2019-05-30, 08:02
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Ett enda bevis från en person säger inte så mycket men finns det flera bevis som går in i varann blir naturligtvis bevisen mycket starka.
När det gäller Tony Allden är beviset mot honom att han kommer med sin bil och släpvagn till Stenbro rastplats 16.00 - 16.30 och där blir en kontrovers med en kvinna Caroline att han knuffar henne att hon ligger på marken avliden och Tony lyfter upp henne till bagageutrymmet.

Det här beviset mot Tony är mycket ihåligt
Det fanns inget vittne som såg Audin med släpkärra och kupol på den, som var mycket lätt att känna igen den tiden som Tony skulle varit på rastplaten.
Caroline kommer till rastplatsen men mycket senare vid 16.45 tiden finns hon där med sin blå Ford focus tillsammans med 4 andra män.
Hon lämnar rastplatsen med sin bil och sannolikt med männen vid 17.00 tiden, därfor finn inte hennes bil efter 17.00 enligt vittnen.
Hennes bil skall enligt ett vittne ha funnits på rastplatsen 17.45, men verkar vara ett osäkert vittne, därfor ett vittne kor efter en blå Ford Focus 18.15 som svänger in på rastplatsen, men det är ingen som ser Caroline där, utan endast hennes bil som kommer till rastplatsen.
Caroline vägde 75 kg som gor det omojligt for Tony att lyfta henne till bagageutrymmet på sin bil från marknivån.
Alltsammans är en logn från Tony, han fanns aldrig på Stenbro rastplats den tiden han uppgav, och han knuffade aldrig Caroline, allt är ett påhitt av Tony.
E10 är också mycket trafikerad att han skulle funnits på rastplatsen hade upptäckts av vittnen, men han fanns aldrig där.
Helt ofattbart att ingen har ifrågasatt allt det här påhittet som Tony kommit med.
Det finns endast en på tråden "Sverigegrabben" som anser Tony var inte gärningsmannen for Caroline, utan såg det som en omojlighet, och jag instämmer helt med honom.

Intressant att du har postat ca 500 inlägg i tråden; där du hävdar Tonys oskuld, och hävdar att det var ett beställningsmord och diverse konspirationer, dock har du varken bevis ELLER ens yppat något motiv.

Är du bara en klassisk motvals-kärring, eller vad är "grejen"?
Citera
2019-05-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Intressant att du har postat ca 500 inlägg i tråden; där du hävdar Tonys oskuld, och hävdar att det var ett beställningsmord och diverse konspirationer, dock har du varken bevis ELLER ens yppat något motiv.
Är du bara en klassisk motvals-kärring, eller vad är "grejen"?
Grejen är att återigen är det en oskyldig som blivit domd for ett mord som han aldrig kan ha utfort, som jag anser är for att dolja de rätta gärningsmännen.
Tony är en "scape goat" som många blivit fore honom.
Christer P var den forsta "scape goat" som jag påträffat i sådana här sammanhang.
Jag har bevis att han kan inte ha mordat Caroline, eftersom han aldrig fanns på Stenbro rastplats den tiden han påstått och Caroline kom dit 16.45 när ingenTony fanns där kan han inte ha knuffat henne till dods.
Caroline måste ha lämnat rastplatsen vid 17.00 tiden med sina utländska vänner och kom sedan själv aldrig tillbaka till rastplatsen, utan endast hennes bil kom tillbaka.
Därfor borde spaningsledningen forsokt få tag i de utländska männen som sågs tillsammans med Carolin och sannolikt åkte med henne när hon åkte från Stenbro vid 17.00 tiden.
De utländska männen kan ses som misstänkta for Carolines forsvinnande och inte Tony.
Motivet till Carolines forsvinnande kan ha varit sexhunger och penninghunger av gärningsmännen.
Senast redigerad av Sagro 2019-05-30 kl. 08:46.
Citera
2019-05-30, 08:43
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Grejen är att återigen är det en oskyldig som blivit domd for ett mord som han aldrig kan ha utfort, som jag anser är for att dolja de rätta gärningsmännen.
Tony är en "scape goat" som många blivit fore honom.
Christer P var den forsta "scape goat" som jag påträffat i sådana här sammanhang.

Vem, eller vilka är det som utsett honom till syndabock?
Vem, eller vilka är gärningsmännen?
Vilket var motivet till mordet?
Hur gick mordet till?
Citera
2019-05-30, 09:21
Medlem
Citat:
Vem, eller vilka är det som utsett honom till syndabock?
Vem, eller vilka är gärningsmännen?
Vilket var motivet till mordet?
Hur gick mordet till?
Tony domdes efter åtalet som åklagaren sammanställt, om han inte var en "scape goat" skulle det ha funnits mycket starka bevis mot honom, men det fanns ingenting.
Jag anser att det ar ett anstiftat mord och motivet känner jag inte till, men den som anstiftade mordet måste haft något agg till Caroline, alltså något motiv.
Caroline mordades genom att hon fick ett kraftigt slag med tillhygge over 1:a halskotan och mot nacken, sannolikt direkt dodande.
Det var två skott som avlossades mot Carolines brost och huvudet, som jag ser att gärningsmännen ville skapa en brottsplats och dolja slaget mot skallen att det var det som dodade henne.
Jag kan inte se att de forst avlossade skotten och sedan tilldelade slaget med tillhygge, de tilldelade slaget med tillhygge for att doda henne.
Nu påstod en overläkare att Caroline levde när skotten avlossades, om hon inte levde hade det varit omojligt doma Tony for mord.
Jag anser att om hon levde Caroline hade det varit blodstänk på stort område därfor skotten avlossades med mycket kraftigt vapen och ammunition.
Skotten avlossades mellan 23.00 - 23.30 osannolikt att hon levde till den tiden.
Citera
2019-05-30, 09:27
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Tony domdes efter åtalet som åklagaren sammanställt, om han inte var en "scape goat" skulle det ha funnits mycket starka bevis mot honom, men det fanns ingenting.
Jag anser att det ar ett anstiftat mord och motivet känner jag inte till, men den som anstiftade mordet måste haft något agg till Caroline, alltså något motiv.
Caroline mordades genom att hon fick ett kraftigt slag med tillhygge over 1:a halskotan och mot nacken, sannolikt direkt dodande.
Det var två skott som avlossades mot Carolines brost och huvudet, som jag ser att gärningsmännen ville skapa en brottsplats och dolja slaget mot skallen att det var det som dodade henne.
Jag kan inte se att de forst avlossade skotten och sedan tilldelade slaget med tillhygge, de tilldelade slaget med tillhygge for att doda henne.
Nu påstod en overläkare att Caroline levde när skotten avlossades, om hon inte levde hade det varit omojligt doma Tony for mord.
Jag anser att om hon levde Caroline hade det varit blodstänk på stort område därfor skotten avlossades med mycket kraftigt vapen och ammunition.
Skotten avlossades mellan 23.00 - 23.30 osannolikt att hon levde till den tiden.

Fast kunde man inte knyta vapen och bil till Tony? Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2019-05-30, 09:38
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ett enda bevis från en person säger inte så mycket men finns det flera bevis som går in i varann blir naturligtvis bevisen mycket starka.
När det gäller Tony Allden är beviset mot honom att han kommer med sin bil och släpvagn till Stenbro rastplats 16.00 - 16.30 och där blir en kontrovers med en kvinna Caroline att han knuffar henne att hon ligger på marken avliden och Tony lyfter upp henne till bagageutrymmet.

Det fanns inget vittne som såg Audin med släpkärra och kupol på den, som var mycket lätt att känna igen den tiden som Tony skulle varit på rastplaten.
Caroline kommer till rastplatsen men mycket senare vid 16.45 tiden finns hon där med sin blå Ford focus tillsammans med 4 andra män.
Hon lämnar rastplatsen med sin bil och sannolikt med männen vid 17.00 tiden, därfor finn inte hennes bil efter 17.00 enligt vittnen.
Hennes bil skall enligt ett vittne ha funnits på rastplatsen 17.45, men verkar vara ett osäkert vittne, därfor ett vittne kor efter en blå Ford Focus 18.15 som svänger in på rastplatsen, men det är ingen som ser Caroline där, utan endast hennes bil som kommer till rastplatsen.
Caroline vägde 75 kg som gor det omojligt for Tony att lyfta henne till bagageutrymmet på sin bil från marknivån.
Alltsammans är en logn från Tony, han fanns aldrig på Stenbro rastplats den tiden han uppgav, och han knuffade aldrig Caroline, allt är ett påhitt av Tony.
E10 är också mycket trafikerad att han skulle funnits på rastplatsen hade upptäckts av vittnen, men han fanns aldrig där.
Helt ofattbart att ingen har ifrågasatt allt det här påhittet som Tony kommit med.
Det finns endast en på tråden "Sverigegrabben" som anser Tony var inte gärningsmannen for Caroline, utan såg det som en omojlighet, och jag instämmer helt med honom.

Och så kom det en upprepning av gammal skit igen. Har du foton på Caroline tillsammans med de fyra männen? Annars kan det ju ha varit en helt annan kvinna? Precis som med kvinnan på Lejonbacksvägen som du inte heller kan verifiera att det är rätt kvinna. Bevisen för att det är samma blåa Ford Focus som ses utan Caroline i har du förstås. Har detta vittne uppgett registreringsnumret på bilen? Finns det månne bara en blå Ford Focus i Sverige? Nä, knuffat Caroline har Tony aldrig gjort däremot dödade han henne på annat sätt. Den här sverigegrabben, var han inne och skrev när du hade semester? Hur var det nu igen? Är det du som är auktoriteten som inte vill att rätt gärningsman döms eftersom du håller mördaren om ryggen? Anstiftaren och gärningsmännens identiteter väntar vi fortfarande på. Du som vet allt.... SOM VANLIGT. Och kom inte med en upprepning igen och gör bort dig ännu mer.
Citera
2019-05-30, 09:38
Medlem
Hoppas avskrädet väntar 20 år innan han ansöker om tidsbestämt.
Citera
2019-05-30, 09:48
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Påstår du att överläkaren ljuger eller har fel? Vilka kunskaper har du som övertrumfar en överläkares? Du är så osedvanligt löjlig i dina fantasier så man undrar om du har rymt ifrån gökboet? Vadå mycket kraftigt vapen? Beskriv styrkan i vapnet som användes? Finns det andra vapen som är kraftigare och som hade orsakat mer blodstänk? Vilka i så fall? Hur kan du veta hur mycket blod som stänker? Varför skulle det vara någon skillnad i stänkandet om Caroline levde eller nyss hade dött av slaget? Och hur skulle ett skott mot själva huvudet dölja skadan på nackkotan? Bevisa att Caroline inte levde till efter kl 23.... Du som vet mer än en överläkare. Du har väl ett protokoll från din egen undersökning att visa hoppas jag. Och ingen upprepning av gammal skit igen. SOM VANLIGT.
Citera
2019-05-30, 09:59
Medlem
Citat:
Fast kunde man inte knyta vapen och bil till Tony? Eller har jag missuppfattat det?
Det är helt rätt det var Tonys bil och vapen som använts, men sannolikt lånade Tony ut bilen och vapnen till sonen, jag kan inte tänka mig någon annan.
Tony kände till skjutningarna och dit kroppen flyttades men inga detaljer som visar det var andrahandsuppgifter han hade och de kom troligen från sonen.
Jag anser mordet på Caroline var ett anstiftat mord, vad sonen har haft for uppgift känner jag inte till.
De uppgifterna var spaningsledningens uppgift att ta fram men som inte skedde.
När forhorsledarna pressade Tony att om han inte avsljar var kroppen finns kommer de att blanda in sonen, som inte hade fullgott alibi for kvällen.
Omedelbart blev Tony medgorlig och pekade ut på kartan var kroppen fanns, men åkte inte dit själv.
Det var mycket viktigt att kroppen hittades i fallet, finns ingen tvekan om det, och hade inte Tony pekat ut platsen hade den troligen aldrig hittats.
Om inte Tony hade pekat ut platsen där kroppen brändes, sannolikt skulle den aldrig ha hittats, därfor vintern närmade sig med sno när kroppsplatserna hittades.
Platsen där kroppen brändes låg ca 80 km från platsen där skotten avlossades och fyndplatsen på ett ensligt ställe.
Citera
2019-05-30, 10:00
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Mordet på Bangsuan påminner mycket om mordet på Caroline, i båda fallen var det anstiftade mord av svenskar och gärningsmännen kan misstänkas var utlänningar.
I båda fallen var det oskyldiga svenskar som fick långa fängelsestraff.
I båda fallen var det samma åklagare.

Jag tror det skulle kunna vara samma mördare som dödade Bangsuan och isåfall att 2 oskyldiga människor nu sitter fängslade för mord. Men jag är i alla fall bombsäker på att Toni ej dödade Carolin. Hela erkännandet var dessutom extremt framtvingat. Glöm heller inte att Toni erkände när utredarna hotade att ta in hans son för förhör. Väldigt amatörmässigt att hota en alkoholiserad person som går på mediciner emot depression och sedan förvänta sig att erkännandet man får då är sanningen. Det är ungefär lika sanningsenligt som ett erkännande man skulle erhållit genom tortyr.

Citat:

Det är alltid kul att få beröm för det man gör och gillar skarpt att du kommit med och för samma resonemang som mig, alltid bra att se att flera uppmärksammat hur mycket som inte stämmer i detta fall.

Men jag är inte den enda i den här tråden. Bland annat så började användaren GormDenGamle att hålla med mig och dessutom har vi haft en person vid namn Jackie-Jr som också fört min tes osv. Så det har varit fler.
Citera
2019-05-30, 10:23
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag tror det skulle kunna vara samma mördare som dödade Bangsuan och isåfall att 2 oskyldiga människor nu sitter fängslade för mord. Men jag är i alla fall bombsäker på att Toni ej dödade Carolin. Hela erkännandet var dessutom extremt framtvingat. Glöm heller inte att Toni erkände när utredarna hotade att ta in hans son för förhör. Väldigt amatörmässigt att hota en alkoholiserad person som går på mediciner emot depression och sedan förvänta sig att erkännandet man får då är sanningen. Det är ungefär lika sanningsenligt som ett erkännande man skulle erhållit genom tortyr.

Det är alltid kul att få beröm för det man gör och gillar skarpt att du kommit med och för samma resonemang som mig, alltid bra att se att flera uppmärksammat hur mycket som inte stämmer i detta fall.

Men jag är inte den enda i den här tråden. Bland annat så började användaren GormDenGamle att hålla med mig och dessutom har vi haft en person vid namn Jackie-Jr som också fört min tes osv. Så det har varit fler.

Skrattretande var ordet, samma mordare som dodade Bangsuan? Vad talar för detta? Bevis har du väl också va? Om du är bömbsäker så måste du ju kunna styrka dina teser med riktiga och tillförlitliga fakta. Vem är din kandidat till att ha mordat Caroline? Bevis som talar för detta, mer än att Toni erkände när polisen torterade honom? Det här med att sätta press på vittnen är en nagel i ogat på dig va? Skulle det vara bättre att dalta med alla stackars kvinnomordare? Fler svagsinta ger inte större bärighet för er tes att Toni är oskyldig tyvärr. Tror du också att auktoriteten var med på ett hörn och tvingade polisen att tortera Toni?
Citera
2019-05-30, 10:24
Medlem
Polisen fick vittnesuppgift att två skott avlossats med ett kraftigt gevär där riktningen på skotten stämde in att det var punkt 58 tiden 23.00 - 23.30.
När polisen forhorde Tony frågade de hur många skott han avlossade på kroppen, han svarade ett skott, som visar att han ljog, en van jägare som Tony är och har skjutit 48 älgar, vet hur många skott han avlossar därfor det är mantelrorelse mellan varje avlossat skott.
Tiden när han påstod att han avlossade skotten missade han med flera timmar.
Sedan hans position vid avlossande av skotten stämde inte alls med kulbanan.
Alltsammans bevisar att Toni aldrig avlossade något skott och heller aldrig fanns på platsen eftersom han var helt okunnig om vad som skett där.

Platsen vid Stenåldersbyn där kroppen brändes låg ca 25 meter från vägen som måste ha burits dit genom terräng.
Caroline vägde 75 kg Toni hade aldrig kunnat ensam bära kroppen till brandplatsen, där det användes fotogen och diesel att bränna kroppen, som inte Toni had i sitt forråd och inte heller inhandlade det.
Det är två personer som var med och bar kroppen finns ingen annan mojlighet och Toni fanns inte med dem.
Forhorsledarna frågade vad han gjorde med en gran som hade huggits ned, Toni svarade han använde den till att sopa skräp till diket.
Men den här granen var så grov att den hade passat bättre till massaved, Toni han ljog han var aldrig med och flyttade kroppen till platsen där den brändes och inte till fyndplatsen heller.
Helt otroligt att så många har gått på de här enkla lognerna av Toni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in