg att svensk rättsväsen ser inte till vem som begått brottet utan kan plocka in vem som helst, som sedan får skulden for mordet.
De som mordade Caroline anser jag att det var utlänningar, när jag ser hur brottet utforts, ett mycket brutalt mord på Caroline, liknande som hände Bangsuan, svenskar begår inte sådana mord.
Sedan var det minst två personer inblandade om svenskar utfor ett mord är det nästan alltid en person
Att låna ut sitt jaktvapen var felaktigt som gor att vapnet beslagtas och han lär aldrig mer få någon licens, och han lånade ut även bilen.
Men det är ingenting som säger att han är mordaren for det.
Han kände till var kroppen hade bränts och fyndplatsen men det hade han fått upplysning om och tagit reda på därfor det var hans plan att ta på sig skulden for mordet på Caroline.
Att han skulle ha kommit med bilen och släpkärran som har en kupol till rastplatsen och där kommit i konflikt med Caroline och knuffat henne att hon avled av fallet var en enda stor logn av Tony, han skulle aldrig ha kunnat lyfta kroppen till bagageutrymmet hon vägde 75 kg och kanske mer, som gor att hans logn på direkten blir avslojad.
Det medfor att det var inte Tony som tog Caroline från rastplatsen utan var någon annan och därfor är inte Tony gärningsmannen.
Därfor kan du inse att Tonys bedomning var helt rätt, de kan plocka in vem som helst , som sedan får skulden for mordet.
En serios analys av Tonys handlande anser mycket bestämt att Tony var inte gärningsmannen for Caroline, men fick skulden for mordet och domdes till livstid fängelse.
Citera
2019-05-31, 02:35
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Därfor Tony tog på sig skulden av mordet på Caroline är att han ville rädda sonen om han inte hade gjort som han gjorde, skulle sonen blivit offret som han trodde.
Han kanske ansåg att svensk rättsväsen ser inte till vem som begått brottet utan kan plocka in vem som helst, som sedan får skulden for mordet.
De som mordade Caroline anser jag att det var utlänningar, när jag ser hur brottet utforts, ett mycket brutalt mord på Caroline, liknande som hände Bangsuan, svenskar begår inte sådana mord.
Sedan var det minst två personer inblandade om svenskar utfor ett mord är det nästan alltid en person
Att låna ut sitt jaktvapen var felaktigt som gor att vapnet beslagtas och han lär aldrig mer få någon licens, och han lånade ut även bilen.
Men det är ingenting som säger att han är mordaren for det.
Han kände till var kroppen hade bränts och fyndplatsen men det hade han fått upplysning om och tagit reda på därfor det var hans plan att ta på sig skulden for mordet på Caroline.
Att han skulle ha kommit med bilen och släpkärran som har en kupol till rastplatsen och där kommit i konflikt med Caroline och knuffat henne att hon avled av fallet var en enda stor logn av Tony, han skulle aldrig ha kunnat lyfta kroppen till bagageutrymmet hon vägde 75 kg och kanske mer, som gor att hans logn på direkten blir avslojad.
Det medfor att det var inte Tony som tog Caroline från rastplatsen utan var någon annan och därfor är inte Tony gärningsmannen.
Därfor kan du inse att Tonys bedomning var helt rätt, de kan plocka in vem som helst , som sedan får skulden for mordet.
En serios analys av Tonys handlande anser mycket bestämt att Tony var inte gärningsmannen for Caroline, men fick skulden for mordet och domdes till livstid fängelse.

Och så en upprepning igen, SOM VANLIGT. Intressant att det är fler som tycker att Tony-Toni är en svag stackars helrörspimplare va? Vad hette han nu igen, Tony eller Toni? Du verkar ha svårt att få ordning på namnet sen det dök upp såna som håller med i dina fantasier....Så sonen är mördaren? Eller anstiftaren? Eller den som hjälpte Tony-Toni att lyfta kroppen? Är du säker på att två såna kul-lösa stackare klarar att lyfta 75 kg,? Verkar det inte lite tungt tycker du? Hur vet du vad Tony-Toni hade för plan? Bor du i hans hjärna och ser och hör allt han upplever både i realtid och retroaktivt månne? Du måste vara helt unik i så fall min bäste superdetektiv.... Tala om att ha noll koll. Du behöver nog lite stöd av han grabben igen....Men skrev du inte nyss att Tony-Toni tog på sig skulden, och nu FICK han helt plötsligt skulden för mordet? Kupol på släpkärran? Hade din hjälte med sig Globen på kärran?
Senast redigerad av mrfix 2019-05-31 kl. 02:41.
Citera
2019-05-31, 04:02
Medlem
Det som ytterligare stärker bilden att Tony var ingen gärningsman for Caroline är att han fanns aldrig på platsen där skotten blev avlossade mot Carolines kropp, han forsokte ta på sig skulden men hade ingen aning hur skjutningen hade gått till, som visar att han fanns aldrig på plats.
Caroline blev mordad genom att gärningsmännen med ett tillhygge slog henne over skallen och forsta halskotan, ett mycket brutalt sätt att morda en människa.
Ingen kan väl tro att de forst skjuter henne med ett mycket kratigt gevär och ammunition där kulorna går igenom brostkorgen och skallen och de sedan slår ihjäl henne med ett tillhygge, det stämmer inte.
Enligt all logik avlossades skotten mot en avlivad kropp, och inte mot en levande människa.
Nu påstod utredningen att Tony hade avlossat skotten som han inte kunde ha gjort därfor han fanns inte på platsen, men om han skulle ha gjort det skulle han inte ha kunnat domas for mord, därfor Caroline var redan avliden.
Skotten mot kroppen gjordes for att skapa en mordplats och därfor brydde sig inte gärningsmännen att ta bort blodfläcken på vägen.
Sedan kordes kroppen 80 km till Stenåldersplatsen och bars in i skogen 25 meter från vägen där den brändes med fotogen och olja, att Tony skulle ha burit kroppen de här 25 meter som utredningen trodde är helt orealistiskt, Tony fanns aldrig på platsen utan fick information om platsen av någon.
När forhrsledarna frågade honom varfor han huggit ned en gran sade han att han använde den som sopkvast att sopa lov och annat i diket.
Nu var den nedhuggna granen så grov att den skulle ha passat mer som massaved.
Sedan placerades kroppen på en plats som kan kallas for fyndplatsen och som Tony kände till och avslojade till forhorsledarna, som tack for det fick han livstid fängelse.
Några bevis att Tony mordade Caroline saknas naturligtvis helt i fallet, utan han blev en "scape goat" .
Senast redigerad av Sagro 2019-05-31 kl. 04:04.
Citera
2019-05-31, 04:32
Medlem
Citat:
Du forsoker alltid ironisera mina analyser, men jag har alltid mycket skarp fakta bakom dem som gor att de alltid har stämt in, ingen har kunnat motbevisa dem.
Det forsta fallet jag gick in på var Christer P, när mordet på P skedde satt Christer på Märsta station och väntade på tåget till Rotebro, hur kunde han vara gärningsmannen som nästan alla trodde och många tror än idag ? Hit man for P var Anthony White en elitofficer från den Rhodesiske militären, som jag känt till sedan en herrans massa år.
Linda Chen fallet en totalt fel person som blev misstänkt, Lisa Holm fallet en helt fel person som blev fälld, V.Bangsuan fallet en helt fel person som domdes, Caroline fallet en helt fel person som blev fälld.
Alla fallen är polisiärt uppklarade men inget av morden är losta.
Citera
2019-05-31, 04:58
Medlem
Citat:

Enligt inkop från Systembolaget handlade Tony in sprit som var ett helror starksprit varje dag under en längre tid, självklart hade han alkoholskador, därfor alkohol är ett gift och skadar människokroppen.
Ett vanligt forsta problem är dåliga nerver som Toni visade med gråtattacker, forsämrad minne m.m.
Stenbro rastplats har jag tagit upp ett flertal gånger, Tony fanns aldrig där den tiden som han uppgav.
Du sitter och bakar ihop scenarier som skall passa in att det är Tony som är gärningsmannen, sådant är inte hållbart utan mycket lätt att genomskåda.
Du påstår att Toni är anstiftaren, men han är domd som gärningsmannen, det är skillnad på en anstiftare och gärningsman.
Tony är varken anstiftare eller gärningsman är endast "bullshit snack", Tony hade inget motiv att vara anstiftare eller gärningsman.
När man skall finna ut gärningsmannen och anstiftaren vid mord är det motivet som är en mycket viktig sak, som Tony saknade helt.
Sanningen är den att det fanns inga konkreta bevis mot Tony att han var gärningsmannen for Caroline utan allt är baserat på "bull shit" snack av konspiratorer.
Citera
2019-05-31, 06:23
Medlem
Citat:
En teori kunde vara att de som skulle utfora kidnappningen och mordet på Caroline, behovde låna Tonys bil och gevär, som också gjordes.
Citera
2019-05-31, 09:33
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Så du tror också att Tony-Toni var en svag stackare?

Om du hade orkat skummat igenom tråden så hade du sett att jag från början insåg att Toni var fysiskt svag och det är just en av anledningarna till han inte kunde lyfta Caroline själv. Han kan inte ha släpat henne utan lyft henne direkt från marken eftersom det ej fanns några som helst tygfibrer på marken.

Detta anser jag att Toni inte var förmögen till.
Senast redigerad av Sverigegrabben 2019-05-31 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in