2019-05-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvnacke
Tack. Ja, det är jäkligt tungt just nu..
Det värsta tycker jag är att man inte får någon motivering. Man känner ju sig som någon sorts psykopat när man klarat allt och ändå blir nekad gång på gång.

Ja, jag förstår det. Men det är du inte, det kanske är de som kommer in som är psykopaterna.

Verkar inte vara några större problem med att komma in hos militären men hos polisen så ska det vara så jävla svårt. Lite konstigt.

Vi behöver ha många fler poliser och att inte släppa in dem som har gått såhär långt i processen är dumt!
Senast redigerad av LorneMalvo 2019-05-29 kl. 17:56.
Citera
2019-05-29, 17:56
Medlem
Citat:
Kan tyvärr meddela att jag fick ett inte så kul samtal av RM precis. Återigen så är jag inte godkänd men har "möjligheten" att söka nästa omgång igen. Suck!
Grattis alla andra som sökt och kommer in..

Kanske svårt, men kan du vara detaljerad?

Hur länge varade samtalet? Vad sa dem specifikt? Vilket nummer ringde dem ifrån?

Tack på förhand!
Citera
2019-05-29, 18:04
Medlem
Förresten Styvnacke, du kanske inte är på bästa humör just nu men var du en av de här som fick sitt ”ärende avslutat” i helgen?
Citera
2019-05-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorneMalvo
Förresten Styvnacke, du kanske inte är på bästa humör just nu men var du en av de här som fick sitt ”ärende avslutat” i helgen?
Ingen aning. Jag har ju inte haft någon ansökning igång på "mina sidor" med tanke på att jag bara gjorde säkerhetssamtalet den här gången och var ett så kallat specialfall.
Citera
2019-05-29, 18:45
Medlem
filurenss avatar
Citat:
Ingen aning. Jag har ju inte haft någon ansökning igång på "mina sidor" med tanke på att jag bara gjorde säkerhetssamtalet den här gången och var ett så kallat specialfall.

Nu är jag möjligtvis alldeles för konspiratorisk och överskattar SÄK-slagningarna. Vill inte strö salt i såren för dig Styvnacke på något sätt, lider med dig om du återigen blivit nekad i detta moment.. Men du kanske har varit för öppen med ditt "specialfall", t.ex. här på Flashback? Jag vet iallafall med 110% att utredningsenheterna på polisen läser massvis här på forumet.

Jag har inte en susning om vad som kollas i det här prövningsmomentet. Men om ditt fall nu var såpass unikt, kan du kanske vara den enda (?) för denna antagningsprocess. Vilket eventuellt då kan ha medfört att du outat dig själv här i tråden. Även om du inte skrivit något extremt, så kanske du ändå kan anses som olämplig – då du delar med dig av relativt känslig information?
Citera
2019-05-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurens
Nu är jag möjligtvis alldeles för konspiratorisk och överskattar SÄK-slagningarna. Vill inte strö salt i såren för dig Styvnacke på något sätt, lider med dig om du återigen blivit nekad i detta moment.. Men du kanske har varit för öppen med ditt "specialfall", t.ex. här på Flashback? Jag vet iallafall med 110% att utredningsenheterna på polisen läser massvis här på forumet.

Jag har inte en susning om vad som kollas i det här prövningsmomentet. Men om ditt fall nu var såpass unikt, kan du kanske vara den enda (?) för denna antagningsprocess. Vilket eventuellt då kan ha medfört att du outat dig själv här i tråden. Även om du inte skrivit något extremt, så kanske du ändå kan anses som olämplig – då du delar med dig av relativt känslig information?
Mycket tveksamt. Jag har varken spridit några känsliga uppgifter eller uttryckt några extrema åsikter.
Finns många på det här forumet som direkt går att länka med FBs "Bli Polis" som nog skulle ligga mer risigt till isåfall. 😊
Citera
2019-05-29, 19:32
Medlem
Citat:
Mycket tveksamt. Jag har varken spridit några känsliga uppgifter eller uttryckt några extrema åsikter.
Finns många på det här forumet som direkt går att länka med FBs "Bli Polis" som nog skulle ligga mer risigt till isåfall. 😊

Ämen fyfan va tråkigt för dig... Lär du göra om hela processen nu till nästa gång? har du något i bagaget eller har du någon susning om vad de kan vara?
Citera
2019-05-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enheligsnusdosa
Ämen fyfan va tråkigt för dig... Lär du göra om hela processen nu till nästa gång? har du något i bagaget eller har du någon susning om vad de kan vara?
Japp nu är det från noll igen.
Nej, det är inte själva säkerhetsprövningen som inte är godkänd utan intervjun som jag tydligen inte klarar av.
Citera
2019-05-29, 19:48
Medlem
filurenss avatar
Citat:
Nej, det är inte själva säkerhetsprövningen som inte är godkänd utan intervjun som jag tydligen inte klarar av.

My bad Styvnacke, då är ju inte ens mina konspiratoriska tankar aktuella. Hoppas du inte ger upp drömmen!
Citera
2019-05-29, 19:56
Medlem
Citat:

du är i exakt samma sits som mig alltså. Jag blev också uppringd häromdagen.. Jag kommer också få göra om allt.
Citera
2019-05-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enheligsnusdosa
du är i exakt samma sits som mig alltså. Jag blev också uppringd häromdagen.. Jag kommer också få göra om allt.
Beklagar.
Vad missade du på vid förra ansökninstillfället?
Citera
2019-05-29, 20:36
Medlem
Citat:
Beklagar.
Vad missade du på vid förra ansökninstillfället?

I första sökningstillfälle så glömde jag ett intyg till läkaren.. Så fick åka hem, o gången efter så blev ju svaret nej efter säkp :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in