2019-05-29, 12:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
För att PP har gratis valsedlar i alla vallokaler som valförrättarna enligt lag måste fylla på hela tiden. Så enkelt är det.
Så enkelt är det inte nej, och AFS valfiasko beror inte på bristen på valsedlar, utan brist på ideologiskt övertygade, sluta överanalysera på ett simpelt vis
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-29 kl. 13:01.
Citera
2019-05-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
För att PP har gratis valsedlar i alla vallokaler som valförrättarna enligt lag måste fylla på hela tiden. Så enkelt är det.

Ja så enkelt är det. Såg att när 3599 distrikt har räknats så hade AfS erhållit 10754 röster och därmed 0.45%.
Citera
2019-05-29, 14:34
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Så enkelt är det inte nej, och AFS valfiasko beror inte på bristen på valsedlar, utan brist på ideologiskt övertygade, sluta överanalysera på ett simpelt vis
Well, Fi gick fram med stormsteg när de fick valsedlar utdelade. Det handlar inte om bristen på valsedlar, utan om ekonomi och tid. Mååånga timmar spenderades på att skicka ut valsedlar (vilket kostar många tusen) till väljare samt utläggning av valsedlar på valdagen. Dessa pengar och timmar kan läggas på kampanjande istället om man få valseldar utlagda.
Citera
2019-05-29, 15:05
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Well, Fi gick fram med stormsteg när de fick valsedlar utdelade. Det handlar inte om bristen på valsedlar, utan om ekonomi och tid. Mååånga timmar spenderades på att skicka ut valsedlar (vilket kostar många tusen) till väljare samt utläggning av valsedlar på valdagen. Dessa pengar och timmar kan läggas på kampanjande istället om man få valseldar utlagda.
Pengar? För att dela ut valsedlar för AfS??? Det har jag missat, vilken blankett ska jag skicka in vart för att får dessa PENGAR? Du som vet, säg mig det.

Och alla dessa timmar denna söndag. Vaaad hade jag inte gjort av dem annars. Kanske skrubba toaletten och vårstäda garderoben, och de med villatomt har mycket mer bekymmer än så. Då orkar man inte ägna en söndag åt att ge folket en chans rösta för sin egen och sina barns framtid. Då är man upptagen med viktigare saker, och tar konsekvenserna som de kommer.

FI och PP har tappat katastrofalt, "trots" att deras papperslappar distribuerats av Valmyndigheten. Fatta äntligen att det dör med papperslapparna på bordet bara är en dum jävla myt som har noll och ingen påverkan på hur folk röstar. Som om någon skulle rösta på ett annat parti bara för att en betjänt inte på silverbricka serverat en förtryckt valsedel för det partiet. Det är så kocko att påstå sånt.
Citera
2019-05-29, 15:21
Medlem
Fris avatar
Gustav Kasselstrand borde avgå!
Det skulle kanske ge anledning för någon slavisk regimmegafon att ge honom en mikrofon för att förklara varför. Och när Gustav får ordet så regerar han alltid. "Partiet" finns ju bara under valkampanjerna, men det fattar ju inte PK-folket. Som om Nigel Farage var slav under UKIP-föreningen efter att den gjort sitt, och pekuliärt misslyckats, så att omtag krävs.
Citera
2019-05-29, 15:57
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi har fått in ytterligare en kommun över procenten, även denna gången i Dalarna:

Älvdalen - 1,08%

https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/kommun/20/39/index.html

Starkt jobbat.

En annan sak som bör nämnas är att Kalmar gått otroligt bra. Tror att det handlar om nån sorts Alfsson-effekt ändå. Här går man från 0,30 till 0,77%, och ökar antalet röster rejält. Med 0,77% är det inte omöjligt att Kalmar vinner "över-hundra-röster"-kommunlistan.

https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/kommun/08/80/index.html

2,46 % i Påryd, nytt rekord? https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/valdistrikt/08/80/1401/index.html
Citera
2019-05-29, 16:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersoldat
2,46 % i Påryd, nytt rekord? https://data.val.se/val/ep2019/slutresultat/E/valdistrikt/08/80/1401/index.html
Det kan nog vara ett av de bästa valdistrikten i Sverige. Efter riksdagsvalet presenterade Tobias Hubinette en lista över de bästa distrikten. Vi får se om han gör det igen. Själv nöjer jag mig med kommunerna.
Citera
2019-05-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Tanken har inte slagit dig att hela svenska folket idag lever i någon form av masstrans, en gigantisk psykos och att AfS är ett normalt parti som bara påpekar att kejsaren är naken?

För ett "normalt parti" har företrädare som står och skränar om att de ska införa riksrätt och döma Reinfeldt till landsförräderi. I klar strid med svensk lag och grundlag.
Citera
2019-05-29, 16:34
Medlem
Amors avatar
Ingen succé, men ändå med marginal det bästa resultat ett "invandringsfientligt" parti gjort förutom SD och Ny Demokrati
Citera
2019-05-29, 16:40
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För ett "normalt parti" har företrädare som står och skränar om att de ska införa riksrätt och döma Reinfeldt till landsförräderi. I klar strid med svensk lag och grundlag.

Du har då inte insett allvaret i vad de gjort.
Citera
2019-05-29, 16:41
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det kan nog vara ett av de bästa valdistrikten i Sverige. Efter riksdagsvalet presenterade Tobias Hubinette en lista över de bästa distrikten. Vi får se om han gör det igen. Själv nöjer jag mig med kommunerna.

Undrar vad AfS gjort där?

Edit: ser nu 9 röster. Troligen slumpen som varit framme.
Senast redigerad av StillaHavet 2019-05-29 kl. 16:44.
Citera
2019-05-29, 16:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Undrar vad AfS gjort där?
Distrikt är knepigt för vi snackar extremt få röster. Ett par familjer så har du ett par procent (i det här fallet 9 röster = 2,46%). Men hela Kalmar kommun har ju gått framåt, vilket inte bör vara en slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in