2019-05-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Invandringsfientlighet.

Nationalism är självklart höger, titta på alla uppställda skalor i saken och konstatera att nationalism ligger höger på TAN skalan ex.
nationalisters värsta fiender tenderar vara vänstern samt liberaler.
Och det är också idag KD och M som börjat närma sig SD. Var hör de hemma på skalan? hmm?
vänster?

Som sagt lär dig fatta VAD exakt man prata rom då man pratar "höger" och "vänster".
pratar man enbart ekonomisk politik eller pratar man värderingsfrågor.

För pratar man bara ekonomi så jepp DÅ kan du möjligen finna SD nånstans i mitten, men lägger du till värderingsfrågorna så rasar de omedelbart höger ut och det rejält.
Samma sak med liberalerna, pratar du bara ekonomi, så ja höger...men lägger du till värderingsfrågor så mitten. Liberaler gillar INTE rasister, nationalister eller abortmotståndare.

Varför skulle en individualist vara mer invandringsfientlig än en identitetsideolog?
Liberalism är inte vänster, det är motsatsen. Att de som idag kallar sig liberaler i verkliga fall är extremvänster stämmer dock.

Det spelar ingen roll vilken skala du hänvisar till när du själv inte kan förklara hur individualism skulle vara närmare nationalism eller rasism än vänsterns identitetsiver. En individualist kan per definition inte vara rasist.

Kvinnor kanske är sämre på att motivera sina ståndpunkter men däremot mycket bättre på att upprepa saker de inte förstår?
Citera
2019-05-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Varför skulle en individualist vara mer invandringsfientlig än en identitetsideolog?
Liberalism är inte vänster, det är motsatsen. Att de som idag kallar sig liberaler i verkliga fall är extremvänster stämmer dock.

Det spelar ingen roll vilken skala du hänvisar till när du själv inte kan förklara hur individualism skulle vara närmare nationalism eller rasism än vänsterns identitetsiver. En individualist kan per definition inte vara rasist.

Kvinnor kanske är sämre på att motivera sina ståndpunkter men däremot mycket bättre på att upprepa saker de inte förstår?

har jag påstått att liberaler ( det du kallar individualister) är invandrarfientliga?
Liberaler är höger vad gäller ekonomi, men de är mitten/ vänster vad gäller värderingsfrågor.
Återigen lär dig fatta vad man talar om.
Citera
2019-05-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
har jag påstått att liberaler ( det du kallar individualister) är invandrarfientliga?
Liberaler är höger vad gäller ekonomi, men de är mitten/ vänster vad gäller värderingsfrågor.
Återigen lär dig fatta vad man talar om.

Detsamma merapi. Varför är medelmycket statlig kontroll liberalare än minimal kontroll?

Du har aldrig tänkt igenom det här va?
Citera
2019-05-26, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Detsamma merapi. Varför är medelmycket statlig kontroll liberalare än minimal kontroll?

Du har aldrig tänkt igenom det här va?

Nej, det är nedärvda bumperstickers hela vägen.
Citera
2019-05-26, 18:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och härligt att du lyckats hitta en tråd som snart är 10 år gammal.
Den är inte särskilt relevant längre.
Jag tycker snarare den rykande aktuell:
Citat:
(FB) Var/hur hittar man jämnåriga tjejer som 30-årig indiepopkille?
Hej!

Jag är en kille som de flesta här på flashback avskyr.
Ironiskt när en feministisk vänster-kille från Söder inte kan hitta tjejer medans en anti-feministisk högerkille från Danderyd har hur många tjejer som helst och till sist får fem barn. Livet är bra rättvist.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-26 kl. 18:22.
Citera
2019-05-26, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tycker snarare den rykande aktuell:

Ironiskt när en feministisk vänster-kille från Söder inte kan hitta tjejer medans en anti-feministisk högerkille från Danderyd har hur många tjejer som helst och till sist får fem barn. Livet är bra rättvist.

..eller då jag som är ärligt vokal med vad jag tycker om feminismkulten. Tjejer klättrar på mig.

..
Citera
2019-05-27, 02:14
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det är inte kvinnor som beslutat att textilindustrin skulle flyttas till låglöneländer. Så skyll inte på dem för att dina koftor inte är tillräckligt varma, utan på bl a den där oduglingen Göte Johansson som körde textilföretaget Algots i botten.

Köp garn, ett par stickor och mönsterbeskrivning istället för att gnälla. Sen kan du sätta igång att sticka. Då kan du få en riktigt varm och gosig offerkofta att svepa in dig så fort du får frossa av intelligenta, framgångsrika och driftiga kvinnor.

Det är sant att män ofta fattar beslut gällande företag och annat. Kvinnor har svårt för att fatta beslut. Angående offerkoftan - vad sägs att jag virkar den av ditt vildvuxna könshår? Som råfeminist är du väl luden ändå ned till knäskålarna? Sedan kan jag sitta och mysa i den medan jag smuttar på te bryggt på dina "Kvinnor kan"-tårar.
Citera
2019-05-27, 02:16
Medlem
Föda barn. Amma. Måla naglarna.
Citera
2019-05-27, 02:16
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Idel bortförklaringar och förminskningar från en avundsjuk och bitter kvinnohatare. Ytterligare kommentar onödig.

Hon har hyfsad runkabilitet om hon skulle låta bli att färga håret så satans konstigt.
Citera
2019-05-27, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
TYDLIGEN så är vi bättre på att baka, laga mat, städa, ta hand om barn och tvätta...

Nej men seriöst, man kan inte göra så stora generaliseringar. Vissa är bättre på det ena, och vissa på det andra.

Men helt klart så har män och kvinnor olika fysiska förutsättningar, samt fysiska. Men att se skillnaderna som att det ena är sämst, och det andra helt plötsligt är bäst, e lite skevt i min mening

Bättre se att könen kompletterar varandra. Yin o yang.
Citera
2019-05-27, 02:17
Bannlyst
Citera
2019-05-27, 11:02
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Bättre se att könen kompletterar varandra. Yin o yang.
Det hade det varit om de inte riggat lagen MOT män.
Det är de bra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in