2019-05-25, 17:53
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag har inte sagt att det var Mölnlycke. Men du har inte koll på hur man gör inlägg och det får till följd att det står mitt alias som avsändare till DINA inlägg. Lägg av nu och läs på, annars anmäler jag till admin.
Nej det har du väl fått bort, jag vet väl varför jag skrev om att det inte var MÖLNLYCKE utan LANDVETTER!!! Anmäl du till Admin och säg att jag förstör tråden med hur även du postar samt tillför.

(FB) Det ouppklarade mordet på Malin Olsson (16), Östra Kyrkogården, Göteborg 1994
Senast redigerad av Fire666 2019-05-25 kl. 18:01. Anledning: GÄLLANDE STRYKNING
Citera
2019-05-25, 23:33
Medlem
browneyes avatar
Har nu hittat klippet med bilderna från Mölnlycke.
Det var från Leif GWs serie "Sommarmord" som gick på SVT för några år sedan.

Krogen i Mölnlycke ses i bild 3.48 in i avsnittet:

https://youtu.be/1wF6RIxQ7ig

Skärmdump:

http://sv.tinypic.com/r/2wgzur5/9

Platsen är denna (Google Street View)

https://maps.app.goo.gl/vfrLGvtRN3x6jHSq9

Varför visar man bilder från Mölnlycke?
Senast redigerad av browneye 2019-05-25 kl. 23:42.
Citera
2019-05-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Skärpet liknar något som överlevt 80-talets hårdrocksera...

Skärpet var inte ovanligt på 80 talet . Det kallas boho indian skärp .
Läder, indian pärlor och nitar .
De som jag såg hade dessa på min” tid var ungdomar , raggare . Boots , gympa dojor , jeans och jeans jacka . Alltså inget skärp som användes av ” finare folk så att säga. Inte en inne detalj folk hade på disco tex
Citera
2019-05-28, 00:44
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Har nu hittat klippet med bilderna från Mölnlycke.
Det var från Leif GWs serie "Sommarmord" som gick på SVT för några år sedan.

Krogen i Mölnlycke ses i bild 3.48 in i avsnittet:

https://youtu.be/1wF6RIxQ7ig

Skärmdump:

http://sv.tinypic.com/r/2wgzur5/9

Platsen är denna (Google Street View)

https://maps.app.goo.gl/vfrLGvtRN3x6jHSq9

Varför visar man bilder från Mölnlycke?
Dessutom är det konstigt för att det då inte sägs något om en krog i Mölnlycke. GW står vid Ullevi och säger att Härryda ligger på väg mot Landvetter...(?! Själva orten ligger bortom Landvetter) och att de stannat på nån lokal pub utåt Härryda-hållet.
Jag tror heller inte det är relevant var de stannade då, de åkte därifrån tillsammans. Inget pekar mot att mördaren hade bil (fast helt omöjligt är det kanske inte) mer har det talats om cykel och ett märke i jorden vid mp som kan komma från ett cykelhandtag.
Citera
2019-05-28, 01:01
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Skärpet var inte ovanligt på 80 talet . Det kallas boho indian skärp .
Läder, indian pärlor och nitar .
De som jag såg hade dessa på min” tid var ungdomar , raggare . Boots , gympa dojor , jeans och jeans jacka . Alltså inget skärp som användes av ” finare folk så att säga. Inte en inne detalj folk hade på disco tex
Det där skulle väl kunna tyda på att JTS skulle kunna haft på sig ett sådant bälte 1995. Då jag misstänker att kläderna i hans garderob 1995 bestod främst av vad som var inne i hans kretsar på 80-talet.

Men ett bälte på 80 cm är något väldigt få män, om han inte är betydligt kortare än genomsnittet och mycket smal, skulle kunna spänna på sig. Vilket inte stämmer in på favoriten JTS eller nykomlingen AE, resten av de misstänkta är väl okända för allmänheten. Jag tror att ingen av polisens misstänkta kommer kunnas kopplas personligen till det där bältet genom något annat än DNA.
Citera
2019-05-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Det där skulle väl kunna tyda på att JTS skulle kunna haft på sig ett sådant bälte 1995. Då jag misstänker att kläderna i hans garderob 1995 bestod främst av vad som var inne i hans kretsar på 80-talet.

Men ett bälte på 80 cm är något väldigt få män, om han inte är betydligt kortare än genomsnittet och mycket smal, skulle kunna spänna på sig. Vilket inte stämmer in på favoriten JTS eller nykomlingen AE, resten av de misstänkta är väl okända för allmänheten. Jag tror att ingen av polisens misstänkta kommer kunnas kopplas personligen till det där bältet genom något annat än DNA.

Intressant det här med bältet. För min egen del tror jag att GM haft uppsåt och att både bältet och tunna handskar låg redo i fickan. Det fanns de facto inga fingeravtryck.

Att bältet blev kvarlämnat berodde ev att GM inte brydde sig då han inte behövde det längre. Tror inte han själv använde det utan det var bara ett medel för honom att nå målet att binda, kväva.

Ganska övertygad att missbrukare och andra personer som begår brott i stundens ingivelse skulle lämnat mängder av fingeravtryck och andra spår efter sig.

Det finns i mina ögon en planering bakom dådet, för socialt spel, överfall och sexuellhandling. Dessutom är fanskapet småkriminell.

Detta är de saker som gör att jag inte tror på JTS spåret eller att annan missbrukare/infalls GM är skyldig.
Senast redigerad av viperstyle 2019-05-28 kl. 09:09.
Citera
2019-05-29, 10:16
Medlem
zoomlanders avatar
Kom igen nu FB.

Vi måste kunna hitta tillverkare till bältet. vart det sålts osv. Någon måste känna ngn som haft ett sådant eller finns på ngt foto från 1990-talet. familjealbum osv.

spontant tänker jag: westernbälte? Cowboy? high chaparall, Hobbex? , verkar det vara väldigt bra kvalité? bilderna man ser är tyvärr inte högupplösta. Skulle vara intressant och se vad det står på metallen också.
Citera
2019-05-29, 23:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Intressant det här med bältet. För min egen del tror jag att GM haft uppsåt och att både bältet och tunna handskar låg redo i fickan. Det fanns de facto inga fingeravtryck.

Att bältet blev kvarlämnat berodde ev att GM inte brydde sig då han inte behövde det längre. Tror inte han själv använde det utan det var bara ett medel för honom att nå målet att binda, kväva.

Ganska övertygad att missbrukare och andra personer som begår brott i stundens ingivelse skulle lämnat mängder av fingeravtryck och andra spår efter sig.

Det finns i mina ögon en planering bakom dådet, för socialt spel, överfall och sexuellhandling. Dessutom är fanskapet småkriminell.

Detta är de saker som gör att jag inte tror på JTS spåret eller att annan missbrukare/infalls GM är skyldig.
Är handskar ett faktum eller din kvalificerade gissning eftersom fingeravtryck saknades? Hittades handskar nånstans? Att han plockar med plånboken och sorterar bort grejer ur den upplever jag som ett fräckt beteende. Han har tid, känner sig inte jagad trots att hon skrikit högt. Det nämndes också att han behållit ett foto av Malin själv, även om jag just nu inte minns var det stod. En trofe’ jägare tar sällan ett liv...
Citera
2019-05-30, 00:09
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är handskar ett faktum eller din kvalificerade gissning eftersom fingeravtryck saknades? Hittades handskar nånstans? Att han plockar med plånboken och sorterar bort grejer ur den upplever jag som ett fräckt beteende. Han har tid, känner sig inte jagad trots att hon skrikit högt. Det nämndes också att han behållit ett foto av Malin själv, även om jag just nu inte minns var det stod. En trofe’ jägare tar sällan ett liv...
Gällande troféer så verkar ju en detalj i FUPen om Billdalls-fallet tyda på att AE sysslat just med sådant. I hans hus hittade polisen ett gammalt id-kort som hade tillhört någon typ AE hade haft någon sorts fejd med och senare slagit i huvudet med en hammare enligt hans fru. Förmodligen kunde man innan polisen ringde honom om topsning hitta intressantare troféer.
Senast redigerad av darkaim 2019-05-30 kl. 00:12.
Citera
2019-05-30, 08:13
Medlem
Fire666s avatar
Citat:

DETTA ÄR JAG MED PÅ TILL 99% VIPERSTYLE!

Att bältet blev kvarlämnat berodde ev att GM inte brydde sig då han inte behövde det längre. Tror inte han själv använde det!
Citera
2019-05-30, 08:40
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Kom igen nu FB.

Vi måste kunna hitta tillverkare till bältet. vart det sålts osv. Någon måste känna ngn som haft ett sådant eller finns på ngt foto från 1990-talet. familjealbum osv.

spontant tänker jag: westernbälte? Cowboy? high chaparall, Hobbex? , verkar det vara väldigt bra kvalité? bilderna man ser är tyvärr inte högupplösta. Skulle vara intressant och se vad det står på metallen också.

Jag har letat rätt lång tid hur länge vet jag inte men till och från i 5 år minst.
Senaste seriösa letande gjordes åter timmar efter att Rotvagn skrev om "Boho Indian Belt" hittade
inget alls.

Jag vill INTE ta ifrån Rotvagns tro eller tips "kalla det vad som helst" men av vad jag hittat är det mest annat stuk på sådana tycker jag.

Men det är min uppfattning och inget påstående så har man en hum så skriv ut hellre det än tyst.
Jag har personligen en uppfattnig om att det är ett typ Westernbälte men inget Texasbälte med ett stort spänne som en CD skiva

Jag tror men påstår inte alls detta men det är sålt på hemmaplan ev norden tyskland jag har letat i gamla kataloger och frågat mailat bild till vissa om vetskap om accessoarer bara en har lyckats träffa in på det något sånär mkt likt men inte identiskt alls.

Men jag vet inte hur detta har hanterats alls av utredare.
Men ni alla därute kanske löser detta bättre än mig "jag hoppas faktiskt det"
För jag skiter i vem som har rätt eller fel bara det blir rätt i detta fall.
Citera
2019-05-30, 09:19
Medlem
Fire666s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=dqlYtCj5Agc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in