• 1
  • 2
2019-05-28, 11:12
Medlem
"Tobaksbolaget Philip Morris har kommit med ett oväntat besked för Sverigemarknaden. Sverige ska bli det första helt och hållet rökfria landet.
– Ett ypperligt utgångsläge att göra Sverige till världens första rökfria land"

Kommer e-cigaretts marknaden ta över helt nu eller vad tror ni? Deras egna produkt verkar inte va i närheten utav samma klass som en e-cigg.

https://www.expressen.se/dinapengar/...-borde-sluta-/
Citera
2019-05-28, 11:29
Medlem
JustZlatans avatar
E-cigaretter är minst lika skadliga som vanliga cigaretter så detta var bara löjligt. Förbjud alla typer av cigaretter i stället!
Citera
2019-05-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
E-cigaretter är minst lika skadliga som vanliga cigaretter så detta var bara löjligt. Förbjud alla typer av cigaretter i stället!
Nej du slipper ju alla kemikalier ifrån pappret med e-cigg.
Citera
2019-05-28, 11:32
Medlem
Citat:

Där har du fel, 95% hälsosammare
Citera
2019-05-28, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qft123
Där har du fel, 95% hälsosammare
Intressant, länka gärna till källor för de som vill fördjupa sig. Annars förutsätter jag att du inte vet vad du pratar om.

Man blir lite misstänksam när ciggbolagen tycker att vi ska fasa ut deras huvudsakliga inkomstkälla..
Citera
2019-05-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Intressant, länka gärna till källor för de som vill fördjupa sig. Annars förutsätter jag att du inte vet vad du pratar om.

Man blir lite misstänksam när ciggbolagen tycker att vi ska fasa ut deras huvudsakliga inkomstkälla..

https://www.gov.uk/government/news/p...vidence-review
Citera
2019-05-28, 12:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

För att den dödar människor!!!!!!!
Citera
2019-05-28, 12:55
Medlem
Citat:
Blir du aldrig less på att snacka skit? Man undrar ju hur många av dina inlägg som innehåller någon som helst substans, 10% gissar jag på.
Citera
2019-05-28, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qft123
https://www.gov.uk/government/news/p...vidence-review
Tack, mycket intressant läsning!

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För att den dödar människor!!!!!!!
Jag vet inte om du missade några ord, men jag får inte din mening att gå ihop. Citerade du fel, månne?

Eller du menar att PM vill förbjuda cigg för att det dödar? De vill bara alla människors väl.. ?
Citera
2019-05-28, 13:06
Medlem
Citat:

Misstänker att de vill fasa in sin nya produkt då de ser framgångarna med e-cigg i USA som tex Juul.
Citera
2019-05-28, 13:11
Medlem
Mr Bs avatar
Då kan man i framtiden börja smuggla tjockt med ciggaretter till Sverige .
Citera
2019-05-28, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Då kan man i framtiden börja smuggla tjockt med ciggaretter till Sverige .
Absolut, det görs dock redan i stor utsträckning. Du får konkurrera ut gängen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in