Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är verkligen inget som många går runt och sprider hur som helst.
Frågan blir då:
- stämmer det?
isf hur har det kommit till kännedom? Har LW sagt något till någon eller har någon av de andra inblandade sagt något? Till vem?
- är det ett rykte?
Någon har sett något och tolkat det lite fritt och fört det vidare
- är det ett illvilligt "rykte"?
Vem har då velat sprida ett osant rykte? Till vem? Och varför?
Jag blir klart misstänksam mot viss information i tråden...
Jag skrev att det är andra eventdeltagare, oberoende av varandra (men jag vet inte om dom är varandras infomationskällor egentligen). Att dom var intima (mer än en vänskaplig kram) ryktades det om innan den tragiska händelsen, m.a.o ingen efterhandskonstruktion.
Gå och hålla handen skulle LW kunna göra med vem som helst ytan att det betydde något för henne har jag hört i efterhand, men pussas och kramas när tillfälle gavs är mer än vänskap.
Det som iakttogs var att det skedde när inte ML var i närheten för att han hade känslor för LW.
LW och ML åkte ju dagen innan och bodde ihop, antagligen som vänner. Man behöver ju inte vara speciellt långsökt att misstänka att ML hade fortfarande känslor för LW.
Att ML sedan mer eller mindre direkt åker till USA efter Läckö och kommer tillbaka 2 dagar innan hon mördas. Dessutom är hans tidsfönster att komma hem till LW efter geocachat med en vän väldigt exakt. Nästan för bra för att vara en slump. Det är därför jag snöade in på ML.
För mig känns det som han förlorat ansiktet och suttit i USA och läst hur LW åkt över till JH i Stockholm och sedan dessutom skulle hon till Norge nu med JH.
När och hur ML:s skilsmässa uppstod i förhållandet med tidsaxeln till hans relation till LW vet jag inte riktigt, men det verkade som att det gick lite hand i hand. Än mer i korgen för ML i mina tankar. Utan att jag vet, så kan det vara så att ML skiljde sig för LW, men det gav inte önskvärt resultat (OBS: Spekulation).
Att polisen inte tagit större notis om honom, som någon skrev, betyder inte att dom kontrollerat honom noga och inte funnit mer än det dom känner att dom har på SD- Status Quo.
En person hade nämnt till SD att ML kan ju vara GM, efter läst här på Flashback (log lite då jag antog att hen läst min redogörelse). SD sa direkt att det finns ingen chans att ML är skyldig, "Han är en god person".