Citat:
Ursprungligen postat av
vanartad
Min poäng är att AfS bör, likt Rasmus Paludan i dennes YT-filmer, satsa på att visa hur den det 'accepterade' handlingsutrymmet i landet förminskats pga av massinvandringen av stenåldersfolk.
Att fortsätta med dagens torgmöten är döfött, vilket man bara kan hoppas AfS snart inser.
Stram Kurs ("Hard Line") verkar vara ett parti för mig. Sätter tummen i ögat på problemet, och trycker till. Men Gustav är bara för suverän när han pratar som om det vore för tjugo år sedan och det ännu fanns hopp om en förändring till det bättre på fredlig väg. Som om svenska väljare artigt kunde övertygas med sakliga argument, till den statsfinansierade talkören som på varje torg hojtar och hotar "mörda mörda mörda!"
Torgmötena är perfekta! Det är så kallt av Gustav att ta yttrandefriheten, polisen, demokratin och väljarkåren på allvar, trots allt. Att han rituellt gör detta för att ge alla chansen, åtminstone pro forma, att kunna säga till sina barnbarn: "-Jag gjorde åtminstone vad jag kunde för ett fredligt civiliserat samhälle."
Att elda upp koranen är inte så innovativt eller sofistikerat.
Citat:
Mottot bör vara: Tala med bönder på bönders vis och med de lärde på latin.
Caesars talade grekiska med de lärde och på latin med bönderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Undrar hur det kunnat utvecklas om alla flyttat till samma kommun. Hur pass fort man kan ta över en kommun.
Sen tvångsplacerar staten ut en liten bråkdel av de 140 000 som får uppehållstillstånd varje år i den kommunen, och de har ju omgående kommunal rösträtt... Jag tror att VPK kommer in i Vellinge kommun för första gången någonsin i nästa val, och att sossarna får egen majoritet där.