2019-05-30, 10:29
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Polisen fick vittnesuppgift att två skott avlossats med ett kraftigt gevär där riktningen på skotten stämde in att det var punkt 58 tiden 23.00 - 23.30.
När polisen forhorde Tony frågade de hur många skott han avlossade på kroppen, han svarade ett skott, som visar att han ljog, en van jägare som Tony är och har skjutit 48 älgar, vet hur många skott han avlossar därfor det är mantelrorelse mellan varje avlossat skott.
Tiden när han påstod att han avlossade skotten missade han med flera timmar.
Sedan hans position vid avlossande av skotten stämde inte alls med kulbanan.
Alltsammans bevisar att Toni aldrig avlossade något skott och heller aldrig fanns på platsen eftersom han var helt okunnig om vad som skett där.

Platsen vid Stenåldersbyn där kroppen brändes låg ca 25 meter från vägen som måste ha burits dit genom terräng.
Caroline vägde 75 kg Toni hade aldrig kunnat ensam bära kroppen till brandplatsen, där det användes fotogen och diesel att bränna kroppen, som inte Toni had i sitt forråd och inte heller inhandlade det.
Det är två personer som var med och bar kroppen finns ingen annan mojlighet och Toni fanns inte med dem.
Forhorsledarna frågade vad han gjorde med en gran som hade huggits ned, Toni svarade han använde den till att sopa skräp till diket.
Men den här granen var så grov att den hade passat bättre till massaved, Toni han ljog han var aldrig med och flyttade kroppen till platsen där den brändes och inte till fyndplatsen heller.
Helt otroligt att så många har gått på de här enkla lognerna av Toni.

Men Toni drack ju ett helrör om dagen enligt dig? Hur kan hans minne vara komplett just i det fallet när han minns hur många skott han skjutit. Stackarn är ju så skröplig när det gäller allt annat. Orkade stackarn inte lyfta grangrenen heller menar du? Vad vet du om vad Toni hade i sina förråd. Han kanske använde hembränt att bränna kroppen med. Helrör du vet... Kan du inte köra en upprepning igen? Nåt nytt har du väl inte att komma med... SOM VANLIGT.
Citera
2019-05-30, 10:30
Medlem
Sverigegrabbens avatar
[quote=mrfix|67717937]Skrattretande var ordet, samma mordare som dodade Bangsuan? Vad talar för detta? Bevis har du väl också va? Om du är bömbsäker så måste du ju kunna styrka dina teser med riktiga och tillförlitliga fakta. Vem är din kandidat till att ha mordat Caroline? Bevis som talar för detta, mer än att Toni erkände när polisen torterade honom? Det här med att sätta press på vittnen är en nagel i ogat på dig va? Skulle det vara bättre att dalta med alla stackars kvinnomordare? Fler svagsinta ger inte större bärighet för er tes att Toni är oskyldig tyvärr. Tror du också att auktoriteten var med på ett hörn och tvingade polisen att tortera Toni?[/QUOTE]

Din läskunnighet verkar ju vara lite sådär för att uttrycka sig milt. Jag har givetvis aldrig påstått att polisen torterade Toni men att hot om att ta in sonen för att framtvinga ett erkännande, inte är ett bra sätt att få fram ett erkännande då normala fäder brukar vilja skydda sina söner.

Vidare så borde du veta att jag tror Tonis son är mördaren om du ansträngt dig det minsta med att skumma igenom denna tråd...

Jag har lagt fram massor av saker som talar för Tonis oskuld. Orkar du gå tillbaka i tråden och behärskar sökfunktionen så kommer du finna det. Fridens!
Citera
2019-05-30, 10:32
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Det är helt rätt det var Tonys bil och vapen som använts, men sannolikt lånade Tony ut bilen och vapnen till sonen, jag kan inte tänka mig någon annan.
Tony kände till skjutningarna och dit kroppen flyttades men inga detaljer som visar det var andrahandsuppgifter han hade och de kom troligen från sonen.
Jag anser mordet på Caroline var ett anstiftat mord, vad sonen har haft for uppgift känner jag inte till.
De uppgifterna var spaningsledningens uppgift att ta fram men som inte skedde.
När forhorsledarna pressade Tony att om han inte avsljar var kroppen finns kommer de att blanda in sonen, som inte hade fullgott alibi for kvällen.
Omedelbart blev Tony medgorlig och pekade ut på kartan var kroppen fanns, men åkte inte dit själv.
Det var mycket viktigt att kroppen hittades i fallet, finns ingen tvekan om det, och hade inte Tony pekat ut platsen hade den troligen aldrig hittats.
Om inte Tony hade pekat ut platsen där kroppen brändes, sannolikt skulle den aldrig ha hittats, därfor vintern närmade sig med sno när kroppsplatserna hittades.
Platsen där kroppen brändes låg ca 80 km från platsen där skotten avlossades och fyndplatsen på ett ensligt ställe.

Hur tänker du nu? Om Tony pekat ut vart kroppen fanns, talar inte det starkt för att han är mördaren; detta i kombination med vapnet och bilen talar väl för att han är just mördaren? OM det nu är sonen som är mördaren, och Tony tar på sig dådet, och polisen köper det; då är det väl inte så mycket mer polisen kan göra - så länge inte Tony talar ur skägget och berättar hela sanningen?
Citera
2019-05-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Skrattretande var ordet, samma mordare som dodade Bangsuan? Vad talar för detta? Bevis har du väl också va? Om du är bömbsäker så måste du ju kunna styrka dina teser med riktiga och tillförlitliga fakta. Vem är din kandidat till att ha mordat Caroline? Bevis som talar för detta, mer än att Toni erkände när polisen torterade honom? Det här med att sätta press på vittnen är en nagel i ogat på dig va? Skulle det vara bättre att dalta med alla stackars kvinnomordare? Fler svagsinta ger inte större bärighet för er tes att Toni är oskyldig tyvärr. Tror du också att auktoriteten var med på ett hörn och tvingade polisen att tortera Toni?
Det är samma scenarium i båda fallen, Bangsuan och Caroline fallet är båda anstiftade mord av svenskar.
De som är anlitade att utfora morden är utlänningar.
I båda fallen skyddas gärningsmännen och två oskyldiga svenskar får långa fängelsestraff.
Båda morden är utforda av minst två gärningsmän och väldigt brutala.
Det som kännetecknar båda morden är att de är mycket väl organiserade, som tyder på att gärningsmännen har erfarenhet av den typ av verksamhet.
I det gamla Sverige när mord på kvinnor forekom var det alltid 1 gärningsman .
Citera
2019-05-30, 10:39
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Din läskunnighet verkar ju vara lite sådär för att uttrycka sig milt. Jag har givetvis aldrig påstått att polisen torterade Toni men att hot om att ta in sonen för att framtvinga ett erkännande, inte är ett bra sätt att få fram ett erkännande då normala fäder brukar vilja skydda sina söner.

Vidare så borde du veta att jag tror Tonis son är mördaren om du ansträngt dig det minsta med att skumma igenom denna tråd...

Jag har lagt fram massor av saker som talar för Tonis oskuld. Orkar du gå tillbaka i tråden och behärskar sökfunktionen så kommer du finna det. Fridens!

Den där citeringen känner vi igen.... Dra gärna dina bästa bevis igen så att alla får en bättre bild av dina detektivkunskaper. Saker är inte det samma som att du kan bevisa Tonis oskuld förstår du. Det är ungefär lika sanningsenligt som ett erkännande man skulle erhållit genom tortyr. Alltså tycker du att polisen använde metoder som kan liknas vid tortyr...
Senast redigerad av mrfix 2019-05-30 kl. 10:42.
Citera
2019-05-30, 10:40
Medlem
Sverigegrabbens avatar
[quote=mrfix|67718052]
Citat:

Den där citeringen känner vi igen.... Dra gärna dina bästa bevis igen så att alla får en bättre bild av dina detektivkunskaper. Saker är inte det samma som att du kan bevisa Tonis oskuld förstår du. Det är ungefär lika sanningsenligt som ett erkännande man skulle erhållit genom tortyr. Alltså tycker du att polisen använde metoder som kan liknas vid tortyr...

Jag anser inte att det är jämställt med tortyr men det jag menar är att sättet att hota en psykiskt svag person på som Toni ger samma resultat som tortyr i och med att erkännandet du får ut av honom inte har så hög trovärdighet. Där liknar jag det vid tortyr eftersom tortyr inte heller normalt genererar något bra resultat i form av plausibla erkännanden.

Jag kommer inte dra igenom allt igen bara för att du är för lat för att söka igenom tråden. Jag har dragit dessa ett oräkneligt antal gånger genom åren...
Citera
2019-05-30, 10:43
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Det är samma scenarium i båda fallen, Bangsuan och Caroline fallet är båda anstiftade mord av svenskar.
I båda fallen skyddas gärningsmännen och två oskyldiga svenskar får långa fängelsestraff.
Det som kännetecknar båda morden är att de är mycket väl organiserade, som tyder på att gärningsmännen har erfarenhet av den typ av verksamhet.

Där håller jag inte med, jag tror inte det var organiserat. Vad skulle man vunnit på att bara döda 2 kvinnor utan anledning?
Citera
2019-05-30, 10:50
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Jo, det räknade jag med att du skulle hävda.... SOM VANLIGT. Är det samma gärningsmän i båda fallen månne? Hur vet du att anstiftaren är svensk? Är det inte svårt för en svensk att leja elaka asiater med tanke på språket o annat. Eller har du skickat de elaka asiaterna på svenskakurs innan de träffar anstiftaren? Var håller de hus idag, väntar de på att du ska låta dom blanda sig i fler mord på kvinnor. Eller sitter ni och leker i sandlådan tillsammans? Sandfolket du vet ….
Citera
2019-05-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Hur tänker du nu? Om Tony pekat ut vart kroppen fanns, talar inte det starkt för att han är mördaren; detta i kombination med vapnet och bilen talar väl för att han är just mördaren? OM det nu är sonen som är mördaren, och Tony tar på sig dådet, och polisen köper det; då är det väl inte så mycket mer polisen kan göra - så länge inte Tony talar ur skägget och berättar hela sanningen?
Jag tror inte sonen är mordaren han har alibi när Caroline forsvann men inte for hela kvällen.
Om Tony visste var kroppen blivit bränd och sedan placerats, behover han inte vara gärningsmannen han kan ha fått andrahands uppgifter.
Tony tar på sig mordet sannolikt for att radda sonen, men Tony kan inga detaljer vid korsforhoren som visar att han är oskyldig.
Tony har lånat ut bilen och geväret som bor vara till sonen, kan inte vara till någon annan.
Spaningsledningen skall inte kopa sadant här det menas att oskyldiga kan ta på sig brott mot hog betalning från gangsters.
Tony tog på sig mordet av Caroline därfor han trodde det skulle bli straffet "vållande till annans dod", som är ett lågt straff, men nu blev det mord därfor det påstods att Caroline levde när skotten avlossades, och i åtalet påstods att det var Tony som avlossade dem.
Citera
2019-05-30, 11:13
Medlem
Citat:
Där håller jag inte med, jag tror inte det var organiserat. Vad skulle man vunnit på att bara döda 2 kvinnor utan anledning?
De fick betalning av anstiftaren, det är anstiftaren som har motivet och det är lejda mordare som utfor morden.
Den här typ av brottslighet med lejda mordare forekommer i många rovarländer, men polisen går hårt fram de hamnar på svarta listan och när polisen påträffar dem blir de likviderade.
Sveriges losning på den här typ av brott som är på väg att bli etablerad, är att sopa det under mattan.
Det är klaner som går i doden for varann, helt omojligt att få vittnesuppgifter från dem.
Auktoriteten tror väl att den typen av brottslighet skall do ut, men som inte kommer att ske, utan okar istället.
Citera
2019-05-30, 11:13
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Jag tror inte sonen är mordaren han har alibi när Caroline forsvann men inte for hela kvällen.
Om Tony visste var kroppen blivit bränd och sedan placerats, behover han inte vara gärningsmannen han kan ha fått andrahands uppgifter.
Tony tar på sig mordet sannolikt for att radda sonen, men Tony kan inga detaljer vid korsforhoren som visar att han är oskyldig.
Tony har lånat ut bilen och geväret som bor vara till sonen, kan inte vara till någon annan.
Spaningsledningen skall inte kopa sadant här det menas att oskyldiga kan ta på sig brott mot hog betalning från gangsters.
Tony tog på sig mordet av Caroline därfor han trodde det skulle bli straffet "vållande till annans dod", som är ett lågt straff, men nu blev det mord därfor det påstods att Caroline levde när skotten avlossades, och i åtalet påstods att det var Tony som avlossade dem.

Nu blev ditt inlägg lite snurrigt?

Hade Caroline samröre med gangsters? Varför skulle någon vilja mörda henne? Polisen bör väl ha kartlagt hennes person rätt så utförligt, och bör väl ha koll på om det fanns minsta lilla hotbild eller sumrask kring henne, som pekar åt något håll?
Citera
2019-05-30, 11:19
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Nu blev ditt inlägg lite snurrigt?

Hade Caroline samröre med gangsters? Varför skulle någon vilja mörda henne? Polisen bör väl ha kartlagt hennes person rätt så utförligt, och bör väl ha koll på om det fanns minsta lilla hotbild eller sumrask kring henne, som pekar åt något håll?

Carolin var med 99,9999% sannolikhet aldrig inblandad i någon brottslighet. Det mest sannolika scenariot är att hon hade en relation med Tonis son som sedan gick snett, förmodligen när hon ville avbryta relationen och satsa på relationen med sin pojkvän istället för sin älskare dvs Tonis son.

Det sägs ju att brusten kärlek och pengar är historiens äldsta mordmotiv. I detta fall anser jag att det är det förstnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in