2019-05-24, 20:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Fire666|67668273]
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel

JAG HÅLLER MED DIG JAG KNASAR TILL"VÄL MEDVETEN OM DET" HUR JAG POSTAR BEROENDE PÅ VAD JAG ANVÄNDER FÖR DATOR/MOBIL/PLATTA SORRY

Varför dom inte väntade jadu dom struntade väl i hur hon gjorde. Jag vet ju inte om dom är helt oskyldiga men samtliga har ju hörts och jag tror till 99% att det med säkerhet utretts vissa blev trots allt anhållna, men samstämmiga uppgifter och snack än i dag gör att ingen i det sällskapet skulle vara fortsatt inblandad med något alls om den stackars Tösen. "Lider med mamman som inget får veta"
Huruvida natten förflöt var dom väl ute åkte på Avenyn runt om en 300 ggr haha.

Målet är/va väl bara att tjoa ut visa röva "moonshine i rutan" och supa i bilen stanna pissa spy stanna på "Övre" som det hette ovanför bakom en parkering Avenyn där andra Jänkebilar och volvoraggare samlades pippa i bilar supa köpa öl byta hembränt ja det fanns även seriösa där med bilintresse också.

Varför hon valde att eventuellt ta sig tillbaka ja hon hade ju noll lokalkännedom och hon kanske hade hopp om att finna alla eller åtmistonde Bilen, men jag vet inte om hon har haft avsikt att ta sig dit hur vet du detta?
Bland det man kunnat läsa i media står att den man, som vandrade med henne upp till Redbergsplatsen (nästan) pekade på Gubberogatan och sa att hon skulle följa den ner så skulle hon se Ullevi längre fram. Andra vittnen ska ha blivit tillfrågade om hur hon skulle ta sig tillbska till Härryda. Kan väl vara att hon bara ville ner till centrum igen.
Citera
2019-05-24, 20:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Nä nu blir det knas när man citerar dig.
Citera
2019-05-24, 20:33
Medlem
Fire666s avatar
[quote=viperstyle|67667549]Jeansjackan försvann också och det var en killmodell enligt upplysning av MO polare. Kan ev finnas med på någon gammal bild av MGM?

Sen undrar jag om det verkligen är bekräftat att GM gick ut via Kyrkåsgatan, Kärralundsgatan, Danska vägen och inte omvänt genom kyrkogården ut på Danske vägen, Kärralundsgatann och en bit upp på Kyrkåsgatan?

Citat:

JAG FÖR OTUR MED MIG TYDLIGEN ELLER SÅ SKA JAG INTE VARA HÄR
Av alla personer som förhördes i utredningen var det fem stycken som stod ut. Efter vidare granskning kvarblev tre intressanta individer där dessutom en av dessa observerats utanför polisens avspärrningar vid brottsplatsen dagen då Malin hittades död. Alla tre är än idag högintressanta i utredningen men ingen av dem har ännu med teknisk bevisning kunnat knytas till själva brottet. Det kan finnas sexuella motiv till mordet, men någon våldtäkt genomfördes aldrig. Efter Malins död har mördaren placerat kroppen i en sexuell ställning. Polisen är övertygad om att gärningsmannen inte är en förstagångsförbrytare. Gärningsmannen finns i polisens brottsregister för andra brott och med största sannolikhet finns den skyldiga redan i utredningsmaterialet.

Ytterligare ett fynd som gjordes på brottsplatsen hittades i sanden på den grav där Malins kropp påträffades. Det var ett cirkelformat avtryck i storlek som en halvmåne, ungefär 1,5 cm djupt och några centimeter brett. Enligt teorier kan detta avtryck komma från en cykel, från själva handtaget på cykelstyret. Avtrycket kan uppstå när en cykel läggs ned på sidan eller välter. En tipsare som kontaktade utredarna i ett tidigt skede i utredningen förstod vid tiden inte den viktiga innebörden av informationen. Det gjorde tyvärr inte utredarna heller inledningsvis.

Det har figurerat en beslagtagen cykel samt en mycket intressant nyckelperson i utredningen som vid tiden för mordet befann sig i området kring Östra Kyrkogården. På senare år har uppgifterna som lämnades av denna tipsaren blivit mycket begripliga och fått en nyckelposition i utredningen. Indicier pekar stark åt att nyckelpersonen har en särpräglad koppling till både tipset som lämnades och den beslagtagna cykeln. Därav också en väsentlig koppling till Malins mord.

Utredningen har dock länge stått i stiltje utan att någon arbetat med fallet. Resurserna inom polisen räcker inte till och ärendet är således lågprioriterat. Utredarna som påbörjade arbetet 1994 har idag gått i pension. Nya utredare har sedan dess taget över i flera omgångar. I nuläget ligger utredningen hos Cold Case-gruppen i Göteborg. Fallet lever vidare, men mest i väntan på att nya tips skall ramla in. De tekniska fynd som polisen har att arbeta med har inte lyckats knyta någon gärningsman till själva gärningen eller platsen. Slumpen har spelat gärningsmannen i händerna och han har haft turen på sin sida.

Brottsplatsundersökningar på 90-talet utfördes inte som vid dagens inledande undersökningar. Metoderna som teknikerna arbetade utefter var inte så förfinade som de är idag. Det medför att spår som idag kunnat upptäckas förstördes eller kontaminerades.

EN SNUBBE TORSKADE I DETTA OMRÅDE 300 METER BORT DYGNET INNAN FÖR EN CYKELSTÖLD
Senast redigerad av Fire666 2019-05-24 kl. 20:36.
Citera
2019-05-24, 20:40
Medlem
Fire666s avatar
Citat:

http://coldcases.se/default/90talet/malinmordet-1994/
Citera
2019-05-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fire666
Vad vill du ha sagt?

Det var en uppmaning till dig att ta fram sanningen du som verkar veta allt i detta fall
Citera
2019-05-24, 22:55
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det var en uppmaning till dig att ta fram sanningen du som verkar veta allt i detta fall
Nej jag vet inte hur ska jag kunna veta detta, jag är däremot övertygad om att det finns en som flertal utredare tror det eller rättare sagt "påstått" en mycket lång tid är rätt gärningsman.

Sen att det inte går/gått bevisa är under andra omständigheter det hade idag med mordspanare och tekniker lösts kan tänka mig till 100%

Det krävs minst ett erkännande då och ett sådant lär inte komma från honom.
Det man kan hoppas på är dagens teknik och att det går att binda gärningsmannen.

Sen vet jag väl mer än jag strör ut nu jag vill inte försvåra för utredare om jag skriver ut detaljer här
och gärningsman läser detta.

Jag vill att den stackars mamman till Malin ska få ett avslut och jag själv vill inte att han ska kunna
gå fri från detta.

Men åter till frågan "jag vet inte" jag tror starkt på det jag liksom utredare kan ha fel.
Citera
2019-05-25, 08:39
Medlem
Fire666s avatar
Jag vill också lägga in här att ett tiotal år innan detta mord skedde, var det mycket jävelskap med att satanister döskallar var runt i Göteborg och hade ritualer på gravar.

Jag vet med stor säkerhet att Östra kyrkogården var utsatt, det patrullerades ofta med civila samt målade polisfordon med snabb fart in med släckta ljus.

Vet inte om det var något alls på nittiotalet, men med tanke på hur hon var placerad och gärningsmannens kanske totala lugn att tvätta av sig närheten och studera innehåll i Malins plånbok
nattetid kan ha att göra med en tidigare aktiv sk "djävulsdyrkare".

Sen vill jag lägga till en annan detalj ett avtryck från ett cykelstyre på en grav i anslutning har ju demonstrerats i både media och finns dokumenterat, så vad skedde egentligen efter att den man som hon hade slagit följe med sen Friggagatan och sen skiljts av med med anvisning gå den vägen så kommer mot rantorget och vidare in mot Ullevi igen.

Att hon inte frivilligt skulle gå inne på kyrkogården är jag ganska övertygad om. Däremot kanske hon mött sin baneman som var på en cykel redan eller spanat en tid, kan ha sagt att jag kan skjutsa dig en bit och sagt jag tar en genväg här eller helt enkelt bara tvärvänt in vid ingången nära Nobelgrillen.
Tumult har väl uppstått ganska direkt, och skrik vet man ju har varit.

Tar upp det just för A.E Billdalsmannen kommer antagligen höras om detta mord.
En sak är jag övertygad om att den som gjort detta är bekant med området på något sätt.

Sen att slumpen avgjort i ett flertal detaljer är både till nytta och förtret. Men kanske någon idag vet mer om vem som kan ha gjort vad eller inte denna natt, tipsar vågar ge Polis uppgifter som får pusselbitar att passa kan ju vara så enkelt som att man vet om en nattlig cykelflanör eller att någons cykel försvann iaktagelser på allt omkring detta.

Jag hoppas detta når ut nu till någon som kanske kan minnas och inte skyddar gärningsmannen.

Men jag vill poängtera att jag tror enbart i vissa delar alltså "tror" vet inte.
Senast redigerad av Fire666 2019-05-25 kl. 09:27. Anledning: Avtryck Cykelstyre
Citera
2019-05-25, 10:33
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Jag vill också lägga in här att ett tiotal år innan detta mord skedde, var det mycket jävelskap med att satanister döskallar var runt i Göteborg och hade ritualer på gravar.

Jag vet med stor säkerhet att Östra kyrkogården var utsatt, det patrullerades ofta med civila samt målade polisfordon med snabb fart in med släckta ljus.

Vet inte om det var något alls på nittiotalet, men med tanke på hur hon var placerad och gärningsmannens kanske totala lugn att tvätta av sig närheten och studera innehåll i Malins plånbok
nattetid kan ha att göra med en tidigare aktiv sk "djävulsdyrkare".

Sen vill jag lägga till en annan detalj ett avtryck från ett cykelstyre på en grav i anslutning har ju demonstrerats i både media och finns dokumenterat, så vad skedde egentligen efter att den man som hon hade slagit följe med sen Friggagatan och sen skiljts av med med anvisning gå den vägen så kommer mot rantorget och vidare in mot Ullevi igen.

Att hon inte frivilligt skulle gå inne på kyrkogården är jag ganska övertygad om. Däremot kanske hon mött sin baneman som var på en cykel redan eller spanat en tid, kan ha sagt att jag kan skjutsa dig en bit och sagt jag tar en genväg här eller helt enkelt bara tvärvänt in vid ingången nära Nobelgrillen.
Tumult har väl uppstått ganska direkt, och skrik vet man ju har varit.

Tar upp det just för A.E Billdalsmannen kommer antagligen höras om detta mord.
En sak är jag övertygad om att den som gjort detta är bekant med området på något sätt.

Sen att slumpen avgjort i ett flertal detaljer är både till nytta och förtret. Men kanske någon idag vet mer om vem som kan ha gjort vad eller inte denna natt, tipsar vågar ge Polis uppgifter som får pusselbitar att passa kan ju vara så enkelt som att man vet om en nattlig cykelflanör eller att någons cykel försvann iaktagelser på allt omkring detta.

Jag hoppas detta når ut nu till någon som kanske kan minnas och inte skyddar gärningsmannen.

Men jag vill poängtera att jag tror enbart i vissa delar alltså "tror" vet inte.

Fynd från Malins plånbok hittas även av en grupp Gothia Cupspelare vid 03-tiden på mordnatten utefter Danskavägen och Kärralundsgatan. Fynd görs även senare utefter Kyrkåsgatan. Gärningsmannen har troligtvis sökt igenom plånboken medan han rört sig från platsen. Inne på Danskavägen upphör alla spåren från Malins plånbok.

Kyrkåsgatan är inte långt från Sparrgrensgatan heller och där vet man ju att A.E är uppväxt var eventuellt skriven också, men som i tidigare vet jag inget. Se på överblick på området nedan länk.

https://www.google.se/maps/place/Kyrk%C3%A5sgatan,+G%C3%B6teborg/@57.711661,12.0225386,16z/data=!4m5!3m4!1s0x464ff4767f24645f:0x5b35ce5453653 83f!8m2!3d57.712108!4d12.0219485?hl=sv
Citera
2019-05-25, 12:18
Medlem
Fire666s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=KwTLLxiH-Fg
Citera
2019-05-25, 15:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Fire666
Du upprepar bara vad som stått i media och här i tråden. Läs tråden först så slipper du dra allting igen. Du har inte kommit med en enda ny uppgift.
Citera
2019-05-25, 15:56
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Fire666
Du upprepar bara vad som stått i media och här i tråden. Läs tråden först så slipper du dra allting igen. Du har inte kommit med en enda ny uppgift.
Läsa tråden jaha okej. Precis när jag var på "G" att ta upp en detalj som inte finns här så punkterade du detta.
Men du har ju kläm tydligen så vi fortsätter med allt det du bidrar med MÖLNLYCKE var ju ganska bra framfört av dig
Citera
2019-05-25, 17:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Läsa tråden jaha okej. Precis när jag var på "G" att ta upp en detalj som inte finns här så punkterade du detta.
Men du har ju kläm tydligen så vi fortsätter med allt det du bidrar med MÖLNLYCKE var ju ganska bra framfört av dig
Jag har inte sagt att det var Mölnlycke. Men du har inte koll på hur man gör inlägg och det får till följd att det står mitt alias som avsändare till DINA inlägg. Lägg av nu och läs på, annars anmäler jag till admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in