2019-05-28, 09:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LWs första logg är från 07 Oct 12.

Tack. Men har denne JH ett geo-konto från tiden han hade en affär med Lena?
Citera
2019-05-28, 09:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Mina funderingar är om ML varit den hon haft en relation med (efter skilsmässan) men som visade sig vara homosexuell. Och som hon sedan fortsatt vara vän med. Alternativt var JH från kyrkan, med sin komplicerade livssituation, denne man. Några fler seriösa förhållanden har väl inte framkommit och jag har tolkat det som att ingen av ovanstående var gifta vid tiden för relationen. Jag tror SD fick för sig att LW hade ett förhållande pågång med Beholder X, som dessutom var hans överman inom geocaching. Det kan ha lett till hennes död.

Var framgår det att hon började dejta ML efter att han var skild? Finns inga sådana inlägg av de med insyn som kunnat säga att hans skilsmässa var klar innan han började träffa Lena. Inte ett enda inlägg finns, av de som har insyn då.

Det finns bara från er som inte känner någon av de inblandade och bygger upp fantasier för att skydds Lena.

Det finns.mig veterligen inte en enda uppgift om det du påstår här. Men länka gärna till någon med insyn som dementerar att han var gift under tiden han träffade Lena.
Citera
2019-05-28, 09:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Snacka inte skit!

Du har aldrig skrivit om att du forskar om Flashback, vilket jag f ö inte bryr mig i.

Men du är verkligen en mästare på att skapa trådsanningar, det tar jag inte ifrån dig.

Finns inget som bevisar att Lena haft ett sexuellt förhållande med någon gift man mer än SD.

Det blir liksom inte mer sant för att du hävdar det gång på gång, att du sen personligen tror det är nåt helt annat.

Du får läsa om mitt inlägg igen och sluta upp med att ha fördomar om vad jag har skrivit.

Jag skrev att affären med SD är bevisad och tur är väl det annars hade ni förnekat den också. Visst har jag rätt?
Citera
2019-05-28, 09:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag hoppas du är färdig om fördömandet av offret och istället satsar på att ta fram den fakta Hoppsan efterfrågat (flera ggr). Alltså, information om vilka forskningsregler du följer när det gäller din trådforskning.

Hur ska du använda din forskning?
I vilket syfte/sammanhang? Något att skratta åt med andra?

Jag har ingen avsikt att skriva om off topic ämnen i den här tråden.

Fokusera nu på mordet på Lena, och på att kartlägga brottsoffrets liv och leverne som polisen gör samt att göra detsamma om MGM och eventuellt fundera på om någon annan kan vara skyldig med tanke på att polisen verkar ha kört fast.

Allt annat får tas via PM och jag svarar i mån av tid, har redan 16 PM jag inte hunnat svara på än.
Citera
2019-05-28, 09:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt vad har det för betydelse för mordet på Lena?

Inte vet jag. Det var Medimera som frågade angående Lenas instagram och om hon verkligen skulle fläka ut sig där. "Fläka ut sig" var hens ord.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-28 kl. 10:21.
Citera
2019-05-28, 09:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förlåt, nu hajjar jag ! Du menar att ”kreti & pleti ” skulle kunna bli så arga på henne utifrån att hon följde en viss regelbok på jobbet som inte passade dessa kretisar och pletisar ?

Och att då skulle hota med att göra hennes barn illa, därav dumheten av henne att fota sina barn så att de blev igenkända ? E det så du menar ?

Men tror du verkligen att hon lyckades göra sig osams med kretisarna ?
Tror knappast det för hon hade ju förkärlek för utsatta människor och dem ville hon nog vara vän med, eller vad tror du ?

Ibland måste man ta beslut på jobbet som kan göra människor arg. De som har Lenas och mitt typ av yrke har skyddade uppgifter, d.v.s. ingen kan söka upp vår privata adress.

Men lägger man upp bilder på sina barn under ditt riktiga namn så kan "kreti och pleti" i Lenas fall få för sig att skada ens familj. Det är sällsynt men det kan hända. Varför ta en sådan risk med det käraste man har?
Citera
2019-05-28, 09:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ibland måste man ta beslut på jobbet som kan göra människor arg. De som har Lenas och mitt typ av yrke har skyddade uppgifter, d.v.s. ingen kan söka upp vår privata adress.

Men lägger man upp bilder på sina barn under ditt riktiga namn så kan "kreti och pleti" i Lenas fall få för sig att skada ens familj. Det är sällsynt men det kan hända. Varför ta en sådan risk med det käraste man har?

Ja det har du 100% rätt i .

Det verkar som om Lena inte trodde att hon hade en endaste ovän ?
Citera
2019-05-28, 10:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vill man som strutsen stoppa huvudet i
sanden för att verkligheten är för jobbig
att se så kan man ju göra det.
Vill man däremot se verkligheten som den
är så är det bara att titta på hennes FB,
Insta och geo-logg.

Vi får väl hoppas att polisen är smartare än så och inte stoppar huvudet i sanden också när det gäller Lenas affärer och relationer.

Om inte hela sanningen kommer fram om BO kommer det att bli mycket komplicerat och komplex utredning och mordet kanske aldrig kommer lösas.

Så ni som vet hur det ligger till berätta gärna sanningen för polisen istället för att tänka "man talar inte illa om de döda".

Berätta allt om Lena för polisen så att de kan komma vidare i utredningen, tack på förhand.
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-28 kl. 10:06.
Citera
2019-05-28, 10:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
LW skrev att weekendresan till
Edinburgh var för att fira en vän som
fyllde 40, tillsammans med hennes familj
och vänner.
Man tar inte med sig vilken random man
som helst på en sådan resa.

Ja, familjen visste ju om "den hemlige mannen" så det är klart att han kunde följa med dem.
Citera
2019-05-28, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mitt fetade: Ja, det är den information som kommit fram tidigare i tråden också av flera skribenter med insyn. Att relationen ML inleddes innan hans skilsmässa och att Lena kanske var anledningen till den. Tyvärr.

Nu är du ytterligare en till skribent som säger att det kan ha varit så. Alltså du kan inte dementera uppgifterna om att han var gift när han började dejta Lena?

Men vilka flera andra konton med insyn (mer än Schazz?) har skrivet det du fetade i EGTs inlägg?
" Utan att jag vet, så kan det vara så att ML skiljde sig för LW, men det gav inte önskvärt resultat (OBS: Spekulation)."

Och den" ytterligare" skribenten, skriver ju tydligt och klart att det är en spekulation!
Är de andras spekulationer också av sådan art, dvs spekulationer, eller är det information?

När jag har hävdat att det framkommit något i tråden, brukar jag alltid citera, eller försöka åtminstone tala om vilka skribenter det handlar om, för att var och en ska kunna bilda sig en egen uppfattning vad jag snackar om.

Detta är kanske något som du har i huvudet, men det är inget jag själv kan skrapa ihop så där bara.
Citera
2019-05-28, 10:29
Medlem
landbandys avatar
Tänkte på en sak ; enligt muslimsk lära så är väl en skild fru något som man stoppar i soptunnan typ ?

Så man undrar om de hon månade om på jobbet hade en nedsättande syn på henne utan att hon riktigt förstod det ?

Hmm ?
Så att blanda ihop olika folk, som har olika syn på hur livet skall levas, är otroligt vanskligt ...

Därav alla våldtäkter nuförtiden (OffTop.)
De kvinnor som är ute själva efter mörkrets inbrott är antagligen enligt andra kulturer ; därute för att vilja ha sex ( så himla illa tänkt -men så går det när man blandar ihop olika lärdomar om hur ett liv skall levas ...inte bra alls )
- och eftersom ingen av de som flyttar hit utifrån vill ta seden dit de kommer så kommer det bli massor av problem angående dessa saker.

Sen att vi har korta dagar vintertid som gör att typ hunden måste ut trots mörker , är oförståeligt för dem eftersom hundar är monster osv.Så se hur olika vi är - kulturellt sett.
Suck ...

Så vem vet, någon kanske ansåg att Lena var en tillgänglig kvinna som de kunde handskas med hur de ville ?
Senast redigerad av landbandy 2019-05-28 kl. 10:35.
Citera
2019-05-28, 10:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vilka flera andra konton med insyn (mer än Schazz?) har skrivet det du fetade i EGTs inlägg?
" Utan att jag vet, så kan det vara så att ML skiljde sig för LW, men det gav inte önskvärt resultat (OBS: Spekulation)."

Och den" ytterligare" skribenten, skriver ju tydligt och klart att det är en spekulation!
Är de andras spekulationer också av sådan art, dvs spekulationer, eller är det information?

När jag har hävdat att det framkommit något i tråden, brukar jag alltid citera, eller försöka åtminstone tala om vilka skribenter det handlar om, för att var och en ska kunna bilda sig en egen uppfattning vad jag snackar om.

Detta är kanske något som du har i huvudet, men det är inget jag själv kan skrapa ihop så där bara.

Men herregud hur ska jag hitta dessa inlägg i en tråd med tusentals inlägg och jag inte ens minns vilka skribenter det var eftersom det var så många.

Jag trodde alla eller åtminstone de flesta mindes dessa uppgifter. Om ni har glömt så kommer inte jag börja läsa om tråde och ägna timmar på att fräscha upp ert minne.

I synnerhet inte när ni sårat mig å det grövsta genom att hela helgen samt igår insinuera att jag skulle ljuga eftersom ni har skrivit att det inte är möjligt att hon haft fler affärer än med SD.

Ni får tro vad ni vill. Jag skulle iaf ALDRIG göra vad ni gjorde utan att läst om tråden och säkerställt att jag verkligen ljuger. SEDAN kunde ni börjat kalla mig lögnare och ditten med datten.

Har gråtit halva lördag natt och halva söndagen på grund av det här. Sedan kom ilskan då den är lättare än att vara ledsen.
Jag är inte van att bli insiniuerad att jag ljuger.

Tro vad fan ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in