Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-05-30, 19:33
  #85981
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Gissar på hungerstrejk.

Enligt rapportering i svensk media, bl.a. i P1 nyss, har man genomfört förhandlingen om utlämning till USA utan att JA var med på videolänk. Kanske ansåg man att JA:s sjukdom var något han iscensatt för att obstruera, vilket ju är hans signum att göra sedan 10 år tillbaka.
Nej det ansåg man ej. Det hittar du ju på. Belägg saknas. Han ligger på sjukavdelning eftersom han är sjuk.
Dina påståenden om att han nog hungerstrejkar är också hitte-på. Belägg saknas.
Sju veckor i isoleringscell kan knäcka de flesta.
Citera
2019-05-30, 20:03
  #85982
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Nej det ansåg man ej. Det hittar du ju på. Belägg saknas. Han ligger på sjukavdelning eftersom han är sjuk.
Dina påståenden om att han nog hungerstrejkar är också hitte-på. Belägg saknas.
Sju veckor i isoleringscell kan knäcka de flesta.

Du är inte läskunnig. Jag skrev att jag gissade, eller hur?

Man kan tycka att han inte borde bli sämre av att komma ut från ambassaden, han borde ha det bättre nu, inte minst med tillgång till sjukvård. Givet att han gått ner i vikt gissar jag på någon form av hungerstrejk, ungefär som Manning gör. Det lär väl komma fram så småningom. Prison leaks...
Citera
2019-05-30, 20:34
  #85983
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Du är inte läskunnig. Jag skrev att jag gissade, eller hur?....
Även gissningar bör bygga på att man har några belägg eller indicier. Dina saknar varje form av belägg och liknar därför mest illvillig ryktesspridning.
Citera
2019-05-30, 21:04
  #85984
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ardins roll i fallet är intressant. Jag tror inte hennes och Assanges date var "tillfällig förälskelse". Jag trodde ett tag att det var honey trap. Men jag tror mer och mer att hon och Assange kan vara på samma sida.

Anna Ardin var "på samma sida" som Assange under några dagar. Hon gjorde sig till och med till presstalesman för Assange och Piratpartiet några dagar efter de träffades första gången, och efter att dom krypit ner i samma säng. Det finns en berömd bild när hon och Assange smilar ikapp med Richard Falkvinge, Piratpartiet. Jag tro att bilden är från söndag 15 augusti 2010. Några dagar senare "byter Ardin sida". Hon ber Assange flytta ut, vilket han gör torsdagen 19 augusti.

Jag tror att Anna byter sida onsdag eller torsdag i den veckan. Vem som har påverkat henne att fimpa Assange är en öppen fråga. En rimlig gissning är att hon ställts inför ultimatum från sosse-partiet. Hon stod på (s) lista inför kommunalvalet. Det kan man inte göra om man samtidigt är presstalesman för Assange, som samarbetar med Piratpartiet. Men hon gick längre än att bara hoppa av från samarbetet med Assange - hon konspirerade med Sofia W för att anmäla Assange, under täckmanteln att det gällde ett HIV-test inget annat.

Med andra ord. Ardin stod på samma sida, och låg i samma säng, som Assange i fem dagar, men bröt med Assange senast den 19 augusti 2010. Därefter blev det kollisionskurs med sexanklagelser och falska kondombevis. Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon och Assange kan ha träffats med avsikten att ge Assange orsak att söka asyl på oljelandet Ecuadors ambassad. De kan ha agerat som del i en plan att destabilisera vänsterregimen i Ecuador......
Att Ardin och Assange gemensamt konspirerat mot Ecuador under Rafael Correa är en dum fantasi. Finns inte minsta belägg.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2019-05-30 kl. 21:28.
Citera
2019-05-30, 21:26
  #85985
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hon var där för att samla material till en uppsats. I rent studiesyfte, alltså. Det är nog inte självklart att man ska kunna göra det på ett turistvisum. Dessutom verkar hon ha haft med sig pengar som skulle överlämnas till någon organisation (med kopplingar till CIA?). Jag har för dålig koll på detaljerna. Hennes egen beskrivning finns online någonstans, i inledningen till den uppsats hon lämnade in och fick poäng för. Tror hon läste vid Uppsala universitet, statsvetenskap kanske.
Det finns mycket om Ardins Kubaresa tidigare i tråden. Hon smugglade tydligen in pengar för en organisation som var emot regimen. Sen blev hon osams med den organisationen. De anklagade henne för att vilja styra deras arbete. Aron Modin (KD), som också smugglade in pengar åkte fast, men Anna lyckades lämna landet med hjälp av Mattias (troligen dåvarande pojkvän). Mer här:
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Citera
2019-05-31, 03:14
  #85986
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Anna Ardin var "på samma sida" som Assange under några dagar. Hon gjorde sig till och med till presstalesman för Assange och Piratpartiet några dagar efter de träffades första gången, och efter att dom krypit ner i samma säng. Det finns en berömd bild när hon och Assange smilar ikapp med Richard Falkvinge, Piratpartiet. Jag tro att bilden är från söndag 15 augusti 2010. Några dagar senare "byter Ardin sida". Hon ber Assange flytta ut, vilket han gör torsdagen 19 augusti.

Jag tror att Anna byter sida onsdag eller torsdag i den veckan. Vem som har påverkat henne att fimpa Assange är en öppen fråga. En rimlig gissning är att hon ställts inför ultimatum från sosse-partiet. Hon stod på (s) lista inför kommunalvalet. Det kan man inte göra om man samtidigt är presstalesman för Assange, som samarbetar med Piratpartiet. Men hon gick längre än att bara hoppa av från samarbetet med Assange - hon konspirerade med Sofia W för att anmäla Assange, under täckmanteln att det gällde ett HIV-test inget annat.

Med andra ord. Ardin stod på samma sida, och låg i samma säng, som Assange i fem dagar, men bröt med Assange senast den 19 augusti 2010. Därefter blev det kollisionskurs med sexanklagelser och falska kondombevis. Varför?


Att Ardin och Assange gemensamt konspirerat mot Ecuador under Rafael Correa är en dum fantasi. Finns inte minsta belägg.
Med "samma sida" avser jag att Ardin och Assange båda, hela tiden, skulle ha kunnat jobba för USA (CIA). I det ingick att först ha en dejt och därefter anmäla Assange för ett mindre brott som sedan blåsts upp bortom all rimlighet - dvs för att placera JA på ambassaden.

Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Det finns mycket om Ardins Kubaresa tidigare i tråden. Hon smugglade tydligen in pengar för en organisation som var emot regimen. Sen blev hon osams med den organisationen. De anklagade henne för att vilja styra deras arbete. Aron Modin (KD), som också smugglade in pengar åkte fast, men Anna lyckades lämna landet med hjälp av Mattias (troligen dåvarande pojkvän). Mer här:
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Det låter intressant. Skall kolla mer så snart jag kan. Hon hade alltså kontakt med anti-Castro-kretsar och levererade pengar till dem. Stämmer då verkligen uppgiften att hon blivit erbjuden att stanna kvar på Kuba om hon slutade kontakta dem? Jag hade bara gissat att man omedelbart sparkades ut om man kontaktade sådana organisationer? (Men det är bara en gissning. Kubanerna vårdar sin turism.)

En nuvarande diakon, en KD-politiker - är det så att många kristna i t.ex Sverige jobbar för USA eller i alla fall för "regime change" i samma länder som USA gör? Namnet Aron är väl judiskt? Flyter det kristna och judiska samman i stödet av USA?

Vad gäller JA:s "sjukdom" så kan det tydligen vara ett klassiskt trix för att undvika ett förhör via videolänk.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-05-31 kl. 03:59.
Citera
2019-05-31, 04:27
  #85987
Avstängd
wwrs avatar
Hur kommer det sig förresten att Hrafnsson vågar åka till UK? Varför är han inte rädd att bli gripen och utlämnad till USA?
Citera
2019-05-31, 07:31
  #85988
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur kommer det sig förresten att Hrafnsson vågar åka till UK? Varför är han inte rädd att bli gripen och utlämnad till USA?

Högst relevant fråga. Det borde vara flera personer misstänkta än JA kan man tycka. Hans roll tycks vara att rakt av sprida JA:s skruvade bild av verkligheten, det är väl det som utgör hans och Wikileaks mission enligt vad man lätt kan observera från uttalanden de senaste åren. Det finns ingen trovärdighet i Wikileaks, allt handlar om att gå JA:s ärenden numera.
Citera
2019-05-31, 08:21
  #85989
Medlem
Wikileaks har gjort ett uttalande angående Assanges hälsa: Här på twitter.
Citera
2019-05-31, 08:35
  #85990
Medlem
Napolitano: "The US charges will be dropped."

http://ronpaulinstitute.org/archives...nge-thank-him/
Citera
2019-05-31, 09:51
  #85991
Medlem
duqus avatar
Dejavu !

Dom låste in J.A på ökända Belmarch som är Englands motsvarighet till Gitmo för ett simpelt borgensbrott. J.A:s hälsa störtdök efter inlåsningen där, exakt samma sak hände MI5-agenten David Shayler tidigare som också fängslades, efter att ha avslöjat MI5:s operationer i att bl.a försöka lönnmörda Kadaffi i en operation som gick snett med oskyldigt döda pga en felplacerad bilbomb.

Presentation David Shayler: https://en.wikipedia.org/wiki/David_Shayler
Shayler gick sen samma väg som Manning och blev en "hon".......
3:e gången gillt för J.A ?
Citera
2019-05-31, 11:51
  #85992
Medlem
duqus avatar
En enkel förklaring i varför både medier,myndigheter och politiker gör allt för att svärta ner och jäklas med J.A. Den enkla förklaringen är att dom vill undkomma de brott mot mänskligheten som dom själva utfört i sina handlinga och som finns bland alla de tusentals dokument som läckts ut.

Läsvärt: https://www.independent.co.uk/voices...-a8936296.html

Ger också en hint om hur koordineringen av allt skitkastande i Sverige fungerat, bara att läsa bakåt i tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback