2019-05-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En notering är att varken LW, ML eller B*hold*rX syns på några av de gemensamma mingelbilderna från eventet. (Endast LW's egna bilder visar en och annan selfie). Är det en slump att de till synes inte verkar ha spenderat alltför mycket tid med de övriga eventdeltagarna?

Bildsamlingar från de gemensamma tillställningarna:

Någon annan kanske har bättre ögon än jag och hittar någon av de tre på gruppbilderna?

Är det inte ML och LW som sitter tillsammans vid bordet längst till höger i bilden Aftercaching i den sista länken? Även om man inte ser ansiktena tydligt så verkar båda personernas hår stämma och tröjfärgen på kvinnan verkar stämma med bilden på LW i klätterselen.

Både B*hold*rX och ML har signerat Loggboken (grön text, långt till höger på var sin sida om 0250 signaturen), men jag kan inte se LWs signatur i närheten. Möjligen en otydlig signatur i mitten under mrT. Deras signaturer verkar i så fall ha kommit sent och är bara med på den sist tagna bilden.
Senast redigerad av Trie 2019-05-28 kl. 23:55.
Citera
2019-05-28, 23:17
Medlem
Citat:
SD själv skrev den 21 april att han "övervägde att åka ner på Läcköeventet, men inser att en tur med kajaken är mer lockande". Han äter bl.a. bullar hemma hos sin mamma i Västerås också.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b09c00d7-4c7c-4507-bc04-b0565bb8ddc2
Visst ja, tack för påminnelsen. I det ljuset kan vi glömma att SD skulle rört sig i Lidköping framåt kvällen.
Citera
2019-05-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är han lika oberörd som han framstår
på sin geologg?
Bryr han sig inte om vem som mördade
LW?
Försöker han inte komma på vem som
är skyldig så att han kan bli rentvådd?
Tror han känner och vet att oavsett vad han säger eller gör kommer det vändas mot honom.
Tror han förlitar sig på att polisen kommer lösa det och på så sätt frikänna honom.
Han har delgett till polisen allt han vet och har, även en teori som han kollade direkt på morgonen familjen kontaktade honom.

Så frågan är vad mer kan han göra?
Citera
2019-05-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Rannsaka sig själv och erkänna.
Citera
2019-05-28, 23:58
Medlem
Citat:
Tror han känner och vet att oavsett vad han säger eller gör kommer det vändas mot honom.
Tror han förlitar sig på att polisen kommer lösa det och på så sätt frikänna honom.
Han har delgett till polisen allt han vet och har, även en teori som han kollade direkt på morgonen familjen kontaktade honom.

Den här teorin som du säger att han kollat upp redan samma morgon då Lena saknades, kunde han verifiera den som möjlig? Inkluderade den Fyndplatsen?
Senast redigerad av Remark 2019-05-29 kl. 00:00.
Citera
2019-05-29, 00:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Några förhoppningar om att polis och åklagare skall reda ut det här inom överskådlig tid skall han nog inte ha. Det har ju blivit tydligt nu efter de senaste artiklarna i Nerikes Allehanda att prestige och kollegiala hänsyn går före ett uppklarande av brottet. Jag tycker att SD skall sitta still i båten, och vara glad för det starka stöd han verkar ha från familj och vänner. Det är trots allt det som räknas, och utan det stödet hade kanske läget varit ett helt annat.

Sven-Erik Alhems råd att anmäla åklagaren till JO och JK ger jag inte mycket för. Det här är väl något som i första hand måste ligga i berörda tjänstemäns eget intresse att lösa nu.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-29 kl. 01:00.
Citera
2019-05-29, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ingen solklart eller ens molnig förklaring. Fått intrycket att SD är relativt noga med att inte fuska eller liknande, men nog ganska barnslig och busig, speciellt med JG. Glömde att fråga, fast jsg hade det i bakhuvudet innan, sorry.

Vet SD att du skriver här?
Citera
2019-05-29, 00:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ingen solklart eller ens molnig förklaring. Fått intrycket att SD är relativt noga med att inte fuska eller liknande, men nog ganska barnslig och busig, speciellt med JG. Glömde att fråga, fast jsg hade det i bakhuvudet innan, sorry.

Har du gått LWs WIG ”Lyssna till livet”?
I så fall; fanns det något som kunde
trigga SD, JG eller HD?
Citera
2019-05-29, 01:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
En notering är att varken LW, ML eller B*hold*rX syns på några av de gemensamma mingelbilderna från eventet. (Endast LW's egna bilder visar en och annan selfie). Är det en slump att de till synes inte verkar ha spenderat alltför mycket tid med de övriga eventdeltagarna?

Bildsamlingar från de gemensamma tillställningarna:

Någon annan kanske har bättre ögon än jag och hittar någon av de tre på gruppbilderna?

Ur LWs logg:

”Efter en fantastiskt solig förmiddag med lite klättring är det så dags för själva eventet. Vi möter upp våra vänner, jag kvitterar ut en liten vinst som räcker till fika i cafeterian och vi fikar och hänger rekordlite på eventet. Jag signerar "loggboken", men går inte ens in i stora lokalen. Träffar ändå en hel del bekanta, går på toa och drar iväg till en U-båt för att åtminstone påbörja den innan eftermiddagens släpp. Det visar sig att vi hinner precis i tid för att positionera oss och knipa några FTF:er när de nya cacherna kommer. Även om det blev väldigt lite mingel på själva eventet var det ju eventet och de nya cacherna som lockade hit oss just denna helg och vi är inte besvikna! Tack från Örebro för en trevlig och välordnad helg!”

Beholder:
”Vi bestämde oss ganska tidigt för att inte lägga allt för mycket fokus på själva eventet utan snarare alla roliga gömmor här i ett område där vi inte varit speciellt mycket tidigare. Blir ju lätt så. Om eventet fortsätter att vara och man fortsätter att rensa så kommer man väl få mera tid till social umgänge i framtiden.

Vi kom förbi eventplatsen vid ett tillfälle åtminstone och passade då på att käka lite och smida planer med det nyfödda gänget. Kul loggbok!”
Citera
2019-05-29, 02:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Verkar stämma om msn läser ML:s första logg. Där beskrivs hur dom återträffades på en tågperrong och han följde med LW för att logga en cache. Sen var han med fast i hobbyn.

När i tid han skiljde sig i förhållande till detta möte vet jag inte.
Att han fann LE attraktiv är fullt naturligt, hon var charmerande och säkert lätt att bli förälskad i, både personligheten och utseendemässigt.

Sen undrar jag varför det verkar ha funnits försök att få det att se ut att han var i USA vid tidpunkten för mordet? Troligen bara ett missförstånd i tidslinjen?!

Det var inte MgLs första logg.

MgLs första logg:

”17 Apr 08
Min första cache. Hittad tillsammans med min far och min son. Roligt!”

LW skriver:
”20 Mar 16
En helg med dottern i Stockholm går mot sitt slut. Dottern har tagit tåget själv till mormor och morfar i Norrköping och jag tar tåget hem mot Örebro. Men än är det inte slut på det roliga. Kliver av i Västerås och träffar en vän jag inte träffat på nästan femton år! Det blir ett roligt återseende och inför sista etappen på denna stockholmstur tas denna lilla cache. Det är evigheter sen m.g.l cachade, så han får minnet lite uppfräschat på vägen.”
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-29 kl. 02:20.
Citera
2019-05-29, 02:40
Medlem
gloriouslifes avatar
En vän till LW skrev på sin FaceBook:

”Facebook påminner en numera om ens födelsedag i och med att man blir inbjuden att starta en insamling. Det finns alltid de som behöver gåvor och själv har jag sannerligen allt jag behöver. Många bra kandidater, fast jag har valt tre mottagare som inte kan nås direkt via Facebook. I samråd med deras far lägger jag ut bankkontonumret här nedan.

17 maj förra året var en dag då vi var många som hoppades, hoppades, hoppades att den sedan 15 maj saknade Lena Wesström skulle återfinnas vid liv och gott mod. Bara något dygn senare stod det klart att alla vi hade förlorat en levnadsglad vän/anhörig/kollega/träningskompis/granne och att tre härliga ungar N, E och A hade förlorat sin mamma. Minnet av Lena är i högsta grad levande, inte minst genom hennes barn och dessa tre vill jag tillägna "min" insamling idag. Kram! <3

Konto i XXXXXX

(Hör av dig om du inte kan eller vill föra över direkt till kontot - vi hittar säkert någon lösning!”

Så fint! ❤️
Citera
2019-05-29, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
(Jag har egentligen inte alls tid att fokusera på mordet på Lena när jag arbetar. Jag smet in här och skannade snabbt nu under lunchen)

Du vet att jag återkommande haft tankar på alternativa GM och det har jag delgett tråden. En av de som fortfarande inte är ute ur mina tankar är t ex MH i Trosa. Det hon skrev i sin blogg om L*n* och barnen efter mordet upplever jag som att det är en person med hög offermentalitet och passiv-aggressiva tankar - helt enkelt en HSP-person som behöver mycket KBT. Jag hoppas verkligen hon är noga granskad.

Jag tycker inte att ditt påstående om att du är i tråden i forskningssyfte är Off topic och jag liksom Hoppsann har några frågor som är relevanta att få besvarade av dig - särskilt om vi skribenter ingår som studieobjekt utan vårt medgivande. Jag upprepar: Hur ska du använda din forskning? I vilket syfte/sammanhang?
Jag är också mycket fundersam vad gäller MH och dennes ev inblandning. Vet vi att det är UW:s fd som ligger bakom tangettryckningarna? Om det är så kan man undra hur många av de inblandade hon känner/ev haft/har kontakt med... Kanske är hon är här i tråden och skriver.

Vad gäller Ditt sista stycke, att Rosamund har någon forskning för sig som vi ingår i... jag har fortfarande inte sett att hon skrivit det i tråden. Kanske något för adm att titta på om det finns?
Om det är "enl lag" som Rosamund själv skriver borde vi få reda på om det verkligen framkommit i tråden och borde ligga i hennes intresse att visa oss det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in