Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Menar du på allvar att han framstod så i debatten?
Ok, såg lite mer av debatten nu. Alltså han är ju inte korkad och stundtals gör han bra ifrån sig, när han resonerar mer nyanserat. Det jag stör mig på är att han alldeles för ofta uttrycker sig klumpigt, på ett sätt som garanterat uppfattas som extremt och hatiskt av andra, i sin förmodade iver att låta så hårdnackad och resolut som möjligt.
För mig är inte det så farligt, jag bedömer en politiker utifrån hur denne agerar snarare än vad den säger. Det handlar ju om en känsla också. Det jag säger är dock att många potentiella väljare skräms bort av denna typ av approach, helt i onödan. Jag röstar inte heller på AFS, men det är främst andra orsaker. Sakpolitiken som står i deras program håller jag dock till stor del med.
Citat:
Det kan ligga dem i fatet, men tack gode gud att några i det här landet vågar stå upp för sig själva och visa lite stake, när ingen annan gör det! Jag tröttnade sedan länge på Åkessons papegojlika "jag vet inte" i vart och vartannat sammanhang, uppträdande som en räddhågsen strykhund. Låter man sig mobbas och kuvas av sin motståndare samlar man negativ energi som till slut blir outhärdlig att bära (utbrändhet). Mycket bättre att frigöra energi pö om pö, i form av frejdiga motattacker.
För att inte nämna alla dessa uteslutningar och avståndstaganden från SD:s sida... Tvi! Måtte aldrig AfS ta efter den strategin.
Håller med om att det bara är positivt när folk står rakryggade för vad de tycker och kan argumentera för det. Men det har ändå betydelse hur man framför sina åsikter, och AFS gör detta på ett dåligt sätt.
Möjligtvis kan den här typ av hårdhänta retorik vara mer gångbar i framtiden när tillståndet i landet är värre och folk är förbannade på riktigt, men vi är inte riktigt där än. Det är ju faktiskt först då ett systemkritiskt parti kan få inflytande på riktigt, det bör även AFS-are förstå. Så fram tills dess bör det, för ett sunt nationalistiskt parti, vara fokus på att skapa så stor väljarbas som möjligt. AFS hade potential men har inte uppnått den på långa vägar p.g.a. strategiska missar, det är min analys.