Citat:
Ursprungligen postat av
lillapaddington
Well, Fi gick fram med stormsteg när de fick valsedlar utdelade. Det handlar inte om bristen på valsedlar, utan om ekonomi och tid. Mååånga timmar spenderades på att skicka ut valsedlar (vilket kostar många tusen) till väljare samt utläggning av valsedlar på valdagen. Dessa pengar och timmar kan läggas på kampanjande istället om man få valseldar utlagda.
Pengar? För att dela ut valsedlar för AfS??? Det har jag missat, vilken blankett ska jag skicka in vart för att får dessa PENGAR? Du som vet, säg mig det.
Och alla dessa timmar denna söndag. Vaaad hade jag inte gjort av dem annars. Kanske skrubba toaletten och vårstäda garderoben, och de med villatomt har mycket mer bekymmer än så. Då orkar man inte ägna en söndag åt att ge folket en chans rösta för sin egen och sina barns framtid. Då är man upptagen med viktigare saker, och tar konsekvenserna som de kommer.
FI och PP har tappat katastrofalt, "trots" att deras papperslappar distribuerats av Valmyndigheten. Fatta äntligen att det dör med papperslapparna på bordet bara är en dum jävla myt som har noll och ingen påverkan på hur folk röstar. Som om någon skulle rösta på ett annat parti bara för att en betjänt inte på silverbricka serverat en förtryckt valsedel för det partiet. Det är så kocko att påstå sånt.