2019-05-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Du flyr.

Du skämtar? Tro fan att jag flyr. Ingen frisk människa trivs väl i verklighetens gråa, kalla klor. Substanser är allt som krävs för att döva denna livets Weltschmerz.
Citera
2019-05-27, 13:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
CBD är ett mirakel för många. Terapi, finns många olika typer, allt från att du läser en bok i lugn och ro till att du går till psykolog. Träna verkar du göra redan, sluta inte med det. Kolla också blodprov så du inte har nåt fysiskt fel som ställer till det.

Ta inte knarket läkarna skriver ut och lovar guld och gröna skogar om. De tabletterna finns för att du ska må sämre och för att läkemedelsföretagen ska tjäna massa pengar.
Citera
2019-05-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
CBD är ett mirakel för många. Terapi, finns många olika typer, allt från att du läser en bok i lugn och ro till att du går till psykolog. Träna verkar du göra redan, sluta inte med det. Kolla också blodprov så du inte har nåt fysiskt fel som ställer till det.

Ta inte knarket läkarna skriver ut och lovar guld och gröna skogar om. De tabletterna finns för att du ska må sämre och för att läkemedelsföretagen ska tjäna massa pengar.

Instämmer med dig till 100%. Ska testa meditera och lära mig förstå mina känslor mer.
Oftast dyker ångesten upp när jag är rastlös och inte gör någonting. Jag vet inte om det triggar men jag snusar och röker ibland. Har märkt av att fan vad det kan trigga igång ångestkänslor. Trodde från början att det bara var strunt men märkt att min ångest triggas av det.

Stämmer det eller inte?
Citera
2019-05-27, 14:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Instämmer med dig till 100%. Ska testa meditera och lära mig förstå mina känslor mer.
Oftast dyker ångesten upp när jag är rastlös och inte gör någonting. Jag vet inte om det triggar men jag snusar och röker ibland. Har märkt av att fan vad det kan trigga igång ångestkänslor. Trodde från början att det bara var strunt men märkt att min ångest triggas av det.

Stämmer det eller inte?
Ja tobak är dåligt. Jag är en storsnusare så har ingen erfarenhet själv av hur snusadet påverkar då jag aldrig slutat. Men hört om många som mått bättre psykiskt av att sluta snusa/röka och det låter ju inte orimligt direkt.
Citera
2019-05-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JessieSofia
Tack! Ja, vitamin D3 och bor är ju också väldigt viktiga ämnen, de ingår i det tillskott jag tipsade TS om. Dock så innehöll det inte så mkt av D3. Det behöver man ju 4000-5000ie av så ett separat kan vara att rekommendera.

Exakt. Men kan tänka att under sommarperioden så kanske man inte behöver den mängden via tabletter då man får sol också.
Har du några tips på bra multivitamin kosttillskott som innehåller alla dessa (och andra) i ett?
Har letat överallt men svårt att hitta bra. Antingen för lite zink eller magnesium. Eller så innehåller tabletterna för mycket koppar eller järn som man ej bör få i sig via kosttillskott.
Citera
2019-05-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Exakt. Men kan tänka att under sommarperioden så kanske man inte behöver den mängden via tabletter då man får sol också.
Har du några tips på bra multivitamin kosttillskott som innehåller alla dessa (och andra) i ett?
Har letat överallt men svårt att hitta bra. Antingen för lite zink eller magnesium. Eller så innehåller tabletterna för mycket koppar eller järn som man ej bör få i sig via kosttillskott.

Man får oftast inte i sig tillräckligt av solen även under sommaren, enda undantaget är om du är ute hela dagarna, så kan vara bra med tillskott iaf.

Nja, det är ju som du säger för mycket koppar och järn i de flesta, är nog bättre att plocka ihop med individuella för att också få rätt dos. Har man snabb ämnesomsättning så behöver man ju dock koppartillskott, men det är ju betydligt vanligare med långsam ämnesomsättning. Jag kör på Endo-met:s tillskott från usa efter en hårmineralanalys, finns tex något multitillskott både för snabb och för långsam ämnesomsättning och ett kombinerat kalcium-magnesium och bor typ som det jag tipsade TS om. Deras tillskott är utformade efter snabb och långsam ämnesomsättning. Jag har 13 olika tillskott (dock inte bara Endo-met) tror jag när jag fått alla. Kan rekommendera hårmineralanalys genom Analytical Research Labs för att komma fram till vilka tillskott som behövs.

Här var det jag tipsade TS om:
http://www.vitaminbutiken.se/produkt...tabletter.html

Om Endo-met-tillskott:
http://www.arltma.com/Supplements/Pr...log/index.html
Citera
2019-05-27, 19:18
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Tänkte kolla här om någon skulle kunna ge mig lite råd. Har under en längre period gått runt med en ångest som är ganska jobbig. Den dyker upp från ingenstans och håller i sig ett tag sedan släpper den. Liksom jag kan vara ute ha en trevlig stund, träna och vara fullt funktionell.

Men sedan när jag kommer hem och allt lugnat ner sig kan denna ångesten dyka upp från ingenstans. Nästan nedstämdhets liknande känsla. Kan även tillägga att jag har upplevt stressiga perioder under en längre tid. Saker och ting börjar bli bättre nu ialfall. Jag kan även känna mig ganska stressig och uppvarvad ibland.

Ni som har tips på självhjälp dela gärna med er.

Antar du tar några mediciner? Koffein? Nikotin? I 90% av obefogad ångest är det de eller usel kosthållning.
Citera
2019-05-27, 20:41
Medlem
Citat:
Man får oftast inte i sig tillräckligt av solen även under sommaren, enda undantaget är om du är ute hela dagarna, så kan vara bra med tillskott iaf.

Nja, det är ju som du säger för mycket koppar och järn i de flesta, är nog bättre att plocka ihop med individuella för att också få rätt dos. Har man snabb ämnesomsättning så behöver man ju dock koppartillskott, men det är ju betydligt vanligare med långsam ämnesomsättning. Jag kör på Endo-met:s tillskott från usa efter en hårmineralanalys, finns tex något multitillskott både för snabb och för långsam ämnesomsättning och ett kombinerat kalcium-magnesium och bor typ som det jag tipsade TS om. Deras tillskott är utformade efter snabb och långsam ämnesomsättning. Jag har 13 olika tillskott (dock inte bara Endo-met) tror jag när jag fått alla. Kan rekommendera hårmineralanalys genom Analytical Research Labs för att komma fram till vilka tillskott som behövs.

Här var det jag tipsade TS om:
http://www.vitaminbutiken.se/produkt...tabletter.html

Om Endo-met-tillskott:
http://www.arltma.com/Supplements/Pr...log/index.html

Okej vad kostade håranalysen?

Jag har riktigt bra kosttillskott från USA men de fastnar i tullen nuförtiden. Fungerade för ett par år sen. Super Earth Multinutrient från Bluebonnet. Iron free. https://se.iherb.com/pr/bluebonnet-n...-caplets/10024
Citera
2019-05-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Okej vad kostade håranalysen?

Jag har riktigt bra kosttillskott från USA men de fastnar i tullen nuförtiden. Fungerade för ett par år sen. Super Earth Multinutrient från Bluebonnet. Iron free. https://se.iherb.com/pr/bluebonnet-n...-caplets/10024

Den kostade 2000 kr. Ja, tullen är inte rolig, har också haft saker som fastnat där. Är det något ämne i som inte är tillåtet då kanske? Eller bara haft otur och hamnat i stickprovskontrollen och de är osäkra på produkten.

Inte nog med att det tar ett århundrade för paket att gå igenom tullen. Säg att det tar en vecka för paketet att skickas från USA till Sverige, men sen har man inte fått paketet efter en månad!
Citera
2019-05-27, 21:19
Medlem
Citat:
Den kostade 2000 kr. Ja, tullen är inte rolig, har också haft saker som fastnat där. Är det något ämne i som inte är tillåtet då kanske? Eller bara haft otur och hamnat i stickprovskontrollen och de är osäkra på produkten.

Inte nog med att det tar ett århundrade för paket att gå igenom tullen. Säg att det tar en vecka för paketet att skickas från USA till Sverige, men sen har man inte fått paketet efter en månad!

Har faktiskt ingen aning. Vet bara att det funkade förr men helt plötsligt så tog tullen de varje gång. Det är lite surt då det är bra grejer och inget olagligt.

2000 kr var inte alls farligt. Trodde det skulle gå upp mot 5-6000 kr. Ska nog göra det, tack för tipset!!
Citera
2019-05-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Antar du tar några mediciner? Koffein? Nikotin? I 90% av obefogad ångest är det de eller usel kosthållning.

Nej nej jag tar inga mediciner och behöver inte det, skulle heller aldrig proppa i mig sådant då det bara delas ut hejvilt.

Sen är kanske min ångest inte så grov som andra upplever sin. Utan det är mer att jag behöver lära mig att hantera den bättre.
Citera
2019-05-28, 10:42
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennyville
Nej nej jag tar inga mediciner och behöver inte det, skulle heller aldrig proppa i mig sådant då det bara delas ut hejvilt.

Sen är kanske min ångest inte så grov som andra upplever sin. Utan det är mer att jag behöver lära mig att hantera den bättre.

Koffein?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in