Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Ja, jag har börjat nu! Jag har lärt mig av er andra, efter att ha läst tråden under så lång tid! Vet nu att man ska ha ett kritiskt förhållningssätt till allt och alla! Tack!
Exakt så är det. När någonting helt enkelt inte går ihop, när omständigheterna är väldigt märkliga och när det hela omges av ett enormt drev för att inte mer info ska komma ut - är det normalt sunt beteende att fundera över om något egentligen inte stämmer.
Om allting verkligen är exakt som det framställs finns ju inget att kämpa mot om informationen kontrolleras mer?
Väldigt många läkare har aldrig någonsin träffat ett barn i 10-11 års åldern med en ME-diagnos. Barn-ME är en mycket ovanlig och kontroversiell diagnos.
Innan ett så ungt barn som Moa får denna diagnos görs sannolikt, om allt gått rätt, till en enormt stor utredning. Man kanske gör skolbyte på försök under någon termin, man provar olika terapier även familjeterapi, lång kontakt med BUP för att noga gå igenom att det inte finns något annat som får barnet att må dåligt. Man testar med ex ADHD medicinering, antidepressiva etc.
Hur kunde tösen spela piano och charmigt babbla på som pigga tjoa-Moa under våren fram till april och vara färdig diagnostiserad och skol-oförmögen i augusti?
Hur många av alla självutnämnda experter och förståsigpåare i denna tråd har någonsin träffat ett
barn med en ME-diagnos? Ett barn på 10-11 år?? Hur lång utredningstid tog det innan det barnet fick diagnosen barn-ME?
Förhoppningsvis vänder alla som kan och orkar på varenda suspekt sten i Bjärred.