2019-05-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Var han en extrem och gapig stolle i debatten mot Bard? (Googla om du inte känner till den).

Ja, för många framstår han ju som det, på ett onödigt sätt. Även i debatten med Bard, även om jag inte såg hela. Jag får inget förtroende för honom.

Får dessutom känslan av att AFS och Kassel ser nåt sorts självändamål med att låta så hårdhänta och provocerande som möjligt. Det är en dålig taktik Kan det vara något sorts manlighetskomplex? Typ "se hur tuffa och kontroversiella vi vågar vara!". Det ligger dem garanterat i fatet.
Citera
2019-05-27, 23:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tack, inser att jag tidigare tänkt fel om det matematiska.

Vad tror du om uträkningen nedan?

0,42% av 3982868 (giltiga röster)=16728

https://data.val.se/val/ep2019/prelresultat/E/rike/index.html
Det går inte att få upp AFS på din skitsida! help
Citera
2019-05-28, 00:23
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det går inte att få upp AFS på din skitsida! help
val.se -> Följ den slutliga rösträkningen här->bläddra ner-> profit
Citera
2019-05-28, 00:24
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
För AfS del handlar det om att ständigt göra varumärket, partiet och partiledaren mer känt, vara aktiva hela tiden och att vara först och bäst på pucken i olika sakfrågor, händelser och beslut som fattas.

Håller med i din analys. Hade inte förväntat mig något i EU-valet. Gäller bara att hålla lågan igång. Debatten med Bard var en bra grej. Kan också tänka mig Gustav gästa andra youtube-kanaler. Man behöver bara finnas till och existera i folks medvetande, för när folk vallfärdar till partiet kan det gå mycket snabbt.

Det handlar om att se väljarströmningar och viktiga signaler från samhället, vilket AfS är bra på. Kommunkriserna kanske inte verkar så farligt just nu, men det kommer. Samhällsförändringen blir mer uppenbar. Vid svårare tider vill folk ha raka svar och lösningar. Men nuvarande partier testas knappt i några frågor. De kommer vara som yra höns när lågkonjunkturen kommer.

AfS har fördelen att inte ha så mycket "bagage" som SD. De dansar heller inte efter medias pipa som SD tvingas göra. Slutligen, man skrattade också åt Nigel Farage när han sa att han skulle jobba för ett brexit för några år sedan.
Citera
2019-05-28, 00:34
Medlem
ClassOf76s avatar
Rösträkningen på AFS är lustigt nog fastnat på 1488... Har varit så hela kvällen.

För de som inte känner till det är det nazisters favorittal. Vore kul om Nordiska Motståndsrörelsen ställde upp och slutade på den siffran totalt.
Citera
2019-05-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Noterar lite intressanta valresultat i delar av Bromma (främst Blackeberg):

Blackeberg Ö: 4 st (0,41%) --> 9 st (1,40%)

Johannesfred Ö: 6 st (0,71%) --> 8 st (1,37%)

Blackeberg S: 4 st (0,54%) --> 10 st (1,95%)

där siffrorna beskriver skillnaden i resultat mellan riksdagsvalet 2018 och EU-valet 2019.

Intressant tycker jag att antal röster har ökat trots markant lägre valdeltagande.

Någon mer som hittat någon intressant valkrets?

Det här handlar väl bara om enskilda trogna AFS-are som fått sina enda kompisar att rösta?
Citera
2019-05-28, 00:40
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClassOf76
Rösträkningen på AFS är lustigt nog fastnat på 1488... Har varit så hela kvällen.

För de som inte känner till det är det nazisters favorittal. Vore kul om Nordiska Motståndsrörelsen ställde upp och slutade på den siffran totalt.
1488=ADHH i alfabetisk numrering?
Jag känner inte till den bokstavskombinationen, men inom psykiatrin kanske den är en känd diagnos för nazister och de som är besatta av att noja om dem även 74 år efter krigsslutet.
Citera
2019-05-28, 01:47
Avslutad
Det verkar inte ha gått något vidare i EU-valet heller för AfS. Tråkigt, känns som att när man får så här få röster att det kommer vara svårt att lyfta överhuvudtaget.

AfS verkar bara tilltala en liten klick människor tyvärr, svenska folket vill hellre rösta på de gamla trygga partierna som gör Sverige mer otryggt och lagstiftningen sämre.

Nästa gång skiter jag nog i att rösta överhuvudtaget, det är bara slöseri med tid.
Citera
2019-05-28, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det verkar inte ha gått något vidare i EU-valet heller för AfS. Tråkigt, känns som att när man får så här få röster att det kommer vara svårt att lyfta överhuvudtaget.

AfS verkar bara tilltala en liten klick människor tyvärr, svenska folket vill hellre rösta på de gamla trygga partierna som gör Sverige mer otryggt och lagstiftningen sämre.

Nästa gång skiter jag nog i att rösta överhuvudtaget, det är bara slöseri med tid.

Ett parti i Sverige behöver måånga års stadgande före det att väljarna vågar rösta på dem. Annars är det Hitler. Det är därför jag anser att SD är det enda vi har som kan rädda oss och de cuckar mer och mer, nu verkar det helt ha brunnit i skallen på SSRI-Jimmie, för inte bara kan han inte sluta att ständigt le (vilket han aldrig gjorde förr) men han står även och luftfajtas och åker på skämmiga resor i Europa i alldeles för luffiga tröjor. Det finns inte längre något hat i Jimpan, han hatar inte längre de andra partierna.

Så be till (er) gud om att SD egentligen döljer fascism och gas i sina led eller så är det ändå kört förr eller senare, vad fan ska skärpta straff och "hårdare tag" göra för nytta när befolkningen snart är muslimsk?
Citera
2019-05-28, 04:40
Medlem
Tubleross avatar
Citat:

Vi får se hur det går med röstningen nu. Lyckas AFS behålla samtliga väljare som i riksdagsvalet eller tom öka så får man betrakta det som en framgång. Kom ihåg att SD kom inte ens in i EU-parlamentet 2009. Då hade partiet alltså funnits i över 21 år.

AFS har funnits i dryga ett år och haft två val på 8 månader. Man byggde inte Romarriket på en dag. Man kommer inte heller göra ett riksdagsparti av AFS på en dag. Efter valet som vi måste erkänna blev ett magplask för AFS 2018 så tänkte jag att luften har nog gått ur AFS nu och väljarna överger nog dem men detta valet bevisar precis motsatsen om AFS faktiskt lyckas behålla antalet väljare från 2018 eller få ännu fler väljare. Då har man redan etablerat något jätteviktigt. En gräsrotsrörelse.

Som sagt nu vet vi inte valresultatet ännu men om jag har rätt så är det otroligt viktigt att AFS ledning skapar lokalföreningar runt om i landet med medlemsmöten tills valet 2022. Gör man inte detta så är min tes att det kommer gå åt helvete för partiet och då kommer jag nog också sluta rösta på partiet.

Bilda lokalföreningar runt om i landet samt att bygga upp orginsationen inom AFS måste vara prio ett. Då kan man också få in riktigt smarta människor i partiet som faktiskt kan bidra med jättemycket oavsett om det handlar om logististik eller rent politiskt.

Samt en annan otroligt viktig sak som ledningen i AFS måste tänka på. Ni kan inte bli passiva som efter valet 2018. Inte bara skulle ni då bekräfta bilden som meningsmotståndare försöker sätta på er som ett mikroparti som ingen bryr sig om. Utan framförallt så skulle ni förlora kontakten med väljarna och det har ni inte råd med. Mycket transparens mellan väljarna och ledningen i AFS är jätteviktig mellan valet.

Glöm inte det.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-28 kl. 04:42.
Citera
2019-05-28, 07:47
Medlem
Citat:

För många tänkte som du och avstod från att rösta på AfS. Till och med aktivister försvann sedan valet i höstas.
Det är något i den svenska mentaliteten, vi har inte den eld som man ser i andra länder där man snabbt visar sitt missnöje och väljer nya partier när de gamla sviker, typ Legas framgångar i Italien och den fantastiska markeringen med Brexitparty.

Vårt öde i EU avgörs i och för sig inte av EU parlamenten utan av riksdagsval men varför avstår man en chans att markera sitt missnöje?
EU kan utvecklas till en federation så att det inte är vi som avgör om vi ska vara med och om vi ska lämna, utan EU parlamentet. Vi blir en lydstat som länderna i öst under Sovjettiden.
Citera
2019-05-28, 10:14
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
1488=ADHH i alfabetisk numrering?
Jag känner inte till den bokstavskombinationen, men inom psykiatrin kanske den är en känd diagnos för nazister och de som är besatta av att noja om dem även 74 år efter krigsslutet.

nej och ja. 14 words och HH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in