Citat:
Ursprungligen postat av
countolaf
Det verkar inte ha gått något vidare i EU-valet heller för AfS. Tråkigt, känns som att när man får så här få röster att det kommer vara svårt att lyfta överhuvudtaget.
AfS verkar bara tilltala en liten klick människor tyvärr, svenska folket vill hellre rösta på de gamla trygga partierna som gör Sverige mer otryggt och lagstiftningen sämre.
Nästa gång skiter jag nog i att rösta överhuvudtaget, det är bara slöseri med tid.
Vi får se hur det går med röstningen nu. Lyckas AFS behålla samtliga väljare som i riksdagsvalet eller tom öka så får man betrakta det som en framgång. Kom ihåg att SD kom inte ens in i EU-parlamentet 2009. Då hade partiet alltså funnits i över 21 år.
AFS har funnits i dryga ett år och haft två val på 8 månader. Man byggde inte Romarriket på en dag. Man kommer inte heller göra ett riksdagsparti av AFS på en dag. Efter valet som vi måste erkänna blev ett magplask för AFS 2018 så tänkte jag att luften har nog gått ur AFS nu och väljarna överger nog dem men detta valet bevisar precis motsatsen om AFS faktiskt lyckas behålla antalet väljare från 2018 eller få ännu fler väljare. Då har man redan etablerat något jätteviktigt. En gräsrotsrörelse.
Som sagt nu vet vi inte valresultatet ännu men om jag har rätt så är det otroligt viktigt att AFS ledning skapar lokalföreningar runt om i landet med medlemsmöten tills valet 2022. Gör man inte detta så är min tes att det kommer gå åt helvete för partiet och då kommer jag nog också sluta rösta på partiet.
Bilda lokalföreningar runt om i landet samt att bygga upp orginsationen inom AFS måste vara prio ett. Då kan man också få in riktigt smarta människor i partiet som faktiskt kan bidra med jättemycket oavsett om det handlar om logististik eller rent politiskt.
Samt en annan otroligt viktig sak som ledningen i AFS måste tänka på. Ni kan inte bli passiva som efter valet 2018. Inte bara skulle ni då bekräfta bilden som meningsmotståndare försöker sätta på er som ett mikroparti som ingen bryr sig om. Utan framförallt så skulle ni förlora kontakten med väljarna och det har ni inte råd med. Mycket transparens mellan väljarna och ledningen i AFS är jätteviktig mellan valet.
Glöm inte det.