2019-05-29, 17:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Distrikt är knepigt för vi snackar extremt få röster. Ett par familjer så har du ett par procent (i det här fallet 9 röster = 2,46%). Men hela Kalmar kommun har ju gått framåt, vilket inte bör vara en slump.

Helt klart ser vi Thoralf-effekten i Kalmar.
Citera
2019-05-29, 17:09
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För ett "normalt parti" har företrädare som står och skränar om att de ska införa riksrätt och döma Reinfeldt till landsförräderi. I klar strid med svensk lag och grundlag.

Vem har sagt att Landsförrädare borde skonas? Har något svenskt parti det i sitt partiprogram?

Varför ska högt uppsatta politiker och tjänstemän låtas komma undan om dom konspirerat med mörkermän i från främmande makt? Hur "normalt" är det att göra så mot ett folk och land?
Citera
2019-05-29, 17:13
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Helt klart ser vi Thoralf-effekten i Kalmar.

Det tror jag också stämmer. Måste onekligen vara fd SD:are som gått över. Vilket visar på att SD egentligen är huvudmålet för AFS att sikta in sig på om vi ska vinna röster.

Förövrigt ser det ut som vi landar på cirka 0,5%. Kanske 0,5% exakt då det finns över 2000 distrikt kvar att räkna och övriga ligger bara på 1,03% trots att i den slutgiltiga preliminära rösträkningen ligger övriga på över 1,1%.

Om detta stämmer så är det ett bra resultat. Ingen succé eller skräll men klart godkänt.

Tillskillnad från SD som alltid går bakåt några procent vid EU-val jämfört med riksdagsval så går vi kraftigt framåt jämfört med riksdagsvalet och det visar på att vi är väldigt bra på att mobilisera våra väljare och att vi därmed lyckats bilda en stark gräsrotsrörelse.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-29 kl. 17:28.
Citera
2019-05-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vem har sagt att Landsförrädare borde skonas? Har något svenskt parti det i sitt partiprogram?

Vad pratar du ens om?
AfS har inte i sitt partiprogram att de vill "skona barn" betyder det då att de vill döda barn?

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Varför ska högt uppsatta politiker och tjänstemän låtas komma undan om dom konspirerat med mörkermän i från främmande makt? Hur "normalt" är det att göra så mot ett folk och land?

För att de inte brutit mot lagen. I en fungerande rättsstat så gäller lagen.
Är inte AfS för "lag och ordning" menar du?
Citera
2019-05-29, 17:28
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Pengar? För att dela ut valsedlar för AfS??? Det har jag missat, vilken blankett ska jag skicka in vart för att får dessa PENGAR? Du som vet, säg mig det.

Och alla dessa timmar denna söndag. Vaaad hade jag inte gjort av dem annars. Kanske skrubba toaletten och vårstäda garderoben, och de med villatomt har mycket mer bekymmer än så. Då orkar man inte ägna en söndag åt att ge folket en chans rösta för sin egen och sina barns framtid. Då är man upptagen med viktigare saker, och tar konsekvenserna som de kommer.

FI och PP har tappat katastrofalt, "trots" att deras papperslappar distribuerats av Valmyndigheten. Fatta äntligen att det dör med papperslapparna på bordet bara är en dum jävla myt som har noll och ingen påverkan på hur folk röstar. Som om någon skulle rösta på ett annat parti bara för att en betjänt inte på silverbricka serverat en förtryckt valsedel för det partiet. Det är så kocko att påstå sånt.
Nej korko. Pengar som partiet pungar ut för porto.
Citera
2019-05-29, 17:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Går att stifta om lagar.
Världen har använt retroaktiva lagar förr. Delvis t.ex under nürburgrättegångarna.
Citera
2019-05-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Går att stifta om lagar.
Världen har använt retroaktiva lagar förr. Delvis t.ex under nürburgrättegångarna.

Vilket kraftigt har kritiserats och idag har samtliga demokratiska rättsstater förordningar som förbjuder retroaktiv lagstiftning. Men det är sannolikt en diskussion för en annan tråd.
Citera
2019-05-29, 17:34
Medlem
baggebo1s avatar
Ny kommunetta!

Ljusnarsberg: 1,59%

https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/kommun/18/64/index.html

Vi har då hittills tre kommuner över en procent: Ljusnarsberg, Smedjebacken och Älvdalen. Hultsfred var nära men stannade på 0,95 (Hultsfred låg på topp 10-listan förra året och gör återigen ett bra jobb).
Senast redigerad av baggebo1 2019-05-29 kl. 17:39.
Citera
2019-05-29, 17:47
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Stram Kurs ("Hard Line") verkar vara ett parti för mig. Sätter tummen i ögat på problemet, och trycker till. Men Gustav är bara för suverän när han pratar som om det vore för tjugo år sedan och det ännu fanns hopp om en förändring till det bättre på fredlig väg. Som om svenska väljare artigt kunde övertygas med sakliga argument, till den statsfinansierade talkören som på varje torg hojtar och hotar "mörda mörda mörda!"

Torgmötena är perfekta! Det är så kallt av Gustav att ta yttrandefriheten, polisen, demokratin och väljarkåren på allvar, trots allt. Att han rituellt gör detta för att ge alla chansen, åtminstone pro forma, att kunna säga till sina barnbarn: "-Jag gjorde åtminstone vad jag kunde för ett fredligt civiliserat samhälle."
Jag är den första att hylla den sakliga intellektuella debatten. Problemet är att folk i gemen somnar om man använder flerstaviga ord i kombination med krav på att tänka i flera led.

Citat:
Att elda upp koranen är inte så innovativt eller sofistikerat.
Jag förespråkar inte att elda upp koranen. Jag vill synliggöra hur vårt handlingsutrymme har minskat med massinvandringen. Att man inte får vanhelga (vad det nu innebär) koranen är endast ett exempel av många.

Citat:
Caesars talade grekiska med de lärde och på latin med bönderna.
Förvisso, men nu lever i inte i det gamla Rom trots att det politiska tillståndet i Sverige till förvillelse påminner om Roms sista dagar.

Citat:
Sen tvångsplacerar staten ut en liten bråkdel av de 140 000 som får uppehållstillstånd varje år i den kommunen, och de har ju omgående kommunal rösträtt... Jag tror att VPK kommer in i Vellinge kommun för första gången någonsin i nästa val, och att sossarna får egen majoritet där.
Skulle detta ske, då kommer galningarna i tråden få rätt. Då kommer det börja rinna strida strömmar av blod på gatorna.
Citera
2019-05-29, 18:07
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Citat:
För ett "normalt parti" har företrädare som står och skränar om att de ska införa riksrätt och döma Reinfeldt till landsförräderi. I klar strid med svensk lag och grundlag.

Vad är det du inte förstår i min fråga? Tar de igen, i vilket parti står det att landsförräderi ska vara lagligt?

Citat:

Är det lagligt att byta ut ett helt lands befolkning utan att fråga folket i ? Varför ändrades det i våran grundlag att "Sverige numera ses som ett mångkulturellt land". När blev vi tillfrågade att bli mångkulturella?

Såhär står det i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna:

Citat:
Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord som:

...envar av följande gärningar förövad i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp såsom sådan nämligen,
a) att döda medlemmar av gruppen;
b) att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada;
c) att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som äro avsedda att medföra dess fysiska undergång helt eller delvis;
d) att genomföra åtgärder, som äro avsedda att förhindra födelser inom gruppen;
e) att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Om man importera hundratusentals människor varje år till ett land med en folkgrupp på 7 miljoner så kommer det slutligen trycka undan den ursprungsbefolkningen, något som även skett i stora delar av världen. Nordamerika v är ett praktexempel på hur en etniskt folkmord kan gå till.

https://www.youtube.com/watch?v=faNge-o0V-k Här är en video som förklarar det hela på ett pedagogiskt sett så även du kan förstå.

Detta är såklart inget som utretts eftersom vi har att göra med väldigt mäktiga individer. Men i framtiden så är det något som borde lobbas väldigt hårt för, så får vi se vad rätten kommer fram till.
Senast redigerad av motarbetar 2019-05-29 kl. 18:14.
Citera
2019-05-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Menar du på allvar att han framstod så i debatten?

Ok, såg lite mer av debatten nu. Alltså han är ju inte korkad och stundtals gör han bra ifrån sig, när han resonerar mer nyanserat. Det jag stör mig på är att han alldeles för ofta uttrycker sig klumpigt, på ett sätt som garanterat uppfattas som extremt och hatiskt av andra, i sin förmodade iver att låta så hårdnackad och resolut som möjligt.

För mig är inte det så farligt, jag bedömer en politiker utifrån hur denne agerar snarare än vad den säger. Det handlar ju om en känsla också. Det jag säger är dock att många potentiella väljare skräms bort av denna typ av approach, helt i onödan. Jag röstar inte heller på AFS, men det är främst andra orsaker. Sakpolitiken som står i deras program håller jag dock till stor del med.

Citat:
Det kan ligga dem i fatet, men tack gode gud att några i det här landet vågar stå upp för sig själva och visa lite stake, när ingen annan gör det! Jag tröttnade sedan länge på Åkessons papegojlika "jag vet inte" i vart och vartannat sammanhang, uppträdande som en räddhågsen strykhund. Låter man sig mobbas och kuvas av sin motståndare samlar man negativ energi som till slut blir outhärdlig att bära (utbrändhet). Mycket bättre att frigöra energi pö om pö, i form av frejdiga motattacker.

För att inte nämna alla dessa uteslutningar och avståndstaganden från SD:s sida... Tvi! Måtte aldrig AfS ta efter den strategin.

Håller med om att det bara är positivt när folk står rakryggade för vad de tycker och kan argumentera för det. Men det har ändå betydelse hur man framför sina åsikter, och AFS gör detta på ett dåligt sätt.

Möjligtvis kan den här typ av hårdhänta retorik vara mer gångbar i framtiden när tillståndet i landet är värre och folk är förbannade på riktigt, men vi är inte riktigt där än. Det är ju faktiskt först då ett systemkritiskt parti kan få inflytande på riktigt, det bör även AFS-are förstå. Så fram tills dess bör det, för ett sunt nationalistiskt parti, vara fokus på att skapa så stor väljarbas som möjligt. AFS hade potential men har inte uppnått den på långa vägar p.g.a. strategiska missar, det är min analys.
Citera
2019-05-29, 18:45
Medlem
Atlasbokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
0,4 procent hahahahahahahahahaha

WT-sekten AFSugningspartiet gör bort sig igen.

En SD-cuck kallar andra för WT, stor humor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in