2019-05-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, inte för såna som du, Glittret och andra hattar. "Vet du"? Nej, det vet jag inte. Hur tycker du man skulle gjort?

Det är ju inte så svårt att rikta mobilens kamera mot sin partner och sig själv... eller vad säger du? Om det inte gjordes, kan man starkt misstänka att underskriften inte håller fullt ut. De kanske inte var presentabla dock...

Det var kanske första gången i sitt liv som O blev ifrågasatt den där dagen när han fick gå ned i arbetstid? Det som gör ME-lobbyn mest förnärmad är när de upplever att de inte blir trodda/respekterade/dåligt bemötta. Det går som en röd tråd genom allt. Minsta avvikelse från "lydnad", full tro, övertygelse om myggor, fästingar, infektioner, inflammationer, leder till mentalt sönderfall hos anhöriga. Detta verkar till stor del vara en rörelse som drivs av människor som tappat sin distans, det kan även drabba vårdpersonal.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-27 kl. 21:16.
Citera
2019-05-27, 21:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad är ditt syfte med att återberätta vad som skrivs i ett diskussionsforum? Tror du att myndigheten har nytta av det...?

Jag skrev inte till ACA ang det. F ö har du inte med att göra om jag anser att en jurist på en myndighet beter sig märkligt. Jag är i min fulla rätt att kontakta sagda myndighet om det.

Citat:
Det är ju inte så svårt att rikta mobilens kamera mot sin partner och sig själv... eller vad säger du? Om det inte gjordes, kan man starkt misstänka att underskriften inte håller fullt ut. De kanske inte var presentabla dock...

Det var kanske första gången i sitt liv som O blev ifrågasatt den där dagen när han fick gå ned i arbetstid?

För många av oss gäller våra namnteckningar. Många av oss har inte för vana att filma oss själva, ta massor av selfies osv. Du får tugga i dig att detta är vad som skett. Ha en go kväll.
Citera
2019-05-27, 21:17
Medlem
Citat:
Jag skrev inte till ACA ang det. F ö har du inte med att göra om jag anser att en jurist på en myndighet beter sig märkligt. Jag är i min fulla rätt att kontakta sagda myndighet om det.

För många av oss gäller våra namnteckningar. Många av oss har inte för vana att filma oss själva, ta massor av selfies osv. Du får tugga i dig att detta är vad som skett. Ha en go kväll.

Men snälla människa. Nu talar vi om MORD på tre människor. Du jämför väl inte massmorden med en namnteckning för att få något bidrag? Du är inte så smart, återigen.

Vad syftar du på när du nämner att selfies, pekar du ut mig som EH? Missförstår jag eller?

Det är som att människor tappar perspektivet på vad tråden handlar om. Att en person haft ihjäl tre familjemedlemmar av mörkade orsaker samtidigt som allmänheten ska tro på att undertecknandet gått rätt till. Om det vet vi ingenting. Det enda vi vet är att OM det finns ytterligare bevis för att de var överens så vore det bra om det presenterades. Det är därför som de flesta, utom de mest ylande, faktiskt inte är övertygade om att paret var överens. Det kan ju vara bekvämt att skylla på någon annan och dela bördan, även fast det inte är rätt.

Sen är jag ändå mest intresserad av hur diagnosen kunde delas ut, eftersom den innebar ett sådant hårt öde för flickorna. Eller spelade diagnosen ingen roll, hände det andra saker runt O som mörkast? I så fall, varför berättar man inte det?

Det gamla talesättet har man sagt a, får man säga b, passar väl inte på det som hänt. Rektorn var snabbt ute med en massa information, som för att hålla skulden borta. Varför då?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-27 kl. 21:24.
Citera
2019-05-27, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur kan en chefsjurist titulera sig åklagare?
Det vore som att en läkare huxflux skulle byta titel vid en presentation till sjukgymnast.
Sen begriper jag heller inte hur i hela friden det kunde kallas mål när det är ett ärende. Har inte denna nån koll som chefsjurist på terminologin?
I FUP är hon däremot korrekt. Både på "ärende" och titel.
Senast redigerad av develi 2019-05-27 kl. 21:29.
Citera
2019-05-27, 21:28
Medlem
Citat:

Det var kanske första gången i sitt liv som O blev ifrågasatt den där dagen när han fick gå ned i arbetstid? Det som gör ME-lobbyn mest förnärmad är när de upplever att de inte blir trodda/respekterade/dåligt bemötta. Det går som en röd tråd genom allt. Minsta avvikelse från "lydnad", full tro, övertygelse om myggor, fästingar, infektioner, inflammationer, leder till mentalt sönderfall hos anhöriga. Detta verkar till stor del vara en rörelse som drivs av människor som tappat sin distans, det kan även drabba vårdpersonal.

Det finns en film. 17 minuter som förklarar allt. Jag hoppas att du förstår att den aldrig någonsin kommer att offentliggöras.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
LÄS GÄRNA DETTA.

Jag fick OK att lägga ut det i tråden.

Det är i grund och botten från en vän, till en "riktigt nära" anhörig.

Citat :

Av allt som Xxxxxx har berättat så var Oskar en jättesnäll och omtänksam kille som alltid ställde upp på barnen, kollegorna etc. Han satte sig alltid på andra plats.
Hanna var också en snäll och omtänksam kvinna, dock väldigt privat av sig, hon pratade inte om privatlivet med kollegorna som Oskar gjorde.
Hanna började må väldigt dåligt i november, hon pratade med Agnes läkare och han vidarebefordrade henne till en kurator för stöd, samtidigt skrev han ut sömntabletter och någon form av lugnande tablett som hon skulle ta vid behov.
Agnes blev kraftigt försämrad omkring tredje advent, hon orkade knappt vara uppe längre. Läkaren hon hade kontaktades och dom skulle påbörja en utredning angående narkolepsi. ( dock påbörjades inte den utredningen för dom dog innan) Agnes hade ingen energi, ont i kroppen svår smärta i ben och knä.
Hon hade ofta feber och infektioner.
Någon diagnos hade hon inte fått men Hanna och Oskar hade börjat gräva i om det var vaccinationen hon fick när hon var 12 år för att förebygga livmoderhalscancern som hade orsakat Agnes all denna trötthet och smärta.
Hon var också yr så hon kunde knappt gå själv där hemma utan stöd.
Hanna kunde tydligen inte sova och var helt slut dagarna efter julafton, hon hade sagt till Oskar att hon inte skulle orka med allt då Moa också hade börjat visa tecken på sjukdom.
Dock var hon mest fysiskt trött och hade inte den uttalade smärtan som Agnes hade, dock hade ju Agnes varit sjuk längre.
Till slut hade Hanna sagt att hon kommer ta livet av sig, och Oskar hade väl försökt prata henne till rätta men utan framgång om jag förstod Xxxxx rätt. Oskar älskade verkligen både frun och barnen och kunde inte se ett liv utan Hanna, och efter jul några dagar innan nyår då händer något, dock visste Xxxxx inte vad, men då hade dom kommit överens om att dom skulle lämna in som en familj. Jag tolkar det som att Agnes har blivit sämre, Hanna hade ingen Cancer, och Xxxxx sa att någon psykopat var han eller hon verkligen inte. Dom gjorde allt för sina barn och dom orkade inte se barnen bara bli sämre och någon diagnos hade läkarna inte kommit fram till heller. Men sjukdomen ME var det troligtvis inte. Hon har varit inne och läst på FB dagligen och har gråtit sig till söms då hon inte kan förstå hur folk kan skriva som dom gör utan att ha någon fakta framför sig.
Xxxxx berättade att Oskars syster hade pratat med Oskar den 7 jan så då levde dom.
Enligt obduktionen så dog Oskar sist men det handlar endast om några timmar efter att Hanna och barnen hade somnat in, han tog några lugnade och hängde sig i trappen, enligt Xxxxxx så hade han inte kunnat genomföra det utan tablett då han inte var den som gav upp i vanliga fall.
Barnen visste inte om vad Oskar och Hanna planerade. Där finns en film enligt Xxxxxx som är ca 17 minuter lång, där förklarar Oskar och Hanna ingående för familjer och vänner varför dom har tagit detta beslut. Filmen har också skickats ut via nätet till Oskars föräldrar varför han gjorde så var för att han inte visste om filmen på något sätt skulle komma bort i huset när dom slutligen skulle bli hittade. I brevet så framgår det en massa men den informationen hade Xxxxxx inte fått ta del av. Den var för smärtsam.
Just det den sista tiden innan jul då orkade Agnes knappt med någon hemundervisning, dom fick ta massor av pauser och glöden försvann mer och mer på Agnes, Hanna såg ingen framtid, läkarna sa ju inte rakt ut att barnen skulle dö men föräldrarna såg ju hur barnen försämrades dagligen.
Där finns inga bilder på Moa på nätet, Agnes hade Instagram och Facebook. Dock inte öppen för allmänheten sa Xxxxxx .
Citera
2019-05-27, 21:30
Medlem
Citat:
Vem är mest foliehatt? Kanske den som mejlar info till ACA eller vad hon nu kallas. Du berättade att du gjorde det... EN underskrift säger inget. Den kan ha petats dit i rusigt tillstånd. Eller under hot. Den som dog sist är mest utpekad så att säga. Det är dumt att inte vara sist om man tänker ha ihjäl sin familj eller går ut med att det är planerat. Alla dog var och en för sig. Det är väl tragiskt ändå. En familj isolerad på många olika sätt. Ingen närhet till känslor, andra eller ens sig själv. Här hade behövts en intervention... och rektorn säger att hon i sitt hjärta känner att de inte kunnat göra mer?! Det är magstarkt.

Egentligen märkligt att de inte bevittnade namnteckningarna samtidigt med testamentet. Om det nu var ett avskedsbrev. Om det nu planerade sedan hösten. Även brevet kunde fått sin datering när det blev dags. Fanns ju ingen droppe som runnit över sedan hösten sa polisen. Fast nu verkar det inte som att döden varit så planerad.

Rektorn var nog bara värvad som målvakt för skola och kommun. Täckte upp lite för mycket. Undrar däremot hur Agnes rektor mådde som hade uttalat sig i Sydsvenskan under hösten om att huvudparten av underskottet berodde på resurskrävande elever. Hon blev verkligen klämd mellan barken och träet. Spara pengar men vara för snäll.
Citera
2019-05-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns en film. 17 minuter som förklarar allt. Jag hoppas att du förstår att den aldrig någonsin kommer att offentliggöras.

Det finns inte bekräftat officiellt. Varför inte då i så fall? En trådsanning alltså.
Citera
2019-05-27, 21:48
Medlem
Citat:

Det jag inte förstår är varför de kom överens om handlingen under tidig höst när det gick snabbt utför först vid advent, enligt den närstående.
Citera
2019-05-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Det jag inte förstår är varför de kom överens om handlingen under tidig höst när det gick snabbt utför först vid advent, enligt den närstående.
Det var nog bara en lös tanke först, några ord när allt kändes svårt och mörkt. Man kunde lika gärna vara död.
Citera
2019-05-27, 21:56
Medlem
Citat:
Det var nog bara en lös tanke först, några ord när allt kändes svårt och mörkt. Man kunde lika gärna vara död.

Ok, ja, så kan det vara.
Citera
2019-05-27, 21:58
Medlem
Citat:
Det finns inte bekräftat officiellt. Varför inte då i så fall? En trådsanning alltså.
Det är bekräftat av flera trovärdiga källor.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Och jag vet att det finns en inspelad film.
Webbkamera, ej mailad som tidigare påstått utan visad i enskilt rum hos ”upphittarna”

Däremot är jag tveksam till läkarintygens ursprungsland ...
Ett är svenskt men det andra??

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag hade mycket tidigt information om att det fanns en video i huset, som skulle ha funnits på någon form av media. Dator/iPad/dvd/USB oavsett vilken form, men framme för att det skulle synas. Denna film är tydligen otvetydigt i sitt innehåll om skuldfrågan, det var ett GEMENSAMT FATTAT BESLUT, föräldrarna var i SAMFÖRSTÅND.

Begriper ni inte detta?

Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.

Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.

Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?

Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.

Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Senast redigerad av N.Armstark 2019-05-27 kl. 22:00.
Citera
2019-05-27, 22:01
Medlem
Citat:
Polisen har sju-åtta hypoteser varav alla är mörkade. De kan inte så att något ensamt lett till tragedin/de bestialiska morden, beroende på hur man ser det.

Edit: Nu kan vi bara avvakta och se vad som sker i ME-träsket för det måste vara fel att ställa en diagnos på två barn utan att man har fysiska bevis, bara symptom som ingen vet vad de beror på. Det måste vara ett tankefel då att kalla det både för kroniskt och livslångt. Så nära kvackande man kan komma. Säger verkligen en läkare på vårdcentralen att sjukdomen är ofattbar, livslång och kronisk? Svårt att tro det. Hoppas någon granskar.

Varför så många hypoteser? Brevet inte först? Brukar man inte redovisa hypotesprövningarna?

Inte helt främmande att tänka sig en eller två föräldrar utnyttjade en klinisk diagnos. Journalister borde undersöka hur de ställs och följs upp för barn och deras föräldrar. Typ en Janne Josefsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in