2019-05-27, 18:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det hade det varit om de inte riggat lagen MOT män.
Det är de bra på.

Vilka "de"? Vilken "lag"/lagar?

Menar du att mödrar tilldöms vårdnaden av barnen i en del fall?
Citera
2019-05-27, 18:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Ironiskt när en feministisk vänster-kille från Söder inte kan hitta tjejer medans en anti-feministisk högerkille från Danderyd har hur många tjejer som helst och till sist får fem barn. Livet är bra rättvist.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..eller då jag som är ärligt vokal med vad jag tycker om feminismkulten. Tjejer klättrar på mig.

..

Jadå, vi är alla övertygade om detta faktum. Jag får inte ihop hur ni hinner sitta på Flash överhuvudtaget och samtidigt ha tonvis av tjejer efter er. Ni måste vara ena effektiva, logiska och oerhört rationella män 😍
Citera
2019-05-27, 18:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Föda barn. Amma. Måla naglarna.

Lägg därtill...

Sociala relationer
Sociala sammanhang
Sociala tillställningar
Vårda relationer
Bry sig om andra
Se flera aspekter samtidigt
Noggrannhet
Trevlighet
Hjälpa människor i kris mentalt
Hålla ihop familjer eftersom de sätter de andra familjemedlemmarna före sig själv
Bakning
Detaljseende
Empatisk förmåga
Hålla sig nyktra
Ta ansvar för barn och äldre, alltså sina medmänniskor
Se mening med de små sakerna i livet (skapa lycka, inre djup)
Att inte radikaliseras och bli en fara för samhället

Män är oftast bättre i rent prestationsbaserade grenar. Men jag undrar i mitt stilla sinne vad det spelar för roll?
Det är några få procent män som är duktiga på att prestera. De presterar bäst inom mycket på grund av fysik och tävlingsinstinkt/vinnarskalle.

Ser vi på gruppnivå besitter kvinnor generellt ovanstående i högre utsträckning än män. Och dessa färdigheter eller egenskaper bidrar till välmående och trevligheter.
Summa summarum, utan kvinnors varma hand och emotionella intelligens i samhället hade männen varit förlorade. Ett tråkigt, kallt och ensidigt samhälle hade det mest troligt varit. Möjligen hade männen haft ihjäl varandra i ren frustration.
Herregud inte ens två tuppar klarar av att umgås samtidigt i ett hönshus! 🐓🐔🐔🐔
Citera
2019-05-27, 18:51
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag tycker snarare den rykande aktuell:

Ironiskt när en feministisk vänster-kille från Söder inte kan hitta tjejer medans en anti-feministisk högerkille från Danderyd har hur många tjejer som helst och till sist får fem barn. Livet är bra rättvist.

Som sagt, du vet ingenting om mig.

Jag har tvärtom haft en direkt slampig period när jag var mellan 25-30.
Kan tänka mig att det sägs i tråden också, men du är ju känd att bara plocka med dom detaljer som gynnar din bild. Ett mycket fult och oärligt sätt att debattera.

Sedan är jag inte från Söder heller. Tvärtom är jag uppfödd i ett område som är dess motsats.

Lever dock nu ett mycket trevligt samboliv på Södermalm.

Men man vet ju att ens motståndare har förlorat debatten när hen försöker hitta skit i tio år gamla trådar.
Senast redigerad av skotittare 2019-05-27 kl. 18:56.
Citera
2019-05-27, 21:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Som sagt, du vet ingenting om mig.

Ett mycket fult och oärligt sätt att debattera.
Sagt av en person som inte vet något om mig och som ändå kallar mina barn våp fem gånger. Googla självinsikt.
Citera
2019-05-27, 21:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jadå, vi är alla övertygade om detta faktum. Jag får inte ihop hur ni hinner sitta på Flash överhuvudtaget och samtidigt ha tonvis av tjejer efter er. Ni måste vara ena effektiva, logiska och oerhört rationella män
Män är kanske effektivare än kvinnor. Nä, inte i detta fall.
Citera
2019-05-27, 21:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Män är kanske effektivare än kvinnor. Nä, inte i detta fall.

Kanske. Kanske inte. Eller så är det väldigt individuellt oavsett vilket kön man har.
Citera
2019-05-27, 23:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Summa summarum, utan kvinnors varma hand och emotionella intelligens i samhället hade männen varit förlorade. Ett tråkigt, kallt och ensidigt samhälle hade det mest troligt varit. Möjligen hade männen haft ihjäl varandra i ren frustration.

Håller med till stor del. Kvinnor skulle inte överleva utan män, män däremot skulle överleva utan kvinnor MEN det skulle vara en meningslös, tråkig och kall existens, för många. De flesta män behöver kvinnor i sina liv för att må bra. Tyvärr har vi idag ett samhälle där många män tvingas leva utan kvinnor, vilket såklart är en stor sorg för dem och de löper därför hög risk att radikaliseras och bli en fara för samhället. Det är vad som händer när den kvinnliga sexualiteten släpps fri och vi låter djungelns lag råda. Tyvärr. En civilisation kan inte existera och fungera under sådana omständigheter.

Frågan är hur vi parerar detta faktum och skapar ett samhälle där så många som möjligt har en bra chans att träffa en partner och få livslång kärlek, bekräftelse, närhet och meningsfullhet och där mäns och kvinnors olika styrkor kan komplettera varandra.
Citera
2019-05-28, 00:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Håller med till stor del. Kvinnor skulle inte överleva utan män, män däremot skulle överleva utan kvinnor MEN det skulle vara en meningslös, tråkig och kall existens, för många. De flesta män behöver kvinnor i sina liv för att må bra. Tyvärr har vi idag ett samhälle där många män tvingas leva utan kvinnor, vilket såklart är en stor sorg för dem och de löper därför hög risk att radikaliseras och bli en fara för samhället. Det är vad som händer när den kvinnliga sexualiteten släpps fri och vi låter djungelns lag råda. Tyvärr. En civilisation kan inte existera och fungera under sådana omständigheter.

Frågan är hur vi parerar detta faktum och skapar ett samhälle där så många som möjligt har en bra chans att träffa en partner och få livslång kärlek, bekräftelse, närhet och meningsfullhet och där mäns och kvinnors olika styrkor kan komplettera varandra.

Jo det skulle de (vi), det hade dock varit tråkigt.

Den kvinnliga sexualiteten måste vara fri och kvinnor måste få välja partner själva.

Män som radikaliseras och mördar och lemlästar hör hemma i fängelse eller sex fot under. Vi andra ska väl inte sitta och ursäkta dem med att de fick för lite fitta. Är det det du skulle trösta deras offer med?
Senast redigerad av Jenny9 2019-05-28 kl. 00:47.
Citera
2019-05-28, 01:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Den kvinnliga sexualiteten måste vara fri och kvinnor måste få välja partner själva.

Män som radikaliseras och mördar och lemlästar hör hemma i fängelse eller sex fot under. Vi andra ska väl inte sitta och ursäkta dem med att de fick för lite fitta. Är det det du skulle trösta deras offer med?

Givetvis hade inte kvinnor kunnat överleva utan män. Vare sig fysiologiskt eller i teoretiskt. Ni hade svältit ihjäl tämligen fort och människan hade upphört att existera. Er dekadens hade vi klarat oss bra utan.
Citera
2019-05-28, 01:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Att män som mördar och lemlästar kastas i fängelse fordrar att vi har en civilisation, vilket vi inte längre har när tillräckligt många män har fått nog och gör uppror. Den kvinnliga sexualiteten måste hållas begränsad för att undvika att detta sker.

Sedan finns det ingen motsättning mellan begränsad sexuell frihet och att få välja partner själv. Eftersom kvinnans natur är som den är (statussökande) så går det att konstruera samhället på ett sätt som gör att de allra flesta män får någon form av status och därmed blir någorlunda attraktiva i kvinnors ögon.

Och nej, kvinnor skulle inte överleva länge på den här planeten utan män.
Citera
2019-05-28, 01:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Givetvis hade inte kvinnor kunnat överleva utan män. Vare sig fysiologiskt eller i teoretiskt. Ni hade svältit ihjäl tämligen fort och människan hade upphört att existera. Er dekadens hade vi klarat oss bra utan.

Givetvis hade kvinnor överlevt. De hade ju definitivt inte svältit ihjäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in